Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Is wat moeilijker. Simpelweg voor extreme situaties. Dat je weet wat je dan aan jezelf hebt en dat ook durft te zeggen tegen anderen die dan daarop zouden kunnen rekenen. Hmm... voordat ik dat typte had ik nog een andere reden maar die ben ik vergeten :-/ owja. Zodat je weet dat je alle vormen van geweld tot aan dat niveau als oplossing kunt gebruiken. (niveau 'dier doden dat jou aanviel' in deze situatie) Het geloof dat geweld geen oplossing is is tegenwoordig erg populair, geweld is echter altijd een oplossing MAAR niet altijd de beste. Soms wel, om altijd efficient te kunnen handelen moet je die optie dus ook kunnen overwegen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk niet dat het zwak is, dat onvermogen, maar misschien wel belangrijk om weten dat dat vroeger vast wel was. (Ik speek van ver vroeger) en dat we heet vermogen om te doden nu -in normale situaties- niet meer nodig hebben om te overleven ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Het is een kwestie van beheersing van je gevoelens denk ik. Ik denk niet dat je zwak bent als je het niet kan of sterk ben als je het wel kan. Ik vind het ook niet slecht of gemeen om jezelf te testen op alle fronten en zo ervaring en kennis op te doen over jezelf, ook tenkoste van een rat
Het is een soort controle over je lichaam en wat voor gevoelens je hebt tegenover het dier. Een wesp dood je sneller dan een klein zeehondje met grote ogen, terwijl het allebei even zinloos is. rationeel blijven en je gevoelens 'uit' zetten. Met andere woorden gewoon je verstand op nul zetten en doen. je wordt een ervaring rijker, maar ik weet niet of die postief of negatief uitpakt.
||
Volgens mij wordt de waarde van het leven van die rat nogal overschat. Niemand zou die rat missen als ik het deed ofzo, de waarde van een dier beschrijf ik als het
(jouw waarde) / (verschil IQ jij en dier)² = (waarde dier) Dus waarde rat 10 / 130² = 5,9 * 10^-4 Maar verder... de rat was niet gewond... tenminste, ik neem aan dat een gewonde rat geen sprong van bijna een meter kan maken en ook niet keihard kon rennen. Bovendien had ik nog amper kracht gezet toen ik op hem stond... dat hij gewond was was gewoon een act. Ik wilde hem ook niet doden uit wraak... omdat ik inderdaad volkomen begreep waarom die rat dat deed (groot ding, staat op je, jaagt op je (denkt meneer rat dan)). Citaat:
![]() Maar dit is iets anders. Het ging niet om mijn macht over de rat, maar over kennis verzamelen. Over mezelf en over penetrarievermogen (als dit seksueel is dan heb ik het onterecht uit engels overgenomen) van die pijl met die boog. Ben het wel redelijk met je eens ja "Your NME". Een ervaring rijker, positief of negatief is eigenlijk niet relevant omdat het gewoon een herinnering is voor later. hmm... Stel dat ik die rat had gedood en het bleek erg fout ofzo... dan zou ik dat paard dat nu voor me staat (dit is dus 'stel' situatie) wellicht niet doden om de ervaring met de rat ookal is het om een grotere reden dan bij de rat toch in mijn belang. i.a.w. het kan erg handig zijn te weten hoe je je voelt bij doden... tenzij je niet wilt riskeren dat je er geen problemen mee zou hebben mischien.
||
Citaat:
uhm... als het verschil tussen het iq van die rat en de jouwe 130 is ben jij dan geniaal of zo? en als je die rat gedood heb en je voelt nix, geen spijt en zo wat is dan de volgende stap?
|
![]() |
Volgens mij begrijpen de meeste mensen de redenering en de motivatie niet helemaal. Dat geeft niet, want de meeste mensen zijn door een bepaalde levenswijze geindoctrineerd en kunnen geen onderscheid meer maken tussen hun levenswijze en dat wat ze geleerd hebben.
Zolang je je eigen gevoelens controleer en je zorgt dat je geen plezier ofzo krijgt, maakt het niet uit of je de rat dood. Leven wordt altijd overschat door de meeste mensen, alleen om zichzelf goed te voelen. Het is geen zaak van iq, volgens mij. er zijn verschillend vormen van intelligentie, waarvan iq er 1 is. Desondanks kan je wel zeggen dat een rat dom is, net als een koe of een paard en niemand er iets om zou geven, tenzij de persoon een persoonlijke band heeft. Op een bepaald aantal mensen na, uitereraard.
||
Citaat:
maar hoeveel houd jij je bezig met dat soort dingen als ingedoctrineerde levenswijze e.d.? (ik iig redelijk veel - wel als hobby btw)
||
Citaat:
Ik geef toe dat over het algemeen het zwak is om iemand niet eerlijk/legaal te overwinnen en hem ipv dat een mes in zijn rug te planten (letterlijk bedoeld). Maar iemand waarop het niet werkt zijn gang laten gaan (terwijl jij er zéér veel hinder of gevaar van hebt - ik bedoel echt extremere situaties, meestal levens- of ernstig gezondsheidsbedreigend) omdat jij hem niet durft te doden vind ik wel zwak. Je durft niet te kiezen voor de beste optie. Doden = zwak als je het te vroeg gebruikt Niet doden = zwak als je het nooit gebruikt (doden als onderwerp)
|
Het hangt er een beetje vanaf ofdat het echt nodig is om te doden. Bij dieren vind ik (vaak) van niet, toch, 'onbewust' beroof je weer een mier van 't leven.
In principe zijn we allen best moordlustig...of ben ik de enige die een mug/wesp/bij doodslaat? :\ Alleen als het gaat om ons eigen soort, ja, dan is dat toch anders, ook doordat je bent verbonden aan bepaalde regels.
|
[QUOTE]Rerisen Phoenix schreef:
[B]1) Zodat je zeker weet dat je het kan. - voor zekerheid dus. Ja want het gebeurt ook wel regelmatig dat je wordt aangevallen door een mensenetende rat ![]() Ik zou simpel weg niet, om te kijken of ik het kon, een onschuldig dier doden. Als het nodig zou zijn weet ik dat ik wel wat zou kunnen doden, maar voor mijn leefstijl is dat nou niet echt noodzakelijk! En bovendien vind ik het juist zwak om een onschuldig dier te doden!
||
Citaat:
Een rat die daar maar vrdevol door je tuin wandelt doet niets, heeft ook geen ievul plannen om de aarde te veroveren of wat dan ook!
|
![]() |
||
Citaat:
Boze tongen in mijn nabijheid beweren zelfs dat ratten onze jonge cavia's hadden gedood. Maar persoonlijk ben ik aanhanger van de 'evil-cats'- filosofie ![]() En die rat weet btw niet eens wat vrede is.
||
Citaat:
Ik heb ook een sterke afkeer tegen jagers, behalve dan die het konijnen aantal in bewang moeten houden omdat ze anders de boel kaal vreten. Maar zelf die mag ik niet! Waar ik echt misselijk van wordt is dat een aantal jongens -voor de lol- een paard van een vriendin van mij zo hebben mishandeld dat ze afgemaakt moest worden! Dat slaat gewoon nergens op! Je gaat toch geen dier pijn doen om te kijken of het leuk is, of dat je het durft, of omdat je er klaar op komt!!!!
|
ook afkeer roofdieren?
nietes... heb ik niet. Zeker niet van roofdieren die hun prooi vangen dmv herseninhoud. Maar mijn bewondering van dieren is afhankelijk van verhouding hersenen tot rest van lichaam.... of zegmaar hersenen in het kwadraat tegen rest van lichaam. Rat scoort bijzonder laag en dan nog. Wat zou het leven van die rat hebben uitgemaakt? - Maar ik heb hem gespaart; niet zeuren. En zo'n truckje met een paard is idd bijzonder laf/gemeen... MAAR vooral omdat het paard deel was van die persoon zegmaar. Je bent alles waar je waarde aan hecht. Dus dat paard doden wordt vooral erg gevonden vanwege de emotionele schade die ermee wordt toegebracht. dan nog, een paard niet zonder reden doden/mishandelen. Mijn zusje heeft gisteren btw een dode rat aangetroffen. Gezien het hier niet barst van die beesten kan het best wel die rat geweest zijn... - maar dit is niet zo relevant.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #70, topic 2 Martiño | 500 | 10-07-2010 08:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is... Ieke | 28 | 16-11-2009 20:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Jongens of meisjes met "de ziekte van steinert" of te wel "Dystrophia Myotonica" Maradinus | 0 | 06-04-2003 17:25 |