Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2001, 20:18
ick
ick is offline
't gaat om 'n vespa PK 50, heb 'n nieuwe zuiger derin gebommt (precies zelfde formaat, maar pietsie sneller, en groter krachtveld (is op lage toerentallen veel sterker als originele).

in 't begin deed ie 't perfect, hij trok als 'n tijger, en rachte in no time de 55 die ik van die vespa gewend ben, maar sins nunet (na zo'n KM of 15 totaal, de rit zelf was nog geen 800 meter) begon die vreemd te doen door uit te vallen (geen ontsteking?) weer aan ta gaan, en daarna wouy die nie harder als 20 meer...... dus ik denk, benzine is op (was op weg naar tankstation) loop daar heen, heb 'm met veel moeite aan weten te rennen..... en kon weer langzaam (nog steeds 20-25) naar huus tuffen....

nu de grote vraag, wat the fuck scheelt dat ding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2001, 23:18
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
ick schreef:

nu de grote vraag, wat the fuck scheelt dat ding?
een onkundige monteur?
eerst goed->slecht = waarschijnlijk een lek koppakkingkje ofzo

Met citaat reageren
Oud 07-09-2001, 23:28
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
een onkundige monteur?
eerst goed->slecht = waarschijnlijk een lek koppakkingkje ofzo

maar dan zou die toch herrie maken,
hey zoek ff een topic hierergens daar hadden ze het ook over een vespa en dat ie te langzaam ging enzz,,duss zou maar kijken

ik zoek wel ff

edit: hij is weg!!
of ik kan hem niet vinden...
wach ff ben zo terug.

edit: tadaaaa gevonden http://forum.scholieren.com/Forum33/HTML/001083.html

[Dit bericht is aangepast door MaNdArKdExTeR (08-09-2001).]
Met citaat reageren
Oud 07-09-2001, 23:39
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
maar dan zou die toch herrie maken,
hey zoek ff een topic hierergens daar hadden ze het ook over een vespa en dat ie te langzaam ging enzz,,duss zou maar kijken

ik zoek wel ff

edit: hij is weg!!
of ik kan hem niet vinden...
wach ff ben zo terug.

nee hoor, hij hoeft dan niet perse herrie te maken, meestal is het een sissend geluid.
maar dat ie langzaam gaat ineens kan nog veel meer oorzaken hebben..
dat kan je zo ff vanachter je computer nooit ff zeggen.
moet je echt zien.

Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 15:42
ick
ick is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
maar dan zou die toch herrie maken,
hey zoek ff een topic hierergens daar hadden ze het ook over een vespa en dat ie te langzaam ging enzz,,duss zou maar kijken

ik zoek wel ff

edit: hij is weg!!
of ik kan hem niet vinden...
wach ff ben zo terug.

edit: tadaaaa gevonden http://forum.scholieren.com/Forum33/HTML/001083.html

[Dit bericht is aangepast door MaNdArKdExTeR (08-09-2001).]
laat dat nou mijn topic zijn.... 't gaat ook om dezelfde Vespa..... ICK = Bad Boy Me en omgekeerd

ik heb 't denk ik gevonden./... de vario hangt.... diredt als die start springt ie naar de maximale vertanding, en daar blijft ie, wat je ook doet, gas teruggeven, remmen, gas bijgeven, hij blijft daar hangen......

waar ken dat aan liggen? ikzelf denk dar die rtolletjes verkeerd is mee gegaan..... maar kan 't nie ook op te lossen zijn door 'n druppie olie?

Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 01:18
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
ick schreef:
laat dat nou mijn topic zijn.... 't gaat ook om dezelfde Vespa..... ICK = Bad Boy Me en omgekeerd
Hehe jammer dan , maar er was toch een gast die alles wist...eeh Genesis..vraag aan hem zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 14:06
ick
ick is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Hehe jammer dan , maar er was toch een gast die alles wist...eeh Genesis..vraag aan hem zou ik zeggen.

ik wacht ook tot hij online komt en me topiccie leest

Met citaat reageren
Oud 11-09-2001, 19:15
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Hehe jammer dan , maar er was toch een gast die alles wist...eeh Genesis..vraag aan hem zou ik zeggen.

HAVE NO FEAR!!! GENESIS IS HERE!!!

Ten eerste: heb zelf geen superervaringen met snelle zuigers in standaard cilinders.. Wil niet zeggen dat het slecht is, maar de resultaten vallen meestal heel erg tegen..

Wat ik denk dat je moet doen is je carburateur ff uit mekaar halen.. Moet je ff kijken hoe je dat moet doen, dat weet ik zo niet.. Maar het slangetje vanaf je benzinetank loopt natuurlijk benzine uit, dus die moet je ff een schroefje in draaien ofzo. De andere slangetjes kan je als het goed is zo los trekken. Pak nu je carburateur, en dan zie je onderaan een rond bakje. Die kan je er af draaien, en die moet je even goed schoon maken (NIET ONDER DE KRAAN!!) je kan met een schroevendraaier nu ook de sproeier er uit draaien. Die zit nu in het midden aan de onderkant. Blaas ook die even goed door. zet allees weer net zo in elkaar en probeer het nogmaals.. bij geen resultaat hoor ik het graag..

koppakking is het trouwens zo goed als zeker niet, omdat hij dan helemaal niet goed gelopen zou hebben, en eerst liep ie wel goed zei je.

Maar nu zeg je zelf dat de variateur vreemd doet.. Was die voor die tijd wel helemaal in orde?? Draai hem er eens af (weet je hoe dat moet?) en bekijk het loopvlak van de variateur én de koelplaat. (de plaat tegenover de variateur. De V-snaar klemt tussen deze 2) Dit moet mooi vlak zijn. Pak de bodemplaat er uit, je ziet dan de rolletjes zitten. Pak die eruit, en bekijk de loopvlakken van de rolletjes. Ook deze moeten mooi vlak zijn. Dan zijn er nogal wat mensen die fan zijn van veel vet op de variateur. Ik heb zelf betere ervaringen met een droge variateur, omdat de rollejtes dan nooit blijven zitten.. Wat je zou kunnen doen is de variateur zelf goed vetvrij maken. Zet hem dan weer in elkaar en draai de krukasmoer GOED STEVIG aan!! (De 2 voorste poulies moeten tegen elkaar komen. Trek daarvoor anders eerst de 2 achterste poulies van de koppeling van elkaar af, zodat je vooraan meer ruimte hebt.)
Is dat het ook niet?? ook dan hoor ik het graag!!

Veel zuuk6 drmee!

groet'n,

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-09-2001, 22:56
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
heb je de zuiger wel ingereden?? dat moet immers ook gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 13:01
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Gemesis> ik heb de carbu al ietsie open gehad dat onderste kappie waar je 't over had.... geen vuiltje te bekennen, ik heb de sproeier overigens nog nie gevonden.... ik ga zoeken!

en die variateur, heb der in me ontwetendheid ietsie olie in gedaan..... ofwel, dat gaat nu ammonia worden, issie weer clean

thnx voor je help, en zogauw die 80 rijd scoot ik ff langs
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 13:18
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
olie bij de vario?? hehe zou je v-snaar wel leuk slippen, ennuh, hoezo zou je in godsnaam je carter checken en je sproeier?? je hebt toch geen grotere cilinder gekocht ofzo.
volgens mij heb je gewoon het zooitje gaar gereden, door verkeerde montage of dat je hem te weinig geolied hebt, (de zuiger,cilinder)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 15:40
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
olie bij de vario?? hehe zou je v-snaar wel leuk slippen, ennuh, hoezo zou je in godsnaam je carter checken en je sproeier?? je hebt toch geen grotere cilinder gekocht ofzo.
volgens mij heb je gewoon het zooitje gaar gereden, door verkeerde montage of dat je hem te weinig geolied hebt, (de zuiger,cilinder)
ik heb ;t absoluut niet gaar gereden! hij deed 't perfect, hij trok als 'n beest, etc. en als die draait word ie alleen maar MEER geolied als dat ie al was bij montage, toch?
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 15:43
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
olie bij de vario?? hehe zou je v-snaar wel leuk slippen, ennuh, hoezo zou je in godsnaam je carter checken en je sproeier?? je hebt toch geen grotere cilinder gekocht ofzo.
volgens mij heb je gewoon het zooitje gaar gereden, door verkeerde montage of dat je hem te weinig geolied hebt, (de zuiger,cilinder)
me carbu/sproeier check ik ivm. het niet werken vande kickstart..... ook irri als die't niet doet....


en ik heb geen grotere Cylinter..... ik heb een snellerre zuiger
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 16:12
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
daar hoef jij de carbu niet voor te checken, daarvoor moet je bij het starterskransje zijn vooraan bij je variatuur.

als jij een nuewe zuiger installeerd moet je deze wel goed olien, als je hem start zal hij roken als een gek, maar dat maakt niet uit, wacht dan even en ga er dan niet volgas mee rijden( de eerse 150 kilometer half gas ofzo) anders rijd je het alsnog gaar. (en volgens mij heb jij dat wel gedaan)

nou in ieder geval suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 16:23
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
zootje gaar gereden?? hm.. denk dat dat wel mee valt.. zit er trouwens een benzinefilter tussen je tank en je carb? zo ja, vervang die, en zo nee, zet er eens eentje tussen..

Het probleem wat je noemt heeft zowieso iets met je benzinetoevoer te maken. Het is een vrij veel voorkomend probleem nadat je zuiger en/of cilinder vervangen hebt. Heb het zelf ook wel gehad, en als ik de carb schoon had gemaakt, dan deed ie het wel weer!! Probeer eventueel de hele carburateur te demonteren (daarvoor moet je de gaskabel er af halen) en maak hem helemaal goed schoon. Kans is namelijk toch wel erg groot dat het ergens in de carb zit!!

Dan nog even over je vario: Het vet in je vario dient eigenlijk nergens voor, er blijft alleen maar vuil in hangen. Ik ben er in ieder geval niet zo'n fan van. Je ziet wel vaker vario's waar vet op gesmeerd wordt, maar één groot nadeel werd net al genoemd: de V-snaar gaat slippen zodra het loopvlak van je vario iets vettig wordt. Bovendien: het spul wat van je rolletjes af slijt blijft in het vet zitten, en gaat schuren, waardoor je rolletjes uiteindelijk veel zwaarder gaan lopen.
Het probleem wat je noemt is daarmee echter nog niet over hoor.. mocht je dat denken.. Ik zou zo niet weten hoe het kan dat je vario niet terug schuift.. misschien is het al over als je hem uit elkaar haalt en weer in elkaar zet, want in theorie kan het helemaal niet wat je zegt... Zou het kunnen dat ie stationair erg hard draait?? nou ja, maak hem eerst maar eens schoon, dan zien we daarna verder..

zuuk6

groet'n

Genesis
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 16:45
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
waarom zou het in godsnaam zijn carb zijn?? hij reed toch goed?? als jij een snellere zuiger hebt hoef je volgens mij echt geen andere sproeier er in te zetten (wel als je een andere cilinder monteerd) en het lijkt me stug dat het vies is ofzo,,
denk eerder dat het de onsteking is misschien dat de bougie gaar is ofzo, (dat had ik ook met mijn SR) of een bougie met een te lange schacht genomen(haha maak maar een geintje) nee ff serieus check je bougie dan maar ff ofzo, of haal het zooite ff uit elkaar.

suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 18:55
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
waarom zou het in godsnaam zijn carb zijn?? hij reed toch goed?? als jij een snellere zuiger hebt hoef je volgens mij echt geen andere sproeier er in te zetten (wel als je een andere cilinder monteerd) en het lijkt me stug dat het vies is ofzo,,
denk eerder dat het de onsteking is misschien dat de bougie gaar is ofzo, (dat had ik ook met mijn SR) of een bougie met een te lange schacht genomen(haha maak maar een geintje) nee ff serieus check je bougie dan maar ff ofzo, of haal het zooite ff uit elkaar.

suc6 ermee
Waarom zijn carburateur? als je motor onregelmatig loopt, en het lijkt alsof ie slagen overslaat (wat ie dus zei) Dan is het eerste waar je naar gaat kijken dus je benzinetoevoer. Als je cilinder en/of zuiger vervangt, moet je je membraan er af hebben er terwijl je dat doet is de kans gewoon groot dat daarmee even de druk wegvalt en je daarmee vuil de carb in zuigt. Onregelmatig lopen van je motor staat meestal in verband met onregelmatige benzinetoevoer, en dat zit em nou eenmaal meestal in je carburateur..
Ennehh.. bij een snelle zuiger moet je soms wel degelijk je sproeier aanpassen.. ligt eraan of de spoelpoorten veel groter zijn, maar dat kan je vrij makkelijk zien aan de kleur van je bougie.

Bougie kan wel, maar neem eigenlijk een beetje aan dattie dat zelf al wel geprobeerd heeft.. Daar komt nog bij dat als de bougie niet goed meer is, hij meestal helemaal niet meer loopt. Dat zelfde geldt voor de ontsteking, CDI-unit en bobine. Als één van deze onderdelen stuk is, doet ie over het algemeen helemaal niks meer...

groet'n

Genesis
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 19:24
NeuroticA_NL
Avatar van NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
ik weet dat het vaker voorkomt maar ik weet nie wat het is, ik weet maar 1 oplossing KOOP EEN APRILIA RS50
__________________
Links...Rechts...Links...Oversteken.....
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 19:53
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
spoelpoorten in de zuiger??? jaja.
als je bougie gaar is kan hij nogwel rijden hoor, meestal gaat hij haperen of slaat hij af met een harde knal. maar wat je zegt over de carburateur zou een mogenlijkheid kunnen zijn dat er vuil is binnengekomen via de zuiger (maar dat lijkt me stug) aangezien de carburateur lucht aanzuigt van de filter.. en als er een vuiltje op de zuiger heeft gelegen word deze meestal door de uitlaatpoort naar buiten gedonderd tenzij je ongeluk hebt natuurlijk..(en dan rijd hij helemaal nietmeer) bijv als er een stuk je carter inschiet via de krukas
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 21:30
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
spoelpoorten in de zuiger??? jaja.
als je bougie gaar is kan hij nogwel rijden hoor, meestal gaat hij haperen of slaat hij af met een harde knal. maar wat je zegt over de carburateur zou een mogenlijkheid kunnen zijn dat er vuil is binnengekomen via de zuiger (maar dat lijkt me stug) aangezien de carburateur lucht aanzuigt van de filter.. en als er een vuiltje op de zuiger heeft gelegen word deze meestal door de uitlaatpoort naar buiten gedonderd tenzij je ongeluk hebt natuurlijk..(en dan rijd hij helemaal nietmeer) bijv als er een stuk je carter inschiet via de krukas
Euh.. spoelpoorten zitten in de cilinder schat.. niet in je zuiger.. Ik bedoelde dat je normaal gesproken bij een snellere zuiger ook je spoelpoorten uitboort, omdat een snelle zuiger anders nauwelijks zin heeft.. Nu ik het zo over lees staat het er idd niet erg duidelijk. Wat wél zo is, is dat er in snelle zuigers vaak sleuven gefreest worden, en dat het van de grootte dáárvan afhangt in welke mate er een grotere sproeier nodig zou kunnen zijn.

Kan toch bijna niet geloven dat het überhaupt iets met de ontsteking te maken heeft, omdart hij daar helemaal niet bij is geweest.. Dan is het toch wel erg toevallig dat ie dáár nu opeens mee begint...

Carburateur is best waarschijnlijk hoor: wanneer de motor uitgezet wordt (of gewoon uit gaat) zakt de benzinemengsel terug onderin het vlotterbakje. Hierdoor ontstaat een onderdruk in het gehele gedeelte tussen de carb en het membraan. Wat er gebeurt als je het membraan los haalt, is dat ie meteen wat lucht uit de buitenlucht aanzuigt, en een klein beetje vuil is al genoeg om in de sproeier vast te gaan zitten...
geloof me, het is niet de eerste scooter die ik tegenkom met ditzelfde probleem..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 22:46
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Volgens mij had bad boy alleen de zuiger veranderd en niet zijn spoelpoorten uitgeboord of ietsdergelijks (toch?) maar idd probeer maar je carb schoon te maken , en anders gewoon alles eruit halen, schoonmaken en opnieuw beginnen,
..anywayz good luck..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 12:59
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
Volgens mij had bad boy alleen de zuiger veranderd en niet zijn spoelpoorten uitgeboord of ietsdergelijks (toch?) maar idd probeer maar je carb schoon te maken , en anders gewoon alles eruit halen, schoonmaken en opnieuw beginnen,
..anywayz good luck..

een hoop (deels overbodige) info...

me vario heb ik ietsie opgeschuurd en daarna afgeveegd met zakdoekje tegen vuiltjes.... (de binnekant) de olie ZAT overigens ook daar (hij was daarnet droog) verders carb uiteen gehaald en alles wat ik zag waar ik bij kon keukepapier langs gehaald, en alles waar ik nie bij kon doorgeblazen.... inmekaar gepleurt, doet NIX!

maar 't niet starten is echt 'n probleem.... 't lijkt wel of die nie genoeg toeren maakt op de kick.... want als je geen gas bijgeeft bij starten, of wel gas bijgeeft geeft 'n ander geluid....

maar of 't contact aan of uit staat maakt nix uit... geluid blijft 'tzelfde... maar hij vonkt wel...

me fietsemaker zei bij niet starten ff bougie kijken, issie nat > ontsteking, issie droog > benzinetoevoer.... 3x raden... bougie is en blijft zo droog als 'n ik weeet niet wat...... kapotte sproeier?

verders zitten der inderdaad wat vuiltjes in... soms bij 'n startpoging knalt er iets onwijs hard uit de uitlaat
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 13:16
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
wat voor olie was dat?? (van jezelf?? dus geen vertandingsolie ofzo??) en natuurlijk maakt een scooter een ander geluid bij het starten als je het gas opendraaid,je kan je bougie pas checken, en je er ff mee gereden hebt,(de kleur dan (koffiebruin moet hij zijn) en die knal kan een stukje bougie zijn die eruit knalt. of andere zooi in de cilinder, dus gewoon demonteren die hap.

Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 15:11
ick
ick is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
wat voor olie was dat?? (van jezelf?? dus geen vertandingsolie ofzo??) en natuurlijk maakt een scooter een ander geluid bij het starten als je het gas opendraaid,je kan je bougie pas checken, en je er ff mee gereden hebt,(de kleur dan (koffiebruin moet hij zijn) en die knal kan een stukje bougie zijn die eruit knalt. of andere zooi in de cilinder, dus gewoon demonteren die hap.

ikke heb der 'nbeetje smeerolie ingemietert... ik denk dan gaat dat ook wat soepeler (NOT!) die knallen (zijn der al 4 geweest ofzo) zijn geen stukjes bougie.... en hopelijk ook geen stukjes zuiger, maar ik denk dat der nix anders op zit als 't motorblok der weer onder uit te knallen en ff checken voor vuilegeit...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 17:58
ick
ick is offline
Mensen... probleem gevonden.... helaas is me zuiger OVERLEDEN..... zijn stukkies vanaf gebroken....... zuigerveren liggen in me carter te zwemmen of zijn via me uitlaat weggeschoten (de onderste = helemaal weh, de bovenste 'n stukkie) 't stukkie zuiger tosse se bovenste veer en de kop is ook 'n snee in, op EEN plek zijn boven en onder de onderste zuigerveer hallen uit de zuiger (3 cm breed) en verder zitten der sporen in de zijkant van me zuiger waar 'n stukkie veer langs schoot op weg naar de carter

ofwel.... hij maakte teveel compressie (vandaar dat die zo snel was!) en is op 2 KM teller overleden.... (ding kostte mij overigens slechts 30 piek, dus zo'n ramp is 't nie, en voor die prijs begraaf ik 'm ook niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2001, 19:10
Razor - Blade
Avatar van Razor - Blade
Razor - Blade is offline
gecondoleerd....ik zat het dichstbij btw.. ...zie je..

anywayz. nieuw zuigertje dan maar he
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 21:58
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
Mensen... probleem gevonden.... helaas is me zuiger OVERLEDEN..... zijn stukkies vanaf gebroken....... zuigerveren liggen in me carter te zwemmen of zijn via me uitlaat weggeschoten (de onderste = helemaal weh, de bovenste 'n stukkie) 't stukkie zuiger tosse se bovenste veer en de kop is ook 'n snee in, op EEN plek zijn boven en onder de onderste zuigerveer hallen uit de zuiger (3 cm breed) en verder zitten der sporen in de zijkant van me zuiger waar 'n stukkie veer langs schoot op weg naar de carter

ofwel.... hij maakte teveel compressie (vandaar dat die zo snel was!) en is op 2 KM teller overleden.... (ding kostte mij overigens slechts 30 piek, dus zo'n ramp is 't nie, en voor die prijs begraaf ik 'm ook niet)

Hm.. dat is kloten.. Maar voordat je een nieuwe zuiger koopt: bedenk ff waarom je zuiger stuk ging, anders gaat ie zo weer stuk natuurlijk.. Heb je de cilinderbouten alle 4 net zo sterk aangedraaid? Anders trekt ie scheef, en dan krijg je krassen in je cilinder aan één kant.. (check voor de zekerheid ook goed je cilinder) Ik vermoed eigenlijk dat dit gebeurd is, begrijp dan alleen niet dat ie niet vastgelopen is.

zuuk6 drmee..

ohw ja: razorblade: je zat idd het dichtste bij, maar vond deze situatie erg verdacht veel lijken op het probleem wat ik noemde met de carburateur..

Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 22:07
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

me fietsemaker zei bij niet starten ff bougie kijken, issie nat > ontsteking, issie droog > benzinetoevoer.... 3x raden... bougie is en blijft zo droog als 'n ik weeet niet wat...... kapotte sproeier?

verders zitten der inderdaad wat vuiltjes in... soms bij 'n startpoging knalt er iets onwijs hard uit de uitlaat
Wat je fietsenmaker zei klopt op zich wel. Ik denk niet dat je sproeier stuk is ofzo, zo'n ding kan bijna niet stuk, is gewoon een ijzeren dinkie met een piepklein gaatje erin.. Niks bijzonders..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je probleem over is met alleen een nieuwe zuiger.. Waarschijnlijk doet ie het dan nog steeds niet. Het moet hem dus wel ergens in de benzinetoevoer zitten, maar dat zul je zelf maar moeten bekijken waar.

Die knallen uit de uitlaat die je noemt wijzen echter weer op een ontstekingsprobleem. Typerend voor een verkeerd afgestelde ontsteking is dat ie gaat knallen. Nou weet ik alleen niet of je een ontsteking met contactpuntjes hebt, of een electronische. In het laatste geval kan je er niks aan doen, in het eerste geval zou je kunnen overwegen wat met het ontstekingstijdstip te gaan vogelen, maar of het werkt is een tweede vraag. Onthoud in ieder geval goed hoe de ontsteking origineel stond afgesteld.
Ik denk dat het verstandiger is om pas aan de ontsteking te gaan ouwehoeren als je nieuwe zuiger hebt, en benzinetoevoer in orde is, en hij dan nog steeds knalt. Kan ook zijn dat het knallen komt van de kapotte zuiger.

zuuk6

groet'n,

Genesis
Met citaat reageren
Oud 15-09-2001, 13:18
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Wat je fietsenmaker zei klopt op zich wel. Ik denk niet dat je sproeier stuk is ofzo, zo'n ding kan bijna niet stuk, is gewoon een ijzeren dinkie met een piepklein gaatje erin.. Niks bijzonders..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je probleem over is met alleen een nieuwe zuiger.. Waarschijnlijk doet ie het dan nog steeds niet. Het moet hem dus wel ergens in de benzinetoevoer zitten, maar dat zul je zelf maar moeten bekijken waar.

Die knallen uit de uitlaat die je noemt wijzen echter weer op een ontstekingsprobleem. Typerend voor een verkeerd afgestelde ontsteking is dat ie gaat knallen. Nou weet ik alleen niet of je een ontsteking met contactpuntjes hebt, of een electronische. In het laatste geval kan je er niks aan doen, in het eerste geval zou je kunnen overwegen wat met het ontstekingstijdstip te gaan vogelen, maar of het werkt is een tweede vraag. Onthoud in ieder geval goed hoe de ontsteking origineel stond afgesteld.
Ik denk dat het verstandiger is om pas aan de ontsteking te gaan ouwehoeren als je nieuwe zuiger hebt, en benzinetoevoer in orde is, en hij dan nog steeds knalt. Kan ook zijn dat het knallen komt van de kapotte zuiger.

zuuk6

groet'n,

Genesis

ik denk dat die knallen stukjes zuiger/zuigerveer waren die ´n weg naar de buitenlucht zoeken...

´n vriejd van me heb de cylinder nagelopen, en die is nog zeer levensvatbaar (hij´s nog glad van binnen) dus da´s weer ´n geluk bij ´n ongeluk, hij zei ook dat ik waarschijnlijk dat ding verkeerd ingereden heb (te snel te veel laten geven) of verkeerdom (pijltje niet naar de uitlaat). mij lijkt ´t eerste ´t waarschijnlijkst... maar die zuiger was zo super in´t begin... hij drukte spontaan wheelhy en starte wat makkellijker als eerst...

overigens bij me fietsemaker gekeken... hij heb geen 38.6 mm zuigers voor de vespa meer... kan ik der ook andere zuiger inbommen?
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.