Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 15:05
Gup
Gup is offline
Oi,

Als het goed is , slaag ik dit jaar voor mijn VWO examen. Ik wil hierna gaan studeren en heb er zelfs over gedacht om een jaar naar het buitenland te gaan... Maar dit gaat zowiezo niet door, aangezien ik al heel lang een vriend heb. En dat is (ook al klinkt het nogal fout) een beetje mijn probleem. Een jaar naar het buitenland ga ik niet doen, omdat ik dan weet dat onze relatie zowiezo niet stand houdt. En ik heb nu een beetje het gevoel dat ik moet gaan kiezen tussen mijn vriend en mijn studie. Ik ben ondertussen intotaal al 2 jaar bij mijn vriend en hou echt gigantisch veel van hem. Ik hoop ook dat we voor altijd bij elkaar blijven, ook al weet ik dat veel mensen dit nogal een illusie vinden, i.v.m met mijn leeftijd... Maar ik ben bang dat ik als ik vér weg gah studeren het ook niet meer lukt...daarom ben ik ook op zoek naar een studie in de buurt, alleen valt dat niet mee... (ik heb nog geen idee what ik wil gaan studeren)

Nou vroeg ik me af of er meer mensen zijn die volgend jaar gaan, of nu studeren of iets dergelijks...en hoe combineer jij dat met je vriend/vriendin???

Kusje
Oud 27-10-2002, 15:10
Gothic
Gothic is offline
Ik zou zeker niet niet gaan studeren omdat ik een relatie heb, damn vind ik de grootste onzin die er is. Heb je geen eigen leven ofzo? Als je relatie uitgaat omdat jij je hart volgt en naar het buitenland gaat, wat heeft het voor nut om bij hem te blijven? Als het dat al niet overleefd?

Ik ga een jaar naar het buitenland, misschien blijf ik daar wel. Ik ga ook zeker studeren, alleen nog geen idee wat. Ik zie het wel, het is mijn leven en als hij daar een deel van wil zijn, dan past hij zich wel aan aan de situatie. Wie is hij om die 'dromen' van me af te nemen?
Oud 27-10-2002, 15:19
Kirk22
Kirk22 is offline
als je relatie niet eens zoiets kan hebben, moet je denken of je voor die relatie al die dingen wel moet laten.
Als je nu zegt "ik ga niet studeren of naar het buitenland voor mijn vriend" dan krijg je daar later enorm spijt van.
Oud 27-10-2002, 15:28
Verwijderd
OMG, Jezus Christus, Mijn Goede God...

Het is niet zo dat als je gaat studeren, je je hele 'vorige leven' achter je laat ofzo...misschien ga je op kamers, dan zul je je vriend misschien iets minder goed zien, maar je kunt hem toch opzoeken? Je hebt een OV-studentenkaart immers...

Het is eigenlijk niet eens een vraag: 'studeren of vriend'. Je moet wel totaal niet goed bij je hoofd zijn, wil je serieus overwegen níet te gaan studeren vanwege je vriend...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:34
marlies
marlies is offline
Ik ben dit jaar ook begonnen met studeren. (ik woon nog thuis)

Mijn vriend werkt en ik studeer dus en ik heb best aparte college uren..dinsdag+donderdag tot 18:30 en het tweede semester nog later..Hiermee wil ik zeggen dat ik hem alleen in het weekend kan zien.
Ik stel mijn studie voorop maar wil ook graag mijn vriend zien, daarom doe ik 's weekends bijna niets aan mijn studie en werk ik door de weeks hard zodat het prima gaat.
Ik studeer een taal en daardoor ga ik van de zomervakantie in daar ook werken en misschien over een paar jaar daar ook een jaar of half jaar naartoe.

Ik vind het niet leuk dat ik dan mijn vriend niet kan zien, maar dan moet ik maar naar mij toe komen en wie zegt dat ik dan nog wat met hem heb.
Ik ga voor hem geen dingen van mijn studie laten.
Oud 27-10-2002, 15:43
Angeles
Angeles is offline
Toen ik mijn vriend net kende studeerden we ieder in een andere stad, ongeveer een uur reizen van elkaar af, en dat ging prima. Ik had er totaal geen moeite mee om die afstand af te leggen om hem te zien en ik deed het ook gewoon om even een uurtje langs te gaan (ik heb ook helemaal geen hekel aan reizen met de trein). Ik ging daarnaast ook regelmatig naar mijn ouders, deed vaak iets met vriendinnen en met mijn studie ging het ook prima. Nu zit ik wel in de luxe positie dat ik erg makkelijk kan leren en dus niet veel tijd nodig heb, maar toch denk ik dat het wel moet kunnen.

Inmiddels wonen we samen in 'mijn' stad omdat mijn vriend van studie is gewisseld en dus de mogelijkheid had om te verhuizen, wat hij ook graag deed (en vrijwillig, ik heb hem daartoe niet gedwongen of onder druk gezet, uiteraard).

Ik raad je vooral aan om je er niet al te druk over te maken, laat het gewoon over je heen komen. Over het feit dat je niet naar het buitenland gaat wil ik geen oordeel uitspreken, dat is je eigen keuze - je stelt zelf je prioriteiten en dat is prima, maar zorg dat de balans niet te zeer doorslaat naar het alleen nog maar voor je vriendje kiezen. Studeren is behalve leuk en interessant ook nog eens een investering voor de rest van je leven.

Bovendien is het ook best belangrijk dat je ook nog je eigen dingen doet. Mijn vriend en ik wonen samen, maar we hebben wel elk onze studie die belangrijk is, onze vriend(inn)en die belangrijk zijn en onze eigen bezigheden. Dat hoort er ook bij, je bent nog altijd een eigen persoon.

En Nederland is nooit zo groot dat je elkaar niet vrij regelmatig kunt opzoeken, waar je ook woont. Zeker niet als je straks in het bezit bent van een OV Jaarkaart.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:13
Roos
Roos is offline
Pfff maak je niet zo druk.. je kunt toch gewoon in Nederland gaan studeren.. met de trein cross je het hele land in twee uurtjes door. Je hoeft daar echt je vriend niet voor op te geven hoor.
Oud 28-10-2002, 14:04
Gup
Gup is offline
even voor de duidelijkheid...ik denk dat ik t niet zo duidelijk heb geschreven dan, ik wil WEL gaan studeren.... en dat ga ik ook echt niet laten voor mijn vriend. Ik heb niet voor niets 6 jaar geploeterd voor mijn vwo...

Ik was alleen benieuwd hoe andere mensen dat deden in combinatie met hun vriend?
Oud 28-10-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Kirk22 schreef:
als je relatie niet eens zoiets kan hebben, moet je denken of je voor die relatie al die dingen wel moet laten.
Als je nu zegt "ik ga niet studeren of naar het buitenland voor mijn vriend" dan krijg je daar later enorm spijt van.
vroeger wou ik graag een jaartje naar het buitenland, Italië ofzo, op uitwisseling (m'n zesde jaar nog een keertje doen), of een jaar in Engeland ofzo gaan studeren, maar sinds ik een vriend heb wil ik dat niet meer. ik zou hem gewoon geen jaar kunnen missen.
ik kan er heel goed in komen, in de situatie van de topicstartster. als je zelf al lange tijd een relatie hebt, begrijp je waarom ze het risico niet wil nemen. iedereen kan nu wel schreeuwen van "als je relatie dàt nog niet overleeft..." oid, maar als je zelf zo'n mooie relatie hebt, begrijp je waarom het zo moeilijk is hem een jaar achter te laten.

ik ga volgend jaar op kamers, en mijn vriend blijft mooi hier, gaat werken enzo. we zien elkaar elk weekend, en misschien komt hij af en toe wel eens een avondje naar A'pen. ik zie het best zitten, 'k maak me geen zorgen daarover.
een meisje dat ik ken is ook al lang samen met haar vriend (een jaar ofzo?) en ze gaat op kamers, in hetzelfde huis als haar vriend. dat lijkt me niet zo'n puik plan, eerlijk gezegd. het lijkt me straf als die haar studies goed lukken. volgens mij zou die meer bij haar vriend zitten dan achter haar bureau...

volgens mij is het het beste als je niet té dichtbij je vriend bent als je studeert, want dan lijkt het me veel te moeilijk om je te concentreren op je studies. (als je constant zit te denken: "wheeh, sevves naar xxxx, keifijn. oh, ff douche nemen dan maar. *doucht* ach fuck die anatomie, ik ga naar xxxx!" ik zie het al gebeuren hoor...)

xxx
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 15:05
dwarf
dwarf is offline
het voordeel van studeren is dat je juist veel vrije tijd heb (lees: veel bij je vriend(in) zit)

1x in de 2 maanden een week niet want dan moet je ff voor je tentamens leren.

kijk, school is belangrijk, maar je moet er niet alleen maar mee bezig zijn

wat mij betreft kan het makkelijk, en ik heb meestal van 8.45-18.00 college dusz....no problemo, lijkt me
Oud 28-10-2002, 16:02
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
dwarf schreef:
het voordeel van studeren is dat je juist veel vrije tijd heb (lees: veel bij je vriend(in) zit)

1x in de 2 maanden een week niet want dan moet je ff voor je tentamens leren.

kijk, school is belangrijk, maar je moet er niet alleen maar mee bezig zijn

wat mij betreft kan het makkelijk, en ik heb meestal van 8.45-18.00 college dusz....no problemo, lijkt me

Veel vrije tijd als je studeerd????? Wat voor studie doe jij dan?
Damn, ik ben gewoon door de weeks echt alleen maar met mijn studie bezig. Overdag gewoon op school, en sávonds nog snel wat afmaken en anders zo snel mogelijk naar bed, want je bent echt dood op. NOu, dan je in het weekend als het mee zit effe helemaal los gaan, maar daar blijft het dan ook bij.
Oud 28-10-2002, 17:43
highlight
highlight is offline
Wát ik ga studeren is mijn eigen keus, ik probeer wel zo dicht mogelijk bij huis te blijven, (dus waar het me bevalt, én wat nog redelijk dichtbij is) zodat ik ook nog tijd voor mijn vriend over houd. Zo probeer ik het een beetje te gaan combineren..
Oud 28-10-2002, 19:56
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
Veel vrije tijd als je studeerd????? Wat voor studie doe jij dan?
Damn, ik ben gewoon door de weeks echt alleen maar met mijn studie bezig. Overdag gewoon op school, en sávonds nog snel wat afmaken en anders zo snel mogelijk naar bed, want je bent echt dood op. NOu, dan je in het weekend als het mee zit effe helemaal los gaan, maar daar blijft het dan ook bij.
Dat heeft niet zo zeer te maken met de studie die je doet, maar ook met hoe makkelijk je je studie doet. Op de universiteit heb je wel veel minder verplichte contacturen, maar ook daar zijn er - binnen dezelfde studie - mensen die er een weektaak aan hebben en mensen die ontzettend veel vrije tijd overhouden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 14:43
000marije000
000marije000 is offline
Hey,
Ik zit nog gewoon op de havo in leeuwarden, en mijn vriend op de TU in delft. Hij studdert dus, en de afstand tussen ons is geografisch gezien best groot. Maar wij bellen regelmatig en zien elkaar vrijwel elk weekend. Misschien dat je het zo ook kan oplossen? Ik weet niet of je gewend bent om elkaar echt erg vaak te zien, dan wordt het natuurlijk wel erg moeilijk, maar misschien is het vertandig om voor jezelf te kiezen, en een studie te doen die je zelf leuk vindt of dat nou in limburg of in groningen is.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Gup schreef:
Oi,

Als het goed is , slaag ik dit jaar voor mijn VWO examen. Ik wil hierna gaan studeren en heb er zelfs over gedacht om een jaar naar het buitenland te gaan... Maar dit gaat zowiezo niet door, aangezien ik al heel lang een vriend heb. En dat is (ook al klinkt het nogal fout) een beetje mijn probleem. Een jaar naar het buitenland ga ik niet doen, omdat ik dan weet dat onze relatie zowiezo niet stand houdt. En ik heb nu een beetje het gevoel dat ik moet gaan kiezen tussen mijn vriend en mijn studie. Ik ben ondertussen intotaal al 2 jaar bij mijn vriend en hou echt gigantisch veel van hem. Ik hoop ook dat we voor altijd bij elkaar blijven, ook al weet ik dat veel mensen dit nogal een illusie vinden, i.v.m met mijn leeftijd... Maar ik ben bang dat ik als ik vér weg gah studeren het ook niet meer lukt...daarom ben ik ook op zoek naar een studie in de buurt, alleen valt dat niet mee... (ik heb nog geen idee what ik wil gaan studeren)

Nou vroeg ik me af of er meer mensen zijn die volgend jaar gaan, of nu studeren of iets dergelijks...en hoe combineer jij dat met je vriend/vriendin???

Kusje
Aan een studie heb je altijd wat.
Als deze relatie niet stand houdt omdat jij in Utrecht zit en hij in Groningen dan zit de liefde niet erg diep of wel?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 07:36
Juliah
Juliah is offline
Ik heb wel vriendjes gehad die me tegen hielden met school en studie...dat vind ik onzin en dat zorgt er iig niet voor dat een relatie goed verloopt, bij mij niet iig. Nu heb ik een vriend die heel blij is dat ik naar school ga en die ik zelfs aan lijk te steken met mijn enthousiasme (vraag me niet waarom ). Ik mag alleen geen half jaar in het buitenland stage lopen van hem. Wanneer ik het zelf echt had gewild had ik het gedaan (en het van hem ook wel gemogen), maar ik moet er echt niet aan denken.

Beslis eerst wat je wilt studeren, dat lijkt me om te beginnen erg handig, kijk daarna pas waar. Ga niet je toekomst vergooien, ga studeren wat je wilt, wanneer een relatie echt goed zit overleeft het dat ook wel.

(Toen ik op de middelbare zat had ik een vriendje, die verhuisde dicht naar waar ik woonde. Toen ik naar het hbo ging had ik een ander vriendje, ik zou richting hem verhuizen. Nu heb ik een vriendje en ik doe hbo, we hebben elkaar eerst een jaar lang op zondag en 1 dag doordeweeks gezien (hadden toen nog geen relatie) en nu wonen we samen. Hele goede oplossing. Sorry, maar ik ben raar wat relaties betreft. )

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 07:38.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 10:36
snoeperke
snoeperke is offline
hoi gup!
Ik heb bijna t zelfde probleem als jou.
In eerste instantie zou k gewoon zeggen van doe wat je wilt,als je het echt belangrijk vind voor jou (jezelf) om die reis te maken moet je het doen.Je hoopt dat je vriend en jij voor altyd samen blijven,maar kijk.......als je gaat studeren ga je voor een toekomst.In die toekomst kan het nog altyd gebeuren dat je vriend en jij uit elkaar gaan......dan pas ga je denken van 'he,zie nu is het toch niet gelukt en heb ik een once in a lifetime experience gemist' Hoe moeilijk het ook is om dan een relatie te onderhouden,is het wel de ultimate test of jullie echt voor elkaar gemaakt zijn.
Toen mijn vriend het hoorde dat ik voor de studie die ik wil gaan doen,VERPLICHT 6 maanden stage moet doen in het buitenland sloegen bij hem de stoppen door.hij begon te schreeuwen van ja als je dat van plan bent,dan stap ik het nu al af etc etc etc.
Dat maakt natuurlijk de dingen nog is ff n keer moeilijker.Ik ben toen enorm kwaad geworden en heb m eerlijk gezegd dat hij me dit moet gunnen.,en na aardig wat discussies waren we er uit.....hij laat me gaan,op voorwaarde dat hij 2x per maand me kan zien.Misschien kun jij het ook zo regelen met je vriend?

heel veel geluk!
xxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 10:39
Verwijderd
stomme opmerking maar t zelfde als je t nu doet als je gaat studeren veranderd er niet veel als je niet wil dat t veranderd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 11:00
Studentje
Studentje is offline
Je ziet elkaar minder vaak. Als je vriend zelf niet studeert, dan heb je wel allebei een totaal verschillend leven, maar dat hoeft echt geen probleem te zijn lijkt me.
Oud 13-12-2002, 11:04
Dagusti
Dagusti is offline
Jezus wt kansloos ben jij zeg. Waarom zou je in godsnaam je studie laten bepalen door je vriend. Ik ge het gewoon proberen. als het niet werk tja... dan is onze relatie gewoon niet sterk genoeg geweest. Maar ik wil wel gewoon studeren. Als ik volgende jaar weg ga heb ik een jaar met mijn vriendin. Waarschijnlijk wordt het wel even wennen, aangezien je elkaar veel minder zien. Maar boeiend maak tijd vrij naast je studie. Dat komt wel goed.
Oud 13-12-2002, 11:30
Verwijderd
Ik woon nu bij m'n vriend en ga volgend jaar ook hier studeren, maar als het me niet bevalt, of ik wil een richting volgen die hier niet kan, dan verhuis ik.. 't Is vier jaar (als 't goed is) en wanneer onze relatie dat niet vol kan houden.. ('t zou wel lukken, weet ik zeker)..
Maar goed, ik ga dus niet iets niet doen qua studeren omdat ik een vriend heb. Als hij zoiets niet kan accepteren, jammer dan, maar dan is hij het, imo, niet waard... Een vriend hoort je te steunen met wat je ook doet...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Een vriend hoort je te steunen met wat je ook doet...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar hij 'moet' je wel steunen op het gebied van studie, vind ik. Hoewel ik het ook wel begrijp dat hij het niet fijn vind als je een half jaar naar Australië zou gaan, dat zou ik van hem net zo min fijn vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar hij 'moet' je wel steunen op het gebied van studie, vind ik. Hoewel ik het ook wel begrijp dat hij het niet fijn vind als je een half jaar naar Australië zou gaan, dat zou ik van hem net zo min fijn vinden.
maar alles is op te lossen, mijn vriend moet ook een half jaar in amerika stage lopen, dus ik doe een internationale opleiding wat daar ook gegeven wordt dus ik daar ook een half jaar kan werken.(anders had ik dat ook wel gedaan maar dit klinkt liever natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:49
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
maar alles is op te lossen, mijn vriend moet ook een half jaar in amerika stage lopen, dus ik doe een internationale opleiding wat daar ook gegeven wordt dus ik daar ook een half jaar kan werken.(anders had ik dat ook wel gedaan maar dit klinkt liever natuurlijk )
Dan hebben jullie mazzel. Ik doe bv. pabo, ik zou best op de Antillen of in Duitsland stage willen lopen...hij is dan al klaar met zijn opleiding, hij zou dus mee kunnen, maar dan moet je er wel het geld voor hebben en das lastig als (net ex)student, als je daar weinig werk kunt doen (hij dan dus). Maar goed, vaak lossen dingen zich vanzelf wel op, nu kan ik waarschijnlijk op het speciaal onderwijs stage lopen en dat wil ik eigenlijk nog liever. Ik denk dat veel dingen zich uiteindelijk wel los lopen. Maar er met elkaar over praten en mogelijke oplossingen verzinnen is nooit weg.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik bedoelde ook op gebied van studie

Als mijn vriend een half jaar in Australië wil studeren, tja, zeker niet fijn, ik zou er ook moeite mee hebben, hem missen enzo.. Maar als dat echt is wat hij wil, dan wacht ik wel braaf op hem hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2002, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Als mijn vriend een half jaar in Australië wil studeren, tja, zeker niet fijn, ik zou er ook moeite mee hebben, hem missen enzo.. Maar als dat echt is wat hij wil, dan wacht ik wel braaf op hem hoor
Tis niet dat ik niet op hem wil wachten, want dat zou ik zeker doen, tis dat ik hem absoluut niet kan missen en zeker geen half jaar. Gelukkig geldt dat omgekeerd ook, hij zou niet eens een half jaar weg willen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:01
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou ik zou t wel graag willen eigenlijk. ik wil nl lerares duits gaan doen en hij doet gym-leraar. het kan alleen niet in dezelfde stad. hij den haag, ik wil naar utrecht.
dus jah, op kamers ga ik niet. anders vind ik t te ver worden. ben gewoon zo gek op mn vriend, wil m altijd bij me hebben. kan er echt niet tegen al zou ik m nog maar 2 keer per week ofzo zien.

agh ja, is ieder zn eigen ding. ik zou t er wel voor over hebben me naar mn vriend te richten. (onder de voorwaarde dat de relatie standhoudt ofcourse)
Oud 13-12-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef:
nou ik zou t wel graag willen eigenlijk. ik wil nl lerares duits gaan doen en hij doet gym-leraar. het kan alleen niet in dezelfde stad. hij den haag, ik wil naar utrecht.
dus jah, op kamers ga ik niet. anders vind ik t te ver worden. ben gewoon zo gek op mn vriend, wil m altijd bij me hebben. kan er echt niet tegen al zou ik m nog maar 2 keer per week ofzo zien.
Utrecht - Den Haag is gelukkig eventueel wel te reizen (plus dat er een directe treinverbinding is). ff een tip: ik zou geen Duits gaan doen in Rotterdam...maar dat had je zelf misschien ook al geconstateerd...?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:08
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Utrecht - Den Haag is gelukkig eventueel wel te reizen (plus dat er een directe treinverbinding is). ff een tip: ik zou geen Duits gaan doen in Rotterdam...maar dat had je zelf misschien ook al geconstateerd...?
nee eigenlijk nog niet, maar rotterdam trekt me niet aangezien ik er 20 minuten van vandaan woon en ik niet zo op die buurten gesteld ben. maar kan je me misschien zeggen waarom dan??
Oud 13-12-2002, 16:36
Shibby
Shibby is offline
Mijn mening:

als je relatie niet stand houdt door een lange afstand...dan tja jammer . ik zou daar mn studie niet voor belemmeren
Oud 13-12-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef:
nee eigenlijk nog niet, maar rotterdam trekt me niet aangezien ik er 20 minuten van vandaan woon en ik niet zo op die buurten gesteld ben. maar kan je me misschien zeggen waarom dan??
'die buurten'? De hro zit gewoon in het centrum van Rotterdam, hele normale buurt, je gaat er ook wel eens winkelen, denk ik. Utrecht zal echt niet veel beter zijn qua buurt, denk ik.

Ik heb in Rotterdam Duits gedaan, d'r zijn daar erg weinig studenten, je hebt erg weinig les...het is een beetje een achtergestelde opleiding... 'k weenie hoe het in Utrecht is, hoor, misschien niet beter. 'k vond het er wel erg gezellig.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Gup schreef:
Oi,

Kusje
Sorry.. maar de offers die jij maakt zijn ongezond, en eerlijk gezegd denk ik dat als je die maakt, je de kans dat het stukloopt juist vergroot! Je moet niet zoveel inleveren en opgeven voor een relatie, al helemaal niet als het toekomstbepalend is En waarom zou je meteen een heel jaar naar het buitenland moeten? Een half jaar, of korter kan toch ook? Al helemaal als je niet weet wat je wil gaan studeren, lijkt het me juist verstandig je een jaar lang te gaan oriënteren enzo.. Verder als je relatie een tijd uit elkaar niet overleeft, of jij die wat verder weg studeert niet overleeft, is het misschien toch niet 'meant to be'.

Als je deze offers serieus gaat maken vind ik dat echt ontzettend dom en heel erg zonde. Een relatie op jouw leeftijd kan zeker wel werken, maar juist niet als je zulke gigantische offers gaat maken. dat legt druk op de relatie. Stel je nu voor dat het toch niet werkt? Dan zit je er maar wel mooi mee!

Het zou mij echt niet tegenhouden hoor! Met wie ik het ook deel het is toch gewoon mijn leven! Daarin doe ik de dingen die IK wil en pas mn relatie daar wel omheen, in plaats van de dingen die ik wil om mn relatie heen te vormen.. Je relatie is juist niet het middelpunt van je leven, dat ben JIJ, je relatie is een onderdeel.. Dus jouw wensen horen bij jou, en je relatie past zich daar maar aan aan, dat hoort het te overleven als je dan zoveel van elkaar houdt!!!

Echt, met deze beslissingen denk ik juist dat je je relatie verdoemt tot mislukking!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zou hem daar juist in stimuleren eigenlijk! Als dat een wens is van hem, moet hij die vooral navolgen. Wie ben ik om hem daarin te gaan tegenhouden? Ik wil juist dat ie geen offers gaat maken voor mij, maar zn eigen leven erop na houdt, zodat ik dat ook kan doen. Ik wil dat hij gelukkig is, en ik weet dat puur een goede relatie daar niet voor kan zorgen. Nee, je moet de dingen doen die je leuk vind, die je passie zijn, en dus zou ik hem echt juist aansporen om dat te doen!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Nee, je moet de dingen doen die je leuk vind, die je passie zijn, en dus zou ik hem echt juist aansporen om dat te doen!!!!
Hij zou het wel mogen, maar aansporen zou ik hem niet. Lijkt me ook wel logisch. Gelukkig zou het omgekeerd net zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Hij zou het wel mogen, maar aansporen zou ik hem niet. Lijkt me ook wel logisch. Gelukkig zou het omgekeerd net zo zijn.
Nou ja, ik vind het dus niet zo logisch.. ik vind het juist onlogisch.. tuurlijk het is kut om hem voor zo'n tijd te missen.. maar hij is jong, heeft nu de mogelijkheden, doen! Ik zou het hardstikke cool voor hem vinden dat ie dat gaat doen! Ik wil namelijk niet dat hij een gevoel krijgt van alles gemist te hebben door dat op te geven voor zijn relatie. Ik zou het vreselijk vinden als mn eventuele vriend niet naar Australië zou gaan voor 6 maanden vanwege zijn relatie met mij!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Nou ja, ik vind het dus niet zo logisch.. ik vind het juist onlogisch.. tuurlijk het is kut om hem voor zo'n tijd te missen.. maar hij is jong, heeft nu de mogelijkheden, doen! Ik zou het hardstikke cool voor hem vinden dat ie dat gaat doen! Ik wil namelijk niet dat hij een gevoel krijgt van alles gemist te hebben door dat op te geven voor zijn relatie. Ik zou het vreselijk vinden als mn eventuele vriend niet naar Australië zou gaan voor 6 maanden vanwege zijn relatie met mij!!
Ik zou met hem mee gaan...ik laat hem echt zonder mij niet gaan... Maar dat komt misschien omdat ik bang ben dat er daar allerlei enge dingen zouden gebeuren. Maar goed...wie ben ik? Maar wat ik al zei, gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over, ik denk dat dat ook maakt bij hoe ik er over denk. Wat hij zelf wil moet hij doen, maar ik ga hem niet stimuleren dingen te doen waarvan ik eigenlijk liever heb dat hij ze niet doet, dat zou ik ook niet eerlijk vinden als ik net als of zou doen, dus vandaar (hij zou het ook niet leuk vinden als ik dat zou doen, dus ja).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zou met hem mee gaan...ik laat hem echt zonder mij niet gaan... Maar dat komt misschien omdat ik bang ben dat er daar allerlei enge dingen zouden gebeuren. Maar goed...wie ben ik? Maar wat ik al zei, gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over, ik denk dat dat ook maakt bij hoe ik er over denk. Wat hij zelf wil moet hij doen, maar ik ga hem niet stimuleren dingen te doen waarvan ik eigenlijk liever heb dat hij ze niet doet, dat zou ik ook niet eerlijk vinden als ik net als of zou doen, dus vandaar (hij zou het ook niet leuk vinden als ik dat zou doen, dus ja).
Ja goed, dat snap ik wel.. Je kan je gevoel niet omzetten en als je het niet leuk vind het ineens leuk gaan vinden. Het zal bij mij ook heel veel te maken hebben met hoe ik er tegenaan kijk.. Ik wil zelf namelijk naar Australië toevallig, en ik wil sowieso heel veel reizen en alles. Ik zou zelf ook niet mee willen want ik zou zelf ook niemand mee willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 15:44
Optima
Optima is offline
studie komt bij mij op #1

heel simpel, dat is een vaste regelmaat in je leven, dat heb jij volledig in je hand, het geeft je een toekomst en geeft je een gevoel van eigenwaarde

mensne komen en gaan, hoeveel je ook van ze houdt. Een vriendje moet dat acepteren en zich hierdoor niet beledigd voelen

ik ben voor ambitie!
Oud 15-12-2002, 19:25
Gup
Gup is offline
Oi,

t is nu ongeveer anderhalve maand dat ik dit topic poste?
Nahja, k wilde iig iedereen bedanken voor hun reacties, sommige kwamen wel hard aan, maarja is denk ik ook maar beter geweest. Ik ben nooit van plan geweest om NIET te gaan studeren, zoals sommigen hier dachten, maar had idd wel moeite met de afstand...

Ik heb besloten dat ik waarschijnlijk in Nijmegen ga studeren, ongeveer 3 uur reizen van mn vriend vandaan, maar ben er van overtuigd dat ik er goed aan doe. Onze relatie zou idd wel overleven als het écht goed tussen ons zit en mn vriend staat hier ook totaal achter.

Nahja, kwilde alleen ff updatuh

Kusje
Oud 15-12-2002, 19:28
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Gup schreef:
Oi,

t is nu ongeveer anderhalve maand dat ik dit topic poste?
Nahja, k wilde iig iedereen bedanken voor hun reacties, sommige kwamen wel hard aan, maarja is denk ik ook maar beter geweest. Ik ben nooit van plan geweest om NIET te gaan studeren, zoals sommigen hier dachten, maar had idd wel moeite met de afstand...

Ik heb besloten dat ik waarschijnlijk in Nijmegen ga studeren, ongeveer 3 uur reizen van mn vriend vandaan, maar ben er van overtuigd dat ik er goed aan doe. Onze relatie zou idd wel overleven als het écht goed tussen ons zit en mn vriend staat hier ook totaal achter.

Nahja, kwilde alleen ff updatuh

Kusje
Veel succes en pas op voor "nare mannen" in het Nijmeegse studentencircuit .
Reageren

Regels voor berichten