Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 11:30
]{ing
]{ing is offline
Aangezien ik veel gebruik maak van mijn pc als mp3 speler wil ik de geluidskaart upgraden. Het gaat om een P3 667 mhz, met 1024 MB ram en een Soundblaster 64 Gold ISA. Ik wil in de toekomst ook gaan werken met midi, dus de kaart moet daar ook een beetje op voorbereid zijn. Ik speel geen games, dus 3d is overbodig. 2ehandsjes mogen ook, en mijn budget is 150-200 euro. Iemand suggesties?

Ik heb al een aantal merken op het oog; Hoontech, Audiotrak, Terratec, Midiman..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2002, 23:42
Verwijderd
Wat dacht je van een kaart van Turtle Beach (de Tropez misschien?)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 12:06
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat dacht je van een kaart van Turtle Beach (de Tropez misschien?)
bestaan die nog?? ik heb al een aantal kaarten op het oog;

AUDIOTRACK INCA 88 (249 e)
MIDIMAN DELTA AUDIOPHILE 2496 (239 e)
TERRATEC EWX 24/96 (188 e)
TERRATEC DMX 6FIRE 24/96 (185 e)
TERRATEC EWS 88MT (276 e)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 23:12
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Sja, ik zoek naar een simpele geluidskaart die een digitale uitgang heeft.. Geen gelazer met multichannel 7 kanalen of al die shit.. gewoon stereo.. en dan met een AES/EBU gebalanceerde interface naar een stand-alone D/A converter.. Maarja, waar vind je zo'n ding...

Maar zolang de D/A converters in je PC zitten is't niet echt superkwaliteit natuurlijk..
Oud 17-12-2002, 12:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
Sja, ik zoek naar een simpele geluidskaart die een digitale uitgang heeft.. Geen gelazer met multichannel 7 kanalen of al die shit.. gewoon stereo.. en dan met een AES/EBU gebalanceerde interface naar een stand-alone D/A converter.. Maarja, waar vind je zo'n ding...

Maar zolang de D/A converters in je PC zitten is't niet echt superkwaliteit natuurlijk..
die zijn lastig te vinden, want kaarten met externe d/a converter zijn per definitie duur
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 17:12
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nouja, ik hoef geen kaart met een externe D/A converter.. gewoon een kaart met een AES/EBU uitgang.. de rest haal ik wel ergens anders vandaan
Oud 17-12-2002, 17:46
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Het geluidsverschil tussen mijn onboard C-media met optical en coax uitgang, in vergelijking met een dure kaart zoals beschreven, is welhaast nihil.

Ik zie het nut er niet in om een dure geluidskaart aan te schaffen, omdat de kwaliteit gelijk is aan je SB 64 ISA.

Het enigste wat een nieuwe kaart kan bieden is misschien een optical-out en dat soort zaken.

Dus ik zou zeggen dat je 250 euro voor niks betaald aan een dure geluidskaart.
Oud 18-12-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Het geluidsverschil tussen mijn onboard C-media met optical en coax uitgang, in vergelijking met een dure kaart zoals beschreven, is welhaast nihil.

Ik zie het nut er niet in om een dure geluidskaart aan te schaffen, omdat de kwaliteit gelijk is aan je SB 64 ISA.

Het enigste wat een nieuwe kaart kan bieden is misschien een optical-out en dat soort zaken.

Ssj.. niet discussieren met audiofielen, dat zijn geen gewone mensen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 11:06
]{ing
]{ing is offline
Citaat:

ik geloof je niet. ik heb pas geleden een c-media 8387 (ofzo) geluidskaart getest, met optische coaxiale uitgang.. geluid was bijna even slecht als dat van een ac97 codec.. bagger dus. ik weet niet waarmee jij je muziek luistert dat je dat verschil niet hoort..

ik zit wel te twijfelen of ik nou een dure geluidskaart moet kopen aangezien die sb 64 gold idd erg goed is. ik heb op got zelfs van meerdere mensen gehoord die em beter vonden klinken als een sb live of audigy. optical out heb ik niets aan, dvd's kijk ik met een stand-alone dvd speler.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 12:25
Blizz
Blizz is offline
Citaat:

dus als je die kaart koopt koop je in weze lucht?
Oud 19-12-2002, 23:26
durex
durex is offline
ahhh het is weer zover
ze zijn toch te eigenwijs dus doe geen moeite......
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als je aan een tweedehands Digi32/Pro kan komen van RME is dat een heeel leuk kaartje.. Lekker veel uitgangen, analoog/digitaal (gebalanceerd en ongebalanceerd).. En't loopt ook nog eens redelijk stabiel (is een beetje bedoeld voor de muzikant)..

Ik ben ook een project tegen gekomen om dat ding zelf te maken, maar daar was een gedeelte van offline, en daar was de Digi32 op gebaseerd :-)
Oud 20-12-2002, 10:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
Als je aan een tweedehands Digi32/Pro kan komen van RME is dat een heeel leuk kaartje.. Lekker veel uitgangen, analoog/digitaal (gebalanceerd en ongebalanceerd).. En't loopt ook nog eens redelijk stabiel (is een beetje bedoeld voor de muzikant)..

Ik ben ook een project tegen gekomen om dat ding zelf te maken, maar daar was een gedeelte van offline, en daar was de Digi32 op gebaseerd :-)
RME Digi32.. zal eens zoeken , en ik ben juist op zoek naar een stabiele kaart, en genoeg ingangen/uitgangen erop (negeer de loze posts in dit topic)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:36
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ssj.. niet discussieren met audiofielen, dat zijn geen gewone mensen
sad but true
Reageren

Regels voor berichten