Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 14:56
Diovai
Diovai is offline
Ik heb een witte muur, en soms heb ik het idee dat ik wakker word en dan tegen die witte muur aankijk. Dan kijk ik naar rechts en naar links en dan zie ik gewoon mijn kamer, mijn klokje, etc. maar dan opeens word ik echt wakker en dan zie ik dat het maar gedroomd was. Soms ben ik zo bewust op het moment dat ik die 'droom' heb, dat ik denk dat ik door mijn oogleden heen kan kijken. Ik weet dat dit het begin van lucide dromen kan zijn, maar ik heb het bijvoorbeeld ook wel eens gehad als ik heel erge migraine had, of als ik aan het mediteren was. Dan is het natuurlijk geen droom, want dan slaap ik niet. Hoe kan het dan?
Advertentie
Oud 16-03-2003, 16:38
poesiefox
poesiefox is offline
Dat van die droom dat je droomt dat je al wakker bent, die heb ik soms wel in nog meer etappes, net een slechte film. Vreselijk overmoeiend, iedere keer weer opnieuw opstaan.
Gelukkig overkomt wel meer mensen zoiets, heb ik hier op dit forum al eerder gelezen.

Maar dat door je oogleden heenkijken, daarvan dacht ik echt dat ik de enige was. Wat een opluchting!

Het gebeurt altijd in de periode dat je tussen waken en slapen
zweeft, dan kun je je dromen ook het best herinneren. Sommige mensen kunnen zo goed mediteren, dat ze een hele tijd in deze overgangsfase zweven. Ik helaas niet, ik val heerlijk in slaap. Dat kan ik dan ook op ieder gewenst moment en op iedere gewenste plaats, in iedere gewenste houding. Als ik het maar niet koud heb, en mijn spieren kan ontspannen. Lawaai of licht is geen probleem. Als ik vijf minuten stil ga zitten, zak ik weg.

Het gebeurt helaas ook op de snelweg, en als je dan zo'n waak/slaapdroom hebt, dan heb je een probleem. Gelukkig voel ik het aankomen, want ik wordt eerst duizelig, en er gaat een soort golf door mijn hoofd.
Ergens is het heel vervelend.
Oud 16-03-2003, 16:57
Diovai
Diovai is offline
Ik rijd nog geen auto, maar is dat niet gek dat dat zomaar gebeurt als je in de auto zit?
Ik heb het de laatste tijd echt vaak als ik mediteer, dat je dus voelt dat je je oogleden dicht hebt, maar dat je wel ziet. Ik heb dat bij hoofdpijn wel vaker gehad, dat ik niet echt in slaap kon vallen door de hoofdpijn, maar dat ik wel mijn ogen dichthad, bevrijd was van de hoofdpijn en toch mijn plafond kon zien. Veertig minuten later was de hoofdpijn over. Ik ben benieuwd hoe ik zo'n wakker-slaap-droom gebeurtenis zou kunnen ontwikkelen tot iets meer.

poesiefox; helpt het niet als je heel erg tegen jezelf zegt niet te willen gaan slapen en het bij voorkeur 's morgens of vroeg in de middag doet?
Oud 16-03-2003, 17:11
poesiefox
poesiefox is offline
Ik moet gewoon zorgen dat ik 's nachts genoeg slaap krijg, dan gaat het goed. Het gebeurt als ik moe ben. En als het gebeurt in de auto, dan moet ik even de auto stilzetten, en er uit, stukje lopen. Of even een hazeslaapje. Ik knal namelijk vanuit waken direct in REM slaap, en dan weet ik niet meer of ik wakker ben of slaap, tot ik opeens wakker schrik.

Als ik lichamelijk bezig ben gebeurt het niet, dan ben ik niet ontspannen. Stilzitten, in de auto, op college, voor de TV,
achter de computer, aan mijn bureau, dat zijn de gevaarlijke momenten. Cafeine helpt helaas niet. Honger hebben wel!

Die hoofdpijn truc vond ik ook wel goed, eigenlijk. Soms, als het echt te erg wordt, lukt het me ook om even 'weg' te zweven.

Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 17:14.
Advertentie

Regels voor berichten