Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2001, 18:29
Orion16
Orion16 is offline
Wat is de beste processor die je in je Socket 7 voetje kan doen? Amd 500Mhz of is er nog een snellere verkrijgbaar die erin past.

En voor Socket 5?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2001, 19:11
Verwijderd
Bedoel je een échte Socket7 of een Super Socket 7?

Je moet ff kijken welke chipset je hebt. Als je een Asus bord met Intel HX-chipset hebt is de kans groot dat je wel een K6-2(+) kunt gebruiken.

Maar eigenlijk heb je een Super Socket 7 nodig. Bijvoorbeeld de Asus P5A-B of een vergelijkbaar bord. Daarmee kun je geloof ik tot 5.5x120 gaan of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2001, 19:15
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bedoel je een échte Socket7 of een Super Socket 7?

Je moet ff kijken welke chipset je hebt. Als je een Asus bord met Intel HX-chipset hebt is de kans groot dat je wel een K6-2(+) kunt gebruiken.

Maar eigenlijk heb je een Super Socket 7 nodig. Bijvoorbeeld de Asus P5A-B of een vergelijkbaar bord. Daarmee kun je geloof ik tot 5.5x120 gaan of iets dergelijks.

Ik heb geen Super Socket 7, ik heb een Ali J-542B moederboord..

Met citaat reageren
Oud 18-05-2001, 19:33
Verwijderd
Wat is dat dan voor moederbord? Is dat een origineel ALi moederbord (volgens mij bestaan die namelijk niet, ze maken alleen chipsets).

Eigenlijk is het een kwestie van proberen...
je moet ff in de handleiding opzoeken welke voltages worden ondersteund. Als ze 2.2v ondersteunen kun je er een K6-2 op gebruiken. Dat wil zeggen - dan kan hij in de socket zonder door te fikken. Dan moet je nog gaan kijken welke snelheden jouw mobo ondersteund. Als je een mobo hebt met 66MHz bus (lijkt me waarschijnlijk in jouw geval) dan kun je waarschijnlijk niet hoger gaan dan 3.5 of hooguit 4.0x66 (233 of 266)

Met citaat reageren
Oud 18-05-2001, 19:59
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat is dat dan voor moederbord? Is dat een origineel ALi moederbord (volgens mij bestaan die namelijk niet, ze maken alleen chipsets).

Eigenlijk is het een kwestie van proberen...
je moet ff in de handleiding opzoeken welke voltages worden ondersteund. Als ze 2.2v ondersteunen kun je er een K6-2 op gebruiken. Dat wil zeggen - dan kan hij in de socket zonder door te fikken. Dan moet je nog gaan kijken welke snelheden jouw mobo ondersteund. Als je een mobo hebt met 66MHz bus (lijkt me waarschijnlijk in jouw geval) dan kun je waarschijnlijk niet hoger gaan dan 3.5 of hooguit 4.0x66 (233 of 266)

Ik heb een K-6 II 300Mhz op 66Mhz bordsnelheid en mijn mobo ondersteund tot
100Mhz.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2001, 20:39
Verwijderd
Je hoeft me trouwens niet telkens te quoten, ik kan zelf ook wel even naar boven scrollen om te kijken wat ik gezegd heb en dat komt de overzichtelijkheid ten goede.

Maar vooruit

Dan heb je dus wél een Super Socket7. Grote kans dat je de snelste K6 erop kunt prikken, dat is geloof ik de 550.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2001, 21:28
Orion16
Orion16 is offline
Oké... Ik zal je niet meer quoten op die manier. Ik heb eens in de computeridee gekeken en daar stond zo'n advertentie van Alternate en die had alleen maar K-6 500 processors in de aanbeiding. Scheelt dat nu qua snelheid om je geld aan uit te geven, 500 en 550Mhz?

Heb alleen nog een probleempje: Bij sommige 3d-spellen loopt mijn comp. spontaan vast en volgens DoberMann ligt dat aan mijn moederboord! Mijn chipset kan volgens hem geen nieuwe AGP kaarten aan, ik heb een voodoo3 3000 geïnstalleerd. Mijn oude videokaart was een S3 trio 3D met 4Mb geheugen maar volgens mij kan ik daar geen OpenGl drivers voor krijgen, en dus geen 3d spellen mee spelen, of wel?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 16:34
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik heb geen Super Socket 7, ik heb een Ali J-542B moederboord..

Heb je niet toevallig dit moederbord:
http://www.jetway.com.tw/evisn/produ.../542B/542B.htm

Dan is het maximum dus een K6-2 op 550 MHz

Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 15:30
Verwijderd
Als jij je processor upgrade naar 500 dan heb je nogsteeds een trage bak. Ik zou het alleen doen als je zo'n processor echt voor heel weinig zou kunnen krijgen. Misschien is een bios update wel noodzakelijk dan. (Misschien verhelpt het ook wel andere agp/3d problemen?).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 16:41
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
PIE schreef:
Als jij je processor upgrade naar 500 dan heb je nogsteeds een trage bak. Ik zou het alleen doen als je zo'n processor echt voor heel weinig zou kunnen krijgen. Misschien is een bios update wel noodzakelijk dan. (Misschien verhelpt het ook wel andere agp/3d problemen?).
Hoezo???? Is 500 dan niet snel genoeg? Ik weet wel zeker dat ik in combinatie met 196Mb geheugen en snelle randapparatuur géén trage bak heb..

Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 22:37
Verwijderd
Toch wel, die k6-2/3 processoren zijn gewoon hardstikke traag. Een k6 @500 haalt het niet bij een pentium3 op dezelfde snelheid.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 15:38
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
PIE schreef:
Toch wel, die k6-2/3 processoren zijn gewoon hardstikke traag. Een k6 @500 haalt het niet bij een pentium3 op dezelfde snelheid.
Ne natuurlijk niet.. Maar aangezien jullie allemaal een P3 hebben zijn jullie die snelheid gewend

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten