Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 22:18
Eend
Eend is offline
Ik weet niet of anderen er ook last van hebben hoor, maar ik heb na al mijn therapieen en zo die ik gevolgd heb nog steeds moeite met het respecteren dat ik nog een hele tijd lang last van 'mezelf' zal hebben. Ik zal er echt voor moeten blijven vechten om mezelf hoog te moeten houden en niet terug te hoeven zakken naar het diepe.
En af en toe wordt dat allemaal zo moeilijk voor me. Dan spreek ik weer jongeren die alles zo 1, 2, 3 kunnen doen en dan ook nog es goed. Ze slagen voor hun examen en hebben nooit van een gesprke met een psychiater gehoord.
Op zo'n moment denk ik echt waarom ik dan nog zou leven. Ik zal voor altijd met een 'handicap' moeten blijven leven.
Ik ben tegenwoordig ook weer sneller bang voor mezelf. Ik doe wel wat ik allemaal geleerd heb. Ik ga nog wel redelijk met mn spanningen om, ik neem braaf mn medicatie in, maar af en toe denk ik ook: Ik wil het helemaal niet meer met pillen me beter kunnen voelen! Ik wil mezelf zijn! En dan weiger ik ze gewoon in te nemen, met als gevolg dat ik dan weer dagen depri ben, maar het wel vol probeer te houden, omdat ik het dan zonder pillen wil proberen.
En soms denk ik ook wel es: Waarom neem ik niet al die pillen? Dan zien ze tenminste weer eens de puinzooi die er nog steeds is, ipv dat ze van me verwachten dat alles prima en oke is.
Ik ben gewoon bang dat ik alles wat ik geleerd heb weer aan het verliezen ben... Of misschien zullen die ups en downs bij mijn leven horen en zal ik ze alsmaar blijven houden...
Kvind het gewoon zo zonde dat ik voor dit kut gevoel zoveel maanden heb gevochten...

mjah, herkent iemand dit?
Oud 27-12-2002, 22:31
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k herken t ook wel maar ik hou mezelf gewoon voor dak beter dan hun be, dat zij dom zijn..en zwak, en dat als zij ooit een echt probleemm hebben zullen instorten en ik niet (even weglatend dat dat bij mij ook zou zijn).. ik zeg t nooit tegen iemand dak daar zo over denk maar ik doe t wel.. op die manier denk je toch nog dat je iets waard bent.. maarja.. dat helpt bij mij dan he.. kweenie of dat bij iederen zo is..

en over die jongens die zomaar voor hun exsamen slagen.. nouwja kweenie, maar tis niet leuk om slim te zijn.. dan moet je altijd op iedereen w8en en begrijpen mensen je veel minder snel (ben zlef hoogbegaafd dus weet waar ik over praat)\

je kan t als een handicap zien, maar ook als een voordeel..ik bedoel, hoe zwak je je nu ook voelt. je bent toch ook sterk, en als je ooti veel ellende zal hebben zal je dr bter mee om kunnen gaan.. zie t gewoon als voorbereiding op later (weer iets wat ik gebruik om mezelf dr doorheen te slepen)

probeer verder gewoon wat leuks in je leven te vinden, iets waar je al je aand8 aan kan geven, iets waar je echt van houd, en iets wat ook van jou houd.. iets wat je gedachten even weghoud dan denk je dr niet zo aan.. nouwja, weet niet of dat bij jou ook helpt.. bij mij wel.. k heb nu 3 weken een hondje, dat wou ik al mn leven. maar dan ook echt mn hele leven ben ik bezig geweest dr om te zeuren.. ik denk de hele dag om dr en ik verwen dr mateloos maar t gaat wel al beter met mn depressie omdat ze hoop geeft en ze blij met me is( dat ikdankzij haar blijheid mn handen gem 30 per dag was maakt niet uit)

probeer gewoon weer hoop te vinden, denk aan je leven dat je ooit gaat hebben.. weg van je problemen.. een leuk leven.. kijk daar naar uit, en probeer dr aan te werken om t te krijgen

en ik zou als ik jou was pas stoppen met pillen als je echt van jezelf kan zeggen dat je gelukkig bent, en tevreden.. dan heb je geen medicijnen meer nodig.. maarja. k weet t verder ook niet,,

Laatst gewijzigd op 27-12-2002 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 22:48
Eend
Eend is offline
mjah, kwete ook wel dat mijn leven iets waard is. Maar de gedachte dat ik heel mn leven met die problemen rond zal lopen doet me gewoon echt even geen goed. Ik heb een doel om voor te leven hoor Dat is mijn verzorgpaardje en mn vaste rijpaard. Ik ben dol op die beesten. Ook hou ik zielsveel van mijn kat. Hij minder van mij geloof ik
Ik beschouw hem als een knuffel en hij mij als iemand waarvoor hij vooral uit de buurt moet blijven

Majah, dat allemaal...ik zal mn stemmingswisselingen blijven houden, ik zal gevoeliger voor bepaalde dingen blijven dan de gemiddelde mens.

Mjuh...nah, tgaat nu wel weer beter. Kweet niet wat ik niet moet zeggen. Kvoel me niet depri meer.

Owja...stemmingswisselingen zuigen gigantisch...
Zit je in een depri gesprek, ga je een beetje melig worden en laat er verkeerde opmerkingen uitfloepen enzo. nahjah, opzich wel grappig
Oud 28-12-2002, 01:13
Verwijderd
Ik denk niet dat het je hele leven even moeilijk zal blijven als het nu is, en dat je problemen heel je leven als problemen zullen blijven voelen.

Je bent een heel eind gekomen, ik zie hoe ontzettend je bent gegroeid. Maar tuurlijk schuilen er ook nog van die oude gevoelens, tuurlijk betekent deze goede periode niet dat alles over, voorbij en klaar is. Maar met de tijd, wanneer je meer en meer leert, en meer en meer ervaart dat je blijft groeien, wordt het steeds makkelijker om met je problemen om te gaan, waardoor het na een tijd niet perse problemen meer zijn. Ieder mens is anders, en ieder mens ervaart alles anders. Jouw eigenschappen horen bij jou en vormen jou tot het geweldige meisje dat je bent.. zowel de negatieve als de positieve. Misschien dat anderen het nu met alles zo makkelijk hebben, maar die zullen nog een hoop meer moeten leren in hun leven dan jij, want uiteindelijk kent iedereen dieptepunten en loopt iedereen tegen obstakels op.

Angst is sterk, maar wel te overwinnen. Je wordt toch nog een keer opgenomen? Dat is niet voor niets! Je hebt veel overwonnen, maar veel = niet alles. Niet meer depressief zijn is niet nu gelukkig zijn, daar zit een hoop tussen...

Ik denk dat je gevoelens niet meer dan normaal zijn, en ik kan me goed voorstellen hoe ontmoedigend bepaalde gedachtes zijn.. Maar als je hier al hebt kunnen komen, waarom niet verder?

Meis je bent het waard.. je weet dat wel, maar ik wou het toch nog even zeggen..

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 11:21
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hey meid,

We weten allemaal hoe die stemmingswisselingen werken. Zo denk je dat alles goed is en zo is dat voorbij en zou je het liefst uit willen schreeuwen tegen alles en iedereen hoe KUT het allemaal wel niet is.
Ik zou het ook zo graag willen weten wat anderen voelen. Hoe het komt dat hun wel zomaar kunnen leven zonder zich ieder moment af te vragen van 'wat doe ik hier'.
Feit is dat ik dat waarschijnlijk nooit te weten kom. Dat er altijd andere dingen zullen moeten zijn om voor te leven en nooit eens mezelf kunnen zijn. Tenminste, nooit helemaal. Ik ben pas gestopt met mijn studie want het lukte gewoon allemaal niet meer. Ben ook weer aan de medicatie (en daar was ik zo blij om vanaf te zijn) maar opzich loopt het verder redelijk.
Ik weet gewoon zeker dat het met jou ook wel weer goed komt. Je moet naar jezelf luisteren. Niet voor niks noem ik jou tussen mijn beste vrienden. Dus meis, trek het je niet aan. Jij hebt weer dingen die andere mensen niet hebben/kunnen. Probeer daar naar te kijken. En niet te kijken naar wat je zelf niet kunt. Altijd van je eigen sterke punten uit gaan.

En om Dusjcrib maar te quoten
Citaat:
Meis je bent het waard..
Oud 28-12-2002, 12:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb dat ook.. het is zo makkelijk om terug te vallen, omdat dat de weg van de minste weerstand is.. mn ouders hebben nog steeds geen pgb-invraag ingediend, maar als ze dat gedaan hebben word ik 1 dag in de week in een instelling geplaatst.. aan de ene kant vind ik het wel fijn, omdat ik er wel vertrouwen in heb dat het gaat helpen, maar aan de andere kant wil ik niet behandeld worden als iemand die "gek" is..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
wallflower schreef:
ik heb dat ook.. het is zo makkelijk om terug te vallen, omdat dat de weg van de minste weerstand is.. mn ouders hebben nog steeds geen pgb-invraag ingediend, maar als ze dat gedaan hebben word ik 1 dag in de week in een instelling geplaatst.. aan de ene kant vind ik het wel fijn, omdat ik er wel vertrouwen in heb dat het gaat helpen, maar aan de andere kant wil ik niet behandeld worden als iemand die "gek" is..
Dat is het juist. Je bent niet 'gek' zoals jij het noemt. Je bent anders. Maar zo heeft iedereen wel iets dat anders is al is het maar uiterlijk. En sommige mensen hebben gewoon hulp nodig om te zien hoe bepaalde dingen werken.
Oud 28-12-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Dat is het juist. Je bent niet 'gek' zoals jij het noemt. Je bent anders. Maar zo heeft iedereen wel iets dat anders is al is het maar uiterlijk. En sommige mensen hebben gewoon hulp nodig om te zien hoe bepaalde dingen werken.
Je bent ook niet anders. Je bent jezelf. Wat je zegt: iedereen is anders, dus: iedereen is zichzelf en dus is iedereen weer het zelfde. Als zo'n instelling jou kan helpen, doe het dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten