Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2001, 20:08
somebody13
somebody13 is offline
Hoi!
Ik wil een beugel (jaja). Over een maand ofzo ga ik naar de tandarts. Mijn tanden staan te ver naar voren en die wil ik dus wat naar achteren hebben. Wat voor een beugel denken jullie dat ik krijg? Het liefst wil ik zo'n plaatjesbeugel. Zou dat kunnen? Mn tanden hoeven niet helemaal perfect te staan alleen wat naar achteren.
xxx
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:38
PV
PV is offline
ik heb dat ook gedaan, ik kreeg alleen zo'n beugel met een draadje. eerst moet je die 24 uur per dag inhebben, daarna alleen snachts, daarna om de dag, etc.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:38
Verwijderd
Je kunt geen beugel kiezen, te ver naar voren is vaak plaatjes. Of buitenboord, maar weet niet precies, beslist de ortho wel. Beugel is btw niks aan.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (02-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 16:49
Ingemar
Ingemar is offline
Zal idd wel een plaatjesbeugel worden. Maar een pretje is dat zeker niet hoor. Het doet pijn omdat je tanden worden weggeduwt als het ware. En je mond gaat er van kapot doordat je mond er niet aan gewend is. Dan voelt het hardstikke scherp aan en dan krijg je allemaal wondjes. Bovendien zijn die ortho's vaak neit echt voorzichtig en rukken ze behoorlijk aan al die dingen in je mond.
Het is dat de tandarts en mijn ouders vonden dat ik een beugel nodig had, anders had iker echt niet voor gekozen. In het begin lijkt het allemaal leuk en interessant, maar dat idee is al snel verdwenen.
Oud 03-10-2001, 18:30
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
een beugel is echt geen pretje, geloof me
elke dag weer je hele bek open met scheurtjes, je kan niet fatsoenlijk kauwen, overal blaartjes, je kunt moeilijk poetsen, bij elke keer DAT JE IETS eet moet je kijken of er helemaal nix meer tussen zit, je moet elke avond spoelen met die fluoride.

als ik mijn beugel eruit kon rukken, dan zou ik het NU meteen doen. kutding

sorry, moest ff mijn woede kwijt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 18:58
Snufje
Snufje is offline
Ik krijg (nu nog) een beugel. Ik kon kiezen; 16 uur buitenboord en daarna plaatjes of kies trekken en gelijk plaatjes.. Ik ga voor het trekken.. En ik vind het echt NIET leuk.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 20:16
leintjuh
leintjuh is offline
ik heb 4 beugels gehad en alleen voor boven..
mijn tanden stonden niet scheef hoor.. ik had alleen een tand die moest groeien maar dat kon niet omdat die op mijn ondertanden rusten dus moet die ffie snaar voren geduwt worden..ik heb van die plakkers een plaatje die je vast moest klikken en een buitenboordbeugel gehad ik moest ze alle 3 te gelijk in en het was geen pretje.. ( vooral niet als je een klap van je zusje tegen die buitenboord aan krijgt of als je slotjes strak word getrokken )

veel succes met je buigel
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 16:23
miro
miro is offline
dat wordt dus eerst een buitenbeugel en dan een plaatjesbeugel voor jou....!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 18:58
*meissie*
*meissie* is offline
Citaat:
somebody13 schreef:
Hoi!
Ik wil een beugel (jaja). Over een maand ofzo ga ik naar de tandarts. Mijn tanden staan te ver naar voren en die wil ik dus wat naar achteren hebben. Wat voor een beugel denken jullie dat ik krijg? Het liefst wil ik zo'n plaatjesbeugel. Zou dat kunnen? Mn tanden hoeven niet helemaal perfect te staan alleen wat naar achteren.
xxx
verheug je nerges op...
Oud 04-10-2001, 19:08
wicce15
wicce15 is offline
Citaat:
somebody13 schreef:
Hoi!
xxx
ik voel me beledigt!!!
ik heb al bijna 8 jaar een beugel ( van elke soort) en het is verschrikkelijk! ik ben er bijna vanaf, hoe kan je dat leuk noemen terwijl andere mensen er echt bijna onder leiden! ik heb men ogen eruit gejankt omdat het maar niet ophoud!!
oke, je hebt er 1 nodig, maar ga alsjeblieft niet zitte te vertellen dat je er 1 wilt! want het is echt geen pretje!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 22:32
FunFair
FunFair is offline
ik vin een beugel wel sexy staan eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 19:44
somebody13
somebody13 is offline
Citaat:
wicce15 schreef:
ik voel me beledigt!!!
ik heb al bijna 8 jaar een beugel ( van elke soort) en het is verschrikkelijk! ik ben er bijna vanaf, hoe kan je dat leuk noemen terwijl andere mensen er echt bijna onder leiden! ik heb men ogen eruit gejankt omdat het maar niet ophoud!!
oke, je hebt er 1 nodig, maar ga alsjeblieft niet zitte te vertellen dat je er 1 wilt! want het is echt geen pretje!!!!

Ik zeg toch ook niet dat ik het leuk vind! Ik heb alleen lang lopen twijfelen en nu ben ik eruit. Ik ben vaak onzeker door mn tanden en daarom neem ik er een. Niet om dat ik het leuk vind! Het spijt me als het misschien zo overkomt maar dat is dus echt NIET mijn bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 15:30
Verwijderd
waarom heb je vroeger geen beugel genomen?
je tanden staan vast toch al veel langer zo?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 16:32
somebody13
somebody13 is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
waarom heb je vroeger geen beugel genomen?
je tanden staan vast toch al veel langer zo?
Vroeger was ik erg bang voor de tandarts. Hij liet me plaatjes zien van de beugel die ik zou moeten en dat was geen 'normale' beugel, maar een met een knop op mn kop en een hoesje om mn kin. Die wilde ik niet. Later heb ik mn voortanden laten verbreden. Ze staan alleen nog te ver naar voren. Ik ben nu minder verlegen en minder bang voor de tandarts. Het hangt er nu ook nog vanaf wat voor een beugel ik krijg, of ik er een neem.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 18:09
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
heb vroeger ook beugel moeten dragen in het begin is het wel ambetant maar het wend en het is misschien niet echt mooi ma het is toch niet voor gans je leven je zult nog zo blij zijn als je tanden goed staan
Oud 05-02-2002, 18:26
just.a.girl
just.a.girl is offline
je kunt ni kiezen maar de meeste krijgen plaatjesbeugel(k heb t 11 maanden gehad en ben blij dat k het gedaan heb)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:37
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Mijn stonden ook zonder overdrijven heeel ver naar voren. Ik heb op m'n 10e een beugel gekregen maar ik kreeg geen plaatjesbeugel. Ik kreeg zo'n soort gehemelte en van onderen ging dat dan over m'n ondertanden en van boven zat er een een ijzerdraadje. Die kon ik gewoon zelf in en uit doen. Ik heb er anderhalf jaar mee gelopen ofzo... Maar zoals de meeste al zeggen een beugel kan je niet zelf uitkiezen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:39
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
Ik was blij toen ik er vanaf was
Oud 09-02-2002, 09:16
Sophietje12
Sophietje12 is offline
ik heb een buitenboordbeugel en plaatjes gehad. Die buitenboordbeugel zeg er neit uit, maar na een tijdje voelde ik er nix meer van. Ik vond zelfs dattie lekker zat, heel weird. maar goed. Ik droeg hem dus veel te veel. Iedereen zei dat plaatjes veel fijner waren en er beter uitzagen. Die zijn vet irritant, je kunt 3 dagen niet kauwen en mijn hele mond ging kapot. Verheug je nergens op en vooral niet op plaatjes, de prijs is hoog voor mooie tandjes
Oud 09-02-2002, 17:35
r00mp
r00mp is offline
Citaat:
somebody13 schreef:

Ik wil een beugel (jaja).
whoehoe
slecht plan
beugels zijn niet leuk
je krijgt vet lange preken van je ortho
en je moet zo´n beetje elke maand naar die vent/vrouw toe
niet leuk
marre toch succes hoor
Oud 31-03-2002, 10:07
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Erg jonge. Ik heb dan plaatjes, doet prijn. Heb ook stiekjes en buitenboord. Moet ze 2 jaar. Errug.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 10:15
Snufje
Snufje is offline
Ik zou me d'r niet op verheugen hoor, als ik jou was.. En vooral niet nu nog.. Is echt niet leuk..! ik heb hem ook pas gekregen toen ik 16 was en ik zou eigenlijk buitenboord moeten..
(16 h/dag)
daar had ik dus geen zin in , die discipline heb ik toch niet.. Dus ik had de keuze: buitenboord of 2 kiezen trekken en plaatjesbeugel..
Dat laatste i shet geworden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef:
Ik zou me d'r niet op verheugen hoor, als ik jou was.. En vooral niet nu nog.. Is echt niet leuk..! ik heb hem ook pas gekregen toen ik 16 was en ik zou eigenlijk buitenboord moeten..
(16 h/dag)
daar had ik dus geen zin in , die discipline heb ik toch niet.. Dus ik had de keuze: buitenboord of 2 kiezen trekken en plaatjesbeugel..
Dat laatste i shet geworden.
heb je halverwege deze topic ook al verteld

kijk maar eens naar de data
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 17:50
vanilla
vanilla is offline
wat goed dat je beugel wilt!
daar heb je echt wat aan!
ik had anderhalf jaar een beugel van 12.5 tot 13 en ik vond het zwaar kut maar ik hda echt hele lelijke tanden en nu heb ik alweer hel lang mooie rechten tanden en dat blijft voo raltijd ik ben zeer blij dat ik 't gedaan heb!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 17:51
vanilla
vanilla is offline
maareh.. wat je vroeg
iok zou n iet weten wat voor beugel je moet! daar kom je dan vanzelf achter!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 18:18
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
een beugol doet zeeeeer heeeel veeeeeel pijn...dus ik zou er nooooit miiiiiiir een willen echt vreseluk joh....trouwes mja...ik denk dat je zoon.....blokbeugol ding krijgt hahaha.....ookal hep ik er geen ver stand van
Oud 31-03-2002, 18:57
claire
claire is offline
met dit probleem ging ik ook naar de "Orto"
en jawel hoor eerst kreeg ik een plaatje voor dag en nacht. Maar die mensen daar zijn echt perfectionisten die geld willen verdienen dus die praten je ook zo een blokjes beugel aan , ze zeggen dat het resultaat anders weg gaat, echt daar moet je niet intrappen. Houd ook de behandeltijd in de gaten bij mij zeiden ze namelijk dat het allemaal zo'n 1,5 jaar zou duren, NIET DUS HE!! het heeft gewoon 5 jaar geduurt voordat alles helemaal rond was!! en geloof me ik ging er ook alleen maar heen om me tanden iets naar achter te krijgen.
Maar oke het resulaat mag er wezen ik heb nou prachtinge tanden!!
Het helpt dus ECHT!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 20:03
miep
miep is offline
Citaat:
claire schreef:
met dit probleem ging ik ook naar de "Orto"
en jawel hoor eerst kreeg ik een plaatje voor dag en nacht. Maar die mensen daar zijn echt perfectionisten die geld willen verdienen dus die praten je ook zo een blokjes beugel aan , ze zeggen dat het resultaat anders weg gaat, echt daar moet je niet intrappen. Houd ook de behandeltijd in de gaten bij mij zeiden ze namelijk dat het allemaal zo'n 1,5 jaar zou duren, NIET DUS HE!! het heeft gewoon 5 jaar geduurt voordat alles helemaal rond was!! en geloof me ik ging er ook alleen maar heen om me tanden iets naar achter te krijgen.
Maar oke het resulaat mag er wezen ik heb nou prachtinge tanden!!
Het helpt dus ECHT!!
ik denk dat je dan pech had
tegen mij zeiden ze dat het 3 jaar zou duren en het duurde anderhalf jaar

ik zou een beugel nemen hoor!!
die pijn en de lelijkheid er van duurt hoogstens een paar jaar, en de rest van je leven heb je mooie tnaden!
ik had overigens nooit pijn, alleen afentoe als ze 'm weer hadden aangetrokken, dat duurde hooguit 2 dagen! en dan kon je ook niet etne= beter als je aan de lijn was

Oud 31-03-2002, 20:20
Nuck
Nuck is offline
Ik heb nu een plaatjesbeugel en ik vind het niet echt vreselijk irritant . Naja, leuk is anders natuurlijk, maar het is niet zo dat ik er vreselijk mee zit.
Oud 31-03-2002, 22:28
Verwijderd
Oh ik kan me niet veel erge dingen herinneren over mijn beugel.
In groep 8 kreeg ik een acivator, zon blokbeugel. Hij was echt enorm groot, het zag er niet geweldig uit maar dat boeide me geen zier. Eerst kon ik echt geen woord zeggen en slijm kon ik niet doorslikken maja alles went. Dat ding heeft me nooit pijn gedaan en ik droeg hem dag en nacht. 's nachts viel ie op een gegeven moment uit en daarom moest ik 2 elastiekjes frotten aan een klein haakje maar dat was ook niet iets ergs. Toen kreeg ik een plaatsjesbeugel en daar had ik echt nooit last van. Allen soms als ze die draaid iets strakker zetten was t soms gevoelig maar pijn: niet echt. Wondjes viel ook wel mee, bijna nooit. In de 3e klas werd ik verlost van alles en mijn gebit ziet er nu best goed uit. Ik dnek dat iedereen hier wel een eigen mening over heeft. Ik wil dit zeggen: Het hoeft dus niet per se heel erg te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:05
somebody13
somebody13 is offline
Dit is al een oude topic van mij. Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om geen beugel te nemen. Ik zou er een moeten met van die dingetjes op je tanden, ik weet nie hoe zo een heet. Ik zag het toch nie echt zitten om nu nog minstens een jaar met een beugel te moeten lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nou ik heb een trauma aan dat ding overgehouden, maar het resultaat is goed.
Oud 01-04-2002, 17:12
Verwijderd
dat was echt een hel....maar nu staan ze recht, alhoewel ze steeds schever gaan staan want eigenlijk moet ik snachts nog een beugel dragen maar die is "kwijt"
jah ik vind het gewoon een rotding, en trouwens hij past me niet eens meer..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:51
feline
feline is offline
Citaat:
somebody13 schreef:
Hoi!
xxx
Oud 01-04-2002, 23:46
Starrie
Starrie is offline
ben er gelukkig vanaf en ik wens je er heel veel succes en plezier ( ) mee

Regels voor berichten