Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 20:50
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Dat wat er staat heb ik niet bedacht..
Ik mag die dingen niet meer lezen, enzo..
Dat zou alleen maar slecht voor me zijn.
Ze denken dat ik dan dingen ga ontdekken, me zorgen ga maken om andere mensen, en dat er stress kan onstaan..
Onzin toch???
He??
Als ik er interesse in heb mag ik het toch wel bestuderen?
Of nie.. Te jong zijn is het niet, Maar toch heb ik het gevoel dat ze met Psychische dingen wat achterhouden, Dat kan zijn.
Ze doen wel raar als ik over Psychologie begin.
M'n Juf laat me gewoon pennen als ik erover begin..

Wat vinden jullie daar nou van...???
Stom ja..

(het ligt toch niet aan mijn leeftijd.....?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 21:19
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:

Stom ja..

Misschien een juist besluit, de 1 trekt het zich meer aan dan de ander.
Oud 19-12-2002, 21:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:
Dat wat er staat heb ik niet bedacht..
Ik mag die dingen niet meer lezen, enzo..
Dat zou alleen maar slecht voor me zijn.
Ze denken dat ik dan dingen ga ontdekken, me zorgen ga maken om andere mensen, en dat er stress kan onstaan..
Onzin toch???
He??
Of nie.. Te jong zijn is het niet, Maar toch heb ik het gevoel dat ze met Psychische dingen wat achterhouden, Dat kan zijn.

Stom ja..

Wie zijn "ze" als ik vragen mag? Ik vind het op zich geen bezwaar dat iemand die in psychologie geïnteresseerd is zich er in verdiept. Mogelijk heeft hun bezwaar te maken met het feit dat je door het lezen over bepaalde stoornissen misschien symptomen daarvan bij jezelf meent te herkennen en je daardoor inbeeldt dat je zelf zo'n stoornis hebt, terwijl dat helemaal niet zo is. Mocht je misschien interesse hebben om met mij over diverse psychologische onderwerpen van gedachten te wisselen, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 19-12-2002, 21:43
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Wie zijn "ze" als ik vragen mag? Ik vind het op zich geen bezwaar dat iemand die in psychologie geïnteresseerd is zich er in verdiept. Mogelijk heeft hun bezwaar te maken met het feit dat je door het lezen over bepaalde stoornissen misschien symptomen daarvan bij jezelf meent te herkennen en je daardoor inbeeldt dat je zelf zo'n stoornis hebt, terwijl dat helemaal niet zo is. Mocht je misschien interesse hebben om met mij over diverse psychologische onderwerpen van gedachten te wisselen, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Ja, Met 'Ze' bedoel ik 'IEDEREEN'.

Niemand houd er rekening mee..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:20
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Als je zelf denkt dat het niet schadelijk voor je is, dan moet je het gewoon doen. "Zij" bepalen niet waar jij je wel of niet mee bezig wil houden. Zolang je maar zelf denkt dat het goed zit.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:32
damaetas
damaetas is offline
nou, dat is toch iets dat je zelf moet beslissen.

dit zei de disclaimer: "Sommige bezoekers ervaren dit zelf: door de constante lading van deprimerende topic komt er zo’n rotsfeer op het forum dat bezoekers er zelf depri van worden. Dat noem je secundaire traumatisering en dat is iets waar we allemaal voor op moet passen."
Oud 20-12-2002, 08:27
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k vin wel dat je gewoon dr op mag komen maar aan de andere kant..
ik bedoel, je ouders hebben wel een punt... msschien ga je door je dr bezig mee te houden je anders gedragen, anders reageren op sommige situaties.. hun proberenn over te halen ook te gaan lezen, hun dr gek mee te maken.. misschein dat je daardoor dingen leert van jezelf die je beter niet kon weten..
komt ook nog bij dat meeste mensne die op dit forum, naja eigenlijk bijna iedereen veel heeft meegemaakt en dat soort dingen hier verteld.. en dat zijn neit echt van die dingen waar je supervrolijk van word..
denk ook dat ze niet willen dat je t leest omdat je dr dan 8eromt hoe verrot onze maatschappij is.. ik bedoel, wat je niet weet mis je niet.. en anders ga je de hele dag je alleen nog maar bezig houden met t redden van de wereld (niet lachen, ik ken iemand bij wie t een beetje zo is gegaan)..
maarja, ik ken niet echt.. je kan t best doen, als je maar weet waar je maar bezig bent en je jezelf geen ziektes gaat aanpraten..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 08:41
Anne
Anne is offline
Ik mocht het ook niet meer van mijn ouders. Dat is nu ongeveer 1 a 2 jaar geleden. En ik ben zo blij dat ze het me toen verboden hadden. Ik kwam hier een tijd niet, postte niet en reageerde niet en in die tijd ging ik me steeds beter voelde. Ik werd best wel beïnvloed door dit forum, en ook boeken over psychologie die ik las. Mijn ouders hebben me dus eigenlijk geholpen, al was ik toen zo kwaad.

Nutteloze reply.
Oud 20-12-2002, 09:22
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nutteloze reply.
Njet. Nuttig.
Oud 20-12-2002, 11:52
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:

Hm, misschien zijn ze bang dat je dingen
gaat uitproberen ofzo..
Citaat:
PsychoBoy schreef:

Moet je zelf weten denk ik.
Citaat:
PsychoBoy schreef:

Over wat voor psychologie begin je dan?
En waarom laat ze je pennen?

Citaat:
PsychoBoy schreef:

13..
Misn vinden ze je wel te jong om psychologische zooi
te bestuderen ed, maar het hangt er ook wel vanaf
wàt je precies wil weten enzo..
Oud 20-12-2002, 12:22
Verwijderd
[QUOTE]PsychoBoy schreef:

Onzin toch???
He??

dat kan idd gebeuren. Dus geen onzin. Maar de een heeft dat meer dan de ander.

psychologie is heel breed, misschien zou je ook eens wat andere onderdelen ervan kunnen bestuderen? Dus onderwerpen waarin je niet zo geconfronteerd word met alle problemen van anderen. bv. je zou eens op de webklas van de uva kunnen kijken: http://ilias.psy.uva.nl/ [/b]

zelfde vraag als bethamethason..

misschien wel. mensen verwachten iig niet direct dat een 13 jarige zich met psychologie bezighoudt.
ik denk niet dat het slecht is je je te verdiepen in psychologie, maar dat je wel op moet letten dat je je de problemen van anderen ed je té veel aan gaat trekken en zelf ook die (of andere) problemen gaat overnemen. Daar help je niemand mee.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:51
tacidvs
tacidvs is offline
Misschien, is het voor jongeren niet goed psychologie te bestuderen, omdat ze nogal erg met zichzelf bezig zijn. Bij bestudering van psychologische dingesen, krijg je nogal gauw last van selectieve informatie-opname. Er worden vooral problemen beschreven in de psychologie, met de daarbijbehorende oplossingen. Het gevaar is niet irreëel dat iemand zich zo'n aandoening aantrekt, dat is ook terug te zien in het stoer worden van automutileren. Sommige aspecten van een ziekte, al dan niet psychisch, kunnen veel mensen in zichzelf wel herkennen, vooral bij depressies gebeurt dat veel. Ze verbinden dan de conclusie "ik moet automutileren" eraanvast. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van psychologie voor jongeren, om bovenstaande reden.
Oud 20-12-2002, 13:35
Verwijderd
Als je het je teveel aantrekt, moet je hier iig minder komen. Ik word zelf ook soms een beetje down als ik sommige dingen hier lees, teveel van dit soort verhalen zijn niet goed.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 14:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
perseus schreef:
Als je het je teveel aantrekt, moet je hier iig minder komen. Ik word zelf ook soms een beetje down als ik sommige dingen hier lees, teveel van dit soort verhalen zijn niet goed.
Ja, klopt. Mij interesseert het ook heel erg, psychologie en zo, maar ik denk dat je omgeving zoiets heeft van: straks gaat hij dat allemaal op zichzelf betrekken!!!!

En die gedachte is heus niet zo belachelijk, want dit berichtje komt van een levend bewijs. Ik ben iemand die als hij over iets ergs (denk aan: automutilatie, borderline, suikerziekte enz.) leest, gelijk denkt dat hij het zelf heeft. Als het aan mij ligt heb ik alle erge ziektes van de wereld, en ik maak me er vaak vreselijk druk om omdat ik dènk dat ik echt aan iets leid.
Je omgeving is denk ik bang dat jij dat ook gaat doen.....

Of is dit alles volslagen belachelijk?
Oud 20-12-2002, 16:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ergens kan ik er wel inkomen dat ouders zo iets zeggen. Ze maken zich gwoon zorgen om je.

Ik alleen weet nie wat jij voor soort persoon bent, of je snel problemen van anderen aantrekt/op jezelf betrekt.. dus IK kan er nie echt over oordelen ben ik bang.

Zelf heb k zwiets ook al eens gehad.
Toen t forum van zwaarweer.nl nog bestond, kwam ik daar iedere dag, bijna de hele dag enso... k had een keer de site per ongeluk open laten staan en toen zijn mn ouders erachter gekomen dat ik daar dus rondhing enso (glukkig weten ze mn nick nog steeds niet). Toen kreeg ik duz te horen dat ze absoluut niet wilden dat ik op de site kwam omdat dat een slechte invloed op me zou hebben en weet ik niet wat allemaal. En dat als ze merkten dat ik er toch weer geweest was ze de site zouden blokkeren

Maar goe... ouders... tja....
Oud 20-12-2002, 19:17
gothicje
gothicje is offline
ik heb dat op het moment nou ook...
omdat het niet zo goed met mij gaat denkt mijn moeder nou meteen dat het door het internet komt, omdat ik op die soort berichten reageer... maar ja enigste wat ik hier eigenlijk doe is alles van me afschrijven, ik was al depri voor ik ooit op deze site was geweest...
ik interesseer me ook voor het psyche van de mens, ik wil later graag met drugsverslaafde en weggelopen kinderen gaan werken...
maar ja mijn moeder denkt dat mijn problemen hierdoor komen, echt verboden heeft ze het nog niet, moet ze ook niet gaan doen ook
Reageren

Regels voor berichten