Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 23:49
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Als ik mijn TV out functie wil gebruiken, krijg ik op mijn tv alleen z\w. Ik weet al hoe dit komt, namelijk mijn videokaart geeft MINIMAAL 60Hz en mijn TV MAXIMAAL 50Hz.... is hier wat aan te doen ?

Behalve:

-Nieuwe TV kopen
-Nieuwe Videokaart kopen ...

(zit namelijk niet op domme antwoorden te wachten, heb er toch al de pest in.... heeft me geld zat gekost !!! GRRRR)
Oud 17-12-2001, 08:45
ick
ick is offline
dat je tv 50 en je monitor 60+ hz krijgt hoort, want de gemiddelde tv is 50 Hz (de duurdere 100Hz) dus daarover nie klagen.... dat hoort zo!

en dat je tvout zwart wit is..... ik denk dat je de kabeltjes niet goed heb aangesloten of dat je 'n kabeltje heb dat geen kleuren door kan geven.... als de kabels kloppen moet je ff je drivertjes checken en zonodig updaten (zie de site van de fabrikant van je videokaart)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 13:53
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Weet je zeker dat de kabel goed is, dat de stekkers goed stofvrij zijn en alles? Want ik heb wel eens als ik de camera op zo'n kabel aansluit met de tv dat je dan ook heel even zwart/wit beeld krijgt.
Citaat:
Als U zwart-wit beeld krijgt staat over het algemeen de Pal functie verkeerd ingesteld.

Als de PAL functie niet te wijzigen is kan het zijn dat de software niet correct werkt.
Als de functie van de TV out niet te selecteren is staat de videokaart over het algemeen in een verkeerde resolutie.

[Dit bericht is aangepast door Cybernetic Joosie (17-12-2001).]
Oud 17-12-2001, 18:40
Verwijderd
Gebruik je toevallig de SVIDEO-out van je videokaart terwijl je TV dat niet ondersteund? Want dan krijg je dat...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 21:55
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Hij doet het eventjes in kleur en daarna knippert hij tussen z\w en kleur en dan blijft ie z\w...

Maar als je effe goed leest staat er dat mijn videokaart minimaal 60HZ eruitgooit en niet mijn beeldscherm...

Had net een nieuwe kabel gekocht dus daar ligt het ook niet aan ...

Ook heb ik de nieuwste xp drivers gedownload voor mijn video kaart en ook dat werkt niet ....
Oud 17-12-2001, 21:56
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
dussuh .... ben toch bang dat het ooit es een andere tv word .....
Oud 18-12-2001, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Bu$ta Burn schreef:

Maar als je effe goed leest staat er dat mijn videokaart minimaal 60HZ eruitgooit en niet mijn beeldscherm...
Dat van die 60Hertz staat helemaal los van je problemen hoor. Ik heb eigenlijk nog nooit een videokaart gezien die onder de 60HZ werkt.

Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:52
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Iedere TV werkt met 50Hz signalen, (sommige dan op 100Hz maar het signaal is nog gewoon 50Hz). Als de videokaart op de TV-out overgaat levert hij natuurlijk automatisch een 50Hz signaal.

Dus dat is in ieder geval het probleem niet.
Oud 19-12-2001, 00:10
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Misschien is het XP wel ... Ben er toch niet echt tevreden over, mij iets teveel vastlopers ..... als ik tijd heb pleur ik millennium er wel weer op ...
Oud 19-12-2001, 11:14
Verwijderd
XP doet hier niet moeilijk met m'n TV-out. Maar wat voor kabels gebruik je nou?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:15
killer beeb
killer beeb is offline
Je kan eens in de instellingen van je videokaart gaan graven want dit is wel heel bijzonder.....
Oud 19-12-2001, 18:37
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Citaat:
PIE schreef:
XP doet hier niet moeilijk met m'n TV-out. Maar wat voor kabels gebruik je nou?
Heb 3 verschillende kabels geprobeerd allemaal hetzelfde gezeik ....

Citaat:
killer beeb schreef:
Je kan eens in de instellingen van je videokaart gaan graven want dit is wel heel bijzonder.....
Je moest eens weten wat ik allemaal al gedaan (behalve het slopen van alles wat los en vast zit in mijn kamer) aan die #*$-instelingen !!!
Oud 19-12-2001, 20:24
Stilo/Seek
Stilo/Seek is offline
probeer een svhs naar scart converter!
ik ken ook iemand wiens tv geen svhs ondersteunt, die kreeg ook z/w beeld, met die converter niet
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:19
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Citaat:
Stilo/Seek schreef:
probeer een svhs naar scart converter!
ik ken ook iemand wiens tv geen svhs ondersteunt, die kreeg ook z/w beeld, met die converter niet
Kun je nagaan ! Zelfs die had ik al geprobeerd !

Leen even bij iemand een verlengkabel en kijk wat hij hier beneden doet, is een 100Hz scherm ... als hij het dan niet doet weet ik dat het met mijn tv goed zit (opluchting dus..)
Oud 19-12-2001, 21:22
MrOizo
MrOizo is offline
Uhhh Stuurt je video kaart wel een Pal signaal uit?
Oud 19-12-2001, 22:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
op composite (samengesteld) zetten ipv svideo doet wonderen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 22:31
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Pal : check resultaat: zelfde
Composite: check resultaat: zelfde

Had ik allemaal al geprobeerd, maar thanx anyway ...
Reageren

Regels voor berichten