Advertentie | |
|
![]() |
|
ik kijk in veel spiegels die ik tegenkom en etalageruiten dienen bij mij soms ook als spiegel. Ik ga niet de deur uit zonder make-up en/of voordat ik in de spiegel heb gekeken. En met uitgaan is het eerste nadat ik mijn jas heb opgehangen even naar het toilet en ook/om nog even in de spiegel kijken. Als ik het terug lees wat ik nu heb getypt
![]() Maar als ik thuis blijf loop ik er wel vaak in 'huispak' rond zonder make-up en ik vlucht niet naar boven om even iets anders aan te trekken of make-up op te doen als er iemand binnenkomt.
Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 14:34. |
![]() |
||
Citaat:
als ik me kut voel, zie ik er kut uit. Als ik er kut uitzie, voel ik me kut.
||
![]() |
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Spirit schreef: Als ik mijn uiterlijk niks vind voel ik me ook zo van binnen. Je bent wat je uitstraalt --> voel je, je van binnen goed dan zo ook van buiten Het gaat om de balans -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hmm ik ben niet veel met mijn uiterlijk bezig, omdat ik het nu niet echt belangrijk vind. Voor wie zou ik vandaag goed voor de dag moeten komen?? Op een standaard dag zie ik of mensen die ik ken en verder geen indruk hoef te maken met een flitsend broekie en mensen die er voor mij niet toe doen, die ik tegenkom op straat.
Als ik mensen voor het eerst ga zien, zeker als deze ook nog beslissingen over mij maken (bijv. sollicitatiegesprek ofzo) ja natuurlijk let ik dan op wat ik aan heb. Ook heb ik natuurlijk wel het minimum aan aandacht, ik kijk wel of mijn kleding niet smerig is of stinkt ofzo en ik douche natuurlijk ook regelmatig. Dus nee ik denk dat ik niet ernstig beinvloed wordt door deze maatschappij maar het stukje zegt ook dat je pas echt ijdel wordt als er op je gelet wordt. Ja ik denk van wel, uiteraard heb ik nog het streven rijk en machtig te worden en natuurlijk als ik daar aan denk zie ik een film voor me, ik loop niet op een top vol `belangrijke` mensen in mijn lievingsspijkerbroek vol gaten. Uiteraard heb ik dan mooi jurkje aan van valentino ofzo . Wat voor mij ook mee speelt is mijn budget, ik heb niet gigantisch veel te besteden en dan koop ik liever kaartje voor weet ik veel wat of een boek of kadootje dan een nieuwe broek als ik die niet hard nodig heb. Ik heb wel steeds meer geld te besteden afgelopen jaren en merk ook dat ik er dan meer op let.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben redelijk met mijn uiterlijk bezig. Kleding is wel iets waar ik over nadenk, let dus wel op wat ik draag. Maar om nou te zeggen dat het echt een obsessie is. Niet echt. Gelukkig niet, wil ik haast zeggen. Ik vind het de laatste tijd leuk om iets 'aparts' te hebben. Iets wat niet iedereen heeft, maar het moet dan weer niet te apart worden
![]()
|
Ach wel redelijk, alleen het scheren............."nog ff blijven liggen of toch gaan scheren.........naah toch maar blijven liggen"
Wat er soms op neerkomt dat ik me alleen voordat ik naar m'n werk ga scheer. Ik let in mijn vrije tijd meer op m'n kleding dan als ik naar school ga. Want op school boeit het me niet zo. |
![]() |
|
ik verzorg me goed.. en als m'n mascara uitgelopen is, dan maak ik m'n ogen schoon en verf ik opnieuw. Maarjah, ik let er nu wel meer op omdat ik een vriendje heb, ook al neemt hij me zoals ik ben, ik wel gewoon graag goed voor de dag komen. Daarvoor had ik heel af en toe van die dagen dat ik m'n haren niet borstelde en m'n slaap niet uit n'n ogen waste en met make - up van de vorige avond rond liep.. Zoals ik al zei; ik let er nu veel meer op, omdat ik iemand heb voor wie ik me mooi wil maken.. maar dan let ik er ook de hele dag niet meer op..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als k geen vriend heb doe k gewoon meer mn best om er aantrekkelijk uit te zien. denk wel dat t logisch is..?
|
Verwijderd
|
hmm ik let er wel op hoe ik erbij loop. Het is wel leuk om n beetje kleding aan te hebben met uitstraling. Hier in wageningen is het vrij normaal als je bijna niks aan je uiterlijk doet. Dat vind ik niet cool, al die versleten tuinbroeken zijn niet bepaald aantrekkelijk. t schijnt dat et vroeger nog veel erger was. Maar het is ook wel fijn dat niemand je aankijkt als je ongeschoren met je zondagochtendkapsel en in je oude kloffie over straat loopt
![]() |
![]() |
|
![]() |
Voor mij geldt: al draagt een aap een gouden ring, het is een blijft een lelijk ding. Voor mij heeft het toch niet veel zin om wat aan mijn uiterlijk of style te doen. Ik doe gewoon aan wat:
- lekker warm is - Lekker fris is/ niet benauwd - goed ademt, zodat ik niet veel last heb van zweet - functioneel: schoenen heb je om te lopen, zonnebril tegen de zon - waterdicht zo nodig. -lekker zacht Ik hou enorm van wol, liefst handgebreid! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat ik zelf wel een beetje ben geobsedeerd door mijn uiterlijk, omdat ik er gewoon niet tevreden mee ben en het graag anders wel. Ik ga daar redelijk ver in. Ben dus behoorlijk ijdel, tenminste, als ik er tijd voor heb. Maar het stomme is bij mij dat het me helemaal niets uitmaakt hoe anderen eruit zien en er totaal niet naar kijken, maar dat het bij mezelf echt tien keer beter kan. |
![]() |
|
![]() |
ik geloof niet dat ik ijdel ben. ik kijk wel vaak in een spiegel, maar dat is meer om mezelf aan te praten dat ik er leuk uit zie dan dat ik mezelf graag bewonder. mn uiterlijk is wel belangrijk voor me, in de zin van : als mn make-up niet zit zoals ik het wil haal ik alles eraf en doe ik het opnieuw en daar kan ik echt uren mee bezig zijn. mn kleding moet ook perse bij elkaar passen, heb ik niets dat bij elkaar past in mn kast liggen dan sta ik soms 's ochtends om kwart over 7 nog even snel iets te strijken voordat ik naar school ga. ik neem gewoon geen genoegen met iets anders..
|
![]() |
|
Ik ben aardig ijdel in de zin van goed verzorgt zijn en leuke kleren aanhebben. Maarja als mijn haar ene dag minder zit of mijn make-up dan kan het me weinig boeien. Ik maak me dara niet zo druk om.
Ik vind ook wel dat het steeds meer om uiterlijk gaat draaien. Kijk al die popidolen maar. Is daar iemand lelijk en dik? Nee dus en dan vind ik het niet zo gek dat mensen die niet zo zeker zijn van zichzelf en niet zo mooi zijn daar erg gefrustreerd van raken. De media is de grote invloed daarvan. Dus ijdelheid is goed in zekere mate..draai niet door!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
10 geboden versus 7 hoofdzonden juno | 113 | 15-04-2005 14:54 | |
Verhalen & Gedichten |
leesbaar? hap | 12 | 11-10-2004 19:38 | |
Lifestyle |
Een van de zeven zonden: ijdelheid Verwijderd | 45 | 06-04-2004 17:12 | |
De Kantine |
Aan welke van de 7 hoofdzonden maak je jezelf het meest schuldig? Remqo | 108 | 03-11-2003 01:18 | |
Lifestyle |
Een van De Zeven Zonden is IJDELHEID Simon | 19 | 17-04-2002 16:42 |