Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2001, 21:51
XCalibur
XCalibur is offline
Heej!!!

Ik heb een computer =

200 mhz
32 mb Ram

En ik wil een brander kopen.. Maar kan die wel branden op zo'n trage machine... En welke kan ik beter kopen! Welke is de beste??

Greetz XC
Oud 18-07-2001, 22:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
welke brander maakt zoveel niet uit... kijk gewoon welke minimum eisen de brander heeft en als die voldoen aan jou PC
Oud 19-07-2001, 03:51
dystopia
dystopia is offline
H&t
Oud 19-07-2001, 09:22
Verwijderd
je kunt zellefs op een p75 nog wel fikken..

neem er -als je echt twijfelt- eentje met burnproof..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 09:54
pietje63
pietje63 is offline
ik zal geen 8 speed kopen, 4 speed is genoeg op zon computer anders krijg je toch buffer underruns (en dan is het enkele reis prullenbak)
Oud 19-07-2001, 11:01
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
ik zal geen 8 speed kopen, 4 speed is genoeg op zon computer anders krijg je toch buffer underruns (en dan is het enkele reis prullenbak)
ach, het moet toch gek lopen wil die computer geen 1,2MB/s kunnen doorsturen van HD naar brander hoor.. zo hard zal het niet lopen met die buffer underruns, als je maar (en ik kan het niet vaak genoeg zeggen) een fatsoenlijke Windows-configuratie hebt, fatsoenlijke CD-R's (philips silver premium, kodak, mitsui), en geen vage achtergrondprogramma's draait zoals virusscanners/fastfind..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 12:56
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ach, het moet toch gek lopen wil die computer geen 1,2MB/s kunnen doorsturen van HD naar brander hoor.. zo hard zal het niet lopen met die buffer underruns, als je maar (en ik kan het niet vaak genoeg zeggen) een fatsoenlijke Windows-configuratie hebt, fatsoenlijke CD-R's (philips silver premium, kodak, mitsui), en geen vage achtergrondprogramma's draait zoals virusscanners/fastfind..

het merk cd's heeft niets te maken met buffer-underruns....

alleen bepaalt dat in sommige gevallen de levensduur van je cd

mijn advies: koop de goedkoopste cd's voor minder belangrijke dingen (audio van mp3 die je toch nog hebt liggen) en duurdere cd's voor belangrijke dingen (cadeautjes, back-ups)

Oud 22-07-2001, 02:31
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:

het merk cd's heeft niets te maken met buffer-underruns....

alleen bepaalt dat in sommige gevallen de levensduur van je cd

mijn advies: koop de goedkoopste cd's voor minder belangrijke dingen (audio van mp3 die je toch nog hebt liggen) en duurdere cd's voor belangrijke dingen (cadeautjes, back-ups)

pardon?

moet jij eens een slechte partij CD's kopen (en ja, met goedkope merken heb je een véél grotere kans daarop).. kijken hoe hard je buffertje leegloopt als de brander niet goed kan schrijven naar het toekomstige onderzettertje..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2001, 12:52
boer_temp
boer_temp is offline
mijn brander (een Lite-On 12x10x32 burn-proof) heeft ook maar een P166 met 32mb ram nodig..

mja.. ik heb ook een TB 1000 met 384mb ram..
dus dat is nou niet zo'n probleem
dus ik zou gaan voor een simpele 8x4x32 ofzo.. krijg je tenminste niet zo snel een buffer-underrun.
Oud 26-07-2001, 10:30
digibeet
digibeet is offline
met een P200 en 32Mb ram heb ik wel gefikt op 4x maar of het veel sneller kan? weet ik niet. Tegenwoordig heb je inderdaad van die fijne branders met seamless link, burnproof of justlink. Maar als die techniek in werking treed schiet het qua snelheid niet echt op, maar je hebt in ieder geval geen coaster en duur zijn die branders toch niet.

ennuh: buffer underruns hebben geen fuck te maken met de kwaliteit van de media.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2001, 11:36
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
me P166 hier fikte onder een (cleane) W95 met 16 MB nog prima op 4x! en idd... op Phillips cd's fikte die perfect, en de nonames moesten op 2x, of buffer-underrun...
Reageren

Regels voor berichten