Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 09:27
Verwijderd
Onze katten (zijn ongeveer 5 à 6 en 8 maanden) krijgen nu alleen van dat speciale kittenvoer. Maar ik vroeg me af of het het kwaad kan om een kat van minder dan een jaar volwassenvoedsel te geven? Of kun je echt beter tot 12 maanden van dat kittenvoer geven (is anders samengesteld ed natuurlijk)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 16:09
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik geloof dat het verstandiger is om de aanwijzingen op de verpakking op te volgen en niet eerder, de maag van zo'n jong katje is niet bestand tegen "volwassen voedsel", dan krijgen ze problemen met het verteren, omdat er iets mee is (weet niet wat) dan jonge beessies niet kunnen verdragen, ze krijgen er diarree van. Verder denk ik dat oudere katten ook andere behoeftes hebben (meer vitamine Q, minder rechtsgerdaaid enzym, dat soort zooi).

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:52
murwari
murwari is offline
Dat verschilt van kat tot kat natuurlijk. De ene kat is wat zwakker in zijn darmpjes en heeft die kittenspullen echt nodig, een andere kat kan heus al wel een mix van kitten en volwassen eten. Maar echt volledig overschakelen op volwassenenvoer zou ik niet tevroeg doen eigenlijk. Oa door wat gezegd is: andere behoeftes qua vitaminen en dergelijke.
Oud 14-01-2003, 18:14
Verwijderd
'k wou ook half half gaan doen idd. 'k ga het wel een keer voorzichtig met een klein beetje proberen. Maar ik wacht nog maar even, 'k dacht al dat het niet echt goed was, maar wou ff wat zekerder weten. 'k ben toch wel zuinig op ze...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 18:38
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik denk ook dat je beter de aanwijzingen op de verpakking kan opvolgen, ze staan ern atuurlijk niet voor niets... En een kitten heeft ook heel andere behoeften dan een volwassen kat. Een kitten moet tenslotte nog groeien...
Oud 14-01-2003, 19:47
Verwijderd
In het asiel kreeg ons jongste katje ook volwassen voer (d'r stond iig geen kittenvoer op het aanrecht toen ze eten kregen...of het moet *stomtoevallig* net op zijn geweest). Maar wat ik al zei: ze krijgen toch nog wel ff kittenvoer.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:03
Verwijderd
Nou, wij hebben 2 katten en 1 kitten, het is heel lastig om hun voer gescheiden te houden want het lukt nooit om die kitten de hele tijd bij het voor van de katten weg te houden, op een manier dat de katten wel dat voer kunnen blijven eten.

Ze eet dus gewoon volwassenvoer en ze heeft in ieder geval geen diarrhee (ze is toen wel die ene keer ziek geweest maar dat kwam duidelijk doordat ze iets verkeerds van de grond had gegeten want ze is nu weer helemaal gezond!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten