Las vandaag in de krant dat de nieuwe anticonceptiepil Yasmin tijdelijk niet meer verstrekt wordt, omdat je met deze pil waarschijnlijk een verhoogde kans op trombose hebt! (in je benen longen of hersenen enz..) Deze kans bestaat altijd wel als je de pil slikt, maar Yasmin is nog geen jaar op de markt en er zijn nu al 40 gevallen van trombose gemeld, waaronder dodelijke!!

Ik schrok hier best wel van, omdat ikzelf Yasmin al een half jaar slik en ik was er eigenlijk heel tevreden over... Ben nu natuurlijk gelijk overgestapt op een andere pil (huisarts raadde ook aan om met Yasmin te stoppen) nu begin ik met Microgynon 30
- iemand ervaring met deze pil? Zo ja welke bijwerkingen heb je gemerkt?-
Ik ben in oktober met Yasmin begonnen en ik ben 17, en wat las ik in de krant: "17 jarige nederlandse overleden aan longembolie in oktober kort nadat ze begonnen was met Yasmin" Longembolie is een bijwerking van trombose; voel je niet aankomen en je bent er binnen 5 seconden geweest... *BIBBER*
Verdomme als het verkeerd gelopen was had ik allang dood kunnen zijn... het zal je maar gebeuren