Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2001, 16:47
wabbit
wabbit is offline
ik be van plan een nokia 8210 over te nemen maar ik had een vraagje kan je daarin een prepaid kaart proppen?

of kan je die sim lock vrij maken??

mzzl kevin
Oud 11-08-2001, 17:24
Verwijderd
In elke telefoon kan elke willekeurige SIM-kaart, je zult alleen in veel gevallen de SIM-lock eraf moeten halen. Dat kan met een datakabel en de juiste software. Een Nokia 8210 heb ik nog nooit in prepay-uitvoering gezien, dus je zult 'm sowieso moeten bewerken als je er een prepay-sim in wilt stoppen...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 20:06
S
S is offline
Citaat:
nare man schreef:
In elke telefoon kan elke willekeurige SIM-kaart, je zult alleen in veel gevallen de SIM-lock eraf moeten halen. Dat kan met een datakabel en de juiste software. Een Nokia 8210 heb ik nog nooit in prepay-uitvoering gezien, dus je zult 'm sowieso moeten bewerken als je er een prepay-sim in wilt stoppen...

8210 kán wel pre-pay, namelijk, als je hem los koopt (voor iets van 900 piek), is hij sim-vrij en kun je dus alles erin ketsen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 22:34
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
S schreef:
8210 kán wel pre-pay, namelijk, als je hem los koopt (voor iets van 900 piek), is hij sim-vrij en kun je dus alles erin ketsen.
Ik wou net zeggen ja.
Als een toestel SIM-vrij is kan er alles in. er hoeft dus geen bewerking te gebeuren als je hem prepay-klaar wilt maken... Dat is onzin...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 00:13
Verwijderd
Mwah een betere vraag is: wat moet je in hemelsnaam met een 8210?

Je kan er waarschijnlijk al een kaart in stoppen maar check het voor de zekerheid maar even (je hebt ook van die mensen die niet weten wat ze doen/ of juist wel en die blokkeren zelf hun telefoon voor andere simkaarten)..

Maar als je die 8210 2e hands koopt moet je:
-precies weten hoe oud hij is.. (als hij al wat ouder is vragen of hij al eens is opgestuurd)
-ff oplettten dat de accu niet helemaal verrot is..
-cover eraf halen en dan kijken of het er dan nog 'heel' uit ziet... met een nieuwe cover kan je namelijk heel goed verbergen dat hij al een paar keer is gevallen ofzo..

Alex
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Athlon schreef:
Ik wou net zeggen ja.
Als een toestel SIM-vrij is kan er alles in. er hoeft dus geen bewerking te gebeuren als je hem prepay-klaar wilt maken... Dat is onzin...
I beg to differ.

Ik heb zelf (met een 6150) meegemaakt dat een Dutchtone-prepaid simkaart niet werkte, terwijl het een Dutchtone abonnementstoestel was...als je een telefoon koopt die nooit een aanbieder heeft gehad, dus gewoon simlockvrij in de winkel, dan kan alles erin natuurlijk...maar omdat er stond 'ik ben van plan 'm over te nemen' ging ik ervanuit dat het dus wél een toestel is waar al een andere SIM in heeft gezeten...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 22:00
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
nare man schreef:
I beg to differ.

Ik heb zelf (met een 6150) meegemaakt dat een Dutchtone-prepaid simkaart niet werkte, terwijl het een Dutchtone abonnementstoestel was...als je een telefoon koopt die nooit een aanbieder heeft gehad, dus gewoon simlockvrij in de winkel, dan kan alles erin natuurlijk...maar omdat er stond 'ik ben van plan 'm over te nemen' ging ik ervanuit dat het dus wél een toestel is waar al een andere SIM in heeft gezeten...

Nou kan ik je verkeerd begrijpen, maar zoals hierboven is genoemd kan de 8210 bijna nooit gesimlockt zijn.
BEN heeft dat een keer gedaan met een goedkoop abo-pakket van hun.

Dat is dan dus de enige kans dat je er alleen BEN in kunt stoppen.

Als jij je DT-prepaykaart niet in de 6150 kon stoppen, heb je niets verkeerd gedaan.

Dan zal die 6150 gelockt zijn geweest op Dutchtone Abonnement.

Net zoals Prepay toestellen hebben een SIM-lock en product-lock.
Dat betekent dus dat je er alleen byv. Libertel in kunt stoppen, en dan ook nog eens alleen Libertel-prepay, dus geen Abo van Libertel.
Dat zou anders mooi wezen, dan heb je een goedkoop toestel als byv. je abo-toestel gejat wordt...
Aangezien de goedkoopste telefoon simlock-vrij vanaf kleine fl. 500,- (nokia 3310) kost en de duurste in de buurt van de fl. 3000,- (nokia 9210)...

Zo dat was het weer.
Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten