Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
het voordeel van studeren is dat je juist veel vrije tijd heb (lees: veel bij je vriend(in) zit)
1x in de 2 maanden een week niet want dan moet je ff voor je tentamens leren. kijk, school is belangrijk, maar je moet er niet alleen maar mee bezig zijn wat mij betreft kan het makkelijk, en ik heb meestal van 8.45-18.00 college dusz....no problemo, lijkt me
||
![]() |
Citaat:
Veel vrije tijd als je studeerd????? Wat voor studie doe jij dan? Damn, ik ben gewoon door de weeks echt alleen maar met mijn studie bezig. Overdag gewoon op school, en sávonds nog snel wat afmaken en anders zo snel mogelijk naar bed, want je bent echt dood op. NOu, dan je in het weekend als het mee zit effe helemaal los gaan, maar daar blijft het dan ook bij.
|
Wát ik ga studeren is mijn eigen keus, ik probeer wel zo dicht mogelijk bij huis te blijven, (dus waar het me bevalt, én wat nog redelijk dichtbij is) zodat ik ook nog tijd voor mijn vriend over houd. Zo probeer ik het een beetje te gaan combineren..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hey,
Ik zit nog gewoon op de havo in leeuwarden, en mijn vriend op de TU in delft. Hij studdert dus, en de afstand tussen ons is geografisch gezien best groot. Maar wij bellen regelmatig en zien elkaar vrijwel elk weekend. Misschien dat je het zo ook kan oplossen? Ik weet niet of je gewend bent om elkaar echt erg vaak te zien, dan wordt het natuurlijk wel erg moeilijk, maar misschien is het vertandig om voor jezelf te kiezen, en een studie te doen die je zelf leuk vindt of dat nou in limburg of in groningen is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als deze relatie niet stand houdt omdat jij in Utrecht zit en hij in Groningen dan zit de liefde niet erg diep of wel? |
![]() |
|
Ik heb wel vriendjes gehad die me tegen hielden met school en studie...dat vind ik onzin en dat zorgt er iig niet voor dat een relatie goed verloopt, bij mij niet iig. Nu heb ik een vriend die heel blij is dat ik naar school ga en die ik zelfs aan lijk te steken met mijn enthousiasme (vraag me niet waarom
![]() ![]() Beslis eerst wat je wilt studeren, dat lijkt me om te beginnen erg handig, kijk daarna pas waar. Ga niet je toekomst vergooien, ga studeren wat je wilt, wanneer een relatie echt goed zit overleeft het dat ook wel. (Toen ik op de middelbare zat had ik een vriendje, die verhuisde dicht naar waar ik woonde. Toen ik naar het hbo ging had ik een ander vriendje, ik zou richting hem verhuizen. Nu heb ik een vriendje en ik doe hbo, we hebben elkaar eerst een jaar lang op zondag en 1 dag doordeweeks gezien (hadden toen nog geen relatie) en nu wonen we samen. ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 07:38. |
![]() |
|
![]() |
hoi gup!
Ik heb bijna t zelfde probleem als jou. In eerste instantie zou k gewoon zeggen van doe wat je wilt,als je het echt belangrijk vind voor jou (jezelf) om die reis te maken moet je het doen.Je hoopt dat je vriend en jij voor altyd samen blijven,maar kijk.......als je gaat studeren ga je voor een toekomst.In die toekomst kan het nog altyd gebeuren dat je vriend en jij uit elkaar gaan......dan pas ga je denken van 'he,zie nu is het toch niet gelukt en heb ik een once in a lifetime experience gemist' Hoe moeilijk het ook is om dan een relatie te onderhouden,is het wel de ultimate test of jullie echt voor elkaar gemaakt zijn. Toen mijn vriend het hoorde dat ik voor de studie die ik wil gaan doen,VERPLICHT 6 maanden stage moet doen in het buitenland sloegen bij hem de stoppen door.hij begon te schreeuwen van ja als je dat van plan bent,dan stap ik het nu al af etc etc etc. Dat maakt natuurlijk de dingen nog is ff n keer moeilijker.Ik ben toen enorm kwaad geworden en heb m eerlijk gezegd dat hij me dit moet gunnen.,en na aardig wat discussies waren we er uit.....hij laat me gaan,op voorwaarde dat hij 2x per maand me kan zien.Misschien kun jij het ook zo regelen met je vriend? heel veel geluk! xxxxxxx |
![]() |
|
Jezus wt kansloos ben jij zeg. Waarom zou je in godsnaam je studie laten bepalen door je vriend. Ik ge het gewoon proberen. als het niet werk tja... dan is onze relatie gewoon niet sterk genoeg geweest. Maar ik wil wel gewoon studeren. Als ik volgende jaar weg ga heb ik een jaar met mijn vriendin. Waarschijnlijk wordt het wel even wennen, aangezien je elkaar veel minder zien. Maar boeiend maak tijd vrij naast je studie. Dat komt wel goed.
|
Verwijderd
|
Ik woon nu bij m'n vriend en ga volgend jaar ook hier studeren, maar als het me niet bevalt, of ik wil een richting volgen die hier niet kan, dan verhuis ik.. 't Is vier jaar (als 't goed is) en wanneer onze relatie dat niet vol kan houden.. ('t zou wel lukken, weet ik zeker)..
Maar goed, ik ga dus niet iets niet doen qua studeren omdat ik een vriend heb. Als hij zoiets niet kan accepteren, jammer dan, maar dan is hij het, imo, niet waard... Een vriend hoort je te steunen met wat je ook doet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als mijn vriend een half jaar in Australië wil studeren, tja, zeker niet fijn, ik zou er ook moeite mee hebben, hem missen enzo.. Maar als dat echt is wat hij wil, dan wacht ik wel braaf op hem hoor ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
nou ik zou t wel graag willen eigenlijk. ik wil nl lerares duits gaan doen en hij doet gym-leraar. het kan alleen niet in dezelfde stad. hij den haag, ik wil naar utrecht.
dus jah, op kamers ga ik niet. anders vind ik t te ver worden. ben gewoon zo gek op mn vriend, wil m altijd bij me hebben. kan er echt niet tegen al zou ik m nog maar 2 keer per week ofzo zien. agh ja, is ieder zn eigen ding. ik zou t er wel voor over hebben me naar mn vriend te richten. (onder de voorwaarde dat de relatie standhoudt ofcourse)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb in Rotterdam Duits gedaan, d'r zijn daar erg weinig studenten, je hebt erg weinig les...het is een beetje een achtergestelde opleiding... 'k weenie hoe het in Utrecht is, hoor, misschien niet beter. 'k vond het er wel erg gezellig. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je deze offers serieus gaat maken vind ik dat echt ontzettend dom en heel erg zonde. Een relatie op jouw leeftijd kan zeker wel werken, maar juist niet als je zulke gigantische offers gaat maken. dat legt druk op de relatie. Stel je nu voor dat het toch niet werkt? Dan zit je er maar wel mooi mee! Het zou mij echt niet tegenhouden hoor! Met wie ik het ook deel het is toch gewoon mijn leven! Daarin doe ik de dingen die IK wil en pas mn relatie daar wel omheen, in plaats van de dingen die ik wil om mn relatie heen te vormen.. Je relatie is juist niet het middelpunt van je leven, dat ben JIJ, je relatie is een onderdeel.. Dus jouw wensen horen bij jou, en je relatie past zich daar maar aan aan, dat hoort het te overleven als je dan zoveel van elkaar houdt!!! Echt, met deze beslissingen denk ik juist dat je je relatie verdoemt tot mislukking! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
studie komt bij mij op #1
heel simpel, dat is een vaste regelmaat in je leven, dat heb jij volledig in je hand, het geeft je een toekomst en geeft je een gevoel van eigenwaarde mensne komen en gaan, hoeveel je ook van ze houdt. Een vriendje moet dat acepteren en zich hierdoor niet beledigd voelen ik ben voor ambitie!
|
![]() |
Oi,
t is nu ongeveer anderhalve maand dat ik dit topic poste? Nahja, k wilde iig iedereen bedanken voor hun reacties, sommige kwamen wel hard aan, maarja is denk ik ook maar beter geweest. Ik ben nooit van plan geweest om NIET te gaan studeren, zoals sommigen hier dachten, maar had idd wel moeite met de afstand... Ik heb besloten dat ik waarschijnlijk in Nijmegen ga studeren, ongeveer 3 uur reizen van mn vriend vandaan, maar ben er van overtuigd dat ik er goed aan doe. Onze relatie zou idd wel overleven als het écht goed tussen ons zit en mn vriend staat hier ook totaal achter. Nahja, kwilde alleen ff updatuh ![]() Kusje
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|