Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 21:47
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Hallo deze stelling:

Links Denken, oftewel Liegen om niet racistisch te lijken

wil ik graag verdedigen.

als eerste ik ben geen racist wel een realist.

Goed met links denken bedoel ik..

Een groepje marrokanen slaat iemand in elkaar..
dan is de linkse reaktie:
Een groepje "jongeren" slaat een jongen in elkaar.

Boelshit vind ik, waarom mag je niet zeggen dat een bepaalde groep iets doet ?
Zoenzo is in de afgelopen jaren al gebleken dat er alleen maar meer geweld ontstaat door die mentaliteit.
Verder is dat in mijn ogen gewoon liegen.
Oud 09-04-2002, 21:51
McCaine
McCaine is offline
Liegen is een onwaarheid spreken. In jouw gegeven scneario wordt geen onwaarheid gesproken, en dus ook niet gelogen.
Oud 09-04-2002, 21:58
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ik weet niet of jij enig idee hebt wat links inhoud, maar jou voorbeeld heeft er iig weinig mee te maken
Oud 09-04-2002, 22:15
mcsun
mcsun is offline
Wat jouw verhaal precies met links (of rechts) te maken heeft weet ik niet, maar ik weet wel dat in de praktijk vaak compleet andersom wordt gedacht. In jouw voorbeeld: een groepje Marrokaanse jongeren slaat iemand in elkaar. Alle Marrokanen het land uit!
Oud 09-04-2002, 23:55
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Liegen is een onwaarheid spreken. In jouw gegeven scneario wordt geen onwaarheid gesproken, en dus ook niet gelogen.
als ik een marrokaan nederlander noem is dat niet waar hijs marrokaan.

gelul is het dat hij innederland geboren zou kunnen zijn het blijft een marrokaan.
Oud 09-04-2002, 23:59
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Wat jouw verhaal precies met links (of rechts) te maken heeft weet ik niet, maar ik weet wel dat in de praktijk vaak compleet andersom wordt gedacht. In jouw voorbeeld: een groepje Marrokaanse jongeren slaat iemand in elkaar. Alle Marrokanen het land uit!
neuh, dat is gelul ik heb namelijk helemaal geen conclusies getrokken enkel een hele korte stelling neergelegt.

en de link naar links dan even iets verduidelijken

linkse partijen -->> willen dus die marrokanen "nederlander" noemen.
Wat boelshit is.
verder is alle marrokanen het land uit een kreet van jou en een hele vieze.
Dat heb en wil ik nooit beweren.
ik ben alleen voor oprecht en dus duidelijkheid.
Oud 10-04-2002, 05:28
JJzD
JJzD is offline
ok als jij wil zeggen dat marokkanen die en die in elkaar hebben geslagen
wil ik ook graag in de krant zien dat een blanke weer 's fraude heeft gepleegd
Oud 10-04-2002, 06:44
UnknoWn EntiTy
Citaat:
JJzD schreef:
ok als jij wil zeggen dat marokkanen die en die in elkaar hebben geslagen
wil ik ook graag in de krant zien dat een blanke weer 's fraude heeft gepleegd

waarmee maar gezegd word: wij zijn net zo crimineel, maar dan anders.....
Oud 10-04-2002, 06:57
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

waarmee maar gezegd word: wij zijn net zo crimineel, maar dan anders.....
hoe graag ik het ook ontken

(2de generatie) allochtonen hebben wel een relatief hoog aandeel
maar hoeveel van die "superieure" blanke bevolking vult zijn bealsting 100% eerlijk in??
maar dat mag, want iedereen doet het
over 20 jaar mogen we iedereen doodschoppen want iedereen doet het
Oud 10-04-2002, 07:29
Internationalist
Internationalist is offline
Je mag het wel zeggen, als het er iets mee te maken heeft. Als ik leef dat twee Friezen een Groninger hebben geslagen wegens zijn Gronings zijn vind ik dat zeker relevant, maar als ze hem. sloegen wegens een vete uit het verleden zou het me eigenlijk een reet roesten.

We kunnen ook wel de kleur ogen, de haar kleur e.d. gaan vermelden. Want dat zijn het niet meer alleen de buitenalnders, maar misschien ook wel blonde personen met donker haar..............pas maar op, strax zijn jullie ze zondebok
Oud 10-04-2002, 08:30
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Hallo deze stelling:

wil ik graag verdedigen.

En dat is links denken? Dat is gewoon het "politiek correct" denken.

Maar wat schiet je er eigenlijk mee op als je zegt het zijn marrokanen? Is dat van bijzondere waarde ofzo? Het wakkert alleen maar haat aan, en men weet nu ook wel dat er problemen zijn bij een aantal marrokaanse jongeren. Als iedereen nu eens aan een oplossing gaat denken i.p.v dat gescheld.
Oud 10-04-2002, 08:43
FLH
FLH is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Maar wat schiet je er eigenlijk mee op als je zegt het zijn marrokanen? Is dat van bijzondere waarde ofzo? Het wakkert alleen maar haat aan...
Natuurlijk heeft het zin als je het probleem benoemt. Dat wakkert echt niet veel extra haat aan. Het maakt de politiek hopelijk wakker.

Citaat:
halve banaan schreef:

...en men weet nu ook wel dat er problemen zijn bij een aantal marrokaanse jongeren. Als iedereen nu eens aan een oplossing gaat denken i.p.v dat gescheld
Een groot deel van de bevolking weet het nu wel ja, nu de politiek nog.
Zolang de politiek geen flikker uitvoert om de veiligheid te verbeteren en harder op te treden tegen die Marrokanen die de boel verzieken voor de rest, moet de bevolking het probleem gewoon blijven benoemen.

Nu kun je wel zeggen wat een rascist (hoe vaak heb ik dat al niet gehoord) maar ik heb al wat te vaak dingen meegemaakt en gehoord om nog 'politiek correct' te zijn.

Politieke correctheid...
leve Rob Oudkerk
Oud 10-04-2002, 09:14
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
verder is alle marrokanen het land uit een kreet van jou en een hele vieze.
Dat heb en wil ik nooit beweren.
Hush, ik leg jou geen worden in de mond! Ik zeg alleen dat in de praktijk vaak zo wordt gedacht. De populariteit van Pim Fortuyn toont dat al aan; veel mensen denken immers dat Pimmetje die Marrokanen wel eens onze achtertuinen uit zal schoppen

Ik ben het met je eens, dat er wanneer er problemen ontstaan bij het integreren van bjivoorbeeld Marrokanen iets aan gedaan moet worden. We moeten wél beseffen dat (in dit geval) de Marrokaanse jongeren niet alleen een probleem veroorzaken, en wellicht ook een probleem zijn, maar bovenal een probleem hebben.

Als je groepen mensen (in dit geval bepaalde groepen buitenlanders) ziet als pakketje met problemen, dan kun je twee dingen doen: het pakketje buiten de deur gooien en laten rotten of proberen de problemen uit dat pakketje te halen. Ik ben voor dat laatste en er van overtuigd dat het mogelijk is. Het zal alleen wat tijd kosten.
Oud 10-04-2002, 09:26
Verwijderd
Het is idd meer de overdreven politieke correctheid die voor veel problemen heeft gezorgd.

Als statistisch bekend is dat Marokkanen (of welke andere bevolkingsgroep ook) een aanzienlijk groter percentage van de delicten voor hun rekening nemen, dan zie ik geen probleem in het toepassen van straffen/maatregelen die toegesneden zijn op Marokkanen.
Als een gestoorde kinderverkrachter TBS krijgt is dat in feite toch ook een maatregel die toegesneden is op die persoon? Zelfs een maatregel die toegesneden is op een groep, want over het algemeen worden alle kinderverkrachters als gek en rijp voor de TBS beschouwd. Dus waarom wel onderscheid maken op geestesgesteldheid en niet op cultuur/afkomst - wanneer er een concrete, aantoonbare relatie is tussen die cultuur/afkomst en de delicten die gepleegd worden?
Oud 10-04-2002, 10:23
UnknoWn EntiTy
Citaat:
nare man schreef:
Het is idd meer de overdreven politieke correctheid die voor veel problemen heeft gezorgd.

Als statistisch bekend is dat Marokkanen (of welke andere bevolkingsgroep ook) een aanzienlijk groter percentage van de delicten voor hun rekening nemen, dan zie ik geen probleem in het toepassen van straffen/maatregelen die toegesneden zijn op Marokkanen.
Als een gestoorde kinderverkrachter TBS krijgt is dat in feite toch ook een maatregel die toegesneden is op die persoon? Zelfs een maatregel die toegesneden is op een groep, want over het algemeen worden alle kinderverkrachters als gek en rijp voor de TBS beschouwd. Dus waarom wel onderscheid maken op geestesgesteldheid en niet op cultuur/afkomst - wanneer er een concrete, aantoonbare relatie is tussen die cultuur/afkomst en de delicten die gepleegd worden?
Zit wel wat in
Oud 10-04-2002, 10:49
@pie
@pie is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Zit wel wat in
maar niemand zegt het/mag het zeggen omdat het wordt afgedaan als rascisme, waardoor we dus inderdaad weer geen ene zak opschieten.
Oud 10-04-2002, 11:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dus waarom wel onderscheid maken op geestesgesteldheid en niet op cultuur/afkomst - wanneer er een concrete, aantoonbare relatie is tussen die cultuur/afkomst en de delicten die gepleegd worden?
omdat dat tegen artikel 1 van de grondwet ingaat ofzo.
Oud 10-04-2002, 13:04
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

als ik een marrokaan nederlander noem is dat niet waar hijs marrokaan.

gelul is het dat hij innederland geboren zou kunnen zijn het blijft een marrokaan.
Euhm is het niet volgens de Nederlandse wet een Nederlander als hij hier geboren is en een Nederlands papoort heeft?

Of erken je de Nederlandse wet niet?
Oud 10-04-2002, 13:17
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:

Euhm is het niet volgens de Nederlandse wet een Nederlander als hij hier geboren is en een Nederlands papoort heeft?

Of erken je de Nederlandse wet niet?
ik erken liever de wetten van de biologie.
genen van zijn marrokaanse ouders, dus ik noem het een marrokkaan.
Oud 10-04-2002, 13:30
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Hallo deze stelling:

wil ik graag verdedigen.

Boelshit vind ik, waarom mag je niet zeggen dat een bepaalde groep iets doet ?
Zoenzo is in de afgelopen jaren al gebleken dat er alleen maar meer geweld ontstaat door die mentaliteit.
Verder is dat in mijn ogen gewoon liegen.
waar blijft de verdediging van die stelling nou eigenlijk?
Oud 10-04-2002, 13:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
autodropje schreef:

waar blijft de verdediging van die stelling nou eigenlijk?
die is er niet en komt er niet omdat de stelling kolder is?

voor mijn part n slotje

als ie nou had begonnen met: links = naief, dan had er nog een discussiepunt ingezeten
Oud 10-04-2002, 13:51
FLH
FLH is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

linkse partijen -->> willen dus die marrokanen "nederlander" noemen.
Hoezoe wil links de marokkanen 'Nederlander' noemen?
Heeft Rob Oudkerk van de PvdA (!!!) z'n woorden dan al teruggenomen ofzo?

We moeten er gewoon openlijk over (kunnen) praten, zodat de politiek, links én rechts, ook moet praten over oplossingen.

De politie moet meer bevoegdheden en personeel krijgen krijgen, zodat ze naast willen ook kúnnen optreden tegen dat schorem dat delen van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag etc. onveilig maakt.
Oud 10-04-2002, 14:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
@pie schreef:

die is er niet en komt er niet omdat de stelling kolder is?

voor mijn part n slotje

als ie nou had begonnen met: links = naief, dan had er nog een discussiepunt ingezeten
eigenlijk heb je gelijk ook

Deze stelling slaat helemaal nergens op, de argumentatie is waardeloos en het onderwerp is al vaker langsgeweest hier

--> dicht

Regels voor berichten