Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 09:10
Sushigirl
Sushigirl is offline
Hoi ik ben een 14 jarig meisje.
In mijn vorige topic vroeg ik raad over omgaan met ADHD'ers.
Omdat mijn vriendje het heeft.
Nu gaf iemand me de info en de verschijnselen die bij ADHD horen.
Ik herkende mezelf daar toch ook wel in.
What to do now?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2002, 09:14
italianboy
italianboy is offline
ADHD

dat ga ik ook eens toevoegen aan mijn lifestyle, schijnt heel erg hip te zijn om dat nu te hebben
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 09:20
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Sushigirl schreef:
What to do now?
Dit topic verplaatsen naar Lichaam&Gezondheid of Psychologie.
Oud 03-11-2002, 09:32
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 09:34
shanli
shanli is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

ik kan je geen tips geven omdat ik er niks van af weet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:01
Sushigirl
Sushigirl is offline
Ja en hoe verplaats ik het dan?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:17
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:
ADHD

dat ga ik ook eens toevoegen aan mijn lifestyle, schijnt heel erg hip te zijn om dat nu te hebben

fucking loser, ze komt hier met een serieus probleem.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:37
S
S is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Rustig...

Kijk, als je jezelf herkent in veel van die dingen, hoef je niet gelijk ADHD te hebben...

Ik ben ook heel erg druk, kan niet stil zitten, enz.

Maar het staat op het verkeerde forum, vandaar dat hij begint over Lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:38
S
S is offline
Citaat:
Sushigirl schreef:
Ja en hoe verplaats ik het dan?
Je eerste post verwijderen en opnieuw beginnen op Psycholigie of Geest&Lichaam.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:57
Qamra
Qamra is offline
als jij ADHD hebt, hadden je ouders dat heus wel doorgehad hoor, en anders is het niet ernstig..

(of zeg ik nu iets stoms?!)
Oud 03-11-2002, 11:37
shanli
shanli is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
als jij ADHD hebt, hadden je ouders dat heus wel doorgehad hoor, en anders is het niet ernstig..

ik wou dat ook typen maar durfde niet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:09
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

moet ze niet op lifestyle komen..

en houd je een beetje in
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:20
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Dat hoeft helemaal niet.
Als je vanaf kinds afaan gigantisch druk bent,en je ouders vermoeden niks meer dan gewoon een zeer druk kind..dan valt het na een tijdje niet meer op en letten ze er ook niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:51
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Dat hoeft helemaal niet.
Als je vanaf kinds afaan gigantisch druk bent,en je ouders vermoeden niks meer dan gewoon een zeer druk kind..dan valt het na een tijdje niet meer op en letten ze er ook niet meer op.
precies en dan hoor je bv als achtienjarige ja de dokters zeiden dat het een fase zou zijn maar het kon ook hyperactie zijn
Oud 03-11-2002, 13:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Wat is het verschil, vroeger zeiden ze tegen een drukke persoon: "ga maar buiten spelen", of "ga maar werk zoeken jongen". Nu heeft zo iemand ADHD. En wat boeit het? Mij helemaal niks, die mensen hadden ze 10 jaar terug ook gewoon. Maar nee hoor, nu heeft iemand ADHD en issie meteen een apart geval.

Ik gaf vorig jaar gymles aan groep 7, 6 mensen met ADHD. Ja schop je ze eruit omdat ze te druk zijn, beginnen ze nog te zeiken ook: ja maar ik heb ADHD, en mama zei dus en dat. Het zal wel.
Oud 03-11-2002, 13:10
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Wat is het verschil, vroeger zeiden ze tegen een drukke persoon: "ga maar buiten spelen", of "ga maar werk zoeken jongen". Nu heeft zo iemand ADHD. En wat boeit het? Mij helemaal niks, die mensen hadden ze 10 jaar terug ook gewoon. Maar nee hoor, nu heeft iemand ADHD en issie meteen een apart geval.

Ik gaf vorig jaar gymles aan groep 7, 6 mensen met ADHD. Ja schop je ze eruit omdat ze te druk zijn, beginnen ze nog te zeiken ook: ja maar ik heb ADHD, en mama zei dus en dat. Het zal wel.
Het lijkt mij tegenwoordig ook een modeverschijnsel eerlijk gezegd (no offense) Druk zijn mag tegenwoordig nie meer
Oud 03-11-2002, 13:13
Verwijderd
ADHD

A: alle
D: dagen
H: heel
D: druk

Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:32
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Wat een onzin.
Die kinderen hebben dat vaak helemaal niet onder controle,hoe druk ze doen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:37
Sushigirl
Sushigirl is offline
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:46
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Mijn broertje heeft ook ADHD... Het is erg vervelend, maar je moet er mee leren leven. ADHD is als je je niet kan of moeilijk kan concentreren. Mijn broertje heeft ook heel vaak dat als je hem iets vraagt, het gewoon niet doet omdat ie t niet hoort. Andere dingetjes zijn dat hij gewoon ALTIJD energie over heeft, hij staat om 7u op en om 22u loopt ie nog te rennen.
Maar dat van die ouders die dat allang gemerkt zouden hebben, daar ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn zat ouders die niet willen zien dat hun kind ADHD heeft...
Naja veel succes ermee en anders kan je altijd nog langs de dokter ofzo...

Kuzzje IK
Oud 03-11-2002, 15:09
Verwijderd
ADHD is toch geen lifestyle..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 16:00
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
McLaren schreef:
ADHD is toch geen lifestyle..
Zover waren we al topic moet alleen nog ff verplaatst worden.
En ADHD is idd. geen lifestyle,maar kan je lifestyle behoorlijk beinvloeden.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 16:06
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
ze komt hier met een serieus probleem.
weet je niet...
Oud 03-11-2002, 16:27
heavinly
heavinly is offline
Ja ik had er net eens heel stuk over in de krant gelezen, het is idd een modeverschijnsel, net zoals 'hoogbegaafd' dat was. Een beetje druk en je hebt ADHD.. je haalt hoge cijfers en je bent hoogbegaafd..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Sushigirl schreef:

What to do now?
Masturberen , wie weet hoeveel orgasmes je kunt krijgen met ADHD aan je zijde .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2002, 17:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Dat hoeft helemaal niet.
Ik was vroeger ook fucking druk, maar ik ben allergisch voor bepaalde additieven (ookal beweert het voedingscentrum dat dat niet kán en dat alle drukke kinderen gewoon ADHD hebben en vol gepropt worden met allerlei medcijnen en gewoon druk blijven .. Maar dat is een ander onderwerp )
Maar dat valt echt nog wel op hoor, je omgeving zegt ook tegen je; "Jeetje die is ook wel druk he, is ze/hij nou altijd zo?"

Me pa geeft ook les (Jiu-Jiutsu) en daar zit ook een ADHD-jochie in.. Nou dat merk je écht wel!
Oud 03-11-2002, 17:23
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Ik was vroeger ook fucking druk, maar ik ben allergisch voor bepaalde additieven (ookal beweert het voedingscentrum dat dat niet kán en dat alle drukke kinderen gewoon ADHD hebben en vol gepropt worden met allerlei medcijnen en gewoon druk blijven .. Maar dat is een ander onderwerp )
Maar dat valt echt nog wel op hoor, je omgeving zegt ook tegen je; "Jeetje die is ook wel druk he, is ze/hij nou altijd zo?"

Me pa geeft ook les (Jiu-Jiutsu) en daar zit ook een ADHD-jochie in.. Nou dat merk je écht wel!
Ja je merkt dat je kind druk is,drukker dan je bij andere kinderen ziet,maar niet elke ouder zoekt er gelijk iets achter,en zeker geen ADHD,misschien omdat ze het niet willen zien en misschien omdat ze niet eens weten wat adhd precies inhoud.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 18:29
Sushigirl
Sushigirl is offline
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 23:16
Verwijderd
Citaat:
prototype schreef:
geniaal
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 23:25
Verwijderd
Citaat:
prototype schreef:
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 23:42
Verwijderd
Citaat:
prototype schreef:
Ehm...lijkt me pijnlijk

Dan is de wil er wel, maar het vlees is zwak...

Weet je hoe rauw gehakt eruit ziet?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 23:55
GRRR
GRRR is offline
sinds wanneer masturbeer je met een vleesmolen?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 00:26
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
GRRR schreef:
sinds wanneer masturbeer je met een vleesmolen?
jij loopt echt achter
Oud 04-11-2002, 01:44
dystopia
dystopia is offline
Dit past beter op Psychologie daar wordt het dus bij deze naar toe verplaatst. Lees aub even over de flauwe reacties heen men bedoelt dat niet om je te kwetsen (neem ik aan )

Verder: Google
Oud 04-11-2002, 03:10
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Als je echt het vermoeden hebt ADHD te hebben, moet je s naar de dokter gaan. Je moet niet te snel zelf zeggen dat je ergens aan lijdt, want vaak maak je jezelf dan druk om niets.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 06:32
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Als je echt het vermoeden hebt ADHD te hebben, moet je s naar de dokter gaan. Je moet niet te snel zelf zeggen dat je ergens aan lijdt, want vaak maak je jezelf dan druk om niets.
idd

En (voor iedereen) bij adhd komt wel iets meer kijken dan 'alle dagen heel druk' (hele opmerking btw... (maar niet heus dus)).
Oud 04-11-2002, 12:15
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Juliah schreef:
idd

En (voor iedereen) bij adhd komt wel iets meer kijken dan 'alle dagen heel druk' (hele opmerking btw... (maar niet heus dus)).
Tjee, laat ik nou net een nieuwe nick hebben
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:36
murwari
murwari is offline
Er zijn meerdere verklaringen voor oa het symptoom 'druk'
Om te zeggen dat je ADHD hebt moet er eerst een echte diagnose gesteld worden.Dit wordt gedaan op de grond van informatie over het gedrag. In het proces van diagnosering wordt er met verschillend onderzoeksmateriaal gewerkt, zoals: vragenlijsten, klinische interviews, systematische observatie, neurologisch onderzoek en psychometrische testen.
De kenmerken van ADHD komen vaak niet naar voren in een gestructureerde of nieuwe situatie dus kan het idd zijn dat men dit pas op latere leeftijd ( latere ) vaststelt.

Vaak is dit ook te merken aan schoolresultaten, hoe zit dat bij jou? Hoedan ook hier ben je misschien nog wat mee:

(misschien ook eens kijken op : www.zitstil.be)

Hoofdkenmerken van ADHD
1 Impulsiviteit
Kinderen met ADHD doen onmiddellijk wat in hen opkomt.Ze houden niet eerst rekening met de mogelijke gevolgen en gevaren, wat zij willen moet meteen gebeuren.Ze kunnen hun behoefte zeer moeilijk gaan uitstellen , net zoals ze het zeer moeilijk hebben met het afwachten van hun beurt.Doordat ze niet anticiperen op de gevolgen van hun gedrag raken deze kinderen makkelijk in gevaarlijke situaties verzeild. Ze lopen een groot risico op ongelukken en het verwonden van zichzelf.
Kinderen met ADHD zijn niet in staat om eerst een probleem te analyseren en dan tot actie over te gaan .Ze voeren hun taken niet bedachtzaam uit op die manier.Ze doen waar ze toevallig het eerste aan dachten, het doorlopen van de diverse mogelijkheden is iets wat deze kinderen niet bewust zullen doen. Hierdoor verstoren ze vaak de bezigheden van andere kinderen , die b.v. wel de aanwijzingen opvolgen bij het uitvoeren van een opdracht.

2 Aandachtstekort
Een volgend kenmerk van ADHD is het aandachtstekort.Soms spreken we dan over een fout in de selectiviteit van de aandacht.Het kind richt zijn aandacht dan niet op de belangrijkste zaken maar op de prikkels die geen belang hebben.Maar het kan ook ( ondanks de moeite ) gebeuren dat de volgehouden aandacht het laat afweten .Het kind kan in dat geval de prikkels weinig aandacht schenken.Het is dan snel afgeleid.Taken die veel tijd, inspanningen aandacht vragen gaat het dan uit de weg.Bij het aandachtsprobleem heeft het kind problemen bij het snel reageren , in de vorm van afwezigheid, vergeetachtigheid of b.v problemen met details.Ze kunnen moeilijk blijven luisteren , ook dingen die ze horen gaan vaak “ het ene oor in , en het andere er weer uit”.
Hyperfocussen komt ook voor,het kind gaat zich bij deze heel sterk richten op iets, een taak kan dan b.v wel worden afgerond ( en dit dan vaak ook zeer goed).Dit creëert dan wel een verwachting voor een volgende keer, en “die volgende keer” lukt het misschien niet om te “hyperfocussen”.Dan maakt de omgeving snel een fout door te zeggen dat het kind het wel kan , maar het niet wil.En dus als “luiheid” wordt beschouwd.

3 Hyperactiviteit
Kinderen met ADHD zijn hyperactief, ze zijn motorisch onrustig.Deze kinderen kunnen b.v moeilijk blijven stilzitten , ze blijven voortdurend in actie.Deze kinderen kunnen moeilijk rustig spelen, ze zitten steeds te wiebelen en ergens aan te friemelen.De kinderen hebben een voortdurend gevoel van onrust in hun lichaam.Zelfs in hun slaap zijn ze vaak beweeglijk.

Officieel bestaan er drie typen ADHD :
Type 1:
Alleen aandachtsproblemen, zonder hyperactiviteit en impulsiviteit.
Dit type wordt ook wel ADD genoemd. ADD wordt niet snel herkend bij kinderen. Zij vertonen immers veel minder storend gedrag dan de kinderen met de andere twee vormen van ADHD. De kinderen met ADD vallen op door dromerig gedrag en het feit dat ze meer dan gemiddeld moeite hebben om met een taak te beginnen en hun aandacht erbij te houden. Kinderen met ADD presteren onder hun niveau. Dat roept problemen op bij het leren en het heeft een negatieve invloed op de ontwikkeling van hun zelfvertrouwen.

Type 2:
Alleen impulsiviteit en hyperactiviteit, zonder de aandachtsproblemen.

Type 3:
De combinatie van aandachtsproblemen, impulsiviteit en hyperactiviteit. Spreken we 'ADHD', dan bedoelen we meestal dit type.

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:46
Saraï_h
Saraï_h is offline
ik denk ook dat je het jezelf niet te gauw moet aanpraten (is hierboven ergens gezegd) maar dat geldt voor elk ziektebeeld

volgens mij ouders zou ik adhd hebben, vroeger was ik extreem hyperactief, of ineens heel erg kwaad heel erg veel huilen etc, toen ben ik opgenomen in een antroposisch ziekenhuis in bilthoven, daar heb ik 3 maanden gelegen, maar toen was ik nog bijna net zo druk en besloten ze me weer een paar maanden op te nemen.

Ook had ik erge astma en eczeem doordat ik zo onrustig was van binnen.

Jaren later is dat wat geminderd, en nu ben ik eigenlijk best rustig. Alleen kan ik nooit stoppen met denken en ben k soms wat psychotisch, voel ik me soms heel hyperactief of lusteloos doordat ik daarvoor zo druk was.

ik heb me zelf nooit bezig gehouden met adhd, maar slik wel veel homeopatische medicijnen die mn moeder voor me regeld, om goed t ekunnen slapen en rustiger te zijn in mn hoofd.

k heb ook nooit ritalin geslikt of iets dergelijks. en kben er wel blij om omdat k t chemische troep vind. en het ondrukt gewoon heel veel..

en om er mee om te gaan met iemand die adhd heeft raad ik je aan niet te gauw irriteren en verder te kijken dan het soms wel irriterende gedrag..

en uh dat was t
Oud 04-11-2002, 17:07
Angeles
Angeles is offline
Ik heb wel de diagnose ADHD (in combinatie met angst/dwangstoornissen) gekregen, maar het is zeker niet zo dat als je een beetje druk bent, je die diagnose zomaar krijgt. Dat is echt onzin. Er gaat echt heel veel tijd overheen voor ze zoiets kunnen zeggen - gesprek met de huisarts, doorverwijzing naar Parnassia, eerst een intake-gesprek bij Bureau Jeugdzorg, dan een officiële doorverwijzing naar Parnassia, dan nog een intake-gesprek bij Parnassia en pas dan beginnen ze officieel met de testen, omdat ze eerst willen weten waar je vermoeden van ADHD op gebaseerd is en of er überhaupt een kans is of je het hebt. Dan krijg je weer een gesprek en dan beginnen de testen. Pas maanden later kwam er een diagnose.

Ik kwam er dus ook pas achter toen ik al twintig was. Nu ben ik niet echt een probleemkind, ik kon soms wel erg druk zijn, maar ik vertoonde geen probleemgedrag, bij mij zat de drukte voor een groot deel ook binnen in mijn hoofd, chaotisch, slechte concentratie, enzovoort. Ik kan wel erg rusteloos zijn in mijn bewegingen of mijn manier van praten, maar ik functioneer wel gewoon. In die tijd wilde ik het gewoon weten - ik kwam er via mijn studie mee in aanraking en ik wilde gewoon antwoord hebben op de vraag of ik het had. In het begin had ik het er wel redelijk moeilijk mee, ik heb ook nog een korte periode Ritalin geslikt. Nu heb ik me daarvan losgemaakt. Ik wil ook geen medicijnen meer slikken, ik doe het liever zelf. Het antwoord op ADHD was voor mij voor een groot deel acceptatie van mezelf. Nu heb ik geen etiketje meer nodig en zegt die diagnose me niet meer zo veel, het lukt me allemaal prima, net zo prima als iemand zonder ADHD.

Ik zou het ook nooit gebruiken als excuus. O.a. omdat ik het nooit geweten heb, kan ik me gewoon aanpassen en dat vind ik zelf juist heel prettig. Vooral de laatste jaren heb ik mezelf heel goed onder controle - zo goed, dat mensen die horen dat ik het heb vaak verbaasd vragen: "Maar slik je dan medicijnen? Ik merk helemaal niks aan je." Er is gewoon mee te leven, ook al besef ik wel dat ik in dat opzicht heel veel mee heb - de manier waarop mijn ouders altijd met me zijn omgegaan en nog omgaan, mijn intelligentie die ik mee heb zodat ik ook zonder goede concentratie makkelijk kan leren en een universitaire opleiding kan doen, het vermogen om mezelf in de hand te houden en me aan te passen. Het kost me allemaal niet veel moeite meer. Ik weet dat er ook mensen zijn bij wie het heel anders is, die ADHD hebben in veel zwaardere mate dan dat ik dat heb, die er minder goed mee om kunnen gaan of het minder goed kunnen accepteren.

Ik denk niet dat ADHD een modeverschijnsel is, het is er echt. Dat mensen denken dat het een trend is, is vooral omdat het de laatste tijd heel erg in de aandacht is, dat het een term is die makkelijk in de mond ligt en die iedereen kent en die door iedereen makkelijk geassocieerd wordt met druk gedrag (terwijl er méér is dan alleen druk gedrag bij ADHD), verder zijn er veel mensen die te snel van zichzelf zeggen dat ze het hebben zonder dat dat zo is. Omdat er vroeger ook bijna niks over bekend was lijkt het alsof er een explosieve groei is van ADHD-mensen - terwijl er vroeger net zo veel waren, alleen wist niemand het. Voor een heleboel van die mensen zelf is het echt wel een uitkomst, niet omdat je niet meer druk mag zijn of juist je druk-zijn ophangt, maar juist omdat er veel meer bij komt kijken dan alleen druk gedrag en veel mensen hebben behoefte aan herkenning en erkenning en ook aan een gepaste behandelmethode.

Persoonlijk ben ik wel blij dat ik ben opgegroeid zonder het weten dat ik ADHD had, want het kan ook nadelen hebben. Mensen gaan er vaak vanuit dat kinderen met ADHD minder goed kunnen meekomen op school terwijl ik juist heel erg goed kon leren - maar het kan wel gevolgen hebben voor de manier waarop op school met die kinderen wordt omgegaan, je krijgt toch iets van een selffulfilling prophecy. Ik hoop dat daar ook bij stil wordt gestaan, ook nu. Ik ben zelf heel blij dat ik alle kansen heb gekregen om me volledig te ontwikkelen als een "normaal" kind - alleen denk ik dat dat voor andere kinderen moeilijker is en dat zij al op veel jongere leeftijd die erkenning, herkenning en gerichte hulp nodig hebben.

Mijn advies aan Sushi: als je zelf het vermoeden hebt dat je het hebt, laat je niet te veel sturen door de buitenwereld, maar onderneem zelf stappen - als je het weten wil - en ga naar je huisarts, hij kan je verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:01
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dit past beter op Psychologie daar wordt het dus bij deze naar toe verplaatst. Lees aub even over de flauwe reacties heen men bedoelt dat niet om je te kwetsen (neem ik aan )

Verder: Google
Het hele psychologie forum deugd voor geen meter het gaat er alleen om emoties reacties en denkwijzen dat is echt niet alles waar het om draait bij psychologie.
Oud 04-11-2002, 21:07
murwari
murwari is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Het hele psychologie forum deugd voor geen meter het gaat er alleen om emoties reacties en denkwijzen dat is echt niet alles waar het om draait bij psychologie.
Dit is niet het juiste forum om daarover te praten, en al zeker niet het juiste topic. Dus blijf hier maar een beetje ontopic graag
Oud 06-11-2002, 19:32
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
jezus niemand begrijpt wat ADHD écht is he!

ADHD is niet alleen druk! veel en veel meer stemmingswisselingen, woedeuitbarstingen, huile en paniek aanvallen, concentratiestoornissen, impulsiviteit van alles en nog wat! heel gecompliceerd allemaal.

iemand is druk heeft meteen ADHD omdat het tegenwoordig ''in''is. ROT OP! ADHD zit in een persoon ja maar tis zeker niet een of andre rage.

En ja 20 jaar geleden hadden ook mensen ADHD alleen was er nog geen naam voor......

En als je druk bent, heb je meteen adhd nou nee niet echt.

Ik heb zelf adhd en daar is jaren onderzoek en therapie aan voor afgegaan omdat vast te stellen.

En ik word er ook weleens uitgestuurd maar kwam zeker niet met het excuus dat ik ADHD had. Daar alls op afschuive.

kweet niet waar ik heen wil maar na het lezen van dit topic moe tik dit echt kwijt!
Oud 06-11-2002, 20:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Toffe generalisatie. Jammer dat je geen argumenten (als in voorbeelden) hebt die het ook maar enigzins ondersteunen. Verder: Feedback. Danku.
Oud 06-11-2002, 20:32
murwari
murwari is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
tekst
Er zijn heus wel mensen die begrijpen wat ADHD is, ik heb thuis een broer rondlopen die dit wel duidelijk aangeeft... Dr zullen vast nog mensen zijn die het begrijpen. Dus niet TE ERG generaliseren
Oud 09-12-2002, 17:59
Bienie
Bienie is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Ik heb zelf ook ADHD en ik weet het ook nog niet zo heel lang...

Ik was als kind niet ontzettend druk, maar altijd als ik moest zitten wiegde ik van voor naar achter (echt altijd, de hele dag), zat altijd helemaal in mijn eigen wereld en zwaaide met ieder voorwerp in het rond, ik speelde niet echt met barbies, ik pakte ze bij de haren en zwaaide ermee. allemaal van dit soort dingen.

Ik heb nogsteeds dat ik echt altijd met alles moet zwaaien, ik ben ontzettend impulsief, lach om alles, friemel aan alles, kom altijd te laat, vergeet veel, zit altijd diep in mijn eigen wereld, hoor nooit iemand, ik wordt door alles afgeleid en kan me dus kortom niet concentreren. Ik ben ontzettend choatisch en het wordt nooit rustig in mijn hoofd. Ik heb ook dat ik me nogsteeds een beetje kinds gedraag, ik speel bijvoorbeeld nog met autodropjes enzo.

Het lijkt mij een beetje onzin dat het een modeverschijnsel is. Het is heus niet koel om het echt te hebben

Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 18:31
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Ik ken hartstikke veel mensen die ADHD mensen.
Als jij denkt dat je te vergelijken bent met ADHD, moet er dus wel iets ondernomen worden..
Kijk, misschien moest je het maar eens met je ouders het erover hebben.
Of dat je eens naar Psycholoog gaat, om eens te praten.
Want wie weet is het wel niet ernstig, enzo..
Maar het kan wel zo zijn dat je het hebt, dat je ouders er misschien wat minder erop hebben gelet.

Stel je voelt je heel erg druk, wanneer je dus geen zelfbeheersing meer hebt, en niet meer kan concentreren, enzo..
Dan betekent het dat je misschien wel een ADHD-Aanval hebt gehad.
Of je dit gehad hebt weet ik niet,
Maar als je ADHD hebt kan je vooral niet stil blijven zitten.

En even over dit zinnetje:

"dat ga ik ook eens toevoegen aan mijn lifestyle, schijnt heel erg hip te zijn om dat nu te hebben"

Je kunt geen "ADHD" toevoegen aan je lifestyle,
ADHD is een ziekte, geen lifestyle.
ADHD is helemaal niet leuk om te hebben,
dat mag je van mij aan nemen.
Het is helemaal al niet hip..

Je moet eens naar: http:\\www.adhd.nl
Daar vind je zoiezo al wat info.
Of naar: http:\\psychowijzer.nl
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 18:34
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Sushi Girl,

ik herken mensen met ADHD,
als je jezelf eens wilt omschrijven,
kan ik misschien zien hoe en wat.
(kep er een beetje verstand van dus..)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:
Sushi Girl,

ik herken mensen met ADHD,
als je jezelf eens wilt omschrijven,
kan ik misschien zien hoe en wat.
(kep er een beetje verstand van dus..)
lieve schat, je bent net 13... als ze serieus denkt dat ze het heeft, moet je naar de dokter
Oud 09-12-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
lieve schat, je bent net 13... als ze serieus denkt dat ze het heeft, moet je naar de dokter
Precies. Dit forum is er niet voor om doktertje te gaan zitten spelen. Diagnoses moeten door doktoren gesteld worden, niet door welke forumbezoeker dan ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten