Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit probleem komt wel vaker voor, het komt vaak doordat er voor het besturingssysteem een standaard besturingssysteem op stond. Deze houdt echter de standaardhardware aan en tolereert soms geen grotere HD. De beste manier is om de schijf te formatteren (op fat 32 of ntfs, vergeet dan ook niet de ondersteuning voor grote schijven aan te zetten) en dan een besturingssysteem erop te zetten. Er is ook nog een simpele oplossing, er bestaat een programmaatje dat heet maxblast en daarmee zou je wel je hele HD kunnen gebruiken. Hier kun je het downloaden.
Mogelijke oplossing: Diskmanager installeren en/of Large/ECHS- of LBA-Mode voor de drive in het Systeem-BIOS activeren. - Jeroen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed; recovery-ellende en hibernate zou je dus uit kunnen zetten. Die bestanden staan namelijk in de root van je C-schijf, en waarschijnlijk heb je die (omdat het hidden bestanden zijn) niet meegerekend. Dat scheelt een slok op een borrel ![]() |
![]() |
|
Nou is het echt te gortig.
![]() Selecteer ik in verkenner alle mappen en doe dan RM eigenschappen geeft ie aan dat deze samen 11,9Gb groot zijn. Maar als ik de eigenschappen va C: nazie dan geeft ie aan dat er 18,6Gb gebruikt is. Das straks bijna het dubbele!!! Ik snap er niks van. Schijf is er eentje van 20Gig. Zou een defragmentatie helpen? *gokje* thx
||
Citaat:
![]() kan nooit kwaad
|
Ik zou eerst verborgen bestanden aanklikken, volgens staat er volgens mijn een mirror van XP ergens op je schijf.
Bij BlueSkyraider met het overschot van 7 gig. Hoe groot is win386.swp (als dat nog in XP zit hoor). Als dat meer dan een paar honderd mb is, via msdos verwijderen. Windows maakt dan bij het opstarten de volgende keer een nieuwe file aan. Windows gebruikt dat file als virtueel geheugen en dat loopt soms om uiteenlopende redenen helemaal vol. Defrag heeft geen zin. Ik snap btw niet, waarom veel mensen heel de harde schijf vol laten lopen. 2 gig van xp en 1 van wat programma's en 1 gig voor mijn documenten is toch meer dat genoeg. Naar mijn ervaring loopt je computer dan een stuk beter. Ik ben heel ouderwets mijn mijn win 98/400 MHZ. Maar op mijn harde schijf van 4 gig, staat maar 600 MB met windows, office, autocad, documenten en nog wat troep. MP3 op CD. Binnen 30 seconden opgestart en uitgeschakeld voordat ik ben opgestaan. En hij loopt als een zonnetje. (sneller dan de 1 GHz op mijn werk)
|
het is wel zo dat mijn videokaart ingesteld staat op 32MB shared. Wat wil zeggen dat ie mijn HD gebruikt als het nodig is voor de videokaart.
alles is gemeten inclusief verborgen mappen en bestanden en win386.swp staat niet op de schijf. het kan wel zijn dat er nog windows mirror opstaat aangezien ie win xp beginnen installeren is van de hd met norton ghost. maar ik vind die niet. kheb wel nog mappen op c: staan die ' I386 ' en 'DRV' noemen. maar ik durf ze niet te verwijderen.
|
Verwijderd
|
Noch de hibernation file (hiberfil.sys), noch de swapfile (pagefile.sys), noch de instellingen van je shared videokaart of wat dan ook kunnen een verschil van enkele Gig's verklaren. Ik zou maar gewoon een keer Scandisk oid draaien, en dan zo uitgebreid mogelijk. Ik heb 't zelf ook wel eens, als de PC is vastgelopen terwijl er veel bestanden open waren, dan ben ik soms ook ineens een paar Gig kwjit.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|