Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2001, 23:52
Six4Eight
Six4Eight is offline
Meer mensen hier die problemen hebben met hun VIA chipset (moederbord) en een geluidskaart?

Krakende audio e.d. komt het meest voor. Abit heeft onderhand toegegeven dat het inderdaad een fout is, maar heeft iemand het probleem toevallig zelf op gelost ?
Oud 28-08-2001, 23:57
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
ikke heb Via KT133 op me moederboard als 't goed is, nooit problemen mee, retestabiel, en me AC'97 onboard autio werkt ook perfect gewoon....
Oud 29-08-2001, 00:11
Verwijderd
dat de 686B southbridge een probleem heeft met SB Live! kaarten is een bekend probleem waar tot nu toe nog geen echt werkende oplossing voor is.. heeft dus geen ruk met Abit te maken.. symptomen zijn inderdaad krakend geluid, en wanneer men 2 HD's in het systeem heeft zitten en grote bestanden overhevelt van 't ene IDE-kanaal naar het andere wil het geluid wel 's haperen, of zelfs een BSOD uit de hoed toveren..

toevallig heb ik zelf een 686B-southbridge (KT133A chipset) en een SB Live! en heb geen problemen.. dat kon wel 's komen omdat ik maar één HD in mijn systeem heb, aan de andere kant, busbelasting is busbelasting dus in principe zou je ook problemen moeten krijgen met van CD-R op ander kanaal naar HD op ander kanaal.. misschien ook niet omdat de overdracht (natuurlijk) een stuk langzamer geschiedt..

anyway, live with it voorlopig
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 09:55
Six4Eight
Six4Eight is offline
Nee, ik heb het niet over het SBLive! probleem. Ik heb het over de VIA chipset in combinatie met veel andere geluidskaarten, dit is namelijk een redelijk nieuwe probleem wat wel de schuld is van Abit. Zoals ik al zei, Abit heeft dit net toegegeven.

Namelijk, krakende audio. Komt bij erg veel geluidskaarten voor en daarom vroeg ik me af iemand anders het heeft.
Oud 29-08-2001, 11:48
Verwijderd
ik had laatst een pctje thuis staan die ook via onboard sound had. geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 23:14
dystopia
dystopia is offline
MSI K7 Turbo/RAID met SB Live! (EMU101) en ik heb er geen problemen mee.

Enkel af en toe wat gekraak met m'n stereo maar dat komt omdat die bagger kwaliteit line input heeft, denk ik. Met de gewone boxjes nooit last van gehad.
Oud 29-08-2001, 23:23
Verwijderd
owh..

nou was ik toch al niet gecharmeerd van Abit-bordjes vanwege hun HPT-controller..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten