Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 11:44
damaetas
damaetas is offline
kvinnut ni eerlijk
ik ben gisteren weer ongesteld geworden en het is geneens 2 weken geleden. wat kan ik daar nu tegen doen??? (de pil is (nog) geen optie)
Oud 05-12-2002, 12:43
Órelindë
Órelindë is offline
waarom is de pil nog geen optie? Ik was ook heel onregelmatig ongesteld, met heel veel buikpijn enzo, en daarom ben ik aan de pil gegaan.
Anders zou ik ook niet weten wat je er tegen kan doen... sorry.
Oud 05-12-2002, 12:45
Verwijderd
ik heb t ook, bij mij komt t door de anti biotica, maar t kan ook door stress komen, ziekte ect.

maar je kunt er niks tegen doen behalve de pil
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 14:08
ara
ara is offline
Je bent toch 19? Waarom is de pil dan nog geen optie? De pil nemen wil niet zeggen dat je moét vrijen. Ieder zijn reden zou ik zeggen. Niemand hoeft dit te weten. Als je dit niet aan je ouders durft vragen, ga dan eens naar je huisarts. hij kan je hier waarschijnlijk beter mee helpen. Durf je niet naar je huisarts te gaan, bezoek dan gewoon eender welke andere arts.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 16:19
Gatara
Gatara is offline
k ben ook met de pil begonnen vanwege onregelmatig (en dan ook nog erg, met buikpijn en alles) ongesteld te zijn.
Met de pil is dat lekker veranderd.

De pil wordt niet alleen geslikt als anti-conceptiemiddel, maar ook als medisch doeleind.

Als het vanwege je geloof is, ofzo... kan ik je misschien helpen door te zeggen dat de katholieke kerk bv. zegt dat je geen anti-conceptiemiddelen mag gebruiken, maar wel als het om medische doeleinden gaat. Dus kun je wel de pil slikken als jij daar zelf beter wordt.

Praat er anders even met de dokter erover. Misschien heeft hij/zij ook nog een alternatief.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:26
framboosje
framboosje is offline
nja, da ken ik... heb dat ook gehad...
maar ondertussen wordt het al meer en meer regelmatig (om de drie weken wel, maar ja)....
in elk geval, kan het ook liggen aan het feit dat je nog niet zo lang ongesteld bent (weet natuurlijk niet hoe lang je het al bent)

ik weet ook niet wat je er anders kan aan doen.... ik wil ook de pil nemen, da vind ik geen goeie optie... ik laat het gewoon zoals het is en laat de natuur zijn gang gaan...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:38
dreadlocks
dreadlocks is offline
heb je last van stress ofzo? want stress kan ervoor zorgen dat je later ongesteld wordt, maar ook dat je INEENS ongesteld wordt, omdat stress je cyclus in de war kan brengen.

kan niks anders bedenken, anders zou ik zeggen "Neem de pil!" hehe. maar dat kan dus niet. dus kja.
Oud 07-12-2002, 14:45
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
ara schreef:
Je bent toch 19? Waarom is de pil dan nog geen optie? De pil nemen wil niet zeggen dat je moét vrijen.
hehe, daar heeft het helemal niets mee te maken.
het is zoals bloempjedacht: ik moet nog een Leiden-factor-onderzoek doen om te kijken of ik wel niet dood kan gaan aan de pil (en niet gaan paniekeren allemaal, tkomt voor bij 1 op 100 000 vrouwen.)

dat staafje ben ik aan het overwegen, daar moet ik idd eens met mn huisarts over praten.

kan ook door stress? misschien is het dat wel, ik was vroeger heel regelmatig, maar ik heb het laatste jaar niet zoveel rust gehad.
Oud 07-12-2002, 16:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
damaetas schreef:

het is zoals bloempjedacht: ik moet nog een Leiden-factor-onderzoek doen om te kijken of ik wel niet dood kan gaan aan de pil (en niet gaan paniekeren allemaal, tkomt voor bij 1 op 100 000 vrouwen.)
Kun je daar eens wat meer info over geven? Wat is dat voor een onderzoek en hoe weet je dat jij 1 van die velen bent die zo'n onderzoek moet ondergaan? Waarom precies zou je dood kunnen gaan aan de pil?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:01
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Kun je daar eens wat meer info over geven? Wat is dat voor een onderzoek en hoe weet je dat jij 1 van die velen bent die zo'n onderzoek moet ondergaan? Waarom precies zou je dood kunnen gaan aan de pil?
ik heb de pil genomen om vroeger te stoppen met groeien, en toen kreeg ik een bloedklonter en nu moet ik es een keer laten onderzoeken (met bloedstaal kunnen ze dat zien) of het aan de hoge dosis lag of aan iets in mn bloed of lever weetikveel.
ik weet niet hoe je anders weet dat je zo'n onderzoek moet laten doen, maar ik de dokter zei dat ik bij een gewone dosis eerst gwoon ziekerig zou zijn geworden, en zo zulen ze het wel zien dan. je kan er aan dood gaan als die klonter in je hersenen (zoals bij mij toen) of je hart komt, en dan ook alleen maar als je er niet mee naar het ziekenhuis gaat. ik zei toch dat je je geen zorgen hoeft te maken, zeker niet als je de pil al ntijdje neemt.

eva (die maar hoopt dat hier niet te veel hypochonders zitten )
Oud 13-12-2002, 13:44
Leintje
Leintje is offline
Ik zou zeggen: ga es langs de dokter...

Regels voor berichten