ik heb nu een Sennheiser HD210 in mijn bezit, alleen als ik deze aansluit op de normale luidsprekeruitgang van mijn Soundblaster 64 Special Edition is er een soort ruis op de achtergrond aanwezig, welke ik zeer irri vind tijdens het luisteren van muziek en het spelen van games.
ik heb em nu op de line-out aangesloten, maar die levert veel minder vermogen, dus zachter geluid
iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik een Live! kopen ofzo?
Je bedoelt dus een AWE64SE? Dan zou je in principe gewoon "goed" geluid moeten horen via je hoofdtelefoon, hoewel je natuurlijk wel alle troep op de uitgangen duidelijk hoort met een hoofdtelefoon. Probeer gewoon alle andere bronnen (Aux, Line en vooral CD-in) op Dempen te zetten, die willen nog wel eens "overspelen" naar de gewone uitgang.
Maar ik denk ook dat het voor een gedeelte gewoon aan je kaart ligt, tegenwoordig met al die superdure Dolby-shit voor bij de PC is de geluidskwaliteit gewoon verbeterd, als ik nu met een hoofdtelefoon vergelijk tussen een AWE32 (ooit dé duurste kaart) en een Live! dan klinkt die Live! ook veel beter...
nare man schreef: Je bedoelt dus een AWE64SE? Dan zou je in principe gewoon "goed" geluid moeten horen via je hoofdtelefoon, hoewel je natuurlijk wel alle troep op de uitgangen duidelijk hoort met een hoofdtelefoon. Probeer gewoon alle andere bronnen (Aux, Line en vooral CD-in) op Dempen te zetten, die willen nog wel eens "overspelen" naar de gewone uitgang.
Maar ik denk ook dat het voor een gedeelte gewoon aan je kaart ligt, tegenwoordig met al die superdure Dolby-shit voor bij de PC is de geluidskwaliteit gewoon verbeterd, als ik nu met een hoofdtelefoon vergelijk tussen een AWE32 (ooit dé duurste kaart) en een Live! dan klinkt die Live! ook veel beter...
Vergeet trouwens niet dat de kwaliteit van je geluid ook bepaald word door de kwaliteit van je bus (serieus!) Ik heb ook een moederbord gehad waarmee je de seek-acties van de harde schijf als tikken over de geluidskaart kon horen...heel de electronica stond bol van de storende signalen en dat hoor je ook (helemaal met headphones)
Ik heb em nu op de lineout waar ik niet tevreden mee ben maar ok, ik heb vandaag niet kunnen luisteren bij die vriend van me dus another time, ik kan sowieso goedkoop een Live! krijgen (50 piek) 2ehands
nare man schreef:
Vergeet trouwens niet dat de kwaliteit van je geluid ook bepaald word door de kwaliteit van je bus (serieus!) Ik heb ook een moederbord gehad waarmee je de seek-acties van de harde schijf als tikken over de geluidskaart kon horen...heel de electronica stond bol van de storende signalen en dat hoor je ook (helemaal met headphones)
Same here. Als de geluidskaart actief is dan komen er strepen op het scherm. Er zat een onboard viedeokaart in. Als je in windows scrollde dan hoorde je allemaal gekraak en gepiep! Superkloo!