Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Niemand houd er rekening mee.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]PsychoBoy schreef:
Ze denken dat ik dan dingen ga ontdekken, me zorgen ga maken om andere mensen, en dat er stress kan onstaan.. Onzin toch??? He?? dat kan idd gebeuren. Dus geen onzin. Maar de een heeft dat meer dan de ander. Als ik er interesse in heb mag ik het toch wel bestuderen? psychologie is heel breed, misschien zou je ook eens wat andere onderdelen ervan kunnen bestuderen? Dus onderwerpen waarin je niet zo geconfronteerd word met alle problemen van anderen. bv. je zou eens op de webklas van de uva kunnen kijken: http://ilias.psy.uva.nl/ [/b] M'n Juf laat me gewoon pennen als ik erover begin.. ![]() (het ligt toch niet aan mijn leeftijd.....?) misschien wel. mensen verwachten iig niet direct dat een 13 jarige zich met psychologie bezighoudt. ik denk niet dat het slecht is je je te verdiepen in psychologie, maar dat je wel op moet letten dat je je de problemen van anderen ed je té veel aan gaat trekken en zelf ook die (of andere) problemen gaat overnemen. Daar help je niemand mee. |
![]() |
|
![]() |
Misschien, is het voor jongeren niet goed psychologie te bestuderen, omdat ze nogal erg met zichzelf bezig zijn. Bij bestudering van psychologische dingesen, krijg je nogal gauw last van selectieve informatie-opname. Er worden vooral problemen beschreven in de psychologie, met de daarbijbehorende oplossingen. Het gevaar is niet irreëel dat iemand zich zo'n aandoening aantrekt, dat is ook terug te zien in het stoer worden van automutileren. Sommige aspecten van een ziekte, al dan niet psychisch, kunnen veel mensen in zichzelf wel herkennen, vooral bij depressies gebeurt dat veel. Ze verbinden dan de conclusie "ik moet automutileren" eraanvast. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van psychologie voor jongeren, om bovenstaande reden.
||
Citaat:
En die gedachte is heus niet zo belachelijk, want dit berichtje komt van een levend bewijs. Ik ben iemand die als hij over iets ergs (denk aan: automutilatie, borderline, suikerziekte enz.) leest, gelijk denkt dat hij het zelf heeft. Als het aan mij ligt heb ik alle erge ziektes van de wereld, en ik maak me er vaak vreselijk druk om omdat ik dènk dat ik echt aan iets leid. Je omgeving is denk ik bang dat jij dat ook gaat doen..... Of is dit alles volslagen belachelijk?
|
Ergens kan ik er wel inkomen dat ouders zo iets zeggen. Ze maken zich gwoon zorgen om je.
Ik alleen weet nie wat jij voor soort persoon bent, of je snel problemen van anderen aantrekt/op jezelf betrekt.. dus IK kan er nie echt over oordelen ben ik bang. Zelf heb k zwiets ook al eens gehad. Toen t forum van zwaarweer.nl nog bestond, kwam ik daar iedere dag, bijna de hele dag enso... k had een keer de site per ongeluk open laten staan en toen zijn mn ouders erachter gekomen dat ik daar dus rondhing enso (glukkig weten ze mn nick nog steeds niet). Toen kreeg ik duz te horen dat ze absoluut niet wilden dat ik op de site kwam omdat dat een slechte invloed op me zou hebben en weet ik niet wat allemaal. En dat als ze merkten dat ik er toch weer geweest was ze de site zouden blokkeren ![]() Maar goe... ouders... tja....
|
![]() |
ik heb dat op het moment nou ook...
omdat het niet zo goed met mij gaat denkt mijn moeder nou meteen dat het door het internet komt, omdat ik op die soort berichten reageer... maar ja enigste wat ik hier eigenlijk doe is alles van me afschrijven, ik was al depri voor ik ooit op deze site was geweest... ik interesseer me ook voor het psyche van de mens, ik wil later graag met drugsverslaafde en weggelopen kinderen gaan werken... maar ja mijn moeder denkt dat mijn problemen hierdoor komen, echt verboden heeft ze het nog niet, moet ze ook niet gaan doen ook
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Probleem met gym Ji-Hyun | 57 | 17-02-2013 21:25 | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #36 rare kwast | 492 | 27-08-2005 21:40 | |
Psychologie |
Ik zit er even helemaal doorheen Nebel | 6 | 12-01-2005 19:37 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |