Advertentie | |
|
![]() |
|
Zelf denk ik dat Bush ook wat meer in eigen land moet kijken, voordat hij andere landen te hulp schiet...
En dat het "iedere" keer moslims zijn, komt omdat aan het hoofd van het betreffende land iem. zit die geen minderheden in zijn land wil... Maar als de moslims niet zo geergerd raken van al die berichten zou er ook sneller weer vrede tussen de verschillende godsdiensten kunnen komen... Dit is mijn mening en hier sta ik achter.
||
![]() |
Citaat:
Het gaat erom dat amerika zoals Che Guevara al zei iedere gelegenheid grijpt om middels de oorlog tegen het grote boze terrorisme hun invloed uit te breiden. Bovendien is dit geen goede manier om terrorisme aan te pakken, op korte termijn misschien vrij effectief, op lange termijn geen oplossing.
|
![]() |
Afghanistan kon ik een beetje begrijpen. Maar wat doet het Amerikaanse leger in de Filipijnen? Dat is toch een lokale strijd. De islamitische groeperingen die daar strijden tegen het Filipijnse leger, niet tegen Amerika en haar burgers. Hun aanwezigheid daar is volkomen onaanvaardbaar. Juist om deze reden maken de Amerikanen zich zo gehaat. De reden om daar troepen naar toe te sturen was duidelijk: de moslimrebellen verpletteren voor het overwegend Christelijk land. Ik vraag me dan ook af waarom Amerika Colombia niet helpt in haar strijd tegen de Farc. Dit is klaarblijkelijk een selectieve wereldwijde strijd tegen het terreur.
Toen hadden we Centraal-Azie. Amerika besloot een paar weken terug de Oezbeekse dictator te steunen in zijn strijden tegen het moslim-extremisme. In feite gaat het hier om doodnormale moslims die gedwongen worden om te strijden tegen dit regime. Je hoeft maar als vrouw een hoofddoek te dragen en je belandt meteen in de gevangenis. Je moet maar eens als moslim naar de moskee gaan. Zit je de rest voor je leven in een ruimte van 2 bij 2. En Amerika belooft deze dictator haar steun en natuurlijk heel wat dollars tegen een interne, legitieme strijd, waar de VS niks mee te maken hebben. Nu weer de Kaukasus, waar ze de in mijn ogen de heroische Tsjetsjeense strijders de adem proberen benemen. De Tsjetsjenen voeren een strijd die totaal gerechtvaardigd is. Het Russische leger moord en rooft erop los in Tsjetsjenie. Pure genocide, die daar plaatsvindt. De Russen koesteren een diepe haat tegen het Tsjetsjeense volk. Het zal me ook niet verbazen dat Rusland en Amerika onder een hoedje zouden spelen. De reactie van Moskou hoeft niks anders te zijn dan toneel. De VS en Rusland zijn tenslotte eensgezind in hun strijd tegen het terrorisme. Ik raak er steeds meer overtuigd dat dit een oorlog tegen de Islam aan het beginnen wordt....
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lezen kun je blijkbaar niet want je trekt je conclusies wel heel snel. Je denkt dat acties tegen terroristen automatisch tegen de islam zijn gericht aangezien die terroristen 'toevallig' moslim zijn. Die conclusie is snel getrokken aangezien moslims onevenredig verdeeld zijn onder terroristen, maar dat op zichzelfstaande feit zegt niets over de bedoelingen van de VS. Eergisteren ofzo werd Pim Fortuyn door Marokkaanse jongeren bedreigd, bekogeld met stenen en uitgescholden voor o.a. "kankerhomo", mag ik hier nu uit concluderen dat Marokkanen tegen homo's zijn? [Dit bericht is aangepast door Vincent Vega (28-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat lul je nou allemaal? Heb je je ogen niet open ofzo. Vind je het niet enigsinds vreemd dat de VS alleen ingrijpt daar waar de islam zich dreigt te verspreiden en dergelijke. En niet voor de islam maar altijd ertegen ongeacht de grootste dictator die zij moeten steunen. Je hebt oogkleppen op man. Als je nog steeds denkt dat Amerika geen beleid voert om verspreiding van de Islam tegen te gaan dan moet je maar naar TikTak gaan kijken en je verder niet met Grote-Mensen problemen bemoeien. Weltrusten Vincent
||
![]() |
Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Bovendien laat jij je zo wel heel erg kennen. Blijkbaar vind jij dat iemand die een andere mening verkondigd dan de mening die jij hebt gerust mishandeld mag worden. En noem je dat ook democratie? Het liefst zou je waarschijnlijk een politiestaat hebben waarin iedereen met een afwijkend geluid in de Noordzee wordt gegooid. Echt, ik kan er alle respect voor hebben dat je het niet met Fortuyn eens bent, maar je zakt wel heel laag als je ook geweld goedkeurt op mensen die het niet met jou eens zijn. Vind je overigens ook dat Imam el-moumni in elkaar mag worden geslagen? als je consequent bent wel namelijk, maar dat is iets wat ik ernstig betwijfel. [Dit bericht is aangepast door Vincent Vega (28-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat je iets teveel anti-VS propaganda hebt gehoord in de Moskee ofzo. Moet je niet de straat op om te demonstreren tegen de Grote Satan? Kijk, de VS probeert in te grijpen bij terrorisme. Tegenwoordig komt bijna al het terrorisme uit de islamitische hoek. Dat betekent dat iedereen die iets tegen terrorisme wilt doen, dat automatisch tegen grotendeeld islamitische terroristen doet. Dat wil niet zeggen dat de VS haar beleid moet aanpassen omdat er toevallig zoveel moslimfundamentalisten zijn. En als de VS zo'n hekel hebben aan de islam en andersom, waarom heeft de VS dan wel probleemloos een legerbasis in Saudie-Arabië?
||
![]() |
Citaat:
hoezo betwijfel je dat man, denk je nou echt dat alle moslims luisteren naar imams ofzo, je weet er dus ook nix vanaf, ik wist neit eens wie die vent was, van mij mag hij in de stront zakken! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() tss je moest es weten wat voor terrorisme er hier binnen europa is, maar dat wordt niet in het nieuws gebracht he, lekker voor ze, eigen schuld en nu mogen ze t ook lekekr zelf opruimen! ze waren gewaarschuwd, maar toen luisterden ze niet naar de goede allochtonen, nou hier heb je t! raad es WAAROM dat nou het geval is he, ze buiten al die islamitische landen uit en tja dan krijg je problemen makker, zo werkt t nou eenmaal! ze hebben geen problemen met SA nee, niet met de overheid, wel met de bevolking! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kun je niet gewoon een keer inhoudelijk ingaan op mijn argumenten en stellingen in plaats van wat loze kreten uit te braken? Bovendien zeg jij dat Fortuyn een racist is, nu is een racist iemand die onderscheid maakt op basis van (jawel) ras. Fortuyn heeft tot nu toe alleen uitlatingen gedaan over aanhangers van een religie en dat is iets heel anders.
|
Eerst: Vincent Vega, ras/geloof, discriminatie is altijd even erg (of even niet erg). Kortom, naaaaaaaah.
Dutchy: Je laat je wel erg gaan hè? ![]() De VS heeft niks tegen de Islam. Althans, niks persoonlijks... Ze moorden nu alleen wat Islamieten uit omdat Israël dat wel kan waarderen, en Israëlieten zijn fijne handelspartners. Ook komt het Bush wel goed uit dat een hoop Amerikanen een hekel hebben aan de Islam (vooral na 11 september). Wat 'ie doet is goed voor de publieke opinie. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat Amerika het allemaal geen fuck boeit, en het alleen uit eigenbelang doet.
||
![]() |
Citaat:
hij doet wel aan racisme, bovendien is dat net zo erg als discriminatie, geweld en alle andere zooi. aangezien de religie waar hij t over heeft, met moslims te maken heeft, en hij aan die mensen een hekel heeft, doet hij aan racisme. ook al vind jij van niet, dan doet ie maar aan discriminatie, vind ik al erg genoeg |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Gezien jouw nick zal dat wel geen enkel probleem opleveren. Commies zoals jij hebben er immers geen enkele moeite mee dat mensen die anders over onze samenleving denken dan jouw heilsprofeten Marx & Co. hun leven voortijdig onder de Groene Zoden beëindigen. Maar je hebt volkomen gelijk. Die 100.000.000 slachtoffers in de vorige eeuw, die weigerden om die heilsleer te aanvaarden, zijn slechts peanuts. Je moet er immers wat voor over hebben om tot het enige echte linkse geloof te komen ...toch ? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door ThaFox (01-03-2002).]
||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door ThaFox (01-03-2002).]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maarre klopt, maar zo kan ik er nog wel 100 opnoemen, slaat dus nergens op.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
zo te zien geef je ook niks om een mensenleven. wens ons maar dood hoor,wij zullen er altijd zijn en onze aanhang groeit. ga maar door met je linkse propaganda en gedachtenpolitie. een groot deel van de bevolking is jouw correcte domme ondemocratische gedachtenpolitie zat. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
zo te zien geef je ook niks om een mensenleven. wens ons maar dood hoor,wij zullen er altijd zijn en onze aanhang groeit. ga maar door met je linkse propaganda en gedachtenpolitie. een groot deel van de bevolking is jouw correcte domme ondemocratische gedachtenpolitie zat.[/B][/QUOTE] Houd jij je bek nu maar, Pim Fortuyn fanaat! Dat grote deel van de bevolking waar jij het over hebt, is wel uiterst stupide! Weg met jouw rechtse geblaat!!!! ![]() Ik krijg moordneigingen als ik u aan het werk zie! ![]() Ik moet er ook bijna van kotsen... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Wat ben jij dom. Hij wilde het eerste artikel schrappen zodat mensen hun mening kunnen uiten, dat betekent niet dat hij per definitie elke mening wil uiten. Als ik zeg dat de maximumsnelheid moet worden afgeschaft wil dat niet zeggen dat ik automatisch een hardrijder ben.
|
![]() |
Ik wil nog wel even toevoegen dat hier een heleboel mensen zijn die een groot probleem hebben met de begrippen 'discriminatie' en 'racisme'. Twee verschillende begrippen. Racisme is automatisch discriminatie, maar discriminatie is niet automatisch racisme. Ook vind ik de conclusie dat iemand die artikel 1 wil schrappen een racist is erg vreemd.
|||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
haha the fox je laat me lachen jongen ![]()
|
![]() |
ohwja, nog even laten weten, ondanks bijna iedereen hier laat ik me niet leiden door emoties ondanks dat het wel vaak zo lijkt. Ik geloof dat jullie allemaal hele aardige mensen zijn en iedereen heeft recht op een mening, maar dan moet je ook de mening van anderen kunnen accepteren. Vind al die anti amerikaanse redeneringen prima van jullie, ben het er alleen niet mee eens en probeer het te beargumenteren, met dingen die ik om me heen zie gebeuren die gewone amerikaanse burgers uitvoeren. Dus nog eens: de regering ben ik het absoluut niet mee eens, maar vind het overdreven om alle burgers er dan maar bij te betrekken, en alleen dan word ik kwaad, als er gegeneraliseert wordt
![]() greetz
|
Het valt me wel op dat iedereen het over de VS heeft, terwijl in India het met de hindoes en de moslims ook niks is...
Misschien dat er toch een aantal extremistische moslims zijn en dat Bush alleen die aanpakt? Als het echt tegen de islam was hadden wij er ook echt wel mee te maken gehad...
|
Tsjetjenen willen een eigen land. volkeren hebben recht op een eigen land, als de meerderheid van de bevolking van het desbetreffende gebied. staat in ehm, de rechten van de mens ofzo.
rusland had gelijk een referendum in de deelrepubliek moeten houden; als dat gedaan was, en tsjetjenie dus een autonoom land was geworden, waren russen nog tsjetjenen gestorven. als reactie op de repressie van rusland zijn inderdaad een aantal aanslagen gepleegd door tsjetjenen, en is er een oorlog onntstaan tussen de vrijheidsstrijders en de russen, waarin vele mensen zijn omgekomen en nog meer mensen verjaagd. maar als de amerikanen de russen nu gaan helpen, dan mogen ze gelijk uit de navo getrapt worden ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Het zijn de Amerikaanse, Russische, Israelische, Britse, Franse en Indiase regering, de werkelijke as van het kwaad, die de moslims vernederen en vermoorden. Het Westen heeft geen belang bij een stabiele , zelfverzekerde , verenigd en onafhankelijke Islamitische wereld. De mogendheden willen geen vrede bijv. in Palestina. Ze willen alleen vrede in eigen huis, want vrede in de rest van de wereld betekent dat de rest van de wereld stabiliseert en vooruit kan gaan, en dat is niet zo goed voor de economische en politieke hegemonie in de wereld. Deze regeringen houden van bloedvergieten en haat, want zij steunen veel regimes die bloed vergieten en haat verspreiden in de hoop dat de 3e wereld altijd achterlijk en arm en verdeeld blijft zodat zij economisch en politiek altijd de lakens uitdelen. Nee, zij hebben bij de Islam echt de verkeerde vijand uitgekozen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wat mujahideen niet weet is dat de VS samenwerkt met de lokale regering om die terroristen te elimineren. Een nobel streven, immers terroristen zoals in de Filippijnen en Yemen vermoorden alleen onschuldige burgers en zijn een afbreuk aan de maatschappij. Zodra die organisaties weg zijn, gaat de samenleving er weer een stuk op vooruit. Zie afghanistan, taliban is weg en de bevolking juicht. Economie bloeit op en er is weer vrede.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoor alleen maar milde positieve geluiden naast erge negatieve geluiden wat betreft Afghanistan........ Suzan
|
![]() |
De VS noemt alles (heel naief) 'De strijd tegen het terrorisme'. De strijd met het terrosrisme M'N RE*T! Ik wil welleens de definitie van terorist van die beste m'neer Bush horen. Volgens mij ben ik dan ook een terrorist, omdat ik biologie gespijbeld heb!
(misschien wat overdreven ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 |