Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 20:12
lady short
lady short is offline
Ik heb dit even voor school nodig dus mensen let me see your opinion!!!

Hoe defineer jij een relatie, qua leeftijd en opleidingsniveau?

Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 20:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2002, 20:14
Evito
Evito is offline
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Wat ik qua leeftijd en opleidingsniveau in een relatie verwacht?
Niets.
15 of ouder, dat stopt denk ik toch wel bij 30,
verder opleidingsniveau: gymnasium zou prettig zijn, maar is niet vereist ofzo,
boeiend,
als ze maar met me wil praten over de res vitae
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:18
lady short
lady short is offline
Ik bedoel er mee te zeggen, hoe denk jij over een relatie, hoe moet voor jou een relatie zijn? (bepaalde eisen ofzo)
Vind je leeftijd en opleidingsniveau belangrijk of niet? En waarom...
Hoop dat jullie het nu beter begrijpen.. (sorry voor de onduidelijke vraag )
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:22
SugarBox
SugarBox is offline
Leeftijd.. ach, daar vallen nog uitzonderingen voor te maken..
En opleiding boeit me ook geen fuck.. ik ben volgens allerlei tests vwo-material en mn bijna-vriendje doet mavo en we kunnen hartstikke goed met elkaar opschieten
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:53
zus en zo
zus en zo is offline
ach, het meeste ligt natuurlijk aan de persoonlijkheid.
MAAR: ik zie mezelf niet met een vent van 30+, omdat ik zelf graag nog eens kinderachtig doe
ik heb nu (en voor altijd) een vriend die een universitaire studie doet.
ik had ooit een vriend die MAVO deed, en ik vond hem dom...en dat zei ik hem ook...is dus niks geworden...
opleiding maakt in principe niet zo heel veel uit denk ik, als we maar over actuele/ethische/diepzinnige dingen kunnen praten (en daarnaast ook eens flink kinderachtig kunnen doen).
Oud 21-11-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
lady short schreef:
Ik bedoel er mee te zeggen, hoe denk jij over een relatie, hoe moet voor jou een relatie zijn? (bepaalde eisen ofzo)
ik vind dat in een relatie toch wel iets speciaals moet zijn, verliefd enz. of als dat over is, nog steeds wel klef zijn, van wij houden van elkaar( op zo'n manier iig) verder vind ik dat trouw toch wel heel hoog opgeschreven is in relatie,anders hoef je die niet te beginnen.

en leeftijd en opleiding boeid me echt helemaal niks, ik ga voor de jongen, niet voor zijn leeftijd en opleidingsniveau,dat zegt namelijk niks over de jongen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 21:01
Verwijderd
Een relatie is voor mij momenteel vooral vriendschap, gezelligheid, samen uitgaan en lol maken, dingen bespreken en seks. Behoorlijk pragmatisch dus. Ik geloof niet in het vinden van een levenspartner voor m'n 26e ofzo, dus het moet vooral gezellig zijn. De eisen daarvoor zijn eigenlijk dat ze op hetzelfde niveau moet zitten als ik (het is dus wel handig als ze studeert) en ze moet 'n beetje dezelfde kijk hebben op dingen.

Wat ik in ieder geval niet wil is de benauwende afhankelijkheid, te weten dat iemand elk moment van de dag aan me denkt en helemaal door me geobsedeerd is. Ik wil niet als ik een dag niks van me laat horen, meteen een zielig SMSje krijgen. Zij moet haar eigen leven goed op de rails hebben, net zoals ik, en vooral op zoek zijn naar gelijkwaardigheid en gezelligheid. Vandaar dat het woord 'relatie' niet zo goed passend is voor datgene wat ik zoek, hoewel 'verkering' ook weer zo kinderlijk klinkt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 21:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een relatie is voor mij momenteel vooral vriendschap, gezelligheid, samen uitgaan en lol maken, dingen bespreken en seks. Behoorlijk pragmatisch dus. Ik geloof niet in het vinden van een levenspartner voor m'n 26e ofzo, dus het moet vooral gezellig zijn. De eisen daarvoor zijn eigenlijk dat ze op hetzelfde niveau moet zitten als ik en ze moet 'n beetje dezelfde kijk hebben op dingen.
Zij moet haar eigen leven goed op de rails hebben, net zoals ik, en vooral op zoek zijn naar gelijkwaardigheid en gezelligheid. Vandaar dat het woord 'relatie' niet zo goed passend is voor datgene wat ik zoek, hoewel 'verkering' ook weer zo kinderlijk klinkt.
Hier ben ik het mee eens. Verder moet de jongen ouder zijn. Ik vind leeftijd redelijk belangrijk. Hij moet slim zijn en zich goed in woorden kunnen uitdrukken, jongens die jonger zijn dan ik kunnen dat meestal niet. Ook wil ik een 'serieuse' relatie, en daar heb ik ook een oudere jongen voor nodig.
Opleidingsniveau is voor mij best wel belangrijk. Ik kan niet met een dom iemand een relatie hebben, daar ga ik me aan irriteren, daar ga ik ruzie mee krijgen en daar loop ik vervolgens overheen. Ik wil kunnen praten en discussieren over alles op niveau. Nu kan ik moeilijk zeggen iemand moet perse op het Gym zitten, anders doe ik het er niet voor... maar liefst wel
Oud 21-11-2002, 22:01
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Nu kan ik moeilijk zeggen iemand moet perse op het Gym zitten, anders doe ik het er niet voor... maar liefst wel
alsof er op het vmbo, mavo, mbo enz. alleen maar domme mongolen zitten
Oud 21-11-2002, 22:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
Je mag het woord 'mongolen' schrappen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 22:15
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
Het heeft nix met domme mongolen te maken, het heeft te maken met een bepaald niveau, met waar de mensen zich drum om maken, waar ze zich voor interesseren, waar ze over nadenken.
Oud 21-11-2002, 22:31
poecilotheria
poecilotheria is offline
alsof dat iets met opleiding te maken heeft ??

misschien over het algemeen wel een beetje maar dat hoeft zeker niet altijd......
Oud 21-11-2002, 22:43
Verwijderd
Citaat:
poecilotheria schreef:
Het scheelt niet veel

Je kunt hoog of laag springen, maar als je ontkent dat mensen op het VMBO/MBO minder (algemeen) ontwikkeld zijn, dan ben je zélf echt keidom. Mensen die een lager schooltype volgen zijn gewoon eerder klaar met hun vooropleiding, beginnen eerder met de rest van hun leven, houden zich dus bezig met heel andere dingen dan mensen die waarschijnlijk tot hun 25e studeren.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 22:48
de abt van sion
Citaat:
nare man schreef:
Het scheelt niet veel

Je kunt hoog of laag springen, maar als je ontkent dat mensen op het VMBO/MBO minder (algemeen) ontwikkeld zijn, dan ben je zélf echt keidom. Mensen die een lager schooltype volgen zijn gewoon eerder klaar met hun vooropleiding, beginnen eerder met de rest van hun leven, houden zich dus bezig met heel andere dingen dan mensen die waarschijnlijk tot hun 25e studeren.
Toch kom je, zelfs op het VMBO/MBO zelden iemand tegen met het syndroom van Down.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 22:50
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Toch kom je, zelfs op het VMBO/MBO zelden iemand tegen met het syndroom van Down.
Daarom zei ik ook, het scheelt niet veel: de facto is het enige verschil het bij VMBO-leerlingen niet aanwezig zijn van een derde eenentwintigste chromosoom, wat bij mongolen wel het geval is (dat is dan ook de oorzaak van hun syndroom).
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 22:53
de abt van sion
Citaat:
nare man schreef:
Daarom zei ik ook, het scheelt niet veel: de facto is het enige verschil het bij VMBO-leerlingen niet aanwezig zijn van een derde eenentwintigste chromosoom, wat bij mongolen wel het geval is (dat is dan ook de oorzaak van hun syndroom).
Die VMBO-leerlingen missen dus niet eens zo gek veel...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 06:48
miro
miro is offline
Ik kies mn partner niet uit op opleidingsniveau maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit op iemand gevallen die lager dan Havo (hbo) heeft. Ik denk dat mensen iemand uitzoeken die bij je past. Ik doe zelf hbo dus ik zal me eerder "gelijk" voelen aan een partner die ook zoiets doet. Ben vaker met iemand van de uni gegaan, kan ook wel zolang ze maar niet wijsneuzerig zijn omdat zij toevallig universiteit doen en ik HBO. Dus concolusie :

Ik ga liever met mensen die een gelijke opleiding of hoger hebben dan ik.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 10:48
Esmée
Esmée is offline
Ik wil gewoon iemand waar ik echt helemaal kriebeltjes van krijg... En het moet ook iemand zijn die attent is en laat merken dat ie aan me denkt, echt geinteresseerd is in mij als persoon en waar ik gewoon lol mee kan hebben en me helemaal lekker bij voel, die rekening houdt met mijn gevoelens, en natuurlijk moet ie te vertrouwen zijn.

En nu even over opleiding.

Tot nu toe heb ik bijna alleen maar vwo/universitaire vriendjes gehad (zit nu zelf in 6 gym) maar ik heb nu een vriendje (sinds 2 weekjes ) die MBO doet. Hij heeft zelfs Luzac gedaan om z'n HAVO te kunnen halen (ja weet ook niet precies waarom ie nu dan geen HBO doet, nog niet aan toegekomen dat te vragen ) Best veel reacties uit mijn omgeving zo van goh, is ie wel 'slim genoeg' voor jou.. maar ik merk echt totaal geen verschil als we gewoon zitten te praten en zo..
En qua bezigheden komen we ook overheen, allebei hockeyen, studentenkroegjes en feestjes.. gewoon precies hetzelfde.
Als ik zie met wat hij allemaal bezig is, hij heeft nu al een eigen bedrijfje waar hij supergoed mee verdient, doet ie helemaal zelf, hij heeft zulke grote plannen met allemaal studies die hij nog wil gaan volgen, hij is echt supergemotiveerd en dat vind ik wel heel goed. En qua algemene ontwikkeling doet ie ook echt niet onder voor mij of een andere VWO-er. Hij weet over politiek e.d. bijvoorbeeld tien keer zoveel als ik. Dus ik ben door hem van het idee afgestapt dat ik iemand wil van hetzelfde opleidingsniveau, dit werkt namelijk prima
(niet dat er geen echt domme MBO-ers zullen zijn, maar er zitten ook wel domme mensen op het VWO, neem dat van mij aan)

Qua leeftijd moet het niet te veel afwijken van mij in elk geval.
Oud 22-11-2002, 11:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
joh je meent het

Nou ja, het ligt er maar aan wat je onder dom verstaat denk ik
Ze zullen vast een lager IQ hebben, maar dat hoeft nog niet eens. Het ligt er ook aan wat je met je capaciteiten doet. Als zij in een omgeving terechtkomen waar niemand wat aan school doet zullen zij dat misschien ook niet doen, terwijl ze eigenlijk meer kunnen.

En als je kijkt naar verstandigheid...iemand die vmbo doet kan veel verstandiger zijn dan een gymnasiast.

Argh ik heb zo'n hekel aan dat gedoe over opleidingsniveau
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
lady short schreef:
Ik heb dit even voor school nodig dus mensen let me see your opinion!!!

Hoe defineer jij een relatie, qua leeftijd en opleidingsniveau?
'k vind het meer gewoon vragen dan een enquete...maar goed.

Leeftijd maakt me niet zo heel veel uit, hoewel ik toch liever een oudere vriend heb (mijn vriend is 2 jaar ouder dan ik), maar ik denk dat het meer aan de persoon zelf ligt dan aan de leeftijd die die persoon heeft. Ook bij het opleidingsniveau ligt het denk ik meer aan de persoon zelf dan aan het opleidingsniveau dat hij heeft, iemand met vmbo kan heel slim zijn...en soms is eq ed belangrijker dan iq. Mijn vriend en ik hebben allebei mavo gedaan, ik daarna havo, hij mbo, nu doen we allebei hbo, zitten dus wel een beetje op 'gelijk niveau'.

Ik heb ook 'vriendjes' gehad die jonger of even oud waren, die een lager opleidingsniveau dan ik hadden of die 'slimmer' waren dan ik... Maar ik denk niet dat dat de redenen zijn waarom een relatie stuk loopt, soms misschien wel, en soms misschien medeoorzaak.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:36
20marianne12
20marianne12 is offline
Je moet wel met degene met wie je een ‘relatie’ hebt op 1 lijn zitten. Dus vaak komt het er dan op neer dat diegene, hetzelfde opleidingniveau heeft en (ongeveer) even oud is. Ik vind het vooral erg belangrijk dat je goed met iemand kan praten en dat iemand nadenkt over alles in de wereld/ in het leven zeg maar. Maar goed dat is dus hezelfde als op 1 lijn zitten met iemand.
En ook vind ik dat iemand niet te oud moet zijn, ik bedoel het zou niet echt gezond zijn als je met een man van 50 thuis komt, maar ik zie dat ook niet zo snel gebeuren omdat ik totaal niet op 1 lijn zou zitten met zo’n persoon en er dus ook niet verliefd op worden.
Oud 22-11-2002, 11:57
dark spirit
dark spirit is offline
een relatie moet gelijkwaardig en vrijwillig zijn. De partners moeten allebei zichzelf kunnen zijn, maar ook samen gelukkig zijn.
Voor mezelf vind ik het belangrijk dat mijn partner intelligent is (omdat ik dit zelf ook ben en ik kan er niet zo goed tegen als mensen traag van begrip zijn)
Hij moet niet veel ouder of jonger zijn, 3 jaar is echt het maximum.
Oud 22-11-2002, 12:37
Verwijderd
Een relatie is voor mij een hechte band met een meisje. Dus vriendschap met een bepaalde exclusiviteit op extra's [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Qua leeftijd moet ze minstens 16 zijn, hoewel 18 of ouder de voorkeur heeft.

Naar opleidingsniveau kijk ik niet zo. Mensenkennis en een bepaalde diepgang zijn veel belangrijker. Ik moet goed met haar kunnen praten en ze mag niet schrikken van rare gedachtenkronkels
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:13
Verwijderd
Citaat:
SugarBox schreef:
Leeftijd.. ach, daar vallen nog uitzonderingen voor te maken..
En opleiding boeit me ook geen fuck.. ik ben volgens allerlei tests vwo-material en mn bijna-vriendje doet mavo en we kunnen hartstikke goed met elkaar opschieten
Ja, en mensen van VWO-material kunnen goed spellen..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoe ik een relatie defineer? Als 2 mensen die veel van elkaar houden en elkaar trouw willen zijn. Nou ja, zo simpel is het natuurlijk niet, eigenlijk weet ik het niet precies.....

Leeftijd? Nou, zo tussen de 13 en 20 vind ik redelijk. Maar als jij gelukkig bent met iemand die jonger/ouder is: boeien!!! Het gaat niet om de leeftijd, maar om de liefde.
Zelfde geldt natuurlijk voor opleiding, maar ik denk niet dat ik snel verliefd zou worden op iemand die lager als Havo doet. Niet omdat ik op die mensen neerkijk, maar omdat ik het gewoon prettig vindt als mensen intelligent zijn en ik mijn eigen taalgebruik kan spreken

Oftewel: ik heb supergeluk!!! Mijn vriendin en ik houden van elkaar, zij is 14, ik 15 en ze is superintelligent (ik weet niet wat ze doet, ze woont in België dus ik weet niet precies hoe het daar allemaal werkt. Maar ze weet van een hoop dingen nog meer dan ik, en dat zegt wat, haha...)
Oud 22-11-2002, 17:46
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het scheelt niet veel

Als jij dit meent dan ben je zelf 'keidom'.
Mensen die een lager schooltype volgen zijn niet altijd eerder klaar, want er bestaat ook nog zoiets als doorstromen naar de havo, of na het MBO naar het HBO gaan.
Mensen op het VMBO of de MAVO zijn niet per definitie dom of onderontwikkeld natuurlijk.
Je hebt ook nog zoiets als dyslectie (ik weet niet eens hoe je t schrijft maargoed men begrijpt me vast) en andere omstandigheden waardoor men niet geheel mee kan komen op de HAVO en dus niet naar t HBO kan. Die mensen zullen een nog veel langere en voor hun zwaardere weg moeten volgen om iets te bereiken, en ik ken er zelf zat die na de MAVO naar het MBO gaan en vervolgens HBO gaan doen of van MAVO naar HAVO gaan.
Alle VMBO en MBO leerlingen over 1 kam scheren is kortzichtig en 'keidom'.

Het moge duidelijk zijn dat ik iemand dus absoluut niet beoordeel op de soort opleiding die iemand volgt en dat een hoge opleiding dus absoluut geen voorwaarde is om een relatie te beginnen.
Qua leeftijd vind ik het ook moeilijk om er een grens op te trekken, het hangt helemaal van de situatie af.
De een is volwassener voor zijn/haar leeftijd, terwijl de ander wat kinderlijker is.

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
Als jij dit meent dan ben je zelf 'keidom'.
Mensen die een lager schooltype volgen zijn niet altijd eerder klaar, want er bestaat ook nog zoiets als doorstromen naar de havo, of na het MBO naar het HBO gaan.
Mensen op het VMBO of de MAVO zijn niet per definitie dom of onderontwikkeld natuurlijk.
Je hebt ook nog zoiets als dyslectie (ik weet niet eens hoe je t schrijft maargoed men begrijpt me vast) en andere omstandigheden waardoor men niet geheel mee kan komen op de HAVO en dus niet naar t HBO kan. Die mensen zullen een nog veel langere en voor hun zwaardere weg moeten volgen om iets te bereiken, en ik ken er zelf zat die na de MAVO naar het MBO gaan en vervolgens HBO gaan doen of van MAVO naar HAVO gaan.
Wij hebben zoveel mensen op het Gym met dyslectie... er zijn 4 profielen...
Oud 22-11-2002, 18:56
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Esmée schreef:
~heel verhaal~
Hier ben ik het mee eens, kan me hier in vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Wij hebben zoveel mensen op het Gym met dyslectie... er zijn 4 profielen...
Je moet er eerst maar zien te komen, met al die talen (in vrijwel alle profielen), daar moet je buiten heel slim zijn, veel mazzel voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:48
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik vind het allemaal onbelangrijk; als je egt van elkaar houdt en ondanks bv een groot leeftijdsverschil en opleidingsverschil het nog goed met elkaar kunt vinden etc etc dan ist allemaal koel!
Oud 23-11-2002, 09:43
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je moet er eerst maar zien te komen, met al die talen (in vrijwel alle profielen), daar moet je buiten heel slim zijn, veel mazzel voor hebben.
Idd en niet op alle scholen is er genoeg aandacht voor mensen met dyslectie en dat maakt het er niet makkelijker op.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 16:34
Waterfall
Waterfall is offline
een relatie is volgens mij iets waar de twee personen om elkaar geven zonder naar hun leeftijd en opleiding te kijken ok het verschil mag natuurlijk niet alte groot zijn want dat zou een beetje raar zijn denk ik maar de opleiding maakt toch niets uit????
Omdat iemand lager gestudeerd heeft als jij ga je er toch niet minder van houden?
Oud 27-11-2002, 17:26
Roos
Roos is offline
Hij moet wel op hetzelfde niveau als ik zitten. Havo oke, maar mavo is echt not done.
Daarnaast moet hij ouder zijn dan ik (oke dus dan valt havo weer af ).

(Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen)
Oud 27-11-2002, 17:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
Waterfall schreef:
een relatie is volgens mij iets waar de twee personen om elkaar geven zonder naar hun leeftijd en opleiding te kijken ok het verschil mag natuurlijk niet alte groot zijn want dat zou een beetje raar zijn denk ik maar de opleiding maakt toch niets uit????
Omdat iemand lager gestudeerd heeft als jij ga je er toch niet minder van houden?
Het gaat niet alleen om "houden van". Ik wil wel dat m'n vriendje een beetje dezelfde denkbeelden heeft en dat ik goed met hem kan discussieren. Nu gaan we geen discussie houden over "kunnen vbo'ers ook op niveau discussieren", want mijn ervaring (en die van vele gymnasium-vrienden/vriendinnen) heeft me geleerd dat ze dit niet kunnen.
Een vbo'er heeft gewoon hele andere denkbeelden dan een gymnasiast. En dat is niet erg, maar dat is wel de reden waarom ik geen vbo'er als vriendje kan hebben. Ik zou echt gek worden.
Oud 27-11-2002, 17:46
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Het heeft nix met domme mongolen te maken, het heeft te maken met een bepaald niveau, met waar de mensen zich druk om maken, waar ze zich voor interesseren, waar ze over nadenken.
Is het verkeerd je te verdiepen in een beroepsopleiding?

[Vooroordeel]MAVO/HAVO/VWO/Gym./Ath.-mensen zijn a-technisch[/Vooroordeel] :/

Laatst gewijzigd op 27-11-2002 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rosi schreef:
Het gaat niet alleen om "houden van". Ik wil wel dat m'n vriendje een beetje dezelfde denkbeelden heeft en dat ik goed met hem kan discussieren. Nu gaan we geen discussie houden over "kunnen vbo'ers ook op niveau discussieren", want mijn ervaring (en die van vele gymnasium-vrienden/vriendinnen) heeft me geleerd dat ze dit niet kunnen.
Een vbo'er heeft gewoon hele andere denkbeelden dan een gymnasiast. En dat is niet erg, maar dat is wel de reden waarom ik geen vbo'er als vriendje kan hebben. Ik zou echt gek worden.
Hier ben ik het idd mee eens...

@ Leonoor... ok deels wel gelijk. Op dit moment doe je dan 3 jaar latijn, 2 jaar grieks, en je hoeft er maar met 1 verder. Verder was het alleen lezen Frans en Duits, Engels geheel. Ik weet niet precies hoe het zit met lezen en dyslectie. Bij ons krijgen die mensen extra tijd, er is begeleiding ed.
Oud 27-11-2002, 19:58
xcorienx
xcorienx is offline
ik heb liever een vriend die iets ouder is (dat waren ze tot nu toe allemaal) en over het opleidingsniveau... sjah, ik ken mensen die echt geniaal zijn en mbo hebben gedaan en mensen waarvan ik me afvraag wat ze op de universiteit uitvoeren, dus dat hangt totaal van de persoon af, maar in general min. hbo-niveau
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 20:53
Imir
Imir is offline
Ik heb in principe wel eisen aan leeftijd (niet te veel verschil, liefst even oud tot ongeveer 2 jaar ouder), maar mijn vriend is 3,5 jaar jonger, dus zo strikt houd ik me niet aan die eis.. Verder vind ik het gewoon belangrijk dat ik met iemand kan praten, discussieren over wat ik belangrijk vind en wat mij interesseert e.d.. En naar mijn mening moet iemand daarvoor toch wel ongeveer even intelligent zijn. (VWO, universitair). Het klinkt heel arrogant, maar ik heb het idee dat mensen met een lager opleidingsniveau (al zijn er ook heel slimme MBOers en lopen er hier op de universiteit echt mensen rond waarvan je je afvraagt hoe ze er ooit zijn gekomen)/ intelligentieniveau zich gewoon voor andere dingen interesseren. En het komt arrogant over, maar ik kan het over het algemeen ook beter vinden met intelligente mensen (niet dat ik mezelf erg slim vind of zo), en als de meeste van mijn vrienden en kennissen hoogopgeleid zijn kom ik ook niet snel iemand tegen met een lagere opleiding (wat ook veel zou kunnen verklaren over mijn vooroordelen )
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 21:54
sas_andrea
sas_andrea is offline
mijn vriend moet trouw aan me zijn, van me houden voor hoe ik ben, jaartje of 3 ouder, niet al te dom (kijk, sommige vwo'ers denk ik je nog dat ze kleuters zijn en sommige mavo'ers komen juist weer heel slim over... gaat mij dus meer over wat ze weten en hun gedrag, minder om t diplomaatje)

ik moet in een relatie wel kunnen discussieren, het moet dus niet alleen maar ja en nee-knikken zijn anders ben je op een gegeven moment toch uitgepraat lijkt mij.

in een relatie moet over alles gepraat kunnen worden, van ontlasting (ik noem maar iets ) tot politiek enzo.

agh ja, en ga zo maar door. heb geen zin meer om nog meer te typen
Oud 27-11-2002, 22:24
bracelance
bracelance is offline
leeftijd moet wel rond de mijne liggen. Verder is het ook een samenhang van eq en iq, ik moet persoonlijk wel een fatsoenlijk gesprek met iemand kunnen voeren i.p.v. altijd over sex, uitgaan en bier.
Oud 11-12-2002, 14:41
snoeperke
snoeperke is offline

ik benvrij angstig als het op relaties komt,ben altyd bang dat ik iets verkeerd doe.Durf dus ook niet jaloers te doen,omdat ik dan bang ben dom over te komen (ben wel erg jaloers,maar beeld juist het tegebovergestelde uit) Ik ben heel aanhankelijk,heb echt zekerheid nodig.Het moet ook wel iemand zijn waar mee valt te praten,en tja misschien dom om te zeggen maar ook op sexueel vlak aan de eisen voldoet.Het liefst zie k m elke dag,of althans 5x per week.
Leeftijd.... max 6 jaar verschil? (verschil nu 5jr met mn vriend)
opleidingsniveau letten mn ouders meer op,Ik heb een hele hoge opleiding..en ze hebben liever niet iemand die een minderhoog diploma heeft (europees bacalauriaat).Mij maakt het opzich niet zo veel uit.Uiteindelijk kom je er financieel zelfs als jij meer verdient wel uit.Natuurlijk is het leuker om met je vriend te kunnen praten over school ervaringen...maar als hij op zn 16e op leercontract is gegaan en vanaf zn 17e werkte in de bouw....tja.... zit je n beetje vast.Maar als je van elkaar houdt doen al die dingen er toe
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 13:01
mill's mess
mill's mess is offline
[QUOTE]snoeperke schreef:
[B]Ik bedoel er mee te zeggen, hoe denk jij over een relatie, hoe moet voor jou een relatie zijn? (bepaalde eisen ofzo)

Een relatie moet voor mij ten eerste zelfstandig zijn ( ), ik wil mijn eigen gang kunnen gaan en zeker niet aan elkaar vastgeplakt zitten. Het liefste moet hij/zij ook niet in mijn eigen vriendengroep zitten.
Ten tweede speelt intelligentie voor mij in een relatie een grote rol. We moeten flink kunnen discussieren dmv stevige argumenten en het geven van logische voorbeelden, ook al gaat het er dan over hoe een wc-rol moet hangen . We moeten gelijkwaardige tegenstanders van elkaar zijn, maar wel begrip voor elkaar kunnen tonen.
Ook moeten we diepgaande gesprekken kunnen hebben over filosofische/psychologische onderwerpen.

Een opleidingsniveau is voor mij niet/wel belangijk, ik vind het belangrijk dat hij/zij leergierig is en vooral kennis wil opdoen. Ik merk vaak dat vbo/mavo-leerlingen niet zo geinteresseerd zijn in de kennis die ze uit schoolboeken halen (ik heb zelf een jaartje mavo gedaan en weet dat er uitzonderingen zijn). Op het vwo merk ik op dat er hier meerdere mensen zijn die de schoolstof echt interessant vinden. Dat is voor mij toch ook wel een pre.

Leeftijd is voor mij niet zo belangrijk, maar ik denk niet dat ik op iemand van onder de 16 en boven de 25 zou kunnen vallen. Ik verwacht dat hierbij het denkniveau teveel zou verschillen van elkaar.

Tja, dit was weer een beetje warrig.....
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 13:11
Elisaaa
Elisaaa is offline
Voor mij is in een relatie vertrouwen het aller aller belangrijkste. (goh....hoe cliche, maar toch) Je moet overal over kunnen praten, dus openheid is ook heel belangrijk. (hoewel het ook moeilijk kan zijn)
Qua leeftijd. euhmn......Vaak merk je toch wel dat relaties beter lopen wanneer de leeftijden een beetje bij elkaar liggen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. (begrijp me niet verkeerd, er zijn ook emnsen die meer dan 10 jaar in leeftijd verschillen en die een prima relatie hebben) Maar persoonlijk zou ik niet graag een vriend hebben die zo veel ouder is. Dan ga je toch snel verschillen merken.
Opleiding. Das een goeie. Voor mij maakt dat niet zo heel veel uit. Mijn vriend doet ook een totaaaaal andere opleiding, en het gaat prima. Het is niet zo dat we geen gespreksstof hebben ofzo (juist wel). Dat zijn opleiding ook niet van het hoogste nivo is (hbo) en dat ik wel op de uni zit, dat maakt me helemaal niks uit. Het is echt niet zo dat ik constant loop te praten over mijn opleiding, of dat ie me nooit begrijpt en ik alles moet uitleggen. Zolang je maar goed met elkaar kan praten over verschillende onderwerpen is het goed.

Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 13:53
U-NiQ
U-NiQ is offline
Relatie: Vriendschap, liefde, vertrouwen, goede gesprekken en het leuk hebben met elkaar..

Leeftijd: Ik denk dat relaties meer kans hebben als de leeftijd niet te ver uit elkaar ligt, zodat je toch beide een beetje dezelfde dingen doet in het leven en het verschil niet te groot wordt.

Opleiding: Een opleiding is zeer zeker niet het voornaamste.
Al heb ik natuurlijk liever een vriendje die goed opgeleid is, dan eentje die eigelijk niets heeft en kan.
Oud 12-12-2002, 14:28
charly not
charly not is offline
Ik vind opleidingsniveau wel degelijk belangrijk. Ik zou niet iets met iemand kunnen hebben die bijv. op de mavo of lager zit. En dat is niet iets tegen die mensen die op die school zitten, en niet omdat ik niet met hen overweg zou kunnen. maar omdat ik me allereerst niet prettig voel bij dat soort mensen en ik (meestal) anders denk. En het is heus niet zo dat ik mezelf o-zo-slim vind en dat mensen van de mavo mij zogenaamd niet waard zouden zijn, maar het gaat gewoon puur over hoe je met iemand kunt praten over bepaalde dingen.
Over leeftijd, uhm.. ja hij moet iig ouder zijn. Waarom, geen idee. Geeft mij een fijner gevoel denk ik. Ja, als het 2 maanden is.. Dat maakt mij verder ook niet zoveel uit. Maar dat als ik 17 ben, en hij 15. Dan zou het een vriendje van mijn broertje kunnen zijn. Is denk ik ook een van de redenen.
Oud 12-12-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
@ Leonoor... ok deels wel gelijk. Op dit moment doe je dan 3 jaar latijn, 2 jaar grieks, en je hoeft er maar met 1 verder. Verder was het alleen lezen Frans en Duits, Engels geheel. Ik weet niet precies hoe het zit met lezen en dyslectie. Bij ons krijgen die mensen extra tijd, er is begeleiding ed.
Dyslexie en lezen kan bij de één goed samen, terwijl de ander juist op dat punt problemen heeft. Met extra tijd en begeleiding redt niet iedereen het. Maar goed, das een heel andere discussie.

Waarom denkt iedereen dat mensen die op de mavo zitten automatisch 'dom' zijn? Met mavo'ers kun je ook prima praten en ook op een 'normaal' niveau en over 'normale' onderwerpen. Mijn vriend en ik hebben allebei mavo, doen nu allebei hbo, zijn wij dan 'minder' dan mensen die havo of vwo doen? Ik denk dat je iemands 'intelligentie' niet moet aflezen aan het schoolniveau dat iemand doet. Sowieso omdat er zoveel verschillende mensen rondlopen, op zowel vmbo, havo en vwo. En ook omdat er meer bij een relatie komt kijken dan 'slim' zijn op het gebied van schoolprestaties. Leer iemand kennen en oordeel over die persoon persoonlijk.

Citaat:
charly not schreef:
maar omdat ik me allereerst niet prettig voel bij dat soort mensen
dat soort mensen...

Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 14:57
Buttercup
Buttercup is offline
Mijn vriend is 21 en heeft havo gedaan en doet nu hbo. Ik zelf doe gymnasium.....
Ik heb niet zo iets dat als ik met iemand een relatie aanga ik eerst ga kijken of hij wel "intelligent" genoeg is voor mij......
Tuurlijk vind ik het wel fijner als mijn vriend een goede opleiding heeft, maar dit staat zeker niet op de eerste plaats.
Het belangrijkste in een relatie vind ik zeker niet de leeftijden, ok er zijn sommige gevallen.........
Ik scheel zelf ook 4 jaar met mijn vriendje, maar daar merk ik zelf echt niks van.......
Het belangrijkste vind ik dat je het over alles kunt hebben en dat je zeker lol hebt met elkaar
Oud 13-12-2002, 18:52
Sade
Sade is offline
Leeftijd: 16 t/m 19
Opleidingsniveau... dat maakt niet uit.
Oud 13-12-2002, 20:59
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Buttercup schreef:
Mijn vriend is 21 en heeft havo gedaan en doet nu hbo. Ik zelf doe gymnasium.....
Ik heb niet zo iets dat als ik met iemand een relatie aanga ik eerst ga kijken of hij wel "intelligent" genoeg is voor mij......
Tuurlijk vind ik het wel fijner als mijn vriend een goede opleiding heeft, maar dit staat zeker niet op de eerste plaats.
Het belangrijkste in een relatie vind ik zeker niet de leeftijden, ok er zijn sommige gevallen.........
Ik scheel zelf ook 4 jaar met mijn vriendje, maar daar merk ik zelf echt niks van.......
Het belangrijkste vind ik dat je het over alles kunt hebben en dat je zeker lol hebt met elkaar
21-16=5. Flauw van me hè?
Oud 14-12-2002, 15:38
slimmieslak
slimmieslak is offline
misschien ben ik wat laat met mijn reactie, maar mijn mening wil je bast nog wel horen.
ik vind dat leeftijd niet heel erg belangrijk is, zelfs als een jongen jonger is als het meisje dat kan het prima gaan. ik denk ook dat het steeds minder belangrijk gaat worden naar mate je ouder wordt.

en het opleidingsniveau??? tja dat vind ik niet belangrijk! maar misschien zijn er mensen die daar anders over denken. zo heb ik nu een vriend die een hoge hbo opleiding volgt en univerziteit gaat doen hierna, ikzelf volg een mbo opleiding, en ik heb nergens problemen mee, maar zijn ouders (en hij zefl eigenlijk ook) vinden mij duidelijk minderwaardig naar aanleiding van mijn opleiding
suc-6 met je school!
x
Reageren

Regels voor berichten