![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb al bijna 8 jaar een beugel ( van elke soort) en het is verschrikkelijk! ik ben er bijna vanaf, hoe kan je dat leuk noemen terwijl andere mensen er echt bijna onder leiden! ik heb men ogen eruit gejankt omdat het maar niet ophoud!! oke, je hebt er 1 nodig, maar ga alsjeblieft niet zitte te vertellen dat je er 1 wilt! want het is echt geen pretje!!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
heb vroeger ook beugel moeten dragen in het begin is het wel ambetant maar het wend en het is misschien niet echt mooi ma het is toch niet voor gans je leven je zult nog zo blij zijn als je tanden goed staan
|
![]() |
Mijn stonden ook zonder overdrijven heeel ver naar voren. Ik heb op m'n 10e een beugel gekregen maar ik kreeg geen plaatjesbeugel. Ik kreeg zo'n soort gehemelte en van onderen ging dat dan over m'n ondertanden en van boven zat er een een ijzerdraadje. Die kon ik gewoon zelf in en uit doen. Ik heb er anderhalf jaar mee gelopen ofzo... Maar zoals de meeste al zeggen een beugel kan je niet zelf uitkiezen
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb een buitenboordbeugel en plaatjes gehad. Die buitenboordbeugel zeg er neit uit, maar na een tijdje voelde ik er nix meer van. Ik vond zelfs dattie lekker zat, heel weird. maar goed. Ik droeg hem dus veel te veel. Iedereen zei dat plaatjes veel fijner waren en er beter uitzagen. Die zijn vet irritant, je kunt 3 dagen niet kauwen en mijn hele mond ging kapot. Verheug je nergens op en vooral niet op plaatjes, de prijs is hoog voor mooie tandjes
||
![]() |
Citaat:
slecht plan beugels zijn niet leuk ![]() je krijgt vet lange preken van je ortho ![]() en je moet zo´n beetje elke maand naar die vent/vrouw toe niet leuk ![]() marre toch succes hoor ![]()
|
Ik zou me d'r niet op verheugen hoor, als ik jou was.. En vooral niet nu nog.. Is echt niet leuk..! ik heb hem ook pas gekregen toen ik 16 was en ik zou eigenlijk buitenboord moeten..
(16 h/dag) daar had ik dus geen zin in , die discipline heb ik toch niet.. Dus ik had de keuze: buitenboord of 2 kiezen trekken en plaatjesbeugel.. Dat laatste i shet geworden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() kijk maar eens naar de data ![]() |
![]() |
|
![]() |
met dit probleem ging ik ook naar de "Orto"
en jawel hoor eerst kreeg ik een plaatje voor dag en nacht. Maar die mensen daar zijn echt perfectionisten die geld willen verdienen dus die praten je ook zo een blokjes beugel aan , ze zeggen dat het resultaat anders weg gaat, echt daar moet je niet intrappen. Houd ook de behandeltijd in de gaten bij mij zeiden ze namelijk dat het allemaal zo'n 1,5 jaar zou duren, NIET DUS HE!! het heeft gewoon 5 jaar geduurt voordat alles helemaal rond was!! en geloof me ik ging er ook alleen maar heen om me tanden iets naar achter te krijgen. Maar oke het resulaat mag er wezen ik heb nou prachtinge tanden!! Het helpt dus ECHT!! |
![]() |
||
Citaat:
tegen mij zeiden ze dat het 3 jaar zou duren en het duurde anderhalf jaar ![]() ik zou een beugel nemen hoor!! die pijn en de lelijkheid er van duurt hoogstens een paar jaar, en de rest van je leven heb je mooie tnaden! ik had overigens nooit pijn, alleen afentoe als ze 'm weer hadden aangetrokken, dat duurde hooguit 2 dagen! en dan kon je ook niet etne= beter als je aan de lijn was ![]()
|
Verwijderd
|
Oh ik kan me niet veel erge dingen herinneren over mijn beugel.
In groep 8 kreeg ik een acivator, zon blokbeugel. Hij was echt enorm groot, het zag er niet geweldig uit maar dat boeide me geen zier. Eerst kon ik echt geen woord zeggen en slijm kon ik niet doorslikken maja alles went. Dat ding heeft me nooit pijn gedaan en ik droeg hem dag en nacht. 's nachts viel ie op een gegeven moment uit en daarom moest ik 2 elastiekjes frotten aan een klein haakje maar dat was ook niet iets ergs. Toen kreeg ik een plaatsjesbeugel en daar had ik echt nooit last van. Allen soms als ze die draaid iets strakker zetten was t soms gevoelig maar pijn: niet echt. Wondjes viel ook wel mee, bijna nooit. In de 3e klas werd ik verlost van alles en mijn gebit ziet er nu best goed uit. Ik dnek dat iedereen hier wel een eigen mening over heeft. Ik wil dit zeggen: Het hoeft dus niet per se heel erg te zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Is een beugel het waard? Vinbaga | 9 | 16-01-2017 16:08 | |
Liefde & Relatie |