Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 16:11
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik doe de opleiding onderwijsassistente en ik zit nu in het 2e jaar (van de 3). Op dit moment loop ik stage bij de kleutertjes. Ontzettend leuk allemaal, maar ik heb het idee dat ik er niet ben om te leren, meer om de kutklusjes op te ruimen zeg maar. Ik word eigenlijk zeg maar gebruikt voor de meest onmogelijke dingen, zoals naar de winkel gaan omdat de koffie op is, of om een of ander fotoboek op te halen bij een winkel omdat geen andere leerkracht daar tijd voor heeft. Verder mag ik de klas een beetje opruimen en dan hebben we het wel gehad. Met als gevolg dat mijn opdrachten die ik voor mijn stage moet doen, bijna niet te maken valt want het zijn opdrachten als voorlezen, groepjes begeleiden, lesjes geven etc.

Deze opdrachten moeten worden beoordeeld door de stagebegeleidster op mijn stage (de leerkracht van die groep kleuters). Ik heb niet echt het gevoel dat ze me accepteert ofzo, ik kan gewoon niet zo goed met haar overweg. Laatst had ze me gevraagd of ik al de opdrachten die ik tot nu toe heb gemaakt en ingeleverd op me eigen school, of ze die mocht hebben zodat ze even kon nalezen wat ik allemaal al heb meoten doen enzo. En toen kreeg ik het een paar dagen later terug, en toen gingen we na school om de tafel zitten en ik kreeg me toch een kritiek over me heen! Ik voelde gewoon dat ze me de grond in zat te boren en nou ben ik serieus bang voor 24 januari, als mijn eindbeoordeling plaatsvindt. Ik denk gewoon dat ik het niet ga halen, volgens die leerkracht moet ik nog zo ontzettend veel doen en leren, wil ik deze stage goed kunnen afsluiten. Maar het is nog maar een klein maandje, als je de vakantie eraf haalt. Ik durf gewoon niet tegen haar te zeggen dat ik gewoon vind dat ze niet normaal tegen me bezig is (ik vertel het verhaal aan anderen, zij zeggen dat ik er wat van meot zeggen) maar ik durf gewoon niet! Omdat ik vind dat zij een 'meerdere' is zeg maar.

Maar nou zit ze me dus zo bang te maken want ze zegt dat ze sommige dingen niet eens kan beoordelen omdat ze niet eens gezien heeft of ik het wel uberhaupt gedaan heb. Maar als ik telkens voro die klusjes wordt gebruikt, dan heb ik toch ook geen kans om mijn opdrachten uit te voeren! Ik weet niet wat ik nou moet doen en ik denk dat ik neit veel meer kan doen in dat maandje dat ik nog heb. Ik ben gewoon serieus bang voor 24 januari en ik weet bijna zeker dat ik het niet gehaald heb, ik kan der echt van janken gewoon, omdat voor mijn gevoel het gewoon allemaal niet goed gaat, maar ik durf er gewoon niks van te zeggen!

Op mijn eigen school zeggen ze overigens dat mijn opdrachten heel goed gedaan zijn, maar de helft wat in die opdrachten staat, heb ik gewoon verzonnen zodat ze op school niet het idee krege dat ik de kantjes ervanaf loop ofzo.. ik weet op dit moment echt niet hoe ik me moet redden ofzo. Ik denk ook niet dat jullie een oplossing voor me hebben maar ik wou het gewoon even kwijt.
Oud 15-12-2002, 16:48
Verwijderd
toch met haar erover praten (dat lijkt me het beste), of op je eigen school...

of zelf dingen voorstellen ofzo "zal ik vandaag een stukje uit de kleine beer voorlezen? Of iets uit woeste willem?
zegt ze dan nee. Dan vraag je of het dan morgen kan, want het is een van je opdrachten die je moet doen. En of je die dag dan opdracht nummer zoveel kan uitvoeren of evt iets anders? Of probeer met haar een planning te maken wanneer je wat gaat uitvoeren. Dan weet ze van tevoren dat je daar tijd voor nodig hebt.

succes iig
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
LoeLoe schreef:
Maar nou zit ze me dus zo bang te maken want ze zegt dat ze sommige dingen niet eens kan beoordelen omdat ze niet eens gezien heeft of ik het wel uberhaupt gedaan heb. Maar als ik telkens voro die klusjes wordt gebruikt, dan heb ik toch ook geen kans om mijn opdrachten uit te voeren!
Zeg tegen haar dat je opdrachten moet doen. Bereidt het voor en zeg 's ochtends wat je die dag graag zou willen doen. Dan weet ze dat je wat voor school moet doen en geen tijd hebt voor onzinnige dingen. Misschien denkt ze nu dat je niks te doen hebt oid.

Citaat:
Ik weet niet wat ik nou moet doen en ik denk dat ik neit veel meer kan doen in dat maandje dat ik nog heb.
Das niet de juiste instelling. Maak er van wat je er van kan maken. Probeer het iig.

Citaat:
Op mijn eigen school zeggen ze overigens dat mijn opdrachten heel goed gedaan zijn, maar de helft wat in die opdrachten staat, heb ik gewoon verzonnen zodat ze op school niet het idee krege dat ik de kantjes ervanaf loop ofzo..
Loop je de kantjes er van af dan? Als jezelf denkt dat je dat doet, tja, dan moet je daar wat aan veranderen. Dan kan je stagebegeleidster er ook weinig aan doen als jij het niet haalt, dat is nl je eigen verantwoording. Probeer in dat maandje dat je nog hebt zoveel mogelijk te doen.

Citaat:
ik weet op dit moment echt niet hoe ik me moet redden ofzo.
Misschien ook met iemand er op je eigen school over praten? Ze hebben wel vaker studenten in zo'n situatie gezien en weten misschien een oplossing. Maar door dat je zelf al zegt 'heb ik gewoon verzonnen zodat ze op school niet het idee krege dat ik de kantjes ervanaf loop ofzo..', twijfel ik of je zelf niet iets moet veranderen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten