Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2007, 13:00
Dave123
Dave123 is offline
Ik heb bij me zelf altijd gemerkt dat ik echt tijden heb waarin alles goed gaat en ik ook een goed/vrolijk gevoel heb etc. maar ook echt slechte tijden waarin ik me echt kut voel .. Ik kan ook echt zeg maar mijn vinger erop plaatsen en zeggen dit is nu een goed of een slecht periode.Het wisselt zich zeg maar om te paar maanden af , maar de goede tijden duren veel langer , meestal heb ik maar een paar dagen last van zo'n slecht gevoel ..

Ik heb nu dan ook even last van zo'n slechte periode en ik poste mijn verhaal maar om te kijken of iemand zoiets ook heeft ?

P.S : ik ben 17 j dus misschien ligt het wel aan de leeftijd..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2007, 13:03
IJsvuur
IJsvuur is offline
hmm.

kan goed zijn dat het iets met het weer te maken heeft. sommige mensen zijn daar gevoelig voor. tenminste, dat heeft mijn psych bij mij geconstateerd.

en anders heb je misschien gewoon last van een dipje, vermoeidheid of iets dergelijks?
Oud 23-02-2007, 13:25
Balance
Balance is offline
Volgens mij heeft iedereen z'n periodes waarin alles (gevoelsmatig) tegenzit. En daar tegenover staan dan periodes waarin alles lekker loopt.

Dat is dan niet echt zo, het is nooit alleen maar slecht of alleen maar goed, maar in zo'n periodes laat je 1 negatief iets heel zwaar wegen, waardoor je vervolgens de dingen die goed gaan al niet eens meer opmerkt. Het lijkt dan alsof alles tegenzit, maar in werkelijkheid valt het wel mee. Andersom geldt dat ook met positieve dingen. Een beantwoorde verliefdheid kan zo positief werken bijvoorbeeld, dat het je weinig kan schelen dat je een 5 terugkrijgt voor dat proefwerk waar je zo hard voor geleerd had.

En als 17-jarige heb je de neiging alles net nog een tikkeltje meer zwart-wit te zien, dus al met al lijkt me dat het heel normaal is.
Oud 23-02-2007, 15:54
igfy
igfy is offline
Ik ken dat gevoel ook wel.. Ik had vroeger meer last van deze verschillen dan nu. Soms dan zit je gewoon een paar dagen in een dipje en dan lijkt alles iets zwaarder en er zijn ook tijden dat alles heel makkelijk gaat...
Oud 23-02-2007, 16:10
Verwijderd
Ik heb dat sinds twee jaar in de winter - veel minder energie en dus veel vaker kut voelen. In mijn geval een (lichte variant van een) winterdepressie. Wel irritant om zo veel rekening met mezelf te moeten houden
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 16:16
Dave123
Dave123 is offline
Hmm , ja als ik nu nadenk over de tijden waarin ik me meestal kut voel is het toch wel ergens in de winter/begin lente , was vorig jaar ook een beetje zo .. toen het zomer werd begon ik vrolijker te worden en had minder vaak last van zo'n kut gevoel..

@Balance : Ja ik zat ook gewoon te denken dat omdat ik nog 17 ben ,ik alles zwart-wit zie, kan toch ook aan de hormonen liggen ?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 18:19
Verwijderd
Heej ik herken dat van jou wel. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van. Vooral na feestdagen, dan val ik in een gat van saaiheid en ongezelligheid. In de winter heb ik het vaker, terwijl de winter juist mijn lievelings jaargetijde is. Soms kan ik die dagen dat ik me kut voelde precies aanwijzen, maar een andere keer denk ik ik voelde me niet lekker maar waarneer ook alweer. Als ik me rot voel raak ik snel geïrriterd en dan doe ik niks geod in mijn eigen ogen. Ik denk dat het deels met het weer te maken heeft, en hoe je omgeving is en op jou reageert. Ik probeer als ik me rot voel de dingen waar ik een hekel aan heb te vermijden en leuke dingen te doen, en mezelf verwennen. Verwennen in de zin van een paar kleine dingen. Even een lekkere massage laten doen, of nieuwe kleding kopen. Ik heb het wel soms een paar maanden, waar ik dan een paar dagen daarvan echt kutkutkut voel.

Maar het zal de leeftijd wel zijn, ik ben tenslotte ook nog maar 17.
En meer 17-jarigen hebben hier last van.

sterkte en succes

Laatst gewijzigd op 23-02-2007 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 18:44
Verwijderd
bij mij wisselen die periodes meestal een paar keer per dag..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 20:48
Zwoek
Zwoek is offline
Bij mij heeft het weer ook veel invloed op hoe ik mij voel. Als zoals vandaag de zon schijnt en het zacht weer is, voel ik me heel goed. Ook al heb ik nog dezelfde problemen als gister toen ik me minder goed voelde.

Citaat:
slobowicz schreef op 23-02-2007 @ 19:44 :
bij mij wisselen die periodes meestal een paar keer per dag..
Ja, of om de paar dagen.

Ik vind om de paar maanden wel erg weinig.
Oud 23-02-2007, 22:11
Verwijderd
bij mij gaat ook altijd alles in golven... dan gaat iets goed en dan gaat meer goed en dan lijkt alles goed te gaan en zit je op je top, en dan gaat er iets mis en voel ik me kut totdat ik het dieptepunt bereik en word ik zwaar pessimistisch, en dan is er weer iets positiefs en begint alles weer van voren af aan...

t is meestal in periodes van weken, al heb ik nu al 3 maanden een dalletje (met incidentele oplevingen natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:56
Verwijderd
wat een ontzettend foute titel.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:56
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 23-02-2007 @ 23:56 :
wat een ontzettend foute titel.
Bedoel je GTST? Zo ja, volkomen met je eens . Zo nee, zou ik graag weten wat je dan bedoelt.
Reageren

Regels voor berichten