Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2001, 18:18
Verwijderd
Ha, ik heb nu dus een 486 helemaal uitelkaar liggen en heb een wat nieuwere floppie drive de kabel die daarbij zit werkte nie goe, waarom weet ik nie , bij de 486 zit zo'n lange kabel die ook andere aansuitingen heeft, het probleem is:
De oude kabel heeft niet zo'n pinnetje eruit steken net als die nieuwere maakt het uit als ik het verkeert om aansluit? lijkt mij wel eigenliujk, zo'n pinnetje zit er niet voor niets, hoe kan ik nu wel zien welke kant "boven" moet? het past alleebei... (kut he ...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2001, 18:21
Verwijderd
probleem opgelost er stond een pijltje met twee streepjes op..maar nu maakt die adrive een tering herrie nie te gelovenn.... suggesties buiten kapot en weggooien want dat ken ik niet anders was ik niet aan het kloten met een 486..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 19:02
ick
ick is offline
ff schoonblazen met 'n rietje,

kabel checken (hij sit toch wel NA de twist (6 draadjes halveslag gedraaid) opde kabel he?)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2001, 22:44
enterz
enterz is offline
je merkt het vanzelf wel.. kabel verkeerd om dan blijft je floppy led branden...
en verkeertom is vrijwel onmogelijk..
rode draadje aan zijkant van de flatcable is altijd pin1 en pin1 dient bij 99% van alle floppy/cdrom/hd/tapedrive etc.. het eerste pennetje naast de stroom voorziening te zijn.
Oud 13-10-2001, 14:33
Verwijderd
Verkeerdom bij een floppy is juist heel goed mogelijk...omdat 40-in apparaten zoals een HD of een CD-ROM drive altijd een houder hebben voor de connector met een uitsparing erin, kun je 'm er bijna niet verkeerd indoen...bij een 34-pin floppy of oude tapestreamer kan dat wel, die pinnen steken gewoon los uit zonder houder...dan krijg je idd dat de LED eeuwig blijft branden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten