I see the rain, you’ll see the rainbow,
But I lived before, you’re still new here,
I want to see the world through your eyes,
I want to see love, but it’s not even a year.
I see seeds flying when you see flowers,
But I’m living, you’re still clean and free,
I want you to be like you’re in my dreams
I want the world to be like it used to be.
In me you see love, I just see ‘a good time’
Because you’ll always be the next best thing,
I just want to learn how to believe again,
Or I just want you to be a one day fling.
Na een eerste keer lezen:
Ik vind je gedicht eigenlijk niet zo lekker lezen, lopen of wegdromen. Ik lees het gewoon nog een keer en als het me weer opvalt duid ik aan waar het was.
Na een tweede keer lezen: (heb onderlijnd wat me nu nog opviel, was veel minder dan de eerste keer lezen

)
Je eerste strofe loopt wel lekker vind ik, hoewel ik daar de twee laatste regels niet volledig aan elkaar vind aansluiten. Ik bedoel hiermee dat het bij mij aanvoelt of ze precies allebei een ander rirtme willen gaan vormen. (ik denk echter dat dat mijn fout is, dat ik gewoon je ritme over het hele gedicht niet voldoende aanvoel.)
Je tweede strofe vond ik iets minder lekker lopen. En voorbeeld dat me hier tweemaal opviel is dat ik de regel met
like you’re in my dreams tweemaal zonder de 're van you're ging lezen. Heb ik een gebrek aan gevoel voor Engels of vind je zelf bv ook dat die regel een beetje minder loopt..?
In je derde strofe heb ik net hetzelfde voor met de regel met:
I just see ‘a good time’ Ik lees daar zelf ofwel 'I see a goed time' ofwel 'I see just a good time' ... Dan je
Or in je laatste regel vind ik gewoon een beetje overbodig, je kan die weglaten en dan lijkt het mij (persoonlijk) mooier.
Verder ook nog even wat positiefs wat me toch ook wel opviel: Ik vind dat jouw rijm die je hier in terug gebruikt helemaal niet gedwongen overkomt, en toch in een eigenlijk vrij vast schema wordt gebruikt

. Het beeld dat je gedicht vormt is leuk, alleen voor mij misschien niet meteen super duidelijk bij het lezen. Als ik het bij de tweede maal gewoon vrij las, dus met hier en daar zelf wat aan te passen, is het een mooi beeld. Al goed meid, ik wil je gedicht niet de grond in stampen natuurlijk

Ik vind het heus niet slecht, zo lijkt het alleen misschien. Ik zou gewoon hier en daar zelf wat veranderen