Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 07:49
Nefratete
Nefratete is offline
hallo mensen,

ik heb jullie hulp ff nodig. Dat meisje uit eerdere topic over de bioscoop blijk verliefd te zijn op mijn vriend. MIjn vriend en ik wonen nu 1 jaar samen en zij kent hem 3 maanden.

Ik heb opengestaan voor hun vriendschap en heb het daarom ook goed gevonden dat ze samen naar A'dam gingen en dergelijke uitjes. Nu zaten we vorige week met z'n drieen in de koffieshop en toen meende ik iets anders in haar ogen te lezen dan vriendschap....

Dit vertelde ik aan mijn vriend en ik liet heb beloven het er niet met haar over te hebben. Het zou namelijk geen positieve gevolgen hebben voor een van de relaties als dit idee bevestigd zou worden. Mijn vriend d8 dat ik t me allemaal had ingebeeld en wilde zijn gelijk halen dus heeft hij het er wel met haar over gehad. Ze heeft inderdaad andere gevoelens voor hem dan alleen vriendschap, dus helaas kreeg ik gelijk.

Hij heeft met haar afgesproken dat er geen plaats is voor die gevoelens, maar wel voor vriendschap. Hij heeft tegen haar gezegt dat hij wel van haar houdt, maar alleen op een vriendschappelijke manier. Dit heeft hij gisteren me allemaal verteld ook al mocht dat niet van haar.

Ik ben van mening dat ze onze relatie niet respecteerd en mij daarmee ook niet. Nou heeft zij ook nog nooit zo'n relatie gehad, maar dat ze het hem heeft verteld zegt voor mij echt veel. Dat betekend dat er zelf nog hoop was dat het wederzijds zou zijn. Dit vind ik heel erg.

Mijn vriend wil dus gewoon met haar om blijven gaan. Ik heb gezegt dat ik haar een half jaar geef om over die gevoelens heen te komen, en als dat niet gebeurt dat er dan ook geen vriendschap kan zijn. Maar waar ik echt mee zit is als ik haar de volgende keer tegen kom. Hoe moet ik dan in hemelsnaam reageren?!?! Ik ben woedend op haar, het liefst zou ik haar afmaken. Maar goed, als ik zo op haar zou reageren zou dat ook weer een heleboel andere problemen veroorzaken.

Kunnen jullie me hierbij helpen, want ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ook ben ik natuurlijk bang dat de gevoelens die zij voor hem heeft wederzijds zijn, ook al zegt hij me heel duidelijk van niet. Hellup???

liefs, Nefra
Oud 11-12-2002, 07:56
sas_andrea
sas_andrea is offline
je zou er toch nog s heel goed met je vriend over moeten praten en dan niet zo erg je woede uiten, want dan prop je hem ook alleen maar in een hoekje waardoor hij beloftes zal maken die hij wel eens niet zou na gaan alleen maar uit angst ofzo.

en dat meisje zou ik negeren en anders met haar gaan praten en zeggen dat ze t maar beter niet moet proberen. HIJ houdt immers van jou en niet van haar. daar moet ZIJ maar mee leven.

verder weet ik t ook niet...
Oud 11-12-2002, 08:00
Nefratete
Nefratete is offline
Ja, ik dat je gelijk hebt. Toch zit ik er nog over te denken om gewoon aan haar te vragen hoe het zit. Ik wil wel dat zij ook weet dat ik er vanaf weet.......maar dat zou ik dan wel voorzichtig proberen te brengen. Het punt is dus dat ik niet weet of ik het zonder haat kan bregen.....
Oud 12-12-2002, 13:34
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik snap dat het echt keimoeilijk vind, zou ik ook hebben, ze moet respect hebben voor het feit dat jullie iets hebben en vooral omdat jullie ook al samenwonen, ik vind dat zij uit zichzelf afstand moet nemen van je vriend nu ze weet dat het niet wederzijds is, doet ze dat niet dan respecteerd zij jullie relatie niet en zou ik haar ook niet met respect behandelen. ik weet uit ervaring wel dat jongens vaak veel naiever zijn in deze situaties, waarschijnlijk heeft je vriend ECHT niet doorgehad dat ze verliefd op hem is, mannen zien die dingen vaak niet meteen, terwijl meiden psies weten hoe meiden denken en zich gedragen...dus ik zou het hem niet kwalijk nemen als ik jou was! wacht ff af hoe hij hiermee omgaat...en probeer in elk geval vertrouwen te hebben in jullie relatie! suc6
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:03
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Nefratete schreef:
Hoe moet ik dan in hemelsnaam reageren?!?! Ik ben woedend op haar, het liefst zou ik haar afmaken.
Hoe kan je nou woedend op iemand zijn die verliefd is op jouw vriend, als iemand weet wat zij voelt ben jij t wel

Sta ook eens stil bij de andere kant van de zaak...je zegt woedend te worden op iemand met een gebroken hart... volges mij lijdt de persoon in kwestie al genoeg...

En waarom zou je vriend 'r niet meer mogen zien als ze over een half jaar nog gevoelens zijn? Dat betekent dat je bang bent dat je plaats wordt ingenomen...maar waarom zou je dat zijn?
Als alles in jullie relatie goed gaat, lijkt me daar geen aanleiding toe. Ook al zijn er tig meisjes die verliefd zijn op je vriend...
Oud 12-12-2002, 19:12
moenbase
moenbase is offline
Lijkt me echt niet leuk als m'n vriendin met een andere jongen naar de bios gaat. Dan zou ik er op staan ook mee te gaan. :\
Oud 12-12-2002, 19:25
Elisaaa
Elisaaa is offline
wat een moeilijke situatie. Ik probeerde me voor te stellen hoe ik zou reageren. Ik zou nog eens goed met mijn vriend praten over de hele situatie en uitleggen hoe moeilijk ik het ermee heb. Dat begrijpt je vriend vast wel. Ik had gelezen dat ie bij haar in de klas zit, dus hij kan haar niet echt ontlopen. Maar je zou hem wel duidelijk kunnen maken dat je het niet echt leuk vindt als hij met haar uitgaat enzo, omdat je weet van haar gevoelens. Je vertrouwt hém waarschijnlijk wel, maar háár niet.
Zou ik me goed kunnen voorstellen.
En asl het allemaal niet werkt dan ga je maar met dat mens praten. En dan leg je gewoon haarfijn uit hoe het zit, en dat ze maar geen pogingen moet doen.
Succes ermee! Liefs, Elisa

*en in geval van nood schrijf je een anonieme dreigbrief met van die krantenknipsels.... *
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:16
Nefratete
Nefratete is offline
bedankt voor jullie reacties.

En Sithan, ik weet dat je ook gelijk hebt. Ik heb daar ook bij stil gestaan. Ik denk/weet dat ik mijn vriend wel kan vertrouwen. Het is niet altijd even makkelijk om het juiste te doen. Ik weet dat ik eerder medelijden met haar zou moeten hebben dan haar haten. Het doen is een andere zaak.

En ja, ik ben bang dat ze mijn plaats in neemt, maar ik weet ook dat dat alleen in mijn hoofd zit. Die angsten zijn niet gegrond, maar erg moeilijk om daar ook als zodanig mee om te gaan.

Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben en maar moet afwachten waar het op uit draait. Ik ga d'r vanuit dat t wel goed komt.
Oud 13-12-2002, 09:50
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
sorry hoor maar waarom woedend zijn op iemand omdat zij jou vriend leuk vindt, dat vindt ik zulk gelul, als iemand meer dan vriendschappelijke gevoelens voor mijn vriendin zou hebben, dan zou dat heel erg jammer zijn voor die persoon want die gevoelens zijn neit wederzijds, en hoe je moet reageren weet ik niet, doe gewoon gewoon
Oud 13-12-2002, 09:55
Verwijderd
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
sorry hoor maar waarom woedend zijn op iemand omdat zij jou vriend leuk vindt, dat vindt ik zulk gelul, als iemand meer dan vriendschappelijke gevoelens voor mijn vriendin zou hebben, dan zou dat heel erg jammer zijn voor die persoon want die gevoelens zijn neit wederzijds, en hoe je moet reageren weet ik niet, doe gewoon gewoon
misscien is ze onzeker en ziet ze haar als concurent, ik bedoel dat meidje is verliefd op haar vriend en doet waarschijnlijk dingen om hem voor haar te winnen.

Voor de rest ben ik t wel met je eens, maar ik kan haar standpunt wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:57
Verwijderd
je vriend kent dat meisje al een paar maanden... als hij nu niet verliefd op haar is zal hij het ook niet meer worden hoor meissie... hij zal haar wel graag mogen, op zijn manier dan, maar ik geloof nooit dat hij van haar houdt zoals van jou...

dat meisje zal wel gauw genoeg over haar gevoelens heen geraken, en zo niet is dat haar probleem. jouw vriend heeft haar duidelijk gemaakt dat het tussen hen nooit iets zou kunnen worden, dus zal ze ook niets meer verwachten, lijkt me duidelijk. laat haar gewoon...
hij hoort bij jou, jij hoort bij hem, geniet van elkaar en wees blij dat je niet de enige bent die je vriend ( = lijdend voorwerp) leuk vindt, want dat zou geen goed teken zijn

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
je vriend kent dat meisje al een paar maanden... als hij nu niet verliefd op haar is zal hij het ook niet meer worden hoor meissie...
[Offtopic]
...daar ben ik het compleet niet mee eens...
Oud 13-12-2002, 14:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Sithan schreef:
[Offtopic]
idd wat niet is kan altijd komen maar daar moet je het gewoon met je vriend over hebben... hij moet je in elk geval gewoon gerust kunnen stellen als het niet wederzijds is maar ik denk dat alleen jouw vriend dat kan dus praat er met hem over!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:08
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Sithan schreef:
[Offtopic]
Het is niet helemaal onwaar.
Oud 13-12-2002, 15:23
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Het is niet helemaal onwaar.
Nou dat vind ik wel, maar dat doet er in dit topic niet echt toe, dus laten we er maar over ophouden anders geven we dr alleen nog meer redenen om bang te zijn, terwijl die er helemaal niet hoeven zijn...
Oud 15-12-2002, 14:18
Nefratete
Nefratete is offline
ik denk inderdaad dat gevoelens na een tijd ook nog kunnen komen. Hij heeft me belooft dat als hij gevoelens voor iemand anders kreeg, ik de eerste zou zijn die het zou weten.
Ik moet gewoon leren om op hem te vertrouwen.... Ik ben inderdaad bang dat zij probeert om tussen ons te komen. Maar ik heb dat zelf ook voor een groot gedeelte in de hand door mijn gedrag. Heel erg fijn om jullie reacties te horen. Het geeft me in ieder geval een beter gevoel over dit alles tanx
Oud 17-12-2002, 14:26
Ascona Cruiser
Ascona Cruiser is offline
sorry... ik denk dat jouw vriend vroeg of laat haar gaat neuken, of de relatie met haar helemaal verbreekt, ik weet niet hoe je hiermee om moet gaan. dit wijst zichzelf.
Reageren

Regels voor berichten