![]() |
|
vandaag is het te erg geworden
![]() ik heb nu, al erg lang, dat opstarten met de power knop alleen net gaat ik moet namelijk eerst power on doen dan gebeurd er nix ik moet dat onder mn bureau kruipen om de stekker eruit te halen en er snel weer in doen zodat ie opstart (lijkt me niet gezond voor de comp maar goed) ik was een tijdje geleden pissed off na school enzo dus ik zet m aan en hij doet het as usual niet ik de comp een beuk (aan de linkerkant, van voren gezien) mn comp maakt een raar geluid, ik d8 dat het de vent was die wat scheef zat ofzo, weetikveel. dit ging snel over ong 2 weken geleden kreeg ik problemen met IE vandaag: toen ik de comp aanzette maakte ie een vreemd hard geluid ipv het zachte gezoem dus ik geef er weer een beuk op, veranderde niets, het is er alleen maar erger op geworden denk ik want nu heb ik kut geluid en hij blijft nu ook VEEL hangen, gewoon hangen dus ook geen bluescreen ed gewoon het beeld bevriest en er rest mij nix anders dan de restart knop in te drukken mijn vraag: ligt dit aan verneukte hardware? zit mn vent vol met stof? (na 2 of 3 jaar zonder schoonmaak) waardoor de hitte van de cpu niet geod afgevoerd kan worden waardoor mn comp de hele tijd blijft hangen? of heb ik iets gemold met het beuken? ![]() TIA VERY much als ik hier een goed antwoord op krijg
|
![]() |
||
Citaat:
+ offcourse ik was pissy ![]() ![]() ![]() dit suckt!
||
Citaat:
ik heb net de kast opengemaakt (dus ook de kabels los gehaald) beetje het stof weg lopen blazen enzo hij is nog niet vastgelopen maar het geluid is nog niet goed ik weet niet welke kaarten insteek kaarten zijn kan iemand me misschien een beetje uitleggen hoe de comp in elkaar zit? want ik zie namelijk 1 groot vlak met een blokje en een klein ventje erop daaronder zie ik een paar kaarten kan ik die gewoon los trekken en er weer in duwen? maja er is in ieder geval 1 onbelangrijk probje aan mn comp verholpen, mn microfoon werkt weer! ![]() ik heb dus mn comp van alle kanten bekeken en toen zag ik OOK een gaatje voor de mic in mn geluidskaart eerst deed ik mn mic altijd in dat standaard ding ergens in het midden op je kast oftwel: ik deed m simpelweg in het verkeerde gaatje ![]() @ dobermann: lach me maar uit ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Normale spanningen (uit 't hoofd) Pentium: 3.3v Pentium MMX: 2.9/3.3v (in/extern) Pentium II: oud 2.9v, nieuw 2.0v (nieuw = PII met 0.25u techniek) Celeron: 2.0v Celeron II: 1.5/1.6/1.65 (toch?) Pentium-III: 1.65 (hangt af van de snelheid) Maar de kans is groot dat in je BIOS het voltage al gewoon op 'auto' staat... |
![]() |
||
Citaat:
Ennuh. Laat die kast maar dichtzitten, haal er liever iemand bij die weet waar alles zit enzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ten tweede: Op die printplaat met dat blok en dat ventje erop da's je moederbord. Daar zitten kaarten loodrecht op geprikt. Op ieder van die kaarten zit 1 schroef. Schroef die los en pak de kaart bij de randjes uit je computer. Blaas het stof eruit en plaats weer terug.
|||
Citaat:
normaal is het gewoon zacht gezoem nu wat luider en wat minder gezoem, meer een beetje naar geratel
|
![]() |
ik denk gewoon dat je fan een beetje scheef zit of dat iets raakt, en dat je cpu zo niet gehoed gekoeld kan worden, en dus gaat ie foutjes maken (dat verklaart die blauwe schermen en vaslopers)
kijk gewoon ff, doen voordat je alles eruit gaat slopen enzo!! kijk of er een kabel teaan hangt of dat er een klipje los is gesprongen op je socket wat voor cpu heb je?? en waarom noemde die nare man net alleen Pentiums?? wat als je een AMD K6 een duron of TB heeft? net of die spanningen er veel mee te maken hebben.. maarja, weer genoeg gelult!
|
|