Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 14:08
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Uitgegeven: 20-3-2002 12:13

RIJSWIJK - Moslims en homoseksuelen worden steeds vaker slachtoffer van discriminatie. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus en Meldpunten. Die cijfers werden woensdag bekendgemaakt.

In 2001 steeg het aantal klachten dat bij de lokale en regionale meldpunten werd ingediend met 11 procent ten opzichte van voorgaande jaren. In totaal kwamen er meer dan 3900 meldingen binnen.

De overgrote meerderheid van de gevallen, ruim 60 procent, heeft betrekking op discriminatie op grond van huidskleur of afkomst.

Volgens de vereniging is er in 2001 een duidelijke stijging te zien van het aantal klachten over discriminatie van homo's. Het aantal meldingen steeg van 3 naar 7 procent.

Die stijging houdt direct verband met de uitspraken van de Rotterdamse imam El Moumni. Veel mensen voelden zich beledigd nadat de geestelijke in mei 2001 in actualiteitenprogramma NOVA uitspraken deed over de schadelijkheid van homoseksualiteit voor de samenleving.

Nasleep

De nasleep van de aanslagen op 11 september 2001 in de VS veroorzaakte een forse stijging van het aantal meldingen over discriminatie op grond van geloof. Het percentage klachten verdubbelde van 3 in de voorgaande jaren tot 6. Veel moslims meldden dat ze het slachtoffer waren geworden van verbaal of fysiek geweld.

Volgens de Landelijke Vereniging van Anti-Discriminatiebureaus ligt het aantal gevallen van discriminatie waarschijnlijk veel hoger dan uit de woensdag gepresenteerde cijfers blijkt.

,,Uit onderzoek blijkt keer op keer dat gevallen van discriminatie stelselmatig worden ondergerapporteerd'', aldus de vereniging. ,,Slechts een deel van alle incidenten wordt formeel gemeld en komt in de statistieken terecht.''

Zo stelt de vereniging dat een aantal discriminatiemeldpunten te kampen heeft met 'continuïteitsproblemen' waardoor ze niet in staat waren om cijfers te leveren. Begin dit jaar hebben de bureaus een nieuw registratiesysteem in gebruik genomen dat een beter beeld moet opleveren.

----------------------
En dit is dan alleen hetgeen wat geregistreerd is, is het nou echt zo moeilijk om mensen gewoon in hun waarde te laten? Laat ze toch homo zijn, laat ze trouwen, laat ze bidden, laat ze naar de moskee gaan.
Sjonge, het lijkt wel alsof we hier in nederlands ons vervelen en ons maar bezig gaan houden met dit soort zooi, terwijl we de echte problemen laten liggen en door dit voor nog meer problemen zorgen.
Jammer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2002, 14:49
Isa
Isa is offline
dat moslims vaker gediscrimineerd worden sinds 11 september is logisch, maar homo's?

die imam el-mounmi heeeft toch niet zoveel invloed.

misschien word er helemaal niet meer gediscrimineerd, maar alleen meer gemeld.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:02
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dat moslims vaker gediscrimineerd worden sinds 11 september is logisch, maar homo's?
o ja?

Dan zou ik toch graag van je willen weten waarom.
Oud 20-03-2002, 15:10
Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:
o ja?

Dan zou ik toch graag van je willen weten waarom.

omdat moslimfundamentalisten de aanslagen gepleegd hebben misschien? en omdat een hele hoop moslims in enquetes zeiden begrip te hebben voor de aanslagen? met als gevolg dat er mensen als Fortuyn komen die de islam achterlijk noemen, wat de mensen nog meer opwind.

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 15:29
tester34
tester34 is offline
Ach....die moslims moeten wat minder zeiken denk ik zo maar: elke keer dat sommige van hun 'kankerkaas' roepen wordt ook niet geregistreerd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:41
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Ach....die moslims moeten wat minder zeiken denk ik zo maar: elke keer dat sommige van hun 'kankerkaas' roepen wordt ook niet geregistreerd.

Dus dat aantal is gelijk gebleven aangezien alleen moslims en homos meer gediscrimineerd worden.

------------------
goed voor jezelf zorgen is het beste geschenk dat je anderen kunt geven!

[Dit bericht is aangepast door Dutchy15 (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Dat is idd ook een mogelijkheid, maar het gaat mij om datgene dat er teveel wordt gediscrimineerd in deze maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:00
Finntroll
Finntroll is offline
T zal vast zo zijn, dat moslims zich ook schuldig maken aan het discrimineren van homo's.

Dus ik maak me niet zo druk om dat stukje.
Oud 20-03-2002, 17:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
T zal vast zo zijn, dat moslims zich ook schuldig maken aan het discrimineren van homo's.

Dus ik maak me niet zo druk om dat stukje.
Ja duh, en omgekeerd.

Dat is me punt niet, er wordt gewoon teveel gediscrimineerd in dit land, het gaat er niet om tegen wie, maar het gebeurd gewoon te veel.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:15
tester34
tester34 is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ja duh, en omgekeerd.

Dat is me punt niet, er wordt gewoon teveel gediscrimineerd in dit land, het gaat er niet om tegen wie, maar het gebeurd gewoon te veel.

Toch niet vaak genoeg, want de asielzoekers blijven komen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 17:19
Finntroll
Finntroll is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ja duh, en omgekeerd.

Wat wil je ertegen beginnen? Mensen doen dat omdat ze ergens tegen zijn, of zich ergens aan ergeren. Zolang dat het geval is blijft discriminatie bestaan.
Oud 20-03-2002, 17:30
tester34
tester34 is offline
Ik snap eigenlijk niet eens waarom islamieten homo's discrimineren: als de geiten op zijn beginnen ze aan elkaar.

[Dit bericht is aangepast door tester34 (20-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 18:28
RuffThugg
RuffThugg is offline
Tester maakt weer erg intelligente opmerkingen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 19:43
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 19:45
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
jongens (en meisjes) ik wil in dit verband de volgende zaak erbij halen, lees maar:
Ex-trouwambtenaar naar bestuursrechter
LEEUWARDEN - Voormalig trouwambtenaar Nynke Eringa-Boomgaardt wil haar afdanking door de gemeente Leeuwarden bij de bestuursrechter aanvechten. Eringa vindt dat zij het recht heeft te weigeren om homoparen te trouwen. Burgemeester en wethouders hebben gisteren haar bezwaarschrift tegen beëindiging van haar ambtstermijn per 1 september 2001 buiten de orde verklaard.
De gemeente legt verder het oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling, dat Leeuwarden Eringa indirect discrimineert, naast zich neer. De gang naar de bestuursrechter is ,,het logische gevolg'' van de Leeuwarder opstelling, aldus Eringa's raadsman Sietse Voogt gisteravond. ,,Het is een principiële zaak.''

Het college van b. en w. bevestigde gisteren zoals verwacht de harde lijn die een groot deel van de gemeenteraad jegens weigerachtige trouwambtenaren voorstaat. In Leeuwarden is slechts plaats voor huwelijksvoltrekkers die geen onderscheid maken tussen de trouwerijen van homo's en hetero's.

CDA-wethouder Gerrit Krol steunt dit beleid, maar hij had liever gezien dat Eringa gisteren alsnog zou zijn herbenoemd tot 2005, omdat op die manier veel ophef zou worden voorkomen. ,,Ik had op pragmatische gronden voor deze mevrouw graag een tijdelijke uitzondering gemaakt'', aldus Krol, die vorige zomer als CDA-fractieleider al afstand nam van de collegelijn. Hij heeft gisteren zijn minderheidsstandpunt in het college opnieuw bevestigd.

Op verzoek van de ChristenUnie debatteert de gemeenteraad volgende maand opnieuw over de weigerachtige trouwambtenaar. Fractievoorzitter Addy Stoker vindt dat Eringa onrecht wordt gedaan. Het ziet er naar uit dat het college nog altijd op een flinke raadsmeerderheid kan rekenen.

Wat gaat in deze zaak voor/wie heeft volgens jullie het meest gelijk. Die vrouw of homoparen?

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 21:20
Prada
Prada is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Wat gaat in deze zaak voor/wie heeft volgens jullie het meest gelijk. Die vrouw of homoparen?

Deze discussie is al uitvoerig gevoerd op A&N...Ik ben nog steeds van mening dat er op basis van sexuele geaardheid geen onderscheid gemaakt mag worden...Het is het werk van deze ambtenaar mensen in de echt te verbinden en dan moet ze dat simpelweg ook doen...
Oud 20-03-2002, 21:23
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
omdat moslimfundamentalisten de aanslagen gepleegd hebben misschien? en omdat een hele hoop moslims in enquetes zeiden begrip te hebben voor de aanslagen? met als gevolg dat er mensen als Fortuyn komen die de islam achterlijk noemen, wat de mensen nog meer opwind.
mja ik snap toch echt niet waarom wij dan ineens meer de moslims in Nederland moetne gaan discrimineren die er (bijna) allemaal niets mee te maken hebben.
Oud 20-03-2002, 21:25
Prada
Prada is offline
Citaat:
autodropje schreef:
mja ik snap toch echt niet waarom wij dan ineens meer de moslims in Nederland moetne gaan discrimineren die er (bijna) allemaal niets mee te maken hebben.

Dat is gewoon een vrij logisch gevolg van subjectieve media...Niet iedereen kan zo goed relativeren als ons... Zette na 11 september CNN of FOX aan en de haat tegen moslimextremisme werd je gewoonweg opgedrongen...
Oud 20-03-2002, 21:25
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Prada schreef:
Deze discussie is al uitvoerig gevoerd op A&N...Ik ben nog steeds van mening dat er op basis van sexuele geaardheid geen onderscheid gemaakt mag worden...Het is het werk van deze ambtenaar mensen in de echt te verbinden en dan moet ze dat simpelweg ook doen...
idd, als je bij een slager werkt kun je ook niet zeggen ik doe de koeien wel maar de varkens niet.
Oud 20-03-2002, 22:54
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

die imam el-mounmi heeeft toch niet zoveel invloed.

Och, het begrip "discriminatie" wordt te pas en te onpas gebruikt.
Als je iemand niet mag en het is een Nederlander, is er niks aan de hand.
Als de betreffende persoon echter een ander kleurtje of afkomst heeft, heet het opeens discriminatie.
Slap gelul allemaal.
Mensen worden pas gediscrimineerd zodra ze minder rechten hebben als de rest in een samenleving. En dat is in Nederland helemaal niet het geval.
Als ik dus niet zo kapot ben van een islamitische homo, is dat gewoon MIJN mening en heeft dat met discriminatie totaal niks te maken.
Of moet ik iedereen maar aardig vinden ?
Nou dan ....
Overigens heb ik noch iets tegen homo's noch islamieten. Dit voor alle duidelijkheid.

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 01:46
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
tester34 schreef:
deze moslim heeft anders nog nooit van kankerkaas gehoord, laat staan het geroepen tegen iemand.

*ken wel pindakaas*

[Dit bericht is aangepast door Egyptian (21-03-2002).]
Oud 21-03-2002, 07:30
Verwijderd
'Dus' moet 'deze' zijn neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ja duh, en omgekeerd.

Ja inderdaad, maar dat is een aflgemene mentaliteit die in Nederland heerst: hypocrisie.

Voorbeeld: Rob Oudkerk, altijd helemaal "correct" en dan tegen Cohen "kut marrokaantjes" roepen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 08:45
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Je bent best wel generalisrend bezig, weet je dat? En dat sommige gasten hier in NL moslims uitschelden, betekend toch niet dat de moslims het dan ook mogen? Zo van: 'hij begon!'
Oud 21-03-2002, 08:48
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Wat ben je voor vage gast? Heb je geen respect voor andere mensen?
Oud 21-03-2002, 09:00
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ja inderdaad, maar dat is een aflgemene mentaliteit die in Nederland heerst: hypocrisie.

Voorbeeld: Rob Oudkerk, altijd helemaal "correct" en dan tegen Cohen "kut marrokaantjes" roepen

Als Dijkstal dat had geroepen was het land te klein geweest.
Oud 21-03-2002, 10:08
Isa
Isa is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
daar gaat deze topic van mij ook over.
ik ben het eens met de commissie gelijke behandeling.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
idd, als je bij een slager werkt kun je ook niet zeggen ik doe de koeien wel maar de varkens niet.

Nee, dat kun je wel op religieuze gronden. als je jood of moslim bent mag je weigeren de varkens te slachten, en als je op religieuze gronden het trouwen van homoparen weigert mag dat dus ook.
Over die discriminatie: na imam mououoeouoni (zoiets?) en Pim Fortuyn is er volgens mij een homo - moslim oorlog losgebarsten.

zet ze lekker op een veldje bij Beverwijk

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 11:54
@pie
@pie is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
deze moslim heeft anders nog nooit van kankerkaas gehoord, laat staan het geroepen tegen iemand.

*ken wel pindakaas*
don't be ignorant... iedereen heeft dat wel eens gehoord...

maar het slaat idd nergens op dat elke moslim dat zou zeggen..

[Dit bericht is aangepast door @pie (21-03-2002).]
Oud 21-03-2002, 12:25
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
@pie schreef:
don't be ignorant... iedereen heeft dat wel eens gehoord...

maar het slaat idd nergens op dat elke moslim dat zou zeggen..

[Dit bericht is aangepast door @pie (21-03-2002).]
Neej maar niet elke nederlander roept ook geen KANKERTURK, ofzoiets. Ik ben het met tester34 eens. De gehele nederlandse maatschappij ziet niet dat er ook gediscrimineerd kan worden van moslims tegenover nederlanders. Want ikzeg eerlijk. Wanneer er 100 turken in een disco staan coel k mij bedreigd. Ik werk in een discotheek en ik zie vaak dat zij problemen veroorzaken omdat ze nederlanders uitdagen. Op een school bij ons mochten geen nederlanders bij de tureken zitten vonden de turken. Dan moeten wij is met nederlanders op een bankje gaan zitten en zeggen dat er geen moslims bij mogen. Dan zijn wij meteen de rasciste, ik vind het een beetje hypocriet. De bv turkse mensen mogen wel met een teken van Grijze Wolf op de jas lopen maar zo gauw wij met een NL vlaggetje of iets anders gaan lopen dan zijn wij rascisten. Niet dat ik met een vlaggetje loop hoor

------------------
......................!!TATS!!......................

[Dit bericht is aangepast door skyscraper (21-03-2002).]
Oud 21-03-2002, 12:40
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

Nee, dat kun je wel op religieuze gronden. als je jood of moslim bent mag je weigeren de varkens te slachten, en als je op religieuze gronden het trouwen van homoparen weigert mag dat dus ook.
Over die discriminatie: na imam mououoeouoni (zoiets?) en Pim Fortuyn is er volgens mij een homo - moslim oorlog losgebarsten.

zet ze lekker op een veldje bij Beverwijk
Mja als je dat weigert op religieuze grond, moet je niet raar staan te kijken als je niet aangenomen wordt/ontslagen wordt. Dieren slachten is dan je werk en als je dat weigers op religieuze gronden is dat heel fijn, maar dan kun je dus niet bij een slagerwerken.
Oud 21-03-2002, 13:24
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
skyscraper schreef:
Neej maar niet elke nederlander roept ook geen KANKERTURK, ofzoiets. Ik ben het met tester34 eens. De gehele nederlandse maatschappij ziet niet dat er ook gediscrimineerd kan worden van moslims tegenover nederlanders. Want ikzeg eerlijk. Wanneer er 100 turken in een disco staan coel k mij bedreigd. Ik werk in een discotheek en ik zie vaak dat zij problemen veroorzaken omdat ze nederlanders uitdagen. Op een school bij ons mochten geen nederlanders bij de tureken zitten vonden de turken. Dan moeten wij is met nederlanders op een bankje gaan zitten en zeggen dat er geen moslims bij mogen. Dan zijn wij meteen de rasciste, ik vind het een beetje hypocriet. De bv turkse mensen mogen wel met een teken van Grijze Wolf op de jas lopen maar zo gauw wij met een NL vlaggetje of iets anders gaan lopen dan zijn wij rascisten. Niet dat ik met een vlaggetje loop hoor

jaa, tuurlijk, er is discriminatie van beide kanten, beide kanten moeten aangepakt worden!
En je bent zelf wel enorm generaliserend bezig zeg..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 17:41
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja klopt helemaal ze moeten gewoon beide opgepakt worden en bestraft (zwaar) voor die discriminatie want je hebt er niks aan
Wat voor achterlijk nut heeft het op iemand uit te schelden voor kut turk
Ik begrijp dat niet het is gewoon een form van of gemotiveerde mensen of geen gemotiveerd mens ik bedoel ik ken een turks jongen die scheld gewoon een hollanders als vieze bleekscheet en precies anderssom hoor je dat ook van een minder gemotiveerd hollandse jongen dezeflde van Kut turk of wat dan ook dus het slaat gewoon nergens op
Ik noem het aggresiefe kinder taal

Vriendelijke mazzels
Oud 25-03-2002, 16:06
Dikkie
Dikkie is offline
ik word vaker door moslims (turken, marokanen, etc) gediscrimineerd dan dat ik hun discrimineer
Oud 25-03-2002, 16:55
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Ik snap eigenlijk niet eens waarom islamieten homo's discrimineren: als de geiten op zijn beginnen ze aan elkaar.

[Dit bericht is aangepast door tester34 (20-03-2002).]
En je begon zo goed....

Oud 27-03-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Mja als je dat weigert op religieuze grond, moet je niet raar staan te kijken als je niet aangenomen wordt/ontslagen wordt. Dieren slachten is dan je werk en als je dat weigers op religieuze gronden is dat heel fijn, maar dan kun je dus niet bij een slagerwerken.

idd

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:18
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
het zijn meestal de niet gemotiveerde mensen, ik werd gediscrimineerd about me uiterlijke slaat nergens op natuurlijk maar ik discrimineerd terug toen ik klein was
BV: Hey lelijke bruine
ikke:Beter bruin dan zo een vieze puisten kop te hebben

En nu trek ik me geen balhaar meer aan echt het is wel cool dat ik zo relax ben wind je je ook niet op en leef je langer D

Vriendlijke mazzels!C
Oud 27-03-2002, 15:33
Chimera
Chimera is offline
Er zijn meer klachten binnen gekomen. dat wil niet zeggen dat er ook meer gediscrimineerd wordt, er komen alleen meer klachten binnen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 16:27
Verwijderd
Ik denk ook wel dat er een daadwerkelijke stijging is sinds elf september. Natuurlijk waren er al een hoop mensen die een hekel hadden aan moslims, maar na die aanslagen dachten de meeste simpele zielen 'zie je nou wel!' en zijn 'actiever' gaan discrimineren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 19:59
MasterMolly
MasterMolly is offline
LEuke TopiC_combi
>>>>>>>>>>>>>>>>
HOMO'S en MOSLIMS
lol hehe
Oud 27-03-2002, 21:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MasterMolly schreef:
LEuke TopiC_combi
>>>>>>>>>>>>>>>>
HOMO'S en MOSLIMS
lol hehe

Whaha
Oud 27-03-2002, 21:55
apekop123
apekop123 is offline
Stel je voor je bent Homo en Moslim. Kijk dan heb je een probleem.
Oud 28-03-2002, 13:39
smeijne
smeijne is offline
Homo's zijn vies
Oud 28-03-2002, 19:32
legatus
legatus is offline
euh, klysma?
Oud 29-03-2002, 13:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Whaha

Christen en Homo Whaha
Jood en Homo

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 16:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
smeijne schreef:
Homo's zijn vies
Whaha

Deze hele thread verdient 'whaha '
Oud 02-04-2002, 15:11
kuik
kuik is offline
homo's zijn niet vies! hoe kan je dat nou zeggen? de meeste zijn heel aardig... ik vind dat ze niet mogen worden gediscrimineerd, ze kunnen er toch ook niks aan doen dat ze als homo zijn geboren!! tssss...pfff... en moslims mogen ook niet gediscrimineerd worden, ze gedragen zich af en toe wel raar, maar je moet ze wel de ruimte geven om rustig hun gangetje te gaan...
Oud 02-04-2002, 15:47
RandyRhoads
RandyRhoads is offline
groot gelijk
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:33
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
RandyRhoads schreef:
groot gelijk
En op wie reageer je nou precies??

Btw dat die El Moumni-gast er weinig mee te maken heeft is denk ik niet zo, ik denk dat nog behoorlijk veel mensen dat als discriminatie gemeld hebben, en dat loopt aardig op! Terecht, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 11:40
digga
digga is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Whatchu talkin bout? Doe niet zo zielig... Jij moet niet klagen, OK? Probeer eens iets door de ogen van een ander te zien.
Reageren

Regels voor berichten