Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2001, 20:50
harrypjotter
harrypjotter is offline
voor een casemod, ik wil er een raampje in maken, en spuiten. Het is zeker slim om eerst te verven en dan pas dat raam er in te monteren he, maar hoe werk je dat mooi af? Soms zie je van die rubberen stripjes oid er omheen, maar wie weet hoe dat precies moet of wat je daarvoor gebruikt?
Oud 30-12-2001, 21:11
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
fout!

eerst raam erin daarna spuiten!

Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 21:12
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Windows met rechte hoeken
Hiervoor heb ik een wipzaag gebruikt (of hoe die krengen ook noemen, zo'n ding dat dus een klein zaagblad snel op en neer beweegt). Ook hier moet je dus eerst goed aftekenen waar je juist gaat zagen. Hierbij heb ik een dunne alcoholstift gebruikt omdat een potlood lijn al snel onzichtbaar word tussen metaaldeeltjes. Als dat naar behoren is gelukt moet je een begingaatje boren volgend de hierboven omschreven procedure. Standaard zaagbladen kan je gebruiken met een gaatje van 8mm (coole film btw). Eens dat je wipzaag geplaatst is kan je gaan met de banaan. Zelf deed ik dit op de absolute topsnelheid van m'n machine, dit ging gemakkelijk, maar je moet je zaagje GOED koelen of je bent de kartels al na 2 minuutjes kwijt. UITERAARD gebruik je zaagbladen die bedoeld zijn voor metaal en met een fijne rij tandjes. Let wel op, dit zagen gaat snel en is het mooist in een vlotte beweging, wees dus zeker dat je snoer niet gaat vast te komen zitten naar mate je verder zaagt.

Windows met ronde hoeken
Hier ga je net te werk zoals hierboven, met enkele kleine aanpassingen. Met een standaard zaagblad zijn cirkels van 12cm doorsnede NET te doen, met VEEL moeite. Als je dus afrondingen gebruikt, zorg dan dat ze ZEKER niet scherper draaien dan een 12 CM cirkel zou doen. Als ze dat wel doen, verwijs ik je naar een Dremel of speciale dunnere zaagbladen (4mm). De logica verteld mij dat cirkels tot 6cm doorsnede mogelijk zijn met die speciale zaagbladen, doch, dit heb ik niet getest. Let wel, IMO is 12CM-doorsnede-cirkel-achtige-bochten (volg je nog?) de absolute maximum en zelf af te raden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 22:08
ick
ick is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
fout!

eerst raam erin daarna spuiten!

eerst spuiten... hoef je niet af te plakken word dus mooier......
eerst spuiten.... komt de ferf ietsie rond om je raam-uitzaging te zitten, dus mooier als je zonder due rubbers werken wil

Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 23:19
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
ick schreef:
eerst spuiten... hoef je niet af te plakken word dus mooier......
eerst spuiten.... komt de ferf ietsie rond om je raam-uitzaging te zitten, dus mooier als je zonder due rubbers werken wil

hmm, tja weet ik veel iemand zei tegen mij je moet eerst raam erin zetten daarna spuiten.

hmm, je hebt eigenlijk wel gelijk he..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 07:17
nosferato
nosferato is offline
Als je je raampje erin maakt dan is er veel kans dat je misschien wel een krassje of zo gaat maken.
Ik denk eigenlijk ook beter om eerst het raampje te maken.
Als het gat er nu in zit en je plaatst er nog geen plexi in of moldings rond dan kan je toch vrij simpel spuiten zonder dat je moet beginnen afplakken.

tjah, eigenlijk hebben ze beide zijn voor en nadelen

-noqferato-
Reageren

Regels voor berichten