Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 18:35
Pepijn
Pepijn is offline
Hé,

Weetje, je hoort zo vaak meiden met last van hun buik enzo, maar zijn er hier ook jongens met darm/maagklachten?

Ik vind echt super kl*te, maar ik sinds 2 jaar regelmatig last van mijn darmen en af en toe maag. Krampen enzo.
Ik weet wel een beetje waar ik op moet letten met eten, maar na een avondje stappen gaat het vaak mis.

Zijn hier uberhaupt mensen met buikklachten?
Ik vind het echt zo shit (letterlijk en figuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 19:08
qghp
qghp is offline
na een avondje bier drinken kan ik iig wel flink ruften
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:09
Verwijderd
'k denk dat jongens er net zo vaak last van hebben...van dat soort buikklachten dan. Misschien ben je wel allergisch voor dingen en misschien ook wel voor alcohol oid (weet ik veel wat je eet/drinkt op een avondje uit). Ga eens langs de dokter, zijn tests voor, dan weet je iig waar je op moet letten en waar het van komt, als je ergens allergisch voor mocht zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 21:19
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
msschien heb je maagzweer, naja kweet ook niet k had ergens gehoord dat je dan gewoon 1 xtje flink moet kotsen en dat t dan over is. ( je hbe t de bacterie die t maagzweer veroorzaakt druitgekost) of gewoon de iets fijnere mnanier van medicijnen. naja kan ook door andere dingen komen.. k heb ook heel lang maagklachten gehad, ben 20 x op blindendarm ontsteking gecontroleerd. 8eraf bleek dat mn lichaam de buikpijn zelf veroorzaakte omdat ik depressief was..t kan ook zoiets zijn.. maarja k weet t verder ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:30
Roosa
Roosa is offline
Hee, ik heb ook erg vaak last van mn darmen, vooral vaak na het stappen.
Ik weet niet hoe dat komt want ik drink nooit zo veel(tenminste, geen alchohol) ik heb het ook vaak na bepaalde dingen gegeten te hebben..
maar ik weet niet hoe het komt.
Niet echt een nuttige bijdrage.. maar je bent dus niet de enige
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:47
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
misschien heb je stress? of eet je heel vet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:48
Verwijderd
Als ik alcohol drink dan voel ik me meestal 2 dagen niet lekker...

Vorig jaar was het zelfs zo dat ik na een paar slokjes al misselijk werd. Toen heb ik een paar maanden geen alcohol gedronken en ging ik me ineens veeeel beter voelen

Ook kan ik vaak niet zo goed tegen veel/vet eten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:25
Marshall
Marshall is offline
heeft ook maag cq darmklachten maar die heb ik meestal na hard sporten.. ben er nog niet voor naar de doktor geweest maar heb t al dik een half jaar een de krampen zijn best hevig..

iemand enig idee????
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:30
Gatara
Gatara is offline
Misschien slik je lucht in?

Je slikt ook vaak onbewust lucht in als je gestressed bent.

Alcohol, vet eten, bruine bonen, uien, e.d. zorgen ook voor darmgassen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:06
ekki
ekki is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
msschien heb je maagzweer, naja kweet ook niet k had ergens gehoord dat je dan gewoon 1 xtje flink moet kotsen en dat t dan over is. ( je hbe t de bacterie die t maagzweer veroorzaakt druitgekost) of gewoon de iets fijnere mnanier van medicijnen. naja kan ook door andere dingen komen.. k heb ook heel lang maagklachten gehad, ben 20 x op blindendarm ontsteking gecontroleerd. 8eraf bleek dat mn lichaam de buikpijn zelf veroorzaakte omdat ik depressief was..t kan ook zoiets zijn.. maarja k weet t verder ook niet
Beetje erg snelle prognose, darmen zijn vooralsnog niet je maag.
Oud 16-12-2002, 19:51
faith666
faith666 is offline
Ik heb nu een jaar of zes last van ene spastische darm, in het begin konden ze ook nix vinden en heb ik allerlei kuren gevolgd zoals geen vet/suiker/ei enzo eten, ook een keer alleen mar dingen zonder vezels...
Daarna ben ik vele appels en hele donderbruin brood gaan eten en geen UIEN en nou is het beter, ik heb inmiddels wel medicijnen maar die hoed ik neit eens altijd in te nemen, succes ermee
(me maag doet vaak ook pijn, gewoon een rennie slikken ofzo)
Oud 18-12-2002, 09:58
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hmm.. Toen ik nog bij m'n ouders woonde vertikte ik het gewoon om sommige dingen te eten.. Het was niet alleen smerig (mijn moeder kan niet zo goed koken), maar ook ging m'n maag er helemaal van ondersteboven staan.. blegh.. Ik had ook dat ik niet zo goed tegen melk kon, en nog meer van dat soort ongein..

Maar je moet maar eens opletten op wat je eet.. Meer gezonde (biologische) dingen, en mijd producten met e-nummers. Ik heb nu een half jaar mijn inname flink beperkt, en ik voel me een stuk beter. Ik kan ook veel meer dingen eten dan eerst.. (waaronder dus ook melk).

Regels voor berichten