Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 17:25
elledc
elledc is offline
Ik vind het verschrikkelijk!
Mensen die me vragen wat ik ga doen voor Oudejaar.
Ik wil thuis blijven en rust hebben maar niemand begrijpt me. Waarom wil iedereen er zo'n gigantisch feest van maken? Ik wilde gezellig gaan eten met mijn vriend maar die moet juist werken op die avond. Nu sta ik er alleen voor.
Ik hou er niet van want iedereen gaat uit en doet zo overdreven gelukkig maar wat is er dan zo speciaal aan?
Ik wou dat ik op die avond ergens alleen was, waar niemand om me heen is en niemand me vraagt waarom ik niet wil feesten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2002, 17:31
Verwijderd
wat er zo speciaal aan is?
ik denk dat mensen het zien als een kans om opnieuw te beginnen, dat ze blij zijn dat er weer een nieuw jaar komt ofzo. even vieren dat de oude rotzooi voorbij is.
ik blijf ook liever thuis, samen met mijn ouders een spelletje doen ofzo en wat champagne drinken. ik moet nix hebben van al dat vuurwerk enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 17:32
Verwijderd
Ik vind het ook niet heel speciaal hoor, geen van de feestdagen.. Ik heb ook nog geen idee wat ik ga doen, ik ga het in eider geval met een vreindin van me vieren maar wat we precies gaan doen weten we niet en boeit ons ook niet zo, we zien wel...

Laat mensen lekker zeuren en vul je avond zoals jij die wil!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 17:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
een dag in het jaar waarin iedereen feest....dat is niet elke dag, dus is het speciaal.

maargoed je kan niet van feesten houden of je kan het haten.

In geval 2, moet je jezelf opsluiten op zolder en daar voor de tv gaan zitten ofzo....

gelukkig nieuwjaar utopie 5
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:22
damaetas
damaetas is offline
ik vindt het ook ni zo speciaal. maar ik ga wel uit, want het is 1 van die zeldzame avonden op een jaar dat ik al mn oude vrienden van thuis nog es kan zien
Oud 27-12-2002, 19:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
In geval 2, moet je jezelf opsluiten op zolder en daar voor de tv gaan zitten ofzo...
Ik heb geen tv op zolder
Citaat:
gelukkig nieuwjaar utopie 5
dankje lichtdemper, jij ook trouwens!
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Doe ik ook, ik hou niet van overdreven feesten. En toch ga ik me alleen voelen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 19:41
cyane
cyane is offline
Ik heb net als jij een hekel aan oudejaarsavond.. Als ik naar een feest wil hoeft dat echt niet per se met oud en nieuw. En je kunt op ieder moment opnieuw beginnen dus daar is echt geen groot feest voor nodig.
Oud 27-12-2002, 19:43
Quiana
Quiana is offline
Voor mij is het ook nooit speciaal geweest,
meestal gewoon bij een vriend(in) thuis gevierd..
Dit jaar vier ik t wel echt,
daar verheug ik me wel op.
Oud 27-12-2002, 21:28
hansjuh
hansjuh is offline
Tja dit soort avonden lijkt het soms wel of de samenleving van je verwacht dat je allerlei grootse plannen maakt.
terwijl er niets mee mis is als je die avond gewoon met je vriend / vriendin samen doorbrengt.

Misschien kun je met je vriend mee naar z'n werk?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:

Doe ik ook, ik hou niet van overdreven feesten. En toch ga ik me alleen voelen
Is er geen vriend(in) die net als jij alleen zit? Kunnen jullie toch samen iets gaan doen...? En dat hoeft geen feesten te zijn, gewoon lekker thuis zitten en oliebollen eten oid...maar ben je iig niet alleen. En je ouders, kun je het daar niet mee 'vieren'...of is dat nu een hele domme vraag? O nee...die gaan zeker vragen waarom je niet gaat feesten... (Je praat je zelf btw tegen, je wilt ergens alleen zijn, maar je wil je niet alleen voelen...tja...das lastig, denk ik)...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:38
Verwijderd
Ik heb er btw nog nooit last van gehad dat mensen vonden dat ik moest gaan feesten...tot nog toe heb ik oud en nieuw altijd met m'n ouders gevierd. Dit jaar is het voor het eerst dat ik op mezelf woon...er zouden vrienden van m'n vriend langs komen...maar dat ging niet door. Nu gaan we naar mijn ouders, samen met onze buren. Niemand die mij vraagt wat ik met oud en nieuw ga doen en al helemaal niet waarom ik niet ga feesten. Ga ik met rare mensen om of ben ik zo raar dat ze dit soort dingen niet meer 'raar' van me vinden?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:49
Verwijderd
ik haat vuurwerk, en dat overdreven ge"gelukkig nieuwjaar"
maar ach.. ik kan zuipen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 09:59
Daffie
Daffie is offline
ik heb ook echt een hekel aan oud&nieuw. ik kan helemaal niet tegen afscheid nemen. en oud&nieuw is ook een beetje afscheidnemen toch...mijn ouders zijn van die mensen die dan t oude jaar gaan herdenken en das eg dramatisch. bovendien verwacht iedereen idd dat je gaat feesten en er is een discotheek waar de meeste mensen die ik ken heen gaan, maar ik vint daar zwaar klote.
ik denk trouwens niet dat je maar in je eentje moet gaan zitten op zo'n avond. ik zou me dan de hele avond abnormaal en eenzaam voelen. ik ga dus toch maar wat drinken met wat vrienden en dat wordt eg wel gezellig|! maar zo'n groot feest hoeft van mij echt niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 16:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Niemand die mij vraagt wat ik met oud en nieuw ga doen
ik heb het gevraagd

Ik vind het ook niet speciaal, ik begrijp je volkomen.
Oud 28-12-2002, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
ik heb het gevraagd
Ik ben een vergiet, you know. Maar je zult me niet vragen waarom ik niet ga feesten ofzo. Of had je dat ook gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ben een vergiet, you know. Maar je zult me niet vragen waarom ik niet ga feesten ofzo. Of had je dat ook gevraagd?
nee

Waarom ga je niet feesten ?
Oud 28-12-2002, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Waarom ga je niet feesten ?
Omdat ik daar geen zin in heb. En dat is de beste reden die ik kan verzinnen om het niet te doen. (En waarom ga jij niet feesten?! )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 22:35
Saartje*
Saartje* is offline
Oudjaarsavond is voor mij ook helemaal niet zo speciaal. Eigelijk ga ik gewoon weg omdat iedereen weg gaat, en omdat ik niet veel zin heb om alleen te blijven zitten.
Oud 29-12-2002, 00:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
(En waarom ga jij niet feesten?! )
ik wil cabaret zien en vroeg naar bed omdat ik moe ben
Oud 29-12-2002, 11:54
jbtq
jbtq is offline
Ik heb er geen hekel aan, maar echt bijzonder vind ik het ook niet. Al helemaal niet omdat je inderdaad niet echt opnieuw kan beginnen zoals sommige mensen denken. Je gaat immers in het nieuwe jaar naar dezelfde school, zie dezelfde mensen. Met andere woorden alles blijft het zelfde als in het vorig jaar. Dus ja veel zal er niet veranderen in het nieuwe jaar. En wat ik ga doen?? Ik denk eerst naar mijn oma om daar uit en nieuw te vieren en daarna met enkele vrienden wat doelloos rondlopen en dan richting huis om tv te kijken [ hebben we vorig jar ook gedaan]. En dan naar bed
Oud 29-12-2002, 15:02
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k haat oud en nieuw, nouwja.. eigenlijk vooral t vuurwerk.. komt omdat ik overal vann schrik... maar dan ook echt overal van...
maarja.. k kan dr mee leven.. en ook omdat t ook wle beetje op kerst lijkt. niet op die manier, maar omdat je gedwongen aardig moet zijn en gedwongen mensen een gelukkig nieuwjaar moet wensen terwijl je dat helemaal niet wil..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:56
Saraï_h
Saraï_h is offline
De 1 is gek op kerst omdat je dan rustig thuis kan blijven en lekker eten, niet werken/ geen school.

De ander van oud en nieuw omdat je dan lekker uit je dak kan gaan (voor ieder wat wils dus)

Ik hou niet van kerst omdat ik niet graag thuis zit en ga ben het liefst de hort op.. so i love oud en nieuw (alhoewel t op 2e kerst erg gezellig was tijdens uitgaan)

Je moet er maar het beste van maken denk ik maar..
Oud 29-12-2002, 19:39
Miracle
Miracle is offline
Ik vraag het meestal wel aan mensen... gewoon uit nieuwsgierigheid en de meesten beginnen ineens enthousiast te praten.. en misschien ook een beetje om een beter beeld over diegene te kunnen vormen (ookal ken ik diegene al heel lang). Mja eigenlijk is dat laatste niet zo goed... maarja tis gewoon een leuk gespreksonderwerp soms...

Verder vier ik het bij een vriendin... dit jaar voor het eerst niet thuis... Vorig jaar was ik bij opa&oma (=niet leuk) En nu dus weer in de buurt en dan ga ik zeker weten niet de hele avond thuis zitten... Ach ja..
ik zie het trouwens wel als een soort vernieuwing.. gewoon om voor mezelf bepaalde dingen af te sluiten..
Ik ga trouwens waarschijnlijk well ff de stad in.. maar niet te lang (mag niet van ouders) maja zeker is dat ook nog niet....

Ehm over degene die het niet willen vieren... dat maakt me niks uit.. ik heb het ook jaren niet uitgebreid geviert (niet helemaal vrijwillig) dus zo raar is dat ook niet... en ik vind ook dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt....

(sorry voor vaag bericht.... tis een beetje onduidelijk *moe is*)
Oud 30-12-2002, 19:26
elledc
elledc is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
niet op die manier, maar omdat je gedwongen aardig moet zijn en gedwongen mensen een gelukkig nieuwjaar moet wensen terwijl je dat helemaal niet wil..
Inderdaad dat is zo 'nbeetje wat ik bedoel.
Vuurwerk vind ik trouwens wel iets wat ik niet wil missen. Ik zou het in m'n eentje samen met mijn vriend willen zien, vanop een balkon ofzo, dat vind ik mooi.
Maar feesten tussen de massa, dat is niks voor mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 19:27
elledc
elledc is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Omdat ik daar geen zin in heb. En dat is de beste reden die ik kan verzinnen om het niet te doen. (En waarom ga jij niet feesten?! )
Is dat niet zo 'nbeetje chatten wat jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:31
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik vind het ook niet heel speciaal hoor, geen van de feestdagen.. Ik heb ook nog geen idee wat ik ga doen, ik ga het in eider geval met een vreindin van me vieren maar wat we precies gaan doen weten we niet en boeit ons ook niet zo, we zien wel...

hier nog iemand die nie echt zin heeft....
Oud 30-12-2002, 20:02
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik ga heel subtiel naar boven onder het motto ik verveel me dus kga FF op tv kijken naar wat ik zelf wil en ga dan volkomen per ongeluk in slaap vallen. En mijn ouders weten gelukkig dat het bijna zelfmoord is mij midden in de nacht wakker te maken om slechts een mededeling te zoen.
Oud 30-12-2002, 20:05
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
dus je gaat door oud en nieuw heen slapen???

wens je veel sterkte. denk dat al die knallen om middernacht/hele dag je toch wel wakker houden hoor
nouwja. dat zeg ik dan maar, iemand die bij elke knal helemaal opschrikt en half valt.. gaat nog leuk worden morgen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:17
elledc
elledc is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:

wens je veel sterkte. denk dat al die knallen om middernacht/hele dag je toch wel wakker houden hoor
nouwja. dat zeg ik dan maar, iemand die bij elke knal helemaal opschrikt en half valt.. gaat nog leuk worden morgen.
Maar je moet het anders bekijken, zie vuurwerk niet als een knal om op te schrikken maar als een krachtig spel van vuur en licht.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:21
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ik doe mn best.. alleen k schrik gewoon overal van. echt niet alleen van knallen hoor.. gewoonn van alles wat onverwachts geluid maakt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:

Als ik eenmaal slaap dan slaap ik......
Het is me al meer gelukt door Oud&Nieuw heen te slapen.
Oud 30-12-2002, 20:34
joaquadriesje
joaquadriesje is offline
Ik vind het hatelijk omdat je er dan mee geconfronteerd wordt dat je toch eigenlijk heel weinig vrienden hebt en zowat de enige zonder vriend....
Wat een rotgewoonte, kerst en oud en nieuw...
Oud 30-12-2002, 20:35
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ja maar je word ook geconfronteerd met wat je WEL hebt..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:35
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
dan slaap jij heel diep
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:46
Verwijderd
Ik vind het altijd wel een gezellige avond:

's Avonds met ouders tv kijken en w88 tot het 12 uur is..dan vuurwerk afsteken..naar vriendinnen..en dan uit...

Jah is leuk, maar ik kan me voorstellen dat je al dat " verplichte" gedoe niet leuk vind, en het vuurwerk enzo..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:49
Verwijderd
Citaat:
joaquadriesje schreef:
Ik vind het hatelijk omdat je er dan mee geconfronteerd wordt dat je toch eigenlijk heel weinig vrienden hebt en zowat de enige zonder vriend....
hmmjah kan me voorstellen dat je je dan op zo'n avond alleen voelt
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
ik ben een keer doorgeslapen toen de overbuurman was neergeschoten en er allemaal politie met sirenes de straat inkwam...horde het de dag erna pas

juh ik slaap ook vast ;D
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 00:53
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
ja maar je word ook geconfronteerd met wat je WEL hebt..
Ja, en als je dan tot conclusie komt dat het een geleende zwart-wit TV is in een verhuurd 2x3 kamertje die je voor de volgende maand niet kunt betalen en een schaatlje cornflakes met *diertjes* ...
Oud 31-12-2002, 07:20
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Ja, en als je dan tot conclusie komt dat het een geleende zwart-wit TV is in een verhuurd 2x3 kamertje die je voor de volgende maand niet kunt betalen en een schaatlje cornflakes met *diertjes* ...
je hebt toch wel meer dan dat?? ik bedoel, msschien denk je dr nu niet aan maar t is dr vast wel..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 09:28
elledc
elledc is offline
Citaat:
joaquadriesje schreef:
Is waar maar het is allemaal zo oppervlakkig. Ik zou ook kunnen uitgaan met vrienden en tussen massa's mensen gaan feesten maar ik zie het nut er niet van in. Als je me vraagt wat ik liever doe, thuis blijven of feesten met vrienden, dan verkies ik het eerste. Ik mag er niet aan denken de nacht door te doen want heb binnenkort examens. Naja, maak er gewoon het beste van, desnoods met je familie, oud&nieuw stelt eigenlijk helemaal niks voor. Het is allemaal overdreven gedoe waar ik liever helemaal niet bij hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:09
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
je hebt toch wel meer dan dat?? ik bedoel, msschien denk je dr nu niet aan maar t is dr vast wel..
Ja oke, ik heb genoeg kleding om geen kou te lijden, ik heb ouders die van me houden, ik heb een mooie kindertijden gehad ...

Zo kun je wel ALTIJD bedenken wat je wel hebt, maar op zown avond dat je je alleen en verdrietig voelt hoef je er niet zo veel aan te hebben.
Oud 31-12-2002, 14:30
Verwijderd
Ik vind het al jaren niet speciaal meer. Ik maak me er ook niet meer druk om.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:59
Chelsea
Chelsea is offline
mja ik vind het niet boeiend. ik beschouw na de zomervakantie eerder als nieuw begin, maargoed.
Oud 01-01-2003, 16:02
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik wou dat ik op die avond ergens alleen was, waar niemand om me heen is en niemand me vraagt waarom ik niet wil feesten...
Dit heb ik dus gister gehad, alleen had ik het precies andersom gewild... Ik wou heel graag ergens heen, lol maken, happy zijn, whatever.. maar ik heb geen vrienden in dit *** dorp om me heen die me ergens mee naartoe nemen dus was ik gister gewoon weer thuis, zoals ieder jaar....

Laatst gewijzigd op 01-01-2003 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 16:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Dit heb ik dus gister gehad, alleen had ik het precies andersom gewild... Ik wou heel graag ergens heen, lol maken, happy zijn, whatever.. maar ik heb geen vrienden in dit *** dorp om me heen die me ergens mee naartoe nemen dus was ik gister gewoon weer thuis, zoals ieder jaar....
hmmm ik ook, alleen wel vrienden, maar we hadden allemaal op een of andere gare manier geen zin om iets te doen, dus werd het niks, terwijl we van te voren juist wel iets wilde doen :/
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 18:12
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
hmmm ik ook, alleen wel vrienden, maar we hadden allemaal op een of andere gare manier geen zin om iets te doen, dus werd het niks, terwijl we van te voren juist wel iets wilde doen :/
Klote Ik heb trouwens wel vrienden hoor, daar niet van maar die wonen allemaal minstens 20km verder weg (vrienden van school) en die 'schijnen' opeens ook allemaal wat te doen te hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten