Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2001, 20:49
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik heb een 1,4Ghz pc gekocht maar hij maakt enorm veel herrie het lijkt de server op mijn vaders werk wel, echt niet meer normaal!

Wat kan er aan de hand zijn en is dit normaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2001, 20:57
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
wat voor koeling&voeding?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 23:31
Verwijderd
Dat heeft niks te maken met het feit dat het een 1,4Ghz is...ik ken ook Pentium-133 systemen die een teringherrie maken...oorzaak kan een slechte kwaliteit of defecte fan zijn...sommige (grote!) koelers maken ook gewoon veel herrie, zoals die Delta 34cfm fans...waar veel lucht verplaatst word, is nu eenmaal lawaai...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 00:03
Orion16
Orion16 is offline
Weet ik nare man, ik dacht dat dat normaal was bij zulke snelle systemen.

Maargoed, mijn processor cooler is een Volcano II <1,5Ghz, en de voeding is een ATX 250 watt van Alternate (kast model Advance Line)

Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 02:05
Verwijderd
ga eerst eens researchen waar dat lawaai vandaan komt, of het één fan is die teringveel heisa maakt, of dat het een combinatie is van..

je zou kunnen overwegen om je PSU te vervangen voor een enermax, die schijnen stil te zijn..

als 't ventilatortje op je heatsink van je CPU veel heisa maakt zou je 'm op 7V kunnen laten draaien, ipv 12V.. minder RPM=minder luchtverplaatsing=minder heisa..

oh, je zou ook nog (als het allemaal echt niet wil vlotten) een grotere fan op je CPU kunnen zetten, een 8x8 of misschien zelfs 12x12 als je een beetje handig bent..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 09:51
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Nee de Volcano II mag geen lawaai maken, die is maar 4000 RPM, dus of hij is kapot, of de fan in de voeding.

KoRnGuy dacht dat de VOlcano II eigenlijk tot 1333 MHz was...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 14:39
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
ik heb een duron 600 (nu @ 900) met een CM tot 1,5Ghz, 2 voedingen, en 4 extra ingeboouwde fans, en die is nog vrij stil ook

tip, controleer je airflow, een soepele airflow met veel ruimte maakt geen herrie, maar als je 2x 100 CFM door een mini-ATX probeert tew pompen kan je je aitflow beswel verkrachten
Oud 05-08-2001, 14:41
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
nog 'n tip, haal je fingerguards weg, en sloop eventuele roostertjes waar de lucht doorheen geperst word eruit, betere en soepelere luchtstroom, hevolg, stillerre kast omdat je lucht gewoon meer tuimte heeft
Oud 05-08-2001, 18:15
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
nog 'n tip, haal je fingerguards weg, en sloop eventuele roostertjes waar de lucht doorheen geperst word eruit, betere en soepelere luchtstroom, hevolg, stillerre kast omdat je lucht gewoon meer tuimte heeft

En schroef de kast goed dicht

Sja bij mij is het ook zo, ik heb eerst de CPU cooler eraf gehaalt en dan is hij lekker stil. Mischien toch maar een andere CPU cooler kopen ofzow... Welke is goed voor een Athlon 1,2 GHz?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 18:38
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
joosie50 schreef:

Sja bij mij is het ook zo, ik heb eerst de CPU cooler eraf gehaalt en dan is hij lekker stil. Mischien toch maar een andere CPU cooler kopen ofzow... Welke is goed voor een Athlon 1,2 GHz?

gewoon een coolermaster halen

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 22:03
mindcontrol
mindcontrol is offline
moet je hier eens komen luisteren, met 8 koelers.
Oud 05-08-2001, 23:16
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
mindcontrol schreef:
moet je hier eens komen luisteren, met 8 koelers.
het gaat er niet om hoeveel, het gaat om welke
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 08:28
Orion16
Orion16 is offline
K'weet niet maar is die Volcano II gekogellagerd? En trouwens ik kan zelf mijn kast niet open maken want hij is geassambleerd, maar heb garantie van Alternate dus het moet kunnen!!!

Trouwens iemand ook enig idee wat voor chipset op de geluidskaartjes zit (sounblaster compatible, PCI) die Alternate voor 39,95 verkoopt?

Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 11:29
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
K'weet niet maar is die Volcano II gekogellagerd? En trouwens ik kan zelf mijn kast niet open maken want hij is geassambleerd, maar heb garantie van Alternate dus het moet kunnen!!!

Trouwens iemand ook enig idee wat voor chipset op de geluidskaartjes zit (sounblaster compatible, PCI) die Alternate voor 39,95 verkoopt?

Die is gekogelagerd ja.

Kzou niet weten wat voor chipset, iig soundblaster compatible.

Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 11:48
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
joosie50 schreef:

ik heb eerst de CPU cooler eraf gehaalt en dan is hij lekker stil.

1) ookeen goeie... lekkende lucht kan ook gaan zoemen

2) je CPU koeler van je 1,2Ghz afhalen?? WIL JE "M DOOD HEBBEN OFZO? alleen een heatsink koelt nie genoeg zeker nie voor 'n 1,2Ghz T-Bird!
Reageren

Regels voor berichten