Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 07:14
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Iemand tipjes om in slaap te vallen ? Ik heb er de laatste weken echt problemen mee en het is me best wel aan het ruineren, zou voor de afwisseling slaap nodig hebben om van mijn slaap-deficiet af te komen ... Please ?

( Voor de -op de hoogte- mensen, stuur mij niet naar de psycholoog om van mijn eetstoornis af te komen, ik weet dat het daardoor kan komen )

Thx
Oud 16-12-2002, 07:25
Gothic
Gothic is offline
je persoonlijke problemen oplossen, daarna je eetprobleem, en dan slaap je vast weer beter...
Oud 16-12-2002, 07:38
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Idd, of anders voor het slapen gaan ff iets slaapverwekkends doen...hw maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 11:14
Verwijderd
Ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik slaap ook erg slecht, dwz ik heb moeite met het in slaap komen, als ik eenmaal slaap gaat het vaak goed, en word ik juist weer moeilijk wakker. Nervovit van Bional helpt redelijk. En net zolang lezen tot je ogen dichtvallen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Warme melk met honing ofzo?
(als je dat lust tenminste)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:19
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Gothic schreef:
je persoonlijke problemen oplossen, daarna je eetprobleem, en dan slaap je vast weer beter...
LoL ... wanneer ik NU METEEN mijn problemen zou beginnen op te lossen en mijn eetstoornis, zou ik waarschijnlijk nog steeds aan slaaptekort doodgaan VOOR ze opgelost zijn
Oud 16-12-2002, 17:52
Vlooienband
Vlooienband is offline
Je kan verschillende dingen doen. Wat het beste werkt, hangt volledig van jezelf af. Wat je onder andere kan doen:
- Voor het slapen gaan een wandeling maken, laat bijvoorbeeld de honden (als je die hebt) uit.
- Mediteren voordat je gaat slapen
- Jezelf helemaal ontspannen voordat je gaat slapen, door eerst al je spieren aan te spannen. Hou die spanning een tiental seconden vast en ontspan je daarna helemaal
- Naar ontspannende muziek luisteren
- Wat lezen (?)
- Een dagboek bijhouden en elke keer, voor je gaat slapen, schrijven wat die dag is gebeurd

Meer weet ik niet. Succes.
Oud 16-12-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
LoL ... wanneer ik NU METEEN mijn problemen zou beginnen op te lossen en mijn eetstoornis, zou ik waarschijnlijk nog steeds aan slaaptekort doodgaan VOOR ze opgelost zijn
Dat moet je ook wel overdag doen.

Maar idd wat Scimmia noemt...en anders heb je bij de Etos bv. nog van die pillen ('k weet de naam ff niet, moet je gewoon ff gaan kijken daar) en als echt niks helpt, misschien een keer langs de dokter?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:24
Vlooienband
Vlooienband is offline
Trouwens, het schoot me net te binnen dat ik hier (slaapproblemen) van af ben gekomen door St. Janskruid en Valeriaan te slikken. Dat zijn onwijs smerige pillen, je kan ze zo bij het kruitvat kopen voor niet al te veel geld. € 5?
whatever. Die dingen neem je zo'n twee uur voor het slapen gaan in en je ontspant een beetje. Je wordt er loom van. Als je dat een poosje gebruikt, heb je ze niet meer nodig.

Again, sterkte en succes.
Oud 16-12-2002, 21:50
skatefamke
skatefamke is offline
ik heb een drankje op alcoholbasis waarvan je een paar druppen moet mengen met water. homeopatisch dus. er zit idd valeriaan in en nog 2 kruiden. van a. vogel ofzO? iig iets met vogel
Oud 17-12-2002, 05:57
N*A*Shezbaernon.temp
Bedankt allemaal voor de reacties, nou, ik zie een tijd van experimenteren aanbreken

Opmerkinkje speciaal voor Leonoor :
Oud 17-12-2002, 06:31
Evito
Evito is offline
Je kunt idd verschillende dingen doen,
bijvoorbeeld:

-Sporten voor het slapen
-Masturberen voor het slapen gaan
-Hoe cru ook, iets eten voor het slapen gaan. Eten verandert de bloedverdeling en zorgt voor meer bloed richting de maag ipv naar het hoofd als ik het goed heb
-TV Kijken
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 06:57
Gothic
Gothic is offline
Ik weet van mijn broertje dat hij een hoop problemen had en ook nooit kon slapen. Hij bleef nachten wakker ed. Sinds hij daarmee geholpen wordt/is, slaap hij al beter, nog niet goed, maar hij is er ook nog lang niet... Psychische problemen kunnen dit veroorzaken, dus toch lijkt het me verstandig dat je toch maar eens serieus jezelf moet gaan dingen hulp te zoeken en te willen, want als je zeurt om iets dat je kan oplossen, maar je doet het niet, vind ik dat je dan ook niet het recht heb erover te zeuren
Oud 17-12-2002, 12:42
REIE
REIE is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Trouwens, het schoot me net te binnen dat ik hier (slaapproblemen) van af ben gekomen door St. Janskruid en Valeriaan te slikken. Dat zijn onwijs smerige pillen, je kan ze zo bij het kruitvat kopen voor niet al te veel geld. € 5?
whatever.
De Vlaamse overheid heeft nu een campagne tegen langdurig slaapmiddelengebruik... Na een week kun je met slaapillen maar beter mee stoppen, aldus de reclame-spotjes.
Wat ook helpt is een goede emotionele blans. Zorg dat je klaar bent met problemen van werk en relaties.

REIE
Oud 17-12-2002, 16:25
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Gothic schreef:
Psychische problemen kunnen dit veroorzaken, dus toch lijkt het me verstandig dat je toch maar eens serieus jezelf moet gaan dingen hulp te zoeken en te willen, want als je zeurt om iets dat je kan oplossen, maar je doet het niet, vind ik dat je dan ook niet het recht heb erover te zeuren
Nou ja, zeuren is mijn inziens wat anders dan een vraag te stellen, maar goed ...
Oud 17-12-2002, 18:44
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
REIE schreef:
De Vlaamse overheid heeft nu een campagne tegen langdurig slaapmiddelengebruik... Na een week kun je met slaapillen maar beter mee stoppen, aldus de reclame-spotjes.
Wat ook helpt is een goede emotionele blans. Zorg dat je klaar bent met problemen van werk en relaties.

REIE
die campagne is hoogstwaarschijnlijk gericht tegen de chemische verslavende slaappillen. de pillen waar die persoon het hier over had zijn homeopatische (op plantenbasis) en dat ligt heel anders (niet verslavend, maa de werking ervan is -nog- niet wetenschappelijk bewezen).
Oud 17-12-2002, 19:00
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Evito schreef:

-Hoe cru ook, iets eten voor het slapen gaan. Eten verandert de bloedverdeling en zorgt voor meer bloed richting de maag ipv naar het hoofd als ik het goed heb
Nee, die ga ik niet uitproberen denk ik, want het kan zijn dat je van eten "moe" wordt, maar ik denk dat de fysieke werking (bloed naar maag ipv naar hoofd) nooit zo sterk zou kunnen zijn als de psychische uitwerking (schuldgevoelens etc. ). Als ik zou eten zou ik denk ik al
he-le-maal niet kunnen slapen

Bedankt voor de tip
Oud 17-12-2002, 19:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Nou ja, zeuren is mijn inziens wat anders dan een vraag te stellen, maar goed ...
ik bedoel ook niet letterlijk zeuren, maar omdat je het vraagt, ga ik er vanuit dat je ervan baalt, dat je het niet leuk vindt, dat je wil dat het over gaat... ik vind dus dat je dan daarover gaat praten/zeuren/vragen als je niets doet eraan om mogelijke oorzaken ECHT op te lossen... Je zal er vast aan werken, maar zelf werken helpt niet genoeg, anders zou het nu over zijn
Oud 17-12-2002, 19:33
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties, nou, ik zie een tijd van experimenteren aanbreken
Niet overdrijven met de pillen he, de gebruiksaanwijzing is er niet voor niets! Ook al voel je je nog zo ''.
Oud 17-12-2002, 19:36
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
Niet overdrijven met de pillen he, de gebruiksaanwijzing is er niet voor niets! Ook al voel je je nog zo ''.
Daar hoef je niet bang voor te zijn want die pillen ga ik helemaal niet proberen. Ik kan moeilijk naar de Etos sprinten, aangezien ik in Praag woon, en ook al hebben we vast ook iets dergelijks, ik kan niet tegen pillen slikken ... Bedoelde die tips waar je meestal geen gebruiksaanwijzing nodig voor hebt
Oud 17-12-2002, 19:39
Menahem
Menahem is offline
heb toevallig vandaag leuk xperimentje gelezen:

Man kon niet slapen, hoogstens 2 uur per nacht. Hij had er best een hekel aan om te slapen.

Nou was de test dat hij zich elke avond zijn normale gang moest gaan, dwz. omkleden,tanden poetsen etc. etc.
Maar zodra hij in bed stapte, moest hij er weer uit en 8 uur lang ( ) zijn huis gaan poetsen. Dit was het huishoudelijk klusje waar hij het meest een hekel aan had.
Dit ging een tijdje door (weet helaas niet precies hoelang) totdat hij 's avonds héél snel in slaap viel én in slaap bleef.

Dit kwam dan doordat hij alles wou doen behalve dat verdomde poetsen de hele nacht. Zelfs liever slapen!

Misschien een id?
Succes in ieder geval

Als je het niet snapt, kun je altijd even mailen)
Oud 17-12-2002, 19:42
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Gothic schreef:
ik bedoel ook niet letterlijk zeuren, maar omdat je het vraagt, ga ik er vanuit dat je ervan baalt, dat je het niet leuk vindt, dat je wil dat het over gaat... ik vind dus dat je dan daarover gaat praten/zeuren/vragen als je niets doet eraan om mogelijke oorzaken ECHT op te lossen... Je zal er vast aan werken, maar zelf werken helpt niet genoeg, anders zou het nu over zijn
I get your point, maar snap jij ook dat ik gewoon iets nodig heb wat me snel van de acute klachten zou helpen ? Wanneer je, laten we zeggen, kiespijn, hebt, houd je toch ook een zak gevuld met ijs tegen je wang aan voor tijdens de periode voor de tandarts ?
Oud 17-12-2002, 19:45
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Semyaz schreef:
Tip
Hmm, dan zou ik denk ik een planning voor nachtenlang huiswerk maken, zou ook eens positieve uitwerking hebben op mijn school. Alleen zou de kwaliteit geloof ik niet te garanderen zijn ... Na ja, het is inderdaad een interessant idee, misschien probeer ik hem wel uit ( ben gek genoeg ), maar dan wel in de vakantie.
Oud 17-12-2002, 20:04
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
1) Daar hoef je niet bang voor te zijn want die pillen ga ik helemaal niet proberen.
2) Ik kan moeilijk naar de Etos sprinten, aangezien ik in Praag woon, en ook al hebben we vast ook iets dergelijks, ik kan niet tegen pillen slikken ...
3) Bedoelde die tips waar je meestal geen gebruiksaanwijzing nodig voor hebt
1) Helemaal opgelucht
2) 'k zal niet vragen wat je in praag doet, maar het heeft vast te maken met een jongen, je ouders, of met 1 van hen...
3) 'k zou de dokter raadplegen...nou ja, ik zelf zou dat niet doen, maar ik adviseer het jou.
Oud 17-12-2002, 21:38
Verwijderd
ik ben wel blij met deze topic, ben beetje nachtbraker, slaap niet denderend, maar ik weet hoe het komt en dat ik er nix aan kan doen...
Idd warme melk wil wel helpen
of bellen met iemand...
Van veel lullen als je zou moeten slapen word je sleepy...
En by the way, Praag ??
(denk ik)
maar msn je 's nachts ook?
probeer me maar te bereiken, gezellie
beetje ouwehoeren voor die tijd wil ook veel helpen

Sterkte, en slaap ze
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:58
spitmymindout
spitmymindout is offline
ik heb pilletjes die ik heel soms gebruik, als ik weet dt ik écht goed geslapen moet hebben. Ze heten:

VALDISPERT

en ik word er heel rustig van, slaap er soms ook beter door. En dat is een hele prestatie, ik heb al slaapproblemen sinds mn geboorte

xs
Oud 18-12-2002, 07:25
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
2) 'k zal niet vragen wat je in praag doet, maar het heeft vast te maken met een jongen, je ouders, of met 1 van hen...
Misschien heeft het met het feit te maken dat ik Tsjechisch ben

Regels voor berichten