Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2001, 15:42
WouTaH
WouTaH is offline
Heeft een Pentium PRO ook MMX technologie en tot hoeveel MHz gaat de Pentium PRO. Sneller als 200 MHz heb ik ze namelijk nooit gezien en kan ik beter een Pentium PRO 200 (of sneller) kopen dan een Pentium 233 MMX?
Oud 11-07-2001, 19:32
Verwijderd
zoals je hier kunt lezen gaat de Pentium Pro tot 200MHz en heeft -dacht ik- géén MMX
http://x86.ddj.com/intel.doc/686manuals.htm
Met citaat reageren
Oud 11-07-2001, 19:38
Verwijderd
Een Intel Pentium Pro heeft geen MMX. Hij is verkrijgbaar in de volgende smaken: 150 MHz, 166MHz, 180MHz en 200MHz. Ze hebben alle minstens 256kb fullspeed L2 cache, de 166 en 200MHz zijn ook verkrijgbaar met 512kb cache en de 200MHz is er ook nog met 1mb cache...voldoende info?

De keuze tussen een 233MMX en een 200Pro zal afhangen van wat je ermee doet...kijk, de Pentium Pro heeft een veel betere floating-punt unit (voor 3D-berekeningen) dan de gewone Pentium (MMX). Dus als je bv. met 3D Studio Max werkt zal een Pentium Pro sneller zijn. Maar voor de rest zullen bijna alle spellen en programma's lekkerder lopen op de 233MMX, omdat-ie (duh) MMX heeft, een hogere kloksnelheid en meer L1 cache. Verder werkt een Pentium Pro altijd met EDO, terwijl je een Pentium-MMX met SDRAM kunt laten werken (aanmerkelijk sneller).

De keuze is snel gemaakt dus.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2001, 22:38
Verwijderd
Allebei wel een beetje oud spul hoor...

Denk er wel om dat een p233mmx in een socket7 moet en een ppro200 in een (hoe heet dat ookalweer?)ander socket.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2001, 10:55
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
PIE schreef:
Nee hoor, nog prima pc'tjes voor degenen die geen hardcore 3d-gamers zijn en gewoon Office apps willen draaien en willen Internetten. Bovendien knutsel ik graag met oude pc's maar dat soort Pentiums vind ik niet echt oud, ik denk dat veel mensen zo een in de huiskamer hebben staan.

Ik heb een aantal malen dezelfde 486 weten te verkopen voor ongeveer 500 piek, grappig hè? De eerste koper kocht een Pentium dus deze mocht ik weer hebben en een paar weken geleden heb ik m' weer doorverkocht aan iemand anders... Hij is er overigens heel blij mee!

Met citaat reageren
Oud 12-07-2001, 11:03
D-man
D-man is offline
Citaat:
PIE schreef:

Denk er wel om dat een p233mmx in een socket7 moet en een ppro200 in een (hoe heet dat ookalweer?)ander socket.
Socket 8....

Maar net wat Nare man zegt, het ligt er totaal aan wat je wil doen. In Windows NT/2000 omgevingen zal de PPro beter presteren, terwijl de P233MMX in de W9x varianten beter zal zijn.

Oud 12-07-2001, 12:10
Verwijderd
socket 8 ja...logisch

Maar om nu nog zo'n oude processor aan te schaffen...kijk dan naar een pentium2 bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2001, 16:02
Verwijderd
Een Pentium-II is ook 'oud' hoor...

Als ik onder NT moest werken zou ik overigens wel kiezen voor een Pentium Pro 200 in plaats van bv. een Pentium-II 233 of 266. Die P-Pro heeft namelijk fullspeed L2 cache en da's in NT _vreselijk_ veel sneller dan halfspeed (zoals bij de P-II)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2001, 16:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Een Pentium-II is ook 'oud' hoor...
Ja, maar wel stukken sneller dan p1 of ppro, en ook niet zo gek duur meer.

Met citaat reageren
Oud 15-07-2001, 13:06
WouTaH
WouTaH is offline
Ja bedankt, maar het gaat er eigenlijk om dat ik voor zo weinig mogelijk geld een beetje snel systeempje wil. Ik heb al 4 chips van elk 64 Mb EDO RAM en dat is tamelijk duur, dus ik wil een bordje waar dat op past en het moet een AT bordje zijn, want dan kan ik mijn kast nog gebruiken... Het is maar een tweede systeempje dus het moet niet te veel kosten

Overigens is de Pentium PRO er ook in 133 MHz (niet dat die in aanmerking komt) en kwam ik er achter dat er een Pentium 1 op 266 MHz en 300 MHz is! De Pentium PRO is wegens een foute instructie met delen door 0 ofzo afgeschreven en loopt daarom ook vaker vast. Nu ga ik dus voor de 300 Mhz Pentium 1, als ik er wat meer vanaf weet

[Dit bericht is aangepast door WouTaH (15-07-2001).]
Oud 16-07-2001, 19:36
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een Intel Pentium Pro heeft geen MMX. Hij is verkrijgbaar in de volgende smaken: 150 MHz, 166MHz, 180MHz en 200MHz. Ze hebben alle minstens 256kb fullspeed L2 cache, de 166 en 200MHz zijn ook verkrijgbaar met 512kb cache en de 200MHz is er ook nog met 1mb cache...voldoende info?

De keuze tussen een 233MMX en een 200Pro zal afhangen van wat je ermee doet...kijk, de Pentium Pro heeft een veel betere floating-punt unit (voor 3D-berekeningen) dan de gewone Pentium (MMX). Dus als je bv. met 3D Studio Max werkt zal een Pentium Pro sneller zijn. Maar voor de rest zullen bijna alle spellen en programma's lekkerder lopen op de 233MMX, omdat-ie (duh) MMX heeft, een hogere kloksnelheid en meer L1 cache. Verder werkt een Pentium Pro altijd met EDO, terwijl je een Pentium-MMX met SDRAM kunt laten werken (aanmerkelijk sneller).

De keuze is snel gemaakt dus.

waaaah, met 1 mb L1 cache, vreed!! zit ik met mijn 64 kb (amd k6-2 500) gelukkig heb ik wel 1 mb L2 cache, maar is ook niet alles

Reageren

Regels voor berichten