Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 23:18
DutchGirl
DutchGirl is offline
het gaat over een klasgenoot van me. ze is 16 jaar verlegen, klein en stil. maar ze heeft altijd een lieve glimlach op haar gezicht.

ze zit op een manege waar ook een jongen werkte wat haar beste vriend was. hij was stil, verlegen en een echte dierenvriend.
was vaak bij de stallen en bij mijn klasgenoot.
op een gegeven moment kwam c. (klasgenoot) op school.
ze voelde zich verdrietig, ze verbergde het, maar ik kon het zien.
ze deed niks op de computer, terwijl ze met mij samen werkt in een groepje.
en opeens zat ik alleen in het klaslokaal en ze liep naar me toe.
ze pakte een foto van de jongen van haar manege en liet hem aan mij zien.

ik zag de jongen op de foto, een vrolijke, mooie jongen die bezig was met paarden borstelen.
ik zo: gaat wel, niet echt mijn typ
toen keek ze me met glinsterende ogen aan en zei: hij heeft gisteren zelfmoord gepleegd..
ze barste uit, maar huilde niet..
ik wist niet wat ik moest doen, ik vond het zo raar, want ik kende c amper en die jongen al helemaal niet.
toen schreef ze op het bord: i hate myself i wanna die
ze zei: " dit was zijn laatste msn naam" en diezelfde avond sprong hij voor de trein.

nu.. een paar weken later hebben we het er nog vaak over.
het gaat niet goed met haar op school, op haar stage en is er vaak niet bij gedachte.
bijna niemand van de klas weet dat ze het zo moeilijk heeft, en ze snappen het toch niet.
vandaag vroeg ze aan mij of ik haar kon helpen met het verwerken van die jongen.
ik vertelde dat ze moest beginnen om te accepteren dat hij niet meer wilde leven...
hij had er immers zelf voor gekozen.
kunnen jullie mij nu tips geven om het meisje te helpen?
op een of andere manier voel ik echt verschrikkelijk met der mee..

Irene.
Oud 10-12-2002, 23:38
MazeMouse
MazeMouse is offline
Zie mijn topic over Ronald (URL in sig)
Ik heb vorige week grote delen van mijn tijd in bed gelegen en niks gedaan. En veel afleiding gezocht. Dingen gedaan die hij leuk vond om te doen.
We hebben alleen het dagboek. Daar staan zijn redenen in (want hij heeft niets gezegd over waarom en het was totaal niet aan hem te merken) maar die ga ik niet lezen. En de hele vriendenploeg heeft besloten dat niet te doen.
We hebben gezamelijk hem losgelaten. En aanstaande zondag komen we samen om speciaal voor hem een LAN-Party te houden bij hem thuis. Zijn ouders vonden dat goed, ze gunden het ons om op onze manier afscheid van Ronald te nemen. Zijn PC wordt opgesteld. Alles wordt gedaan alsof hij ieder moment binnen zou kunnen komen. We zullen zelfs de bijna standaard fles cola naast de stoel en de zak chips onder het beeldscherm leggen.
Gewoon die lege plek alleen al. Het hele beeld zie ik al voor me en het brengt al tranen in mijn ogen.
Misschien iets voor haar om wat te doen wat hem JUIST aan hem herinnerd. Voor mij helpt de confrontatie dat hij/zij er echt niet meer is het beste om tot het besef te komen en het dus te accepteren.
Oud 11-12-2002, 11:28
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Zie mijn topic over Ronald (URL in sig)
Ik heb vorige week grote delen van mijn tijd in bed gelegen en niks gedaan. En veel afleiding gezocht. Dingen gedaan die hij leuk vond om te doen.
We hebben alleen het dagboek. Daar staan zijn redenen in (want hij heeft niets gezegd over waarom en het was totaal niet aan hem te merken) maar die ga ik niet lezen. En de hele vriendenploeg heeft besloten dat niet te doen.
We hebben gezamelijk hem losgelaten. En aanstaande zondag komen we samen om speciaal voor hem een LAN-Party te houden bij hem thuis. Zijn ouders vonden dat goed, ze gunden het ons om op onze manier afscheid van Ronald te nemen. Zijn PC wordt opgesteld. Alles wordt gedaan alsof hij ieder moment binnen zou kunnen komen. We zullen zelfs de bijna standaard fles cola naast de stoel en de zak chips onder het beeldscherm leggen.
Gewoon die lege plek alleen al. Het hele beeld zie ik al voor me en het brengt al tranen in mijn ogen.
Misschien iets voor haar om wat te doen wat hem JUIST aan hem herinnerd. Voor mij helpt de confrontatie dat hij/zij er echt niet meer is het beste om tot het besef te komen en het dus te accepteren.
wat goed van jullie dat je een lan houd ter nagedachtenis van hem.
ik vind het knap van je dat je zo helder kijkt en het accepteert ook al is dat moeilijk en zal dat nog jaren gaan kosten...
*gecondoleerd* + veel sterkte en hou je taai...

Irene
Oud 11-12-2002, 11:33
Eend
Eend is offline
Hmmz...ik heb ook zo'n manege-story meegemaakt
Dit verhaal greep me ook echt aan. Ik hoop dat je haar er goed mee kan steunen Kvin het goed van je dat je met haar bent gaan praten!

*liefs*

Eend
Oud 11-12-2002, 16:48
gothicje
gothicje is offline
heej
ik denk dat het het beste is om gewoon naar haar te luisteren, laat haar, haar verhaal vertellen... meer dan steunen en luisteren kan je niet voor haar doen.
ik denk dat ze zich vast al een stuk beter voelt als ze er met jou over kan praten.
het zal vast ook heel moeilijk zijn voor jou, omdat je haar nauwelijks ken... sterkte ermee...
het lukt vast wel
kuffel moi
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 20:40
miekmuis
miekmuis is offline
Ten eerste vind ik het heel knap van het meisje dat ze zomaar op jou afgestapt is terwijl ze je eigenlijk niet eens zo goed kende, maar ik vind het ook goed dat je haar wilt helpen.
Ik denk dat je haar voor het grootste gedeelte gewoon moet laten praten... laat haar vertellen over de leiuke dingen die ze samen deden, maar ook de minder leuke dingen.
Misschien kun je hgaar ook dingen vragen als waarom hij het zo gewild heeft zodat ze zelf kan verzinnen dat dit was wat hij wilde.
En als ze er niet over wilt praten moet je dat natuurlijk ook accepteren.
Heel veel succes!
Oud 12-12-2002, 16:39
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
< opmerking tussendoor >

Sja dunno of je er wat aan hebt, maar I hate Myself And I Wanna Die is een text van Kurt Cobain .. Dat hoefde niks met z'n zelfmoord te maken hebben enzo
Oud 12-12-2002, 16:41
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
Citaat:
Sja dunno of je er wat aan hebt, maar I hate Myself And I Wanna Die is een text van Kurt Cobain .. Dat hoefde niks met z'n zelfmoord te maken hebben enzo
Uhh wat ik hier dus mee wou zeggen was dat ik niet hoop dat iemand zich schuldig voelt vanwege z'n zelfmoord ..
Die msn naam zegt niks, ze konden het niet weten.
Reageren

Regels voor berichten