![]() |
|
![]() |
Ik zit erover te denken het volgende te kopen (2e hands):
4 technics speakers SB-CA1060 (27B x 41H x 21D) - 3 weg systeem (bass conus aan de achterkant) - 120w music 60w din 6 Ohm - Donkerbruin mdf behuizing (zie foto) - Full range, dus geen satelietjes 1 Yamaha subwoofer YST-SW40 (25B x 35H x 32D) - Actieve subwoover (eigen versterker) - 50w - High cut regelaar + Volume regelaar Alles nog in goede staat, speakers 4 jaar oud woofer 3 jaar oude. Geen beschadigingen, perfect voor een dolby digital set, alleen nog een center speaker. Volgens de verkoper ('k weet niet of het echt zo is, jullie wel?): Nieuwprijs van de speakers was Fl.350,- per stuk en voor de versterker Fl.500 Wat moet dit kosten, denken jullie? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dat zijn de nieuwprijzen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan koop je toch een andere subwoofer er los bij? Ik denk dat het merverschil niet echt rampzalige gevolgen zal hebben.
||
![]() |
Citaat:
Ik had best goeie reviews gelezen over die sub. Áls ik nu toch die speakers koop, koop ik pas later een subwoofer... Gaat me wel weer 400 piek kosten ofzo ![]() Daarom dus de vraag: geven die speakers op zichzelf ook een mooi geluid? Verder: kan ik die dingen eigenlijk wel op mijn versterker aansluiten? ze zijn 120 w staat er... en mijn versterker is maar 40 watt ofzo (hoe kom ik daar eigenlijk achter?) Al met al een hoop vragen ![]() Wie kan er 1 of meer beantwoorden? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er is maar één manier om erachter te komen of ze een mooi geluid geven, en dat is luisteren
![]() ![]() Ik denk dat ze wel redelijk klinken mits je er niet te hoge eisen aan stelt...kijk, Technics is geen topmerk maar aan de andere kant, het is ook geen totale troep ![]() Over die versterker: je kunt het beste luidsprekers kopen die lichter belastbaar zijn dan je versterker maximaal aan vermogen kan leveren...dat gaat misschien tegen je gevoel in maar dat komt omdat je dan tenminste geen vervorming krijgt als je je versterker lekker opendraait. Als je bv speakers van 120watt hebt en een versterker van 40watt dan gaat die versterker 'clippen' (gaat beetje te ver om hier uit te leggen hoe dat precies gaat). Je kunt dus beter een versterker van 80 watt hebben en luidsprekers van 40, en dan gewoon een beetje normaal met het spul omspringen...niet helemaal voluit draaien (moet je sowieso nooit doen). Overigens kunnen die luidsprekers natuurlijk nooit 120 watt hebben, dat moge voor de audiofielen hier ook bekend zijn. Ik denk dat dat werkelijke belastbaarheid zo'n 30-40 watt is, meer niet... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En de werkelijke belastbaarheid is dus 30-40 watt, dus mijn 30-40 watt (ik weet het echt niet precies, shame on me) versterker moet voldoende zijn? Ik heb namelijk even geen zin een nieuwe versterker te kopen, ik ben dol op deze (20 jaar oude AKAI ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|