![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En nee, ik rook niet. Nooit gedaan ook. Wil het ook nooit. En ja, ik ben bekend met de gevolgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En zoals jnieuwelaar al zei, nicotine maakt een de sigaret verslavend, dus dat speelt ook mee.
|
Verwijderd
|
hmmz rook zo'n 5 jaar maar ben niet (echt) verslaafd. ik kan zo een paar weken achter elkaar zonder te roken, ook al heb ik al die jaren elke dag veel gerookt...
ik ga nu dus ook stoppen (ben al zo wat gestopt, rook amper) want het is nutteloos en slecht en blabla... en ja de gevolgen wist ik al voordat ik eraan begon, maar ben begonnen (zoals iedereen hier, kan je niet ontkennen) om stoer te doen ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat komt wel alleen niet nu |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
*heb niet hele topic doorgelezen* ik had 't 'n keer met 'n gozer van de body vitaal (buurman op me vorige werk) derover... die zei "roken VEROORZAAKT geen ziektes, 't maakt enkel de kans derop groter... volstrekt logisch... sommigge mensen roken van hun 16e en gaan hun kist met 'n sigaat in na 'n natuurlijke dood te sterven, en sommiggen hebben nog nooit 'n sigaret aangeraakt en overlijden nog voor de 50 aan longkanker...
mjah, 't blijft slecht... je krijgt wat minder zuurstof dus je conditie enzo word slechter... en nog 'n hoop andere shit... en 't is nog duur ook... da's de reden waarvoor ik binnekort ga stoppen... weet niet wanneer... ik d8 zelf aan me 17e verjaardag over 'n maandje.... |
![]() |
|
![]() |
ik rook gewoon als ik zin heb, word je tenminste rustig van, en soms is dat gewoon echt nodig.
Ik ga me er ook niet druk om maken, ik heb astma bronchitus, en ben dus longemfyseem aan het kweken, na een tijdje gaat de rek uit je longblaasjes waardoor het moeilijk word om goed in te ademen en dan ben je fucked ja. maar mijn vader heeft het ook terwijl hij zijn hele leven lang fitnesst en bokst etc, veel sport dus, en nooit rookt.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Op mn werk rookt iemand al 15 jaar ofzo en die heeft er heel veel moeite mee. Ik heb daarom ook enorm veel gelezen over dat roken om hem eraf te helpen en 90% van de verslaving is pshychische. Zelf ben ik een grote tegenstander van het roken en raadt het iedereen af. Eenmaal verslaafd... blijf je verslaafd. Mn buurvrouw is op vroege leeftijd door longkanker gestorven en da's een van de meest erge doodstraf die je kan krijgen. Maanden lang steeds erger ziek worden.... op je 35ste. Roken is gif.
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb jaren gerookt, mijn vader rookt in totaal 45 jaar en heeft nu longemfyseem. Hij kan bijna niets meer en dus heb ik hem aangespoord om te stoppen met roken samen met mij. Ik ben nu precies een week gestopt, tussendoor nog een paar hijsen genomen. Mn vader rookt helaas nog 2 a 3 peuken per dag.
Ik wil niet meer gaan roken.. mn vader rookt zichzelf het graf in en das echt niet fijn om te zien ![]()
|
Nooit gerookt(Nah behalve die ene keer een paar jaar geleden om het uit te proberen) en ga het ook nooit doen.
Ik ken zoveel mensen in m'n omgeving die er ziek van worden. Kennis van me moet nu verplicht stoppen anders is ze binnen 6 maanden dood,lijkt me best wel schrikken. Ik heb er ook geen behoefte aan,wat heb je er nu aan? Het is slecht voor je,het kost een fortuin,en het stinkt onwijs. Nou daar pas ik voor... |
![]() |
|
![]() |
Ik zie de laatste tijd zo veel mensen 'papperig' worden. Conditie mindert, ze zien er grauw uit, en dat sinds ze roken.
Echt zonde. Tuurlijk heb ik het ook weleens geprobeerd, maar nu denk ik er niet meer over. Je kunt nou wel zeggen, 'er is zo veel slecht', en dat is ook zo, maar je gaat het dan toch niet opzoeken? Als je in de winter ziet dat het regent buiten, dan doe je toch ook niet je korte broek en een shirtje aan, dat is toch gewoon stom dan (okee slecht voorbeeld maar goed) En 'je moet van het leven genieten'. Zou je minder van het leven genieten als je niet rookte? En oh, genieten hoor, als je straks allemaal rare ziekten krijgt omdat je niet opgepast hebt vroeger. ![]() En tja, dat het helpt tegen stress, roken schijnt je bloedvaten alleen maar te vernauwen, en daar word je juist zenuwachtig van. Maar afgezien van dat, er zijn andere dingen om stress tegen te gaan. En de stress die rokers hebben, dat is vaak geeneens echte stress, het is meer de 'stress' dat je lichaam aangeeft dat het tijd is voor de volgende nicotinedosis. (Je maakt mij niet wijs dat je constant last hebt van echte stress, proefwerkstress is gewoon de zenuwen.) Ziehier mijn betoog tegen roken ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen' df | 124 | 05-10-2015 06:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete roken rare | 51 | 20-06-2012 15:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête over roken LuCernaA | 2 | 31-05-2008 08:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti-rook spotjes Yamyam | 77 | 30-10-2002 11:37 |