Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 12:47
spitmymindout
spitmymindout is offline
nou?
En vooral, hoe help je diegene...
Mijn reactie is heel fout: ik ken diegene alleen nog maar afsnouwen omdat ik ontzettend boos op em ben en omdat hij zo ontzettend veel kapot heeft gemaakt. Daarom komt het probleem alleen ter sprake in een ruzie en word ik nog bozer omdat hij het ontkent. Ik heb ook wel eens een 'normaal' gesprek geprobeerd. Dan ontkent hij ook.

Wat is een goede tactiek?
(en ja, hij moet het natuurlijk vooral zelf willen dat weet ik ook wel )
xS
Oud 15-12-2002, 13:03
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien is het een idee om hem een brief te schrijven en hem te vertellen dat het niet je bedoeling is geweest om hem negatief te benaderen, maar dat je kwaad op hem was omdat hij door zijn probleem zoveel kapot heeft gemaakt en dat je daardoor heftiger reageerde dan je eigenlijk zou willen. Vertel hem dat je graag wilt dat hij geholpen wordt omdat ontkennen van het probleem geen oplossing is en dat je er graag eens in alle rust met hem over zou willen praten.
Oud 15-12-2002, 13:40
spitmymindout
spitmymindout is offline
ik weet niet..het is heel moeilijk aangezien hij hier in huis woont? Tis mn vader vdaar. ik ben bang dat he thier dan nog meer verpest wordt en ik kan de komende anderhalf jaar t huis nog niet uit enzo (geen geld )

x
Oud 15-12-2002, 14:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
spitmymindout schreef:
ik weet niet..het is heel moeilijk aangezien hij hier in huis woont? Tis mn vader vdaar. ik ben bang dat he thier dan nog meer verpest wordt en ik kan de komende anderhalf jaar t huis nog niet uit enzo (geen geld )

x
Dat het om je vader ging kon ik niet weten. Neem eens met je huisarts contact hier over op en kijk eens of hij of zij misschien een oplossing kan bieden door met je vader te gaan praten. De eerste stap naar de oplossing van een probleem is het onderkennen ervan en aan de hand daarvan naar de oplossing te zoeken. Je vader zal dus om te beginnen bereid moeten zijn om te accepteren dat hij een probleem heeft en dat dat probleem zal moeten worden opgelost.
Oud 15-12-2002, 15:21
Quiana
Quiana is offline
Probeer hulp te zoeken voor hem,
vooral als hij al langer zo bezig is,
want het is heel moeilijk om zoiets alleen op te lossen.
Mja, hij moet wel zelf willen, anders helpt t geen fuck.
Thuis kan je proberen om geen ruzie ed te maken,
probeer een beetje aardig te blijven,
hoe moeilijk dat ook is.
Probeer hem ook geen dingen te ontnemen,
ruim z'n rotzooi niet op,
laat hem een beetje zn eigen leven regelen.
Bij mijn vader werkte het iig tegen hem,
toen we alles voor hem deden.. mja.
Sterkte..
Oud 16-12-2002, 18:17
***AmandA***
***AmandA*** is offline
heej, k zit met hetzelfde probleem.. Mn vader heeft ook een alcoholprobleem en k wist ook nie hoe k moest reageren In het begin probeerde ik aardig voor hem te zijn, zn `rotzooi opruimen`etc, maar dat hielp niet. Later werd ik ook kwaad op hem enzow, maar daar trok ie zich ook nix van aan. Ik ga morgen (of vanavond) met hem praten, kijken hoe ie reageert enzow..
Iig: heb je al1 met hem gepraat of waren er meer mensen bij? Want als jullie hele gezin met hem gaat praten, kan ie misschien wel inzien dat hij een probleem heeft...
Sterkte iig ermee!
Reageren

Regels voor berichten