Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 17:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Tegen meningokok-C ??

Of wacht je de landelijke inenting af?

Of hoef je geen prik?

Wat vind je trouwens van die inentingsdingen, nuttig of overbodig?? of iets anders..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 17:13
Talon
Talon is offline
ik hoef niet, ben te oud ofzo
mij laten ze gewoon langzaam creperen
Oud 21-03-2002, 17:13
Aurora
Aurora is offline
IEEEEEEEEE jakkes, ik laat niet meer in me prikken!
Oud 21-03-2002, 17:14
Methuselah
Methuselah is offline
kzou't niet weten, waarschijnlijk heb ik daar ooit al eens een prikje voor gehad
Oud 21-03-2002, 17:14
Verwijderd
Tuurlijk neem ik wel die prik, wat maakt dat nou uit, je voelt er ontzettend weinig van, en het heeft vast wel nut. Maar ik wacht wel tot het landelijk wordt, of het moet wel heel dicht in de buurt komen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 17:15
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Jewel schreef:
je voelt er ontzettend weinig van

Ik nie hoor *haat naalden*
Oud 21-03-2002, 17:16
Paulaah
Paulaah is offline
Ik heb er nog nix van gehoord.. ik wacht wel tot ik er wat van hoor
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 17:17
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:

Ik nie hoor *haat naalden*
Ik voel vroeger al flauw bij bloedprikken, maar dat moest ik pas ook, en dat viel ook opeens heel erg mee..

En een inentingsprikje valt weer heel erg mee vergeleken met bloedprikken, dus ik heb er geen problemen mee. Gewoon de andere kant opkijken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 17:20
Tofke_H
Tofke_H is offline
Lichaam en Gezondheid ->
Oud 21-03-2002, 17:30
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Nee ... ik hoef dus werkelijk geen prik. Ik ben bang voor naalden, spuiten, bloedprikken en alles waarbij een stuk metaal in mijn lichaam komt ... laat maar zitten dat inenten, brr.
Oud 21-03-2002, 17:38
Verwijderd
nee,ik heb hem niet gehaald en dat komt er van mijn part ook niet(ben bang voor naalden)

ik had trouwens gehoord dat je je alleen laat inenten tegen meningokok waar je alleen maar ziekvan wordt,waar je dood aan gaat kun je je niet laten inenten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

ik had trouwens gehoord dat je je alleen laat inenten tegen meningokok waar je alleen maar ziekvan wordt,waar je dood aan gaat kun je je niet laten inenten.
Volgens mij kun je van de C variant ook dood gaan (is iig dat 13-jarige meisje aan gestorven). Je gaat er alleen minder snel dood aan dan aan de A- en B-variant, omdat daar nog geen medicijnen tegen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:05
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij kun je van de C variant ook dood gaan (is iig dat 13-jarige meisje aan gestorven). Je gaat er alleen minder snel dood aan dan aan de A- en B-variant, omdat daar nog geen medicijnen tegen zijn.
dacht ik ook ja. ze dachten dat mijn buurjongetje de gevaarlijke had, maar dat had ie dus niet omdat ie 4 uur later nog leefde. was echt even heel eng, het leek er namelijk op dat ie t had. gelukkig dus niet!

ik ga me laten inenten als ik er wat van hoor. ik heb trouwens wel gehoord dat 16-17-18-jarigen als eertse ingeent worden omdat mensen in deze leeftijd het meeste risico hebben het te krijgen.
Oud 21-03-2002, 21:40
heavinly
heavinly is offline
Ik had gedacht dat ik ook had moeten laten inenten, maar t is niet zo. 't Was allemaal heel dicht bij mij in de buurt.. wel eng idee hoor
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
more.than.a.woman schreef:
dacht ik ook ja. ze dachten dat mijn buurjongetje de gevaarlijke had, maar dat had ie dus niet omdat ie 4 uur later nog leefde. was echt even heel eng, het leek er namelijk op dat ie t had. gelukkig dus niet!

ik ga me laten inenten als ik er wat van hoor. ik heb trouwens wel gehoord dat 16-17-18-jarigen als eertse ingeent worden omdat mensen in deze leeftijd het meeste risico hebben het te krijgen.
17-18-19 ...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 22:06
Egyptian
Egyptian is offline

Heb 'm al. je voelt er nauwelijks iets van, hooguit ff dat de naald binnendringt, maar that's all. het doet verder echt geen pijn.

Prikken doen over het algemeen toch meestal geen pijn.
Werk als bijbaantje in 't ziekenhuis (post rondt brengen) en kom daar op veel afdelingen, moet daarom verplicht steeds worden ingeint tegen nieuwe zieken en besmettingen (toch wel 1 keer per 2/3 maanden).
Oud 21-03-2002, 22:19
Verwijderd
Ik hoef niet geprikt te worden, ik ben geen jongere
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 22:56
PV
PV is offline
Ik wacht de landelijke wel af.. degene die zo'n prik niet zouden willen snap ik ook niet.. ga je liever dood dan dat je 1 prikje krijgt

En tuurlijk zijn inentingen nuttig.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 04:40
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik wacht de landelijke wel af.. degene die zo'n prik niet zouden willen snap ik ook niet.. ga je liever dood dan dat je 1 prikje krijgt

Niet liever dood, ik verhuis liever naar een andere land waar die inenting niet nodig is ( serieus, als ik mijn eindexamen dit jaar gehaald heb ben ik weg, dus nog meer motivatie om mijn best te doen en te leren )

Oud 22-03-2002, 05:45
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:

Ik gzd 20, dus ik hoef niet.
Had ik wel gemoeten, dan was ik niet gegaan.

Maar inentingen zijn idd nuttig.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 08:10
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Talon schreef:
ik hoef niet, ben te oud ofzo
mij laten ze gewoon langzaam creperen
, *lotgenoot*
Oud 22-03-2002, 08:59
^Marije^
^Marije^ is offline
Jeeej, heb vanmmorgen een prikje gehaald
Oud 22-03-2002, 09:48
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:

nou,ik ben zo bang voor naalden dat ik liever pijn heb enz dan een prik,echt dat is zo erg voor me,maar of ik ervoor dood wil gaan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Tegen meningokok-C ??

Of wacht je de landelijke inenting af?

Of hoef je geen prik?

Wat vind je trouwens van die inentingsdingen, nuttig of overbodig?? of iets anders..

heb al ong. 3 maanden geleden me laten inenten...
In Leiden is t ook niet zow veilig namelijk...
En die landelijke inentingen: dat hadden ze naar mijn mening weleens eerder mogen bedenken!!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 13:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:
Jeeej, heb vanmmorgen een prikje gehaald

deed t pijn?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 13:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
PV schreef:

Ik gzd 20, dus ik hoef niet.
Had ik wel gemoeten, dan was ik niet gegaan.

Maar inentingen zijn idd nuttig.
Ze zijn nuttig maar je zou niet gegaan zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 14:49
Lollypopje
Lollypopje is offline
Ik zou m wel willen, maar t schijnt waar ik woon nog niet nodig te zijn. En als je nu zo'n prik wilt moet je ervoor betalen en over een paar maanden ist gratis. Dus dan wacht ik nog maar even.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ze zijn nuttig maar je zou niet gegaan zijn?

Tuurlijk zijn ze nuttig, ze doen het niet voor niks. Maar ik ben als de dood voor naalden en zeker voor inentingen, voor mij genoeg reden om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 15:10
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Ik heb net zo een prik gekregen(zelf betaald), het duurde maar één seconde en als je arm gewoon ontspant voel je echt haast nix
Je krijgt wel een beetje een stijve arm, die ik nu dus heb..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 16:24
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
schijt aan dat prikje, als je je arm stoot aan de rand van de tafel doet het veel meer pijn. Is wel een foute vergelijking, maar jullie snappen het wel.
Oud 22-03-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ik heb net zo een prik gekregen(zelf betaald), het duurde maar één seconde en als je arm gewoon ontspant voel je echt haast nix
Je krijgt wel een beetje een stijve arm, die ik nu dus heb..

Als je allergisch bent voor dat soort dingen ist helaas anders... Plus dat ik panisch voor naalden ben, dus twee reden om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 18:21
Little Sophie
Little Sophie is offline
Ik heb me bij de eerste gevallen van meningokok C in laten enten, omdat een meisje in ons dorp er een jaar eerder aan was gestorven. Mijn zusje en ik hebben ons dus gewoon laten enten, en het valt echt reuze mee: aanvankelijk was ik ook best zenuwachtig, maar ik heb er totaal geen last van gehad
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten