Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 22:27
Boogie
Boogie is offline
Vandaag is de eerste marathon op natuurijs gereden. Na de tweede nacht vorst was het niet zoals gewoonlijk Veenoord die met de primeur en eer streek, maar Noordlaren. Deze wedstrijd over een uur en 10 ronden werd gewonnen door Kurt Wubben. Hij slaagde er als enige in een ronde voorsprong te pakken op het peloton. Michaud werd 2e, Heideman 3e.

Door het koude weer, wat volgens de geleerden door zou zetten, komen er de komende tijd wellicht marathonwedstrijden op natuurijs. Ook zijn er nog de al geplande wedstrijden voor de KNSB-cup en bijvoorbeeld de Greenery-six op kunstijs.

Wie van jullie volgt het marathonschaatsen een beetje?

Ik zelf ben wel een paar keer bij een marathonwedstrijd geweest, wat een hele leuke belevenis is. Ook dit seizoen ga ik waarschijnlijk naar de wedstrijden in Groningen en Assen.

Ga je wel eens naar een wedstrijd toe?
Oud 10-12-2002, 09:25
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
niet echt een sport die ik volg. zie er af en toe wat van bij studio sport, maar ik vind het niet echt heel boeiend ofzo.
Oud 10-12-2002, 16:07
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nog nooit naar zo een wedstrijd geweest
ik ken het alleen van tv, dan lijkt het vrij saai (net als bv. voetbal)
maar misschien dat als je erbij zit dat het dan een stuk leuker is. Als ze tenminste een beetje aanvallen enzo. En je hebt goed overzicht.
Hier worden geloof ik geen wedstrijden gereden (333 ipv 400 m baan).
Oud 10-12-2002, 18:47
WolterB
WolterB is offline
ben nog nooit naar een wedstrijd geweest, kijk het wel als t live op TV is (anders samenvatting), maar das helaas niet zo heel erg vaak
Oud 10-12-2002, 22:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
Volgen als het op TV komt, en ik thuis ben en er dan ook nog eens aan denk. Een wedstrijd bijvolgens is totaal uitgesloten, of het moet de elfsteden tocht zijn. De laatste keer dat die er was, was ik er ook
Oud 14-12-2002, 13:01
REIE
REIE is offline
Zo nu en dan zie ik op Studio sport nog wat over Hulzebos etc, maar ik volg het niet.

REIE
Oud 15-12-2002, 16:54
shanne
shanne is offline
Hey,

ja ik kijk wel vaak naar het marathon-schaatsen. mijn vader doet ook vaak mee, maar wel bij de veteranen hoor!
in Breda is vaak marathon, afgelopen week was er ook een wedstrijd van de greenery-six, daar ben ik helaas niet naartoe gegaan.
het is meestal wel spannend, en het lijkt veel op wielrennen.
Oud 16-12-2002, 19:10
Doopy
Doopy is offline
heej, ik heb zelfs laatst een keer meegedaan, pfff das wel ff wat anders dan gewoon langebaanschaatsen, 60 ronden afzien, heb hem wel uitgereden, maar hoe heb wel drie keer gedacht, ik stop ermee

Groetjes, Doopy
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Doopy schreef:
ik stop ermee

waarom? Te zwaar, geen zin meer,... ???
Oud 17-12-2002, 09:48
Doopy
Doopy is offline
het was heel erg zwaar!!!!

je wordt er wel sterk van

groetjes Doopy
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:23
luckyleo
luckyleo is offline
Ik ga weleens naar zo'n marathon in Alkmaar. Erg mooi om te zien. Miel Rozendaal en Gretha Smit wonen trouwens in ons dorp, waardoor er toch wel aardig wat interesse is voor het marathonschaatsen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:13
Verwijderd
ut geeht nie on
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:05
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
vijf schreef:
ut geeht nie on
offtopic: aangenaam kennis te maken Hazes fan. Wij zijn volgens mij de enige 2 hier opt forum.........
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 16:26
Verwijderd
Ik ben zelf een paar weken geleden naar een wedstrijd hier in Haarlem (op een onoverdekte baan) geweest. Was erg leuk om al die schaatsers die je normaal alleen op tv ziet, nu ook echt te zien schaatsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten