gisteren m'n aopen hq08 gemod.. 2 12x12 fan blowholes geboord in de plaat, en 2 beesten van fans eringezet (160CFM p/s, papstjes)
voorheen liep Windows vast op 10x133, dus goede hoop dat de toekomst er rooskleurig uit zou zien..
zooitje gemonteerd (trouwens ook leuk, die fans slikken alleen 230v straight outta t lichtnet), aangezet en eventjes scores/temperaturen meten
met de 2 beesten uit: idle temp 43 graden, full load 49
met de 2 beesten aan: idle temp 37 graden, full load 42 (en de casetemp is 22 graden)
ik laat er een zuigen (die boven m'n CPU hangt) en eentje blazen (die t.a.v. die andere zeg maar rechtsonder hangt)
maar geen énkel extra resultaat wat betreft het overclocken, terwijl dit toch echt belachelijk lage temperaturen zijn voor een Athlon..
't geheugen is PC133, ik kan een jumpertje van m'n plank trekken waardoor 'ie op 266FSB draait (en dus automatisch de PCI-clock devider aanpast, naar ik aanneem) dus de overige hardware wordt niet extra gestressd.. hoe kan dat in godsnaam, met een AXIA-core? -- ik heb de core voltage op 1,85 gezet, maar dat hielp ook geen flikker..
mag ik nou concluderen dat deze AXIA gewoon niet vooruit te branden is? (kleinere stapjes, bijvoorbeeld 11x100, 12x100 zelfs 13x100) gaan probleemloos en stabiel.. de FSB met stapjes omhoogkrikken doe ik liever niet in verband met andere hardware..
|