Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 17:46
Flyrider
Flyrider is offline
Las vandaag in de krant dat de nieuwe anticonceptiepil Yasmin tijdelijk niet meer verstrekt wordt, omdat je met deze pil waarschijnlijk een verhoogde kans op trombose hebt! (in je benen longen of hersenen enz..) Deze kans bestaat altijd wel als je de pil slikt, maar Yasmin is nog geen jaar op de markt en er zijn nu al 40 gevallen van trombose gemeld, waaronder dodelijke!!
Ik schrok hier best wel van, omdat ikzelf Yasmin al een half jaar slik en ik was er eigenlijk heel tevreden over... Ben nu natuurlijk gelijk overgestapt op een andere pil (huisarts raadde ook aan om met Yasmin te stoppen) nu begin ik met Microgynon 30
- iemand ervaring met deze pil? Zo ja welke bijwerkingen heb je gemerkt?-

Ik ben in oktober met Yasmin begonnen en ik ben 17, en wat las ik in de krant: "17 jarige nederlandse overleden aan longembolie in oktober kort nadat ze begonnen was met Yasmin" Longembolie is een bijwerking van trombose; voel je niet aankomen en je bent er binnen 5 seconden geweest... *BIBBER*
Verdomme als het verkeerd gelopen was had ik allang dood kunnen zijn... het zal je maar gebeuren
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Flyrider schreef:
Hier staan al tig topics over. ff zoeken dus.

Ik heb hem ook gebruikt, kwam aan, voelde me verrot, enz. Nu slik ik Diane35, bevalt prima.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 20:55
heldin
heldin is offline
ik heb die geslikt, vond hem niet echt leuk; vervelende bijwerkingen. ik wilde eigenlijk overstappen op Yasmin, daar had ik nogal positieve dingen over gehoord. nadat ik dit in de krant had gelezen toch maar niet..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 23:13
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik heb microgynon 30 geslikt ( nu slik ik Yasmin)

Microgynon 30 is een super irritante klote pil

ik kwam er 15 kilo van aan... en ik heb veel buikpijn gehad.. ben vaak ziek gewist.. en ik ging kapot van de hoofdpijn..

tjah...met yasmin heb ik geen last.. dus ik blijf die pil gewoon doorslikken net zolang totdat ze uit de handel worden gehaald.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 08:10
TearSong
TearSong is offline
ach, ik wacht het allemaal nog maar even af. Je hebt namelijk altijd een hoger risico op trombose bij gebruik van de pil, en als je je dan bedenkt dat er in heel Europa maar 40 gevallen bekend zijn, en er 2 vrouwen zijn overleden aan longembolie, terwijl er in Nederland alleen al 35000 vrouwen Yasmin slikken. Het college ter beoordeling van geneesmiddelen geeft overigens zelf ook aan dat er geen reden is tot paniek, want Yasmin zou iig niet schadelijker zijn dan de al bestaande pillen.

Ik ben vorige maand overgestapt van microgynon 30 op yasmin, juist omdat ik bij microgynon 30 zoveel last had van bijwerkingen (vocht vasthouden, hoofdpijn ed.)
Oud 30-03-2002, 18:01
eztah
eztah is offline
Ik denk dat ik toch een andere pil neem.
Ik vind het gewoon een rotidee. Oke, de kans is klein, maar het kan je toch gebeuren. Ik heb gewoon liever een pil waar een lager risico aan vastzit. Het is natuurlijk nooit gezond, das waar
Ook ben ik er een stuk mee aangekomen, hoeveel precies weet ik niet, maar genoeg om me eraan te irriteren
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 18:41
love_ya
love_ya is offline
[QUOTE]Flyrider schreef:
nu begin ik met Microgynon 30

Ik heb die pil ook gebruikt, maar ben er nu weer mee gestopt, ik kwam niet aan ofzo, maar had wel meer hoofdpijn. Maar de reden waarom ik ermee gestopt ben, omdat ik er depri van werd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 21:34
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik heb eerst DIANE 35 geslikt was wel een fijne pil ma ik was wel 7 kilo ofzo aangekomen,en toen wask een hele poos gestopt met de pil want ik was vaak moe en ff uittesten waar t van kwam (bleek uit eindelijk nie vd pil te komen)

ma toen na een jaartje hak de pil weer nodig, en ik wou nie met DIANE 35 weer beginnen want misschien dak dan weer zoveel aan kwam

dus ik kreeg ook YASMIN,ma ik begon er mee en ik bleef ongesteld ongeveer 2 strippen lang aan 1 stuk door.

Dus toen gaf de dokter me MIGROGONON 30 ofzow?

en de 1e strip ging goed maar daarna benk wel 3 weken ongesteld geweest. En nu ist bijna 1e paasdag en ist gewoon afw88.

Kan dat trouwens als je op pil overstapt dat je ook van die pil weer aankomt ?
Oud 02-04-2002, 10:29
Gwen.
Gwen. is offline
Ik wil heel graag een andere pil.. maar ik wil gewoon niet aankomen, daar ben ik superbang voor en als je met die Mycrogynol of hoe heet dat ding de kans krijgt om 15 kilo aan te komen.. .. jezus man dan ben ik een Big Diet patiënt

Regels voor berichten