Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2010, 19:49
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Het is misschien een beetje een cliché aan het worden... Ik zoek een nieuwe TV voor op mijn kamer. Hier wat details:

- Budget: maximaal 500 euro (maar het liefst rond de 200 euro)
- Full HD
- Rond de 32''
- HDMI (volgens mij zit dit op elke nieuwe TV)
- Er moet een scart-aansluiting opzitten (en een ''AVS'' kanaal. Voor mijn laptop heb ik een S-VHS naar scart. De scart moet dus in de TV)

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit, qua merk enzo. Ben vandaag ook al naar de MediaMarkt geweest, wat een keuze... Kunnen jullie mij helpen?

Bedankt!

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 11:32
WolterB
WolterB is offline
Full HD is pas echt rendabel voor tv's groter vanaf 37" vind ik persoonlijk.

En je laptop kan je veel beter met een VGA-connector aansluiten op de tv, dat geeft een oneindig scherper en helderder beeld. Of als je DVI of HDMI hebt het via die poort aansluiten

Maar voor jouw budget raad ik deze tv aan:
Samsung LE32B550
Televisietype: LCD
HD specificatie: Full HD
Schermdiagonaal: 32"
Videoverbinding: Component Video (YPbPr), Composite, D-Sub (VGA), 4x HDMI, Scart, USB 2.0
Tuner type: Analoog, DVB-C, DVB-T
Oud 25-01-2010, 16:07
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Full HD is pas echt rendabel voor tv's groter vanaf 37" vind ik persoonlijk.

En je laptop kan je veel beter met een VGA-connector aansluiten op de tv, dat geeft een oneindig scherper en helderder beeld. Of als je DVI of HDMI hebt het via die poort aansluiten

Maar voor jouw budget raad ik deze tv aan:
Samsung LE32B550
Televisietype: LCD
HD specificatie: Full HD
Schermdiagonaal: 32"
Videoverbinding: Component Video (YPbPr), Composite, D-Sub (VGA), 4x HDMI, Scart, USB 2.0
Tuner type: Analoog, DVB-C, DVB-T
Dank voor je reactie. Hoe is deze: http://tweakers.net/pricewatch/249115/lg-m227wd.html?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 21:57
WolterB
WolterB is offline
Full HD bij 22" vind ik volslagen overdreven en persoonlijk zonde van het geld. Verder heb ik geen ervaringen met LG, maar ze produceren best goede panelen voor zover ik weet.
Oud 28-01-2010, 17:01
Hakuna
Hakuna is offline
Ik zelf loop ook weer met plannen rond voor een nieuw scherm, mijn oog heb ik laten vallen op Samsong of Philips. Van Philips trekken mij vooral die 9000 serie met ambilight en full HD.

TS zou eens Samsung kunnen overwegen, goed merk dat A kwaliteit maakt voor B prijzen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend heeft zo'n klein plat tv'tje voor op de slaapkamer van LG en wij zijn er erg tevreden over Mooi scherp beeld. Je kan je laptop er op aansluiten met zo'n beeldschermkabel (geen idee hoe dat heet) en als je hem met de afstandbediening uit zet is ie ook echt uit en niet standby, wel relaxed voor uit bed tv kijken anders moet je er alsnog uit. Typenummer enzo weet ik niet maar we hebben dat ding ook al een jaar of twee?
Oud 30-01-2010, 11:25
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Mijn vriend heeft zo'n klein plat tv'tje voor op de slaapkamer van LG en wij zijn er erg tevreden over Mooi scherp beeld. Je kan je laptop er op aansluiten met zo'n beeldschermkabel (geen idee hoe dat heet) en als je hem met de afstandbediening uit zet is ie ook echt uit en niet standby, wel relaxed voor uit bed tv kijken anders moet je er alsnog uit. Typenummer enzo weet ik niet maar we hebben dat ding ook al een jaar of twee?
Dank voor al jullie reacties! Ik laat het even bezinken.

Caviamax
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 00:53
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
- Er moet een scart-aansluiting opzitten (en een ''AVS'' kanaal. Voor mijn laptop heb ik een S-VHS naar scart. De scart moet dus in de TV)
S-VHS? S-Video zal je bedoelen! S-VHS is namelijk een standaard voor videotape. Dat is toevallig tegelijkertijd hip geworden met S-Video, ja.
Makkelijker is gewoon een S-Video naar S-Video kabeltje.
Nòg makkelijker is een VGA kabel, want de meeste TV's hebben ook een VGA aansluiting. Geen ge-emmer meer met PAL of NTSC en gare TV instellingen in je drivers. Gewoon als een 1920x1080 paneel aansluiten. Mocht je sleeptop een DVI aansluiting hebben kan je met een DVI naar HDMI verloopje werken.

Ik ben redelijk verbaasd over de Samsung Full HD 686 serie (of hoe die shite ook heet). Zelfs zonder service menu kan je vanalles aan de kleuren instellen. Neem je de instellingen over van iemand van internet dan ziet het er een stuk beter uit. Al die digitale rommel uitzetten, en je backlight op stand 4 of 5 van de 10.. en mja, dan lijkt het al een stuk beter. Nouja, het is nog steeds geen CRT, maar het is niet meer onkijkbaar.
Die JVC's en Sony's van pas waren zelfs zo stom dat ze niet goed konden herkennen of iets een film of een video was, iets dat nogal van pas komt als je een DVD interlaced uitstuurt naar je TV. Dat is wel een beetje triest, dat ze na tien jaar dat nog niet kunnen.
Oud 07-02-2010, 13:33
Caviamax
Caviamax is offline
Ik heb inmiddels een TV gekocht. Bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten