Citaat:
chanelletje schreef:
Ik ben een afro-surinaams meisje dat deze problemen heeft:
*mijn binnenste schaamlippen zijn wit/roze
*mijn tepel hebben een diameter van 2cm
*Ik heb alleen maar puistjes aan de linkerkant van mijn gezicht
what to do
|
Wat betreft de kleur van je binnenste of kleine schaamlippen en de diameter van de tepelhof (want dat is het wat je volgens mij bedoelt) kan ik je verzekeren dat het niets ernstigs is. De kleine schaamlippen hebben altijd een roze kleur en worden bij sexuele opwinding als gevolg van extra bloedtoevoer donkerder van kleur. Bij vrouwen die geen kinderen hebben gehad verandert de kleur van roze in helder rood en bij vrouwen die wel kinderen hebben gehad van rood naar diep wijnrood.
Puistjes ontstaan door hormonale veranderingen die in de puberteit optreden waardoor er een sterke toename van talg door de huid plaatsvindt. Om verergering van puistjes te voorkomen moet je het eten van te veel vet voedsel vermijden. Verder is het belangrijk dat je de plek waar je puistjes hebt twee keer per dag wast en dat je voldoende slaapt en voldoende beweging krijgt. Onder invloed van ultraviolette straling (zonlicht of een hoogtezonbehandeling) zal de vorming van puiistjes worden afgeremd. Om puistjes te behandelen kun je bij de drogist een middel tegen puistjes krijgen.