Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2002, 12:29
rodina
rodina is offline
Deze zaterdag kwam de Volkskrant naar aanleiding van pasen met enkele artikelen over de Zeven Zonden (jaloezie, gulzigheid, toorn, gierigheid, ijdelheid, onkuisheid, traagheid). Jezus Christus zou gestorven zijn om de zonden van de mens te wissen.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Uit het artikel:
" 'Als je eenmaal met je kop op televisie bent geweest, dan deformeert je persoonlijkheid. Het streelt je ijdelheid zodanig, dat je niets anders meer wilt dan tv-minuten, en er steeds meer nodig hebt.' [...] 'De ijdelheid en de strijd tussen mensen zijn enorm. Als je 's ochtends een foto zou maken van alle televisiepresentatoren, zit 60 procent van hen voor de buis de kijkcijfers te controleren.'
Maar ze blijven wel voor de televisie werken, want ze zijn de gevangene van hun spiegelbeeldige ik, van wie ze zullen blijven houden tot ze van ellende zijn weggekwijnd."
--------------------------------------------------------------------------------

Er voor zorgen dat je er leuk uit ziet, daar is niks mis mee. Maar je er door laten leiden? Er zoveel mee bezig zijn, dat je gevangen raakt door je spiegelbeeld, door je uiterlijk.. deze wereld dreigt steeds materialistischer te worden, steeds meer op het uiterlijk, steeds minder op de inhoud.

Kijk jij verder dan je neus lang is? Ben jij een product van deze op consumenten gerichte maatschappij? Of ben je echt minutieus bezig met je uiterlijk, kan je de deur niet uit zonder dat je nog even hebt gekeken of je haar wel goed zit?

*oude topic van simon, maar dat mag wel*
Oud 22-12-2002, 12:36
Miss Fat Booty
Miss Fat Booty is offline
ik kijk alleen sochtens als ik mn bed uitkom in de spiegel...
ik heb een hekel aan spiegels, ik voel me liever gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:23
Spirit
Spirit is offline
Als ik mijn uiterlijk niks vind voel ik me ook zo van binnen. Je bent wat je uitstraalt --> voel je, je van binnen goed dan zo ook van buiten Het gaat om de balans
Ik denk trouwns niet dat de wereld steeds matrealistischer wordt denk juist eerder dat mensen meer geneigd zijn om na te denken wat nu echt belangrijk is in ut leven Zowel spiritueel als matrieel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Ben jij een product van deze op consumenten gerichte maatschappij? Of ben je echt minutieus bezig met je uiterlijk, kan je de deur niet uit zonder dat je nog even hebt gekeken of je haar wel goed zit?
Ben je dan niet juist een product van deze op consumenten gerichte maatschappij? Het één is het gevolg van het ander, niet een alternatief voor het ander.

En ontopic: ik ben wel redelijk met m'n uiterlijk bezig. 's Ochtends zoek ik goed passende combinaties uit, ik wil goed voor de dag komen. Maar het is niet zo dat het een obsessie voor me wordt. Er zijn ook talloze dagen waarop ik gewoon geen zin heb om me te scheren, m'n haar te doen, m'n overhemd keurig bij m'n broek in te doen. Dan denk ik gewoon 'schijt, wie let daar nou op'.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:31
Vice
Vice is offline
Als ik die dag gewoon naar school ga of moet werken, ben ik wel veel met m'n uiterlijk bezig.
Op dagen dat ik vrij ben trek ik gewoon wat makkelijks aan en geen make-up.
Oud 22-12-2002, 14:32
Denise84
Denise84 is offline
ik kijk in veel spiegels die ik tegenkom en etalageruiten dienen bij mij soms ook als spiegel. Ik ga niet de deur uit zonder make-up en/of voordat ik in de spiegel heb gekeken. En met uitgaan is het eerste nadat ik mijn jas heb opgehangen even naar het toilet en ook/om nog even in de spiegel kijken. Als ik het terug lees wat ik nu heb getypt

Maar als ik thuis blijf loop ik er wel vaak in 'huispak' rond zonder make-up en ik vlucht niet naar boven om even iets anders aan te trekken of make-up op te doen als er iemand binnenkomt.

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:39
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Spirit schreef:
Als ik mijn uiterlijk niks vind voel ik me ook zo van binnen. Je bent wat je uitstraalt --> voel je, je van binnen goed dan zo ook van buiten Het gaat om de balans
ben ik het mee eens.
als ik me kut voel, zie ik er kut uit.
Als ik er kut uitzie, voel ik me kut.
Oud 22-12-2002, 14:43
Fornarina
Fornarina is offline
quote:
Spirit schreef:

Citaat:
Firefly schreef:
ben ik het mee eens.
me too
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:54
Verwijderd
ik kijk een paar keer per dag in de spiegel maar niet egt in elke winkelruit van oooww zit m'n haar nog goed das egt erg
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:07
Sade
Sade is offline
Citaat:
rodina schreef:
Deze zaterdag kwam de Volkskrant naar aanleiding van pasen met enkele artikelen over de Zeven Zonden (jaloezie, gulzigheid, toorn, gierigheid, ijdelheid, onkuisheid, traagheid). Jezus Christus zou gestorven zijn om de zonden van de mens te wissen.
Ik ben een zondig persoon...
Oud 22-12-2002, 16:12
Verwijderd
Citaat:
GND86 schreef:
Ik ben een zondig persoon...
Wat zonde.

Ik trek me vrij weinig aan van regeltjes in een boek wat pure fictie is.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:26
nar_cyste
nar_cyste is offline
Citaat:
nare man schreef:

En ontopic: ik ben wel redelijk met m'n uiterlijk bezig. 's Ochtends zoek ik goed passende combinaties uit, ik wil goed voor de dag komen. Maar het is niet zo dat het een obsessie voor me wordt. Er zijn ook talloze dagen waarop ik gewoon geen zin heb om me te scheren, m'n haar te doen, m'n overhemd keurig bij m'n broek in te doen. Dan denk ik gewoon 'schijt, wie let daar nou op'.
hem dat nu elke dag/ ging mijn spiegel zoeken op een gegeven moment als een compulsieve dwangsootrnis beschouwen/ maar slik inmiddels anti-psychotica waardoor ik minder snel aan de dwang overgeef/ nu ben ik weer vrij en kan ik elke dag genieten van het 'schijt, wie let daar nou op'-gevoel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:34
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm ik ben niet veel met mijn uiterlijk bezig, omdat ik het nu niet echt belangrijk vind. Voor wie zou ik vandaag goed voor de dag moeten komen?? Op een standaard dag zie ik of mensen die ik ken en verder geen indruk hoef te maken met een flitsend broekie en mensen die er voor mij niet toe doen, die ik tegenkom op straat.

Als ik mensen voor het eerst ga zien, zeker als deze ook nog beslissingen over mij maken (bijv. sollicitatiegesprek ofzo) ja natuurlijk let ik dan op wat ik aan heb.

Ook heb ik natuurlijk wel het minimum aan aandacht, ik kijk wel of mijn kleding niet smerig is of stinkt ofzo en ik douche natuurlijk ook regelmatig.

Dus nee ik denk dat ik niet ernstig beinvloed wordt door deze maatschappij

maar het stukje zegt ook dat je pas echt ijdel wordt als er op je gelet wordt. Ja ik denk van wel, uiteraard heb ik nog het streven rijk en machtig te worden en natuurlijk als ik daar aan denk zie ik een film voor me, ik loop niet op een top vol `belangrijke` mensen in mijn lievingsspijkerbroek vol gaten. Uiteraard heb ik dan mooi jurkje aan van valentino ofzo .
Wat voor mij ook mee speelt is mijn budget, ik heb niet gigantisch veel te besteden en dan koop ik liever kaartje voor weet ik veel wat of een boek of kadootje dan een nieuwe broek als ik die niet hard nodig heb. Ik heb wel steeds meer geld te besteden afgelopen jaren en merk ook dat ik er dan meer op let.
Oud 22-12-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
hmm ik ben niet veel met mijn uiterlijk bezig, omdat ik het nu niet echt belangrijk vind. Voor wie zou ik vandaag goed voor de dag moeten komen?? Op een standaard dag zie ik of mensen die ik ken en verder geen indruk hoef te maken met een flitsend broekie en mensen die er voor mij niet toe doen, die ik tegenkom op straat.

Als ik mensen voor het eerst ga zien, zeker als deze ook nog beslissingen over mij maken (bijv. sollicitatiegesprek ofzo) ja natuurlijk let ik dan op wat ik aan heb.

Ook heb ik natuurlijk wel het minimum aan aandacht, ik kijk wel of mijn kleding niet smerig is of stinkt ofzo en ik douche natuurlijk ook regelmatig.

Dus nee ik denk dat ik niet ernstig beinvloed wordt door deze maatschappij

dat geldt ook voor mij
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:23
Kadaver
Kadaver is offline
ik heb de volkskrant van zaterdag hier voor me liggen maar ik kan het artikel niet 1 2 3 vinden.....
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 10:21
shanli
shanli is offline
Citaat:
Firefly schreef:
ben ik het mee eens.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 10:22
shanli
shanli is offline
Citaat:
Kadaver schreef:
ik heb de volkskrant van zaterdag hier voor me liggen maar ik kan het artikel niet 1 2 3 vinden.....
het was toch een oud topic van Simon?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 10:24
shanli
shanli is offline
Citaat:
nar_cyste schreef:
hem dat nu elke dag/ ging mijn spiegel zoeken op een gegeven moment als een compulsieve dwangsootrnis beschouwen/ maar slik inmiddels anti-psychotica waardoor ik minder snel aan de dwang overgeef/ nu ben ik weer vrij en kan ik elke dag genieten van het 'schijt, wie let daar nou op'-gevoel
keend,ik denk niet dat er iemand echt begrijpt wat je probeert te zeggen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 10:40
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ben redelijk met mijn uiterlijk bezig. Kleding is wel iets waar ik over nadenk, let dus wel op wat ik draag. Maar om nou te zeggen dat het echt een obsessie is. Niet echt. Gelukkig niet, wil ik haast zeggen. Ik vind het de laatste tijd leuk om iets 'aparts' te hebben. Iets wat niet iedereen heeft, maar het moet dan weer niet te apart worden
Oud 23-12-2002, 12:00
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ach wel redelijk, alleen het scheren............."nog ff blijven liggen of toch gaan scheren.........naah toch maar blijven liggen"
Wat er soms op neerkomt dat ik me alleen voordat ik naar m'n werk ga scheer.

Ik let in mijn vrije tijd meer op m'n kleding dan als ik naar school ga.
Want op school boeit het me niet zo.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 12:08
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik verzorg me goed.. en als m'n mascara uitgelopen is, dan maak ik m'n ogen schoon en verf ik opnieuw. Maarjah, ik let er nu wel meer op omdat ik een vriendje heb, ook al neemt hij me zoals ik ben, ik wel gewoon graag goed voor de dag komen. Daarvoor had ik heel af en toe van die dagen dat ik m'n haren niet borstelde en m'n slaap niet uit n'n ogen waste en met make - up van de vorige avond rond liep.. Zoals ik al zei; ik let er nu veel meer op, omdat ik iemand heb voor wie ik me mooi wil maken.. maar dan let ik er ook de hele dag niet meer op..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 12:22
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
ik verzorg me goed.. en als m'n mascara uitgelopen is, dan maak ik m'n ogen schoon en verf ik opnieuw. Maarjah, ik let er nu wel meer op omdat ik een vriendje heb, ook al neemt hij me zoals ik ben, ik wel gewoon graag goed voor de dag komen. Daarvoor had ik heel af en toe van die dagen dat ik m'n haren niet borstelde en m'n slaap niet uit n'n ogen waste en met make - up van de vorige avond rond liep.. Zoals ik al zei; ik let er nu veel meer op, omdat ik iemand heb voor wie ik me mooi wil maken.. maar dan let ik er ook de hele dag niet meer op..
bij mij is t juist t tegeovergestelde als k een vriend heb dan doe k geen make up op, loop in mn lekkere kleding.. maar dat was alleen bij ex.. daarvoor weetk al niet meer hoor.

als k geen vriend heb doe k gewoon meer mn best om er aantrekkelijk uit te zien. denk wel dat t logisch is..?
Oud 25-12-2002, 21:52
Verwijderd
hmm ik let er wel op hoe ik erbij loop. Het is wel leuk om n beetje kleding aan te hebben met uitstraling. Hier in wageningen is het vrij normaal als je bijna niks aan je uiterlijk doet. Dat vind ik niet cool, al die versleten tuinbroeken zijn niet bepaald aantrekkelijk. t schijnt dat et vroeger nog veel erger was. Maar het is ook wel fijn dat niemand je aankijkt als je ongeschoren met je zondagochtendkapsel en in je oude kloffie over straat loopt
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 01:29
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik ben wel ijdel maar gebruik geen make- up en besteed niet echt veel tijd aan mijn kleding.
Mag dat ook?
Oud 26-12-2002, 06:47
ikheetNIELS
ikheetNIELS is offline
Voor mij geldt: al draagt een aap een gouden ring, het is een blijft een lelijk ding. Voor mij heeft het toch niet veel zin om wat aan mijn uiterlijk of style te doen. Ik doe gewoon aan wat:

- lekker warm is
- Lekker fris is/ niet benauwd
- goed ademt, zodat ik niet veel last heb van zweet
- functioneel: schoenen heb je om te lopen, zonnebril tegen de zon
- waterdicht zo nodig.
-lekker zacht

Ik hou enorm van wol, liefst handgebreid!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2002, 09:57
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:

als k geen vriend heb doe k gewoon meer mn best om er aantrekkelijk uit te zien. denk wel dat t logisch is..?
Blijkbaar niet dus/

Ik denk dat ik zelf wel een beetje ben geobsedeerd door mijn uiterlijk, omdat ik er gewoon niet tevreden mee ben en het graag anders wel. Ik ga daar redelijk ver in. Ben dus behoorlijk ijdel, tenminste, als ik er tijd voor heb.
Maar het stomme is bij mij dat het me helemaal niets uitmaakt hoe anderen eruit zien en er totaal niet naar kijken, maar dat het bij mezelf echt tien keer beter kan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 10:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik geloof niet dat ik ijdel ben. ik kijk wel vaak in een spiegel, maar dat is meer om mezelf aan te praten dat ik er leuk uit zie dan dat ik mezelf graag bewonder. mn uiterlijk is wel belangrijk voor me, in de zin van : als mn make-up niet zit zoals ik het wil haal ik alles eraf en doe ik het opnieuw en daar kan ik echt uren mee bezig zijn. mn kleding moet ook perse bij elkaar passen, heb ik niets dat bij elkaar past in mn kast liggen dan sta ik soms 's ochtends om kwart over 7 nog even snel iets te strijken voordat ik naar school ga. ik neem gewoon geen genoegen met iets anders..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 18:31
Mystique
Mystique is offline
Ik ben aardig ijdel in de zin van goed verzorgt zijn en leuke kleren aanhebben. Maarja als mijn haar ene dag minder zit of mijn make-up dan kan het me weinig boeien. Ik maak me dara niet zo druk om.
Ik vind ook wel dat het steeds meer om uiterlijk gaat draaien. Kijk al die popidolen maar. Is daar iemand lelijk en dik? Nee dus en dan vind ik het niet zo gek dat mensen die niet zo zeker zijn van zichzelf en niet zo mooi zijn daar erg gefrustreerd van raken. De media is de grote invloed daarvan.
Dus ijdelheid is goed in zekere mate..draai niet door!
Oud 28-12-2002, 18:40
Forumtalker
Forumtalker is offline
Ik kijk niet zoheel vaak in de spiegel meestal alleen als ik net uit bed kom en dan als ik net weg ga om naar school tegaan
Reageren

Regels voor berichten