Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2002, 20:32
abygail
abygail is offline
wat zou je dan doen!

-het uitmaken
-of dit probleem bespreken met je partner

Want storen jullie je daar aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2002, 20:59
mood indigow
mood indigow is offline
aah
dat heb ik nu zown btje.
ik erger me er wel een btje aan.
maar ik maak het niet uit, dan had ik er niet in de 1e plaats aan moeten beginnen. want dat merk je wel vanaf het begin neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:02
Verwijderd
Ik zou er denk ik niet tegen kunnen. Als ik alles wat ik zeg zou moeten uitleggen of iig veel... Daar zou ik op een gegeven moment niet meer tegen kunnen.... Zoiezo ook gesprekken met een beetje niveau voeren moet toch wel lukken...
Ik zou niet kunnen leven met iemand die niet verder denkt dan ze neus lang is... (ligt natuurlijk aan hoe dom/slim iemand is)
Maar we moeten wel een beetje op hetzelfde niveau zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:22
abygail
abygail is offline
ja idd, daar kom je eiegenlijk al vroeg achter of je vriend/vriendin een beetje een gemiddeld IQ heeft!
zal een beetje raar zijn als mensen het pas later gaan zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:40
Orion16
Orion16 is offline
Wat verstaan jullie onder intellectueel, je gaat het toch niet uitmaken als je vriend of vriendin toevallig geen Harry Mulisch leest, en liever een pc-game speelt / een film kijkt ipv. te filosoferen of gedichten te schrijven?

Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:43
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Wat verstaan jullie onder intellectueel, je gaat het toch niet uitmaken als je vriend of vriendin toevallig geen Harry Mulisch leest, en liever een pc-game speelt / een film kijkt ipv. te filosoferen of gedichten te schrijven?

, jawel, !
Oud 17-12-2002, 21:59
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Orion16 schreef:

Het een sluit het ander niet uit.
Oud 17-12-2002, 22:01
spitmymindout
spitmymindout is offline
het hoeft niet persé een lager niveau te zijn denk ik, maar meer dat je totaal op een andere lijn zit. Dus een ander denkniveau hebt. Ik ben zelf bestwel t prototyp VWO-ertje en heb ooit iets met een prototyp VMBO-ertje gehad. Dat wertke niet. Totaaaaaaaaaaaaaaal niet...ik denk dat het niet raar is als het uitmaakt in je partnerkeeze. Het maakt toch ook deel uit van zijn/haar karakter?

en op innerlijk mag je WEL afknappen

xs
Oud 17-12-2002, 22:02
luckyleo
luckyleo is offline
lang geleden, in die goede ouwe tijd, had ik hier ook een soortgelijk topic over waarin veel over dit naar voren kwam:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=157123
misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:09
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
, jawel, !
Onzin.

Er zijn zat mensen die intellectueel zijn, maar die niet veel lezen en wel liever computer games spelen dan gedichten schrijven.
Oud 17-12-2002, 22:11
marlies
marlies is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Onzin.

Er zijn zat mensen die intellectueel zijn, maar die niet veel lezen en wel liever computer games spelen dan gedichten schrijven.
Ja maar wat Uncle_Sam bedoelt is dat het wél uitmaakt of je vriend(in) intelectueel is of niet. Ongeacht of die gene literatuur lees of gedichten schrijft of een ander voorbeeld dat gegeven is.
Oud 17-12-2002, 22:28
abygail
abygail is offline
Ik zal even in die vorige topic kijken thnx
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:49
abygail
abygail is offline
Trouwens wat mij eigenlijk wel irriteert is , als die iemand veel spelfouten maakt. Een ex van me moest meestal veel moeite doen om goede volledige woorden te gebruiken. En dat stoorde me best wel naarmate ik haar langer kende.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 23:04
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Dat zou ik dan heel raar vinden. Want in de eerste instantie zou ik dan niets nemen met iemand die ik (blijkbaar) niet goed genoeg ken.
Oud 17-12-2002, 23:33
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
abygail schreef:
of dit probleem bespreken met je partner
Iemand zal ook echt intellectueler worden als je het bespreekt

En ik zou überhaupt niet iets met iemand beginnen waarvan ik het idee heb dat ze mij absoluut niet begrijpt.
Oud 17-12-2002, 23:56
Verwijderd
Citaat:
mood indigow schreef:
aah
dat heb ik nu zo'n beetje.
ik erger me er wel een beetje aan.
maar ik maak het niet uit, dan had ik er niet in de 1e plaats aan moeten beginnen. Want dat merk je wel vanaf het begin neem ik aan.
Dus je laat de ergernissen steeds erger worden tot het punt waarop je wilt schreeuwen: "Ik kan er niet meer tegen. Je bent gewoon te dom om te poepen."
Dat is pas onredelijk.

antw op de vraag: Ik zou het uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 00:45
Verwijderd
Simpel: dan wordt 't mijn vriendin niet.

Op zich hanteer ik een vrij simpele selectie: ze moet überhaupt studeren (lees: ingeschreven staan aan één van de 13 universiteiten in ons land), anders valt ze al af. Daarna kijk ik of het met haar klikt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 01:16
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
nare man schreef:

Op zich hanteer ik een vrij simpele selectie: ze moet überhaupt studeren (lees: ingeschreven staan aan één van de 13 universiteiten in ons land), anders valt ze al af. Daarna kijk ik of het met haar klikt.
volgens mij garandeert dat niks :o
Oud 18-12-2002, 08:08
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:

wat ontzettend jammer dit
Oud 18-12-2002, 08:10
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
volgens mij garandeert dat niks
Nee, zo ken ik iemand die Fries gaat studeren=> potentieel partner van Nare Man ...?
Oud 18-12-2002, 08:10
Magical Vegetto
Magical Vegetto is offline
Citaat:
nare man schreef:

Dikke bullshit!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 08:14
Hukkie
Hukkie is offline
Ja inderdaad een beetje rare beredenering. Ben je je ervan bewust wat je mis kan lopen Nare..? Ga je er van uit dat niets misloopt of heb je zoiets van 'Zeg, dat compenseren we wel middels haar studie oceanologie' zodat je fijn gesprekken kunt voeren over het interessante leven van de nautilus of de bruinvis?
Oud 18-12-2002, 09:00
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Daar gaat je droom(man). Jammer he?
Oud 18-12-2002, 09:23
Evangelion
Evangelion is offline
Eigenlijk heb ik een beetje hetzelfde als nare man, hoewel ik zelf nog niet studeer. Mijn vroegere vriendinnen waren allemaal 'dommer', zal ik maar zeggen. Ik doe nu zelf 5 gym en zij deden maximaal HAVO. Met de meesten kon ik inderdaad geen goed gesprek 'op niveau' houden. Daarbij komt ook nog eens het feit dat we andere interesses hadden. Ik heb de hoop al bijna opgegeven wat dat betreft...

Maar mijn huidige vriendin zit ook op het gym en we kunnen zeker gesprekken op niveau houden...niet dat ik hiermee stereotypen wil creëren, maar in mijn geval is dit wel gebleken.

Maar er zijn vast wel mensen op andere niveaus waarmee ik wel zoiets zou kunnen doen...ik heb ze alleen nog niet gevonden!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 09:41
tacidvs
tacidvs is offline
In de categorie "oeps" met stip op nummer 1:

Citaat:
spitmymindout schreef:
prototyp VWO-ertje ... prototyp VMBO-ertje
STEREOTYPE!

Hierbij de hypocrisiewisselbeker voor jou...
Oud 18-12-2002, 09:55
Verwijderd
Daar let ik totaal niet op...
Ik moet gewoon goed met 'm kunnen praten over vanalles, steeds weer.
Dus niet dat je op een gegeven moment echt uitgepraat bent en van gekkigheid niet meer weet wat je moet zeggen om een stilte te voorkomen
Maar of het op die manier klikt merk je gauw genoeg.

Ik irriteer me er juist eerder aan als mensen zichzelf ontzettend intellectueel vinden (losstaand van of ze dat nou echt zijn of niet) en dat ze op anderen neer lijken te kijken.

Maar mijn grootste punt:
Ik ben zelf ook totaal niet intellectueel, dus waarom zou ik dat dan wel van hem willen!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 10:26
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Mja wat is intellectueel ook...
Mijn lief moet niet constant boekenwijsheid lopen spuwen, moet zelfs niet noodzakelijk hogere studies gedaan hebben,
maar hij moet wél intelligent zijn. Waarover moet je immers de godganse dag praten met iemand die wel lief, knap,...maar oliedom is?? Moet er niet aan denken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 10:35
abygail
abygail is offline
Dus je laat de ergernissen steeds erger worden tot het punt waarop je wilt schreeuwen: "Ik kan er niet meer tegen. Je bent gewoon te dom om te poepen."
Dat is pas onredelijk.

antw op de vraag: Ik zou het uitmaken

Helemaal met je eens
Want ik vind het ook erg zwak als je wacht tot op[ het laatste moment , totdat die ergenissen ergen worden. Zeg het dan meteen. wel zo eerlijk
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Je moet je niet aangesproken voelen.

Of je het leuk vindt of niet, dom vindt of niet, dat maakt me niks uit. Mijn vriendin studeert. En aan wat jullie vinden heb ik lekker schijt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 11:48
Roxy
Roxy is offline
mjah ik ben niet zo extreem als nare man van hij moet perse dat hebben, ik bekijk het wel per persoon want iemand kan een studie doen die heel erg onder zijn niveau is natuurlijk.. maar ik let er wel absoluut op, ik wil met iemand wel een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren dus hij moet ongeveer dezelfde interesses hebben als ik... en over die interesses op het zelfde niveau kunnen praten als ik... anders hoeft het voor mij nie...
Oud 18-12-2002, 11:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
nare man schreef:

:\

Maar goed, ik zou ook alleen iets beginnen met iemand die op mijn niveau zit...
Oud 18-12-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

ja dat is dan inderdaad een vrij simpele selectie
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 16:42
Esmée
Esmée is offline
Mijn opmerking naar Nare Man bedoelde ik niet in de zin van he wat jammer, ik kom niet in aanmerking.. laat ik dat even voorop stellen

Ik ben het er idd niet mee eens, ik voel me niet aangesproken, maar ben het er gewoon niet mee eens.. maar dat Nare dat niet kan boeien snap ik ja
Oud 18-12-2002, 16:52
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Mijn opmerking naar Nare Man bedoelde ik niet in de zin van he wat jammer, ik kom niet in aanmerking.. laat ik dat even voorop stellen
dacht al dat je net was afgestuurd ofzo
Oud 18-12-2002, 16:53
Pan Am
Pan Am is offline
Mijn ex-vriend was gestopt met school in 3 Havo, maar soms lulde hij mij er uit met mijn gymnasium. Hij was echt heel erg auto didact. En zo slim als ik weet niet wat. Trouwens, met een colloquium doctum is hij alsnog op de universiteit beland. Dus ik denk wel 3 keer na om iemand 'af te schrijven' als hij niet universitair geschoold is.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:12
Verwijderd
Een vriendin van me had dat met haar ex-vriend, tenminste.. in het begin had ze het niet zo door, ze was over haar oren. Ik vond hem toen al helemaal niet bij haar passen, zij is echt ontzettend intelligent etc... Hij is juist best wel.. tja.. niet erg intellectueel..
't Was voor hen geen echt probleem, alleen probeerde zij hem te veranderen.. dat is naar mijn mening al niet goed..
Na een tijdje is het uitgegaan, ze groeiden uit elkaar, hij vond andere dingen leuk etc..

Nu heeft ze een andere vriend, die naar mijn mening, vééél beter bij haar past, ze zitten veeel meer op hetzelfde niveau etc..

Ik denk dat het echt wel belangrijk is een beetje op hetzelfde niveau met elkaar te zitten, 't is gewoon vervelend na een tijdje wanneer de één telkens zijn/haar woorden aan moet passen omdat de ander het gewoon niet begrijpt...
Ik zou het, denk ik, niet vol houden. Maar misschien zijn er mensen die dat wel kunnen...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:13
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
Esmée schreef:
(li)
Ja, alleen studentes zijn blijkbaar intellectueel
Als een jongen absoluut niet intellectueel is en er geen gesprek mee is te voeren wordt het m'n vriend niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:30
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Dat is pas onredelijk.

antw op de vraag: Ik zou het uitmaken.
neej want zo bedoelde ik het helemaal niet.
het zijn geen supergrote ergenissen. af en toe kan ik me er aan irriteren. maar iedereen irriteerd zich toch wel eens aan een ander?
en het is niet zo dat ik elk woord moet uitleggen bij hem.
en ik ben hartstikke gek op hem dus nee ik maak het niet uit!

trouwens.. wat nou antwoord op de vraag!!!
ik heb nooit een vraag gesteld en ook nooit om advies gevraagd dus ik vraag me zowiezo al af waar jij je mee bemoeid.

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:14
Verwijderd
Citaat:
mood indigow schreef:
!
trouwens.. wat nou antwoord op de vraag!!!
ik heb nooit een vraag gesteld en ook nooit om advies gevraagd dus ik vraag me zowiezo al af waar jij je mee bemoeid.
Als je kijkt naar het begin van de topic staat daar een vraag van Abygail:
wat zou jij doen? het uitmaken of dit probleem bespreken? Daar gaf ik antwoord op.

Verder denk ik dat ik je een beetje verkeerd begrepen heb. Kan gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:49
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
, jawel, !
Oké, een meisje moet natuurlijk wel intelligent zijn heb ik ook erg graag... Ik zou het ook niet prettig vinden als ik een vriendin had die 'n beetje een "hang-type" was, oké. Maar als ze de hele dag door discussieërt over van alles en nog wat, praatprogramma's kijkt en een geitewollensokkenleven leidt, nee bedankt Intelligentie is natuurlijk wel zeer gewenst, daar niet van.

Maar wat Alicia al zei, karakter is belangrijker

Laatst gewijzigd op 18-12-2002 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:54
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
melody:

mijn ex vriend had een vrij laag IQ was niet echt een normaal gesprek mee aan te knopen en dat begon me na een tijdje erg te irriteren, maar hij was helemaal neitszeggend ook met beslissingen en zo, denk dat dat wel samenhangt.
ben blij dat het nu anders is, tenminste iemand met wie ik goed op 1 lijn zit.
Oud 18-12-2002, 19:21
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Een vriendin van me had dat met haar ex-vriend, tenminste.. in het begin had ze het niet zo door, ze was over haar oren. Ik vond hem toen al helemaal niet bij haar passen, zij is echt ontzettend intelligent etc... Hij is juist best wel.. tja.. niet erg intellectueel..
't Was voor hen geen echt probleem, alleen probeerde zij hem te veranderen.. dat is naar mijn mening al niet goed..
Na een tijdje is het uitgegaan, ze groeiden uit elkaar, hij vond andere dingen leuk etc..
Hmm, dat klinkt precies als ik en mijn ex ... alleen vond hijzelf dat ik heel slim was, ik zou zelf nooit iets over zijn intelligentie zeggen, maar voor de rest echt EXACTLY.
Oud 18-12-2002, 19:42
Nuck
Nuck is offline
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk niks worden...
Oud 18-12-2002, 19:48
Onlyme
Onlyme is offline
Ik begin eigenlijk geen relaties als ik niet van tevoren weet hoe het daarmee zit.
Oud 18-12-2002, 19:52
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Als je kijkt naar het begin van de topic staat daar een vraag van Abygail:
wat zou jij doen? het uitmaken of dit probleem bespreken? Daar gaf ik antwoord op.

Verder denk ik dat ik je een beetje verkeerd begrepen heb. Kan gebeuren.
jaw naja sorry..
hehe
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
abygail schreef:
wat zou je dan doen!

-het uitmaken
-of dit probleem bespreken met je partner

Want storen jullie je daar aan?
Probleem? Minder intellectueel? Degene die dom is is degene die uit zou uitmaken omdat de ander zou wezen zogenaamd. Als je je er aan stoort moet je je voordat je een relatie begint ff de ander een iq-test laten afnemen, weet je zeker dat je altijd goed zit wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 20:44
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Nordens Konge schreef:
melody:

mijn ex vriend had een vrij laag IQ was niet echt een normaal gesprek mee aan te knopen en dat begon me na een tijdje erg te irriteren, maar hij was helemaal neitszeggend ook met beslissingen en zo, denk dat dat wel samenhangt.
ben blij dat het nu anders is, tenminste iemand met wie ik goed op 1 lijn zit.
hoop dat ie dit niet leest
Oud 18-12-2002, 22:29
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Wes schreef:
Probleem? Minder intellectueel? Degene die dom is is degene die uit zou uitmaken omdat de ander zou wezen zogenaamd. Als je je er aan stoort moet je je voordat je een relatie begint ff de ander een iq-test laten afnemen, weet je zeker dat je altijd goed zit wat dat betreft.
Het gaat niet alleen om het iq. Altands, bij mij zou het daar niet alleen om gaan.
Oud 19-12-2002, 01:00
Tatsu
Tatsu is offline
Voor mij is het dan al wel simpel... dan is er niet echt een langdurige relatie voor weggelegd... Ik heb iemand nodig waar ik mijn geestelijke en lichamelijk behoeftes kwijt kan... wat belangrijk is voor een langdurige relatie, tenminste naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 07:54
Gothic
Gothic is offline
Als die persoon mijn vriend al ik zou ik het moeten uitmaken, gewoon omdat ik mij er vreselijk aan ga ergeren.

Het kan best zo zijn dat ik goed kan praten met iemand die geen VWO doet of studeert, wie weet kan ik zo goed met diegene praten dat ik het niet eens merk, maar toch verwacht ik dan dat er een moment kom, waarop ik die persoon voorbij ga en het uiteindelijk toch uitgaat. Sowieso zie je al gauw dat jongens, 5 gym, ook nog gigantisch onvolwassen en 'dom' zijn. Dat zal vast ooit wel weer gelijk lopen, maar ik nu ook zeggen dat jongens van mijn school 5 gym ook te min zijn ...
Reageren

Regels voor berichten