Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2001, 10:49
Hoffie G
Hoffie G is offline
Yoooooooo!

Ik ga mijne PC upgraden naar een Athlon TB 1,4GHz. In mijn computer zit nu een Intel P2 333MHz. Mijn voeding heeft een vermogen van 230Watt. Iemand vertelde mij dat ik ook een andere voeding zou moeten kopen, één van 300Watt. Is dit wel nodig, kan ik die van 230Watt niet blijven gebruiken?
Oud 31-07-2001, 11:48
Verwijderd
tja, daar heb je zowaar wat..

want een slechte 300W voeding presteert slechter dan een goede 230W voeding..

ga gewoon voor een 300W Enermax-voeding.. da's altijd goed..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 12:12
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
350 watt enermax 160 piek
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 13:14
dystopia
dystopia is offline
Een Athlon vreet veel die heeft een non-standard aantal ampere.. maar je zou het evt. met een lagere kunnen tryen alsie nie werkt kan er nix kapot gaan behalve dat ie uit flippert
Oud 31-07-2001, 18:31
Verwijderd
Er zal wel geen Geforce 256 inkomen, maar die vreten ook aardig wat.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 22:27
Chimera
Chimera is offline
Athlon met 230W voeding start waarschijnlijk nieteens. Voor een Athlon MOET je een 300W voedig hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 23:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Athlon met 230W voeding start waarschijnlijk nieteens. Voor een Athlon MOET je een 300W voedig hebben.

Klopt, mijn Duron doet het perfect met een 300W. Maar met een 200W? Nopez
Oud 01-08-2001, 21:42
tha_snail
tha_snail is offline
Het hangt er nogal van af hoeveel spul je in je kast hebt zitten. Met een dikke video- en geluidskaart, dvdspeler, cdbrander, netwerkkaart en dat soort spul, red je het met 230 Watt bij lange na niet. Maar een Athlon 1,4 op zich, met een simpel moederbordje, wat geheugen, een klein harddiskje en een floppydrive, zou wel eens op 230 Watt kunnen lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 22:18
Orion16
Orion16 is offline
O?? Ik heb een Athlon 1,4Ghz met alles erop en eraan en ik heb een 250 watt voeding!! (kast, Advance Line, komt bij Alternate vandaan) Het systeem is grondig getest dus loop ik geen gevaar?

Het probleem is dat-ie maar een uitgang heeft, moet ik iedere keer mijn monitor apart aanzetten (lastig, mijn oude comp. heeft zeg maar twee uitgangen voor stroom zodat de hele boel in een keer aangaat)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 22:29
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Geen gevaar, maar je systeem word er wel instabiel van.
Stabiliteit vind ik belangrijker dan snelheid.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
O?? Ik heb een Athlon 1,4Ghz met alles erop en eraan en ik heb een 250 watt voeding!! (kast, Advance Line, komt bij Alternate vandaan) Het systeem is grondig getest dus loop ik geen gevaar?

Het probleem is dat-ie maar een uitgang heeft, moet ik iedere keer mijn monitor apart aanzetten (lastig, mijn oude comp. heeft zeg maar twee uitgangen voor stroom zodat de hele boel in een keer aangaat)
neuh, als 't werkt dan werkt 't.. je kunt beter een *goede* 250W voeding hebben dan een knakending van 300W..

en je kunt trouwens V-stekkertjes halen, één stekker, één plug voor je PC, de andere voor de monitor.. ik gebruik zelf ook zo'n ding, ideaal.. en het scheelt kabels.. en als ik ergens een tyfushekel aan heb is het aan bergen kabels achter je PC die vaak in de knoop zitten..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten