Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2001, 11:00
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik heb nu Windows OSr2 op mijn laptop gezet, nu heb ik gelukkig weer fullscreen 800x600 in Windows wat me eerst met 3.1 niet lukte (zie oud topic van mij)

Maar nu heb ik nog steeds een probleem; bepaalde spelletjes die in een dos-box draaien en spelletjes die gewoon onder Windows draaien hebben een verkleind scherm, dus 640x480 met een zwarte rand eromheen. In duke Nukem 3d heb ik 800x600 ingesteld, toen had ik wel fullscreen beeld maar aangezien dat niet goed draaide ben ik teruggevallen op 640x480 en ik zit dus nog steeds met zo'n rand. Ook onder alle andere Windows en dos toepassingen/games die ik draai op mijn laptop krijg ik een zwarte rand maar onder de meeste van mijn toepassingen kan ik geen resolutie instellen, bijvoorbeeld het statistiekenprogramma van Aardrijkskunde. Je begrijpt wel dat het bij sommige progs. minder pixelig is om een klein scherm te hebben maar ik vind het echt niks..., staren naar een klein schermpje met zwarte terwijl je laptop beschikt over een 11.3" scherm..

Ik heb al in de Bios gekeken maar daar kan ik echt niks vinden om Dos en Windows toepassingen 'uit te rekken' tot ze schermvullend zijn. Als je dat in Windows in kan stellen, hoe doe je dat dan?

Help!!!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2001, 11:43
Verwijderd
druk op alt-enter
Met citaat reageren
Oud 04-06-2001, 13:06
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
pinwing schreef:
druk op alt-enter
Nee dat is het niet... Ook Windows toepassingen die niet in een Dos Venster lopen hebben zo'n klein 640x480 scherm met een zwarte rand...

Met citaat reageren
Oud 04-06-2001, 14:18
broed
broed is offline
gewoon een normale pc kopen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten