Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2001, 19:13
Retinite
Retinite is offline
Ik vroeg me af of iemand hier ook Lego mindstorms/Cybermaster heeft? zo ja, wat voor robots/aparaten heb je r mee gemaakt? ik ben momenteel bezig een Windows programma aan t schrijven om mn mindstorms te besturen etc. Als iemand r ook 1 heeft, heb je ook fotos?

voor de leken: lego mindstorms is een lego blok die mvia infrarood met je pc communiceert en daardoor licht/temp/druk/draai sensoren kan registreren... je kan programma's maken en de mindstorms RCX vertellen wat hij moet gaan doen etc. de Cybermaster is 2 keer zo groot en 2 jaar jonger... deze werkt met radio signalen en zo kan je m besturen en hof je niet eerst een programma te downloaden in je RCX....

maarde vraag: heefti iemand ook Mindstorms/Cybermaster en heb je programma's/sites/fotos/MLCAD tbuilding tutorials van je robots?
Oud 06-11-2001, 20:55
jge
jge is offline
vraagje.. in welke taal programmeer je die software??
Oud 09-11-2001, 19:03
Retinite
Retinite is offline
vooor windows programma's schrijven gebruik ik Visual Basic taal. Da's redelijk simpel

zoals: Text1.text = "hallo"

dan is een textvak genaamd text1 ingevuld met hallo... Form1.Show, betekent laat form 1 zien etc.. maar er zitten ook hele moeilijke codes bij... dus..

maar voor t gebruiken van de RCX gebruik ik NQC.... tja t is een beetje t zelfde als Visual Basic, maar dan ietsb makelijker voor de RCX software

Ook gebruik ik t programmeer pakket van Lego zelf, door pictogrammen op een volgorde te klikken (On A-->Wait until Sesnor1 = pressed--> beep...... )etc maar dan in "blokjes" onder mekkaar...
Oud 09-11-2001, 23:24
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
lijkt me wel een koel ding

beetje duur, dat wel
Reageren

Regels voor berichten