Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2001, 23:21
Koen
Koen is offline
Hoi,

Een tijdje terug gebruikte ik mijn keyboard nog wel eens in combinatie met Cubase VST om eens wat muziekjes te maken ed.

Nu krijg ik 't echter niet meer aan de praat. Aansluitingen zijn goed voor zover ik weet. Als ik een midi file afspeel begint de drum op m'n keyboard te lopen, dus de verbinding Pc -> Keyboard is nog wel in orde.

Krijg alleen in de Pc geen signaal als ik op het keyboard speel. Dan kom ik dus niet ver

Ik heb dus geen idee waar ik zoeken moet. Iemand nog tips wat ik proberen kan, wat er niet goed meer kan zijn, enz?

Ik heb een SB Live! 1024 geluidskaart, en een Roland E15 keyboard (vrij oud ding al, ik weet 't )

Alvast bedankt,

Koen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2001, 00:30
enterz
enterz is offline
probeer eens een ander software thingy..
dan weet je iig als het aan de software ligt ja of nee..zo ja. dan ff reinstallen
zo neeh.. iets van reinstall drivers doen ofzo.

GL

Oud 27-10-2001, 01:06
Verwijderd
heb je je mixerinstellingen wel goed staan? geen ingangen gemute e.d.

Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 02:31
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
maak de schroefjes goed vast. bij mijn (wat oudere) kabel lag het ook wel eens daar aan.
Oud 27-10-2001, 09:40
Koen
Koen is offline
Andere software heb ik al eens geprobeerd, Magix Midi Music G6 Studio geeft een 'midi in error' aan. Ik kan daar wel een midi reset doen, en zie dan ook op mijn keyboard dat die wel signaal krijgt.

Mixerinstellingen hebben volgens mij niks met midi te maken, maar ik kan 't mis hebben?

En de kabel zit gewoon helemaal vastgeschroeft in de geluidskaart, dat kan 't volgens mij ook niet echt meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 15:52
Koen
Koen is offline
Ik had helemaal geen zin meer om uren te blijven kloten. Heb 'm beneden nog eens op de piano aangesloten, andere geluidskaart, niks werkte.

Naar de muziekwinkel geweest, blijkt dat er in de aansluitstekker die in de gameport gaat, nog het één en ander aan elektronica zit. Die heb ik gewoon opgeblazen / gemold

Nieuwe kabel gekocht, 't werkt weer. Tnx anyway voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 00:57
Verwijderd
nou ja.. je zult MIDI-ingangen ongetwijfeld kunnen muten, net als de rest van de ingangen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 01:06
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
nou ja.. je zult MIDI-ingangen ongetwijfeld kunnen muten, net als de rest van de ingangen?

Guess not, is gewoon aangesloten op de gameport, dus Windows herkent dat ding helemaal niet als een aparte soundaansluiting oid..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Guess not, is gewoon aangesloten op de gameport, dus Windows herkent dat ding helemaal niet als een aparte soundaansluiting oid..
hm, dat kon wel 's kloppen ja..

moet je dan niet bepalen wat voor functie het ding heeft, dus óf een gameport, óf een MIDI-poort? of gaat dat sort-of automatisch, al naar gelang wat je erin drukt..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten